PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-03-38-955 NN 38/2004

• Sukladno prethodnim navodima, Ustavni sud je osporenu presudu Upravnog suda Republike Hrvatske ocijenio proizvoljnom u dijelu u kojem se odbija tužba podnositelja kao neosnovana iz razloga što je zahtjev za priznavanje statusa civilnog invalida rata »postavljen izvan roka«. Stoga je podnositelju i po toj osnovi povrijeđeno ustavno pravo jednakosti pred zakonom, propisano člankom 14. stavkom 2. Ustava.


Stranica NN 38/2004

• 7. Konačno, upravni spor vodi se ne samo radi osiguranja sudske zaštite prava građana i pravnih osoba, nego i radi osiguranja objektivne zakonitosti, zbog čega se i određuje kao spor o zakonitosti upravnog akta.


Stranica NN 38/2004

• U obrazloženju osporene presude, Upravni sud Republike Hrvatske uopće se nije osvrnuo na razloge zbog kojih je drugostupanjsko upravno tijelo poništilo prvostupanjsko rješenje i riješilo da se odbija podnositeljev zahtjev za priznavanje svojstva civilnog invalida rata, a koji glase: »Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da istom ne prileže pisani dokazi u smislu članka 72. i 73. Zakona o okolnostima stradavanja imenovanog i oštećenja organizma koje je on tada navodno dobio. Kako imenovani nije dokazao da je stradao neposredno pod okolnostima iz članka 8. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata, a niti je to vidljivo iz dokaza priloženih u spisu, to on ne ispunjava zakonske uvjete za priznavanje svojstva civilnog invalida rata, pa je u revizijskom postupku valjalo prvostupanjsko rješenje poništiti i odbiti zahtjev imenovanog«.


Stranica NN 38/2004

• Upravni sud je u ponovljenom postupku dužan provesti svestranu kontrolu zakonitosti drugostupanjskog rješenja nadležnog upravnog tijela, uzimajući u obzir navedene razloge zbog kojih je ono poništilo prvostupanjsko rješenje i riješilo da se odbija podnositeljev zahtjev za priznavanje svojstva civilnog invalida rata. Pri tome se posebna pažnja treba usmjeriti na navode drugostupanjskog tijela o »stradavanju imenovanog i oštećenju organizma koje je on tada (1991.) navodno dobio«, imajući u vidu činjenicu da se na podnositelja primjenjuje isključivo članak 8. stavak 2. Zakona, koji ne uređuje pravne situacije oštećenja organizma vezane uz rane, povrede ili ozljede, već pravne situacije vezane uz pojavu bolesti kao neposrednu posljedicu lišenja slobode od strane pripadnika Jugoslavenske narodne armije od 17. kolovoza 1990. godine.


Internet NN 38/2004
• Konačno, pri provedbi kontrole zakonitosti primjene članka 75. Zakona (nadležno drugostupanjsko upravno tijelo poziva se na članak 73. Zakona, ne uvažavajući njegove naknadne izmjene i dopune), Upravni sud dužan je uvažiti i ustaljeno stajalište Ustavnog suda prema kojem eventualni propusti roditelja, kao zakonskih zastupnika, u postupcima ostvarivanja prava djece ne smiju ići na štetu prava maloljetnika. Navedeno stajalište Ustavni sud je izrazio u više svojih odluka (primjerice, u odluci broj: U-III-456/1994 od 1. lipnja 1995. godine).

Internet stranice NN 38/2004
• 8. Slijedom navedenoga, a temeljem odredbi članaka 73. i 74. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst), odlučeno je kao u izreci.

Internet stranice NN 38/2004 • 9. Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 38/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 10. ožujka 2004. godine, donio je
Internet stranice NN 38/2004 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 382. stavaka 2. i 3. i članka 497. stavka 1. Zakona o parničnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91, 91/92, 112/99 i 117/03) i članka 10. stavaka 1., 2. i 3. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku (»Narodne novine«, broj 112/99).
Internet stranice NN 38/2004 • II. Obustavlja se postupak u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 335. i članka 401. stavka 1. Zakona o parničnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91, 91/92, 112/99 i 117/03).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 38/2004 • 2. Osporene odredbe članka 382. stavaka 2. i 3. ZPP-a glasile su:
Informacije NN 38/2004 • »Revizija nije dopuštena u imovinskopravnim sporovima u kojima se tužbeni zahtjev odnosi na potraživanje u novcu, na predaju stvari ili izvršenje kakve druge činidbe, ako vrijednost predmeta spora pobijanog dijela pravomoćne presude ne prelazi 100.000,00 kuna.
Poslovne stranice NN 38/2004 • Revizija nije dopuštena u imovinskopravnim sporovima u kojima se tužbeni zahtjev odnosi na potraživanje u novcu, na predaju stvari ili izvršenje kakve druge činidbe, ako vrijednost predmeta spora koju je tužitelj u tužbi naveo ne prelazi 100.000,00 kuna
Pregledi NN 38/2004 • »Revizija u privrednim sporovima nije dopuštena ako vrijednost predmeta spora pobijanog dijela pravomoćne presude ne prelazi 500.000,00 kuna«.
Besplatno NN 38/2004 • »Ako je prije stupanja na snagu ovoga Zakona donesena prvostupanjska presuda ili rješenje kojim je postupak pred prvostupanjskim sudom dovršen, daljnji postupak provest će se po pravilima parničnog postupka koja su važila do dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Glasnik NN 38/2004 • Ako se nakon stupanja na snagu ovoga Zakona ukine prvostupanjska odluka iz stavka 1. ovoga članka, daljnji postupak provest će se po ovom Zakonu«.
Propis NN 38/2004 • O reviziji izjavljenoj protiv pravomoćne odluke drugostupanjskog suda donesene prije stupanja na snagu ovoga Zakona, rješavat će se po pravilima parničnog postupka koja su važila do dana stupanja na snagu ovoga Zakona«.
Propis NN 38/2004 • 4. Predlagatelj smatra da osporene odredbe članka 382. stavaka 2. i 3. i članka 497. stavka 1. ZPP-a, koje propisuju visinu predmeta spora kao uvjet za pravnu zaštitu pred Vrhovnim sudom Republike Hrvatske u povodu revizije, ograničavaju mogućnost da svi građani i pravne osobe dobiju sudsku zaštitu pred Vrhovnim sudom Republike Hrvatske, a što može imati za posljedicu da se u istim vrstama sporova donesu različite presude. Predlagatelj smatra da su osporene odredbe diskriminirajuće, i time u nesuglasnosti s odredbama članka 3., članka 26., članka 29. stavka 1. i članka 118. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 38/2004 • Osporenu odredbu članka 10. ZID ZPP/99 predlagatelji smatraju suprotnom odredbama članka 3., članka 14. stavka 2., članka 18., članka 19., članka 26., članka 48. i članka 89. stavka 4. Ustava Republike Hrvatske. Ističu da su stranke stavljene u neravnopravni položaj budući da je stupanjem na snagu ZID ZPP/99 mogućnost podnošenja revizije uvjetovana vrijednošću predmeta spora većom od 100.000,00 kuna. Smatraju da položaj stranke u postupku pred sudom i mogućnost zaštite prava pred sudom ne može ovisiti o trenutku u kojem je sud donio odluku, a kako je to propisano osporenom odredbom.
Propis NN 38/2004 • Predlagatelji predlažu Ustavnom sudu pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenih odredaba te njihovo ukidanje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 17/08, Broj 120/05, Broj 148/09, Broj 127/07, Broj 66/97, Broj 87/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled