PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-03-18-339 NN 18/2001

• Takva osoba mogla je ostvariti prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja ako je ispunjavala uvjete za stjecanje tih prava prema odredbama preuzetog Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju vojnih osiguranika (»Narodne novine«, broj 53/91, 73/91, 18/92, 71/92 i 96/93), te ako je ispunjavala i sljedeće uvjete: da ima prebivalište na teritoriju Republike Hrvatske, da se stavila na raspolaganje oružanim snagama Republike Hrvatske do 31. prosinca 1991. godine, te da protiv nje nadležno tijelo državne vlasti nije pokrenulo postupak zbog poduzimanja ili pripremanja kažnjivih djela ili propuštene činidbe propisane u glavi XIV., XV. i XVIII. tada važećeg Osnovnog krivičnog zakona Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 31/93, 39/93, 108/95, 16/96, 28/96 i 110/97) i Zakona o kaznenim djelima podrivačke i terorističke djelatnosti protiv državnog suvereniteta i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 74/92 i 110/97).


Stranica NN 18/2001

• 4. Prvostupanjskim rješenjem odbijen je podnositeljev zahtjev za utvrđenje mirovinskog staža za razdoblje zaposlenja provedeno u bivšoj JNA od 14. srpnja 1978. do 16. rujna 1991. godine, uz obrazloženje da podnositelj ne ispunjava uvjete propisane odredbom članka 4. točke 3. tada važećeg Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA.


Stranica NN 18/2001

• Također, tijelo državne uprave u drugom stupnju odbilo je žalbu podnositelja uz utvrđenje da podnositelj nije dokazao da se, u smislu navedene odredbe članka 4. točke 3. Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA, stavio na raspolaganje oružanim snagama Republike Hrvatske do 31. prosinca 1991. godine.


Stranica NN 18/2001

• Osporenom presudom, Upravni sud Republike Hrvatske odbio je podnositeljevu tužbu u upravnom sporu izrazivši stajalište da su, rješavajući o zahtjevu podnositelja, tijela državne uprave mogla primijeniti samo navedeni Zakon o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA. Naime, budući da je podnositelj bio osiguranik Zajednice socijalnog osiguranja vojnih osiguranika u Beogradu, a navedenim Zakonom nije bila predviđena mogućnost utvrđivanja mirovinskog staža, već samo ostvarivanje određenih prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja na temelju ranije utvrđenog staža, Upravni sud je smatrao da nije postojao zakonski temelj (pozivom na naznačeni Zakon) za usvajanje zahtjeva podnositelja.


Internet NN 18/2001
• 5. Ocjena je ovog Suda da nije pravilno stajalište Upravnog suda u svezi s tumačenjem i primjenom Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA u pogledu postavljenog zahtjeva podnositelja.

Propis NN 18/2001
• Podnositelj svojim zahtjevom nije tražio priznanje prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja (jer ta prava, obzirom na godine svog radnog staža, nije niti stekao u bivšoj JNA), već samo priznanje u mirovinski staž godina rada koje je proveo kao aktivna vojna osoba (zaposlenik) u bivšoj JNA.

Propis NN 18/2001 • Dakle, zahtjev podnositelja bio je usmjeren na priznanje godina njegovog dosadašnjeg radnog staža u mirovinski, a odbijen je zbog neispunjenja uvjeta za priznavanje prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja.
Propis NN 18/2001 • Odredbom članka 9. tada važećeg Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA bilo je propisano da će poslove njegove provedbe obavljati tadašnji Republički fond radnika, te se odgovarajući postupci provode i za pripadnike bivše JNA koji do 31. prosinca 1991. godine nisu ostvarili prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja. Ti postupci uključuju i postupak priznavanja u mirovinski staž i godina rada provedenih u bivšoj JNA, jer je utvrđivanje godina staža pretpostavka ostvarivanja prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja kad za to budu ostvarene zakonske pretpostavke.
Propis NN 18/2001 • 6. Budući da je pripadnicima bivše JNA, koji do 31. prosinca 1991. godine nisu ostvarili prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja, priznato stjecanje ovih prava pod uvjetom, na način i u postupku koji je utvrđen navedenim propisom, Ustavni sud utvrđuje da je podnositelju, odbijanjem njegova zahtjeva, povrijeđeno pravo propisano odredbom članka 14. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 18/2001 • Opće načelo o jednakosti, propisano navedenom ustavnom odredbom, jamči svakome sva prava i slobode bez ikakve diskriminacije na bilo kojoj osnovi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 18/2001 • Ono pruža jamstvo svima da su pred zakonom jednaki i da imaju pravo na jednaku pravnu zaštitu.
Propis NN 18/2001 • 7. Slijedom navedenog, pozivom na odredbe članaka 69. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučeno je kao u izreci.
Propis NN 19/2001 • Na temelju članka 80. Ustava Republike Hrvatske i članka 96. stavka 2. Zakona o obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima (»Narodne novine«, br. 49/99. i 63/00.), Zastupnički dom Hrvatskoga sabora na sjednici 6. ožujka 2001., donio je
Propis NN 19/2001 • O IMENOVANJU ČLANOVA SAVJETA AGENCIJE ZA NADZOR MIROVINSKIH FONDOVA I OSIGURANJA
Propis NN 19/2001 • Za članove Savjeta Agencija za nadzor mirovinskih fondova i osiguranja, imenuju se:
Propis NN 19/2001 • Na temelju članka 9. Zakona o javnim cestama (»Narodne novine«, broj 100/96. i 76/98.), Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 22. veljače 2001. godine, donijela je
Propis NN 19/2001 • GRA?ENJA I ODRŽAVANJA JAVNIH CESTA ZA RAZDOBLJE OD 2001. DO 2004. GODINE
Propis NN 19/2001 • Republika Hrvatska danas raspolaže s mrežom od 28.123 km javnih cesta, od čega na mrežu državnih cesta otpada 6.823 km. U magistralnim koridorima izgrađeno je od 1970. godine do danas ukupno 593 km cesta visoke razine usluga, od čega na autoceste otpada 417 km, na poluautoceste 72 km i na brze ceste 104 km.
Propis NN 19/2001 • Sadašnja vrijednost cesta u Hrvatskoj procijenjena je na 32,9 milijardi USD, što čini značajan dio nacionalnog bogatstva i ujedno zahtijeva krajnje smišljen i racionalan pristup u gospodarenju i daljnjem razvoju cesta u Hrvatskoj. Cjelokupnu politiku gospodarenja i razvoja cesta treba usmjeriti u dva osnovna pravca: kako što brže podići razinu kvalitete postojeće mreže cesta (kroz kvalitetnije održavanje, modernizaciju i rekonstrukciju) i kako ostvariti bržu i skladniju izgradnju cesta visoke razine usluga, u skladu s prometnom potražnjom i razvojnim ciljevima.
Propis NN 19/2001 • Za ostvarenje racionalne politike gospodarenja cestama, koja će rezultirati realizacijom ova dva osnovna cilja, potrebno je maksimalno u praksi provesti odredbe već donijetih zakona i podzakonskih akata, izmijeniti u Zakonu o javnim cestama odredbe o upravljanju državnim cestama i financiranju javnih cesta, te osloniti daljnji rad na planiranju, na već izrađene studije, kao i na utvrđenu Strategiju prometnog razvitka Republike Hrvatske. To dalje znači da je nužno što hitnije utvrditi četverogodišnji program građenja i održavanja javnih cesta u razdoblju od 2001. do 2004. godine, u skladu s odredbama Zakona o javnim cestama (članak 9.), koji će biti osnova za donošenje operativnih godišnjih planova svih subjekata koji sudjeluju u njegovoj realizaciji.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 56/00, Broj 17/97, Broj 23/08, Broj 73/08, Broj 42/08, Broj 115/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled