PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-02-17-364 NN 17/1999

• Točka II. izreke ove odluke temelji se na odredbi članka 21. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.


Propis NN 17/1999

• Objava ove odluke temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.


Propis NN 17/1999

• Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Mladen Žuvela, dopredsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović i Ivan Marijan Severinac, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti, na sjednici održanoj dana 20. siječnja 1999. godine, donio je sljedeće


Propis NN 17/1999

• I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredaba članaka 6., 34. i 35. Zakona o zakupu poslovnog prostora ("Narodne novine", br. 91/96).


Propis NN 17/1999
• Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici od 10. ožujka 1997. godine, odlučilo je uputiti Ustavnom sudu zahtjev za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti u izreci naznačenih odredaba Zakona o zakupu poslovnog prostora.

Propis NN 17/1999
• Gradsko poglavarstvo Grada Opatije, na sjednici 18. ožujka 1997. godine, donijelo je zaključak o upućivanju Ustavnom sudu zahtjeva za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti u izreci navedenih odredbi Zakona o zakupu poslovnog prostora.

Propis NN 17/1999 • Sud je o navedenim zahtjevima kojima se predlaže pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti u izreci navedenih zakonskih odredaba, rješavao kao o prijedlozima za pokretanje postupka iz članka 15., a ne kao o zahtjevima iz članka 13. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91) jer je ocijenio da odnosi i pitanja, o kojima je riječ u osporenim zakonskim odredbama, ne spadaju u stvari iz ustroja lokalne uprave i samouprave iz podstavka 7. članka 13. Ustavnog zakona o kojim pitanjima mogu ova tijela podnositi zahtjeve za ocjenu ustavnosti i zakonitosti.
Propis NN 17/1999 • Prijedlog za ocjenu stavka 1. članka 35. Zakona podnio je i Zvonko Prka iz Koprivnice.
Propis NN 17/1999 • 1. U članku 6. stavku 1. da se poslovni prostor u vlasništvu Republike Hrvatske, općina, gradova, županija i Grada Zagreba te pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu daje u zakup putem javnog natječaja.
Propis NN 17/1999 • Odredba stavka 4. propisuje da se najpovoljnijom ponudom smatra ona koja uz ispunjenje uvjeta iz natječaja sadrži i najviši iznos zakupnine. Odredba stavka 6. propisuje obvezu pribavljanja mišljenja o pravnoj valjanosti ugovora od nadležnog državnog pravobranitelja prije zaključenja ugovora o zakupu, dok odredba stavka 7. propisuje da je ništav ugovor o zakupu sklopljen protivno odredbama ovog članka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 17/1999 • 2. U članku 34. stavcima 1. i 2. (prijelazne i završne odredbe) propisano je da se odredbe članka 6. ovog Zakona odnose i na poslovni prostor u društvenom vlasništvu na kojem Republika Hrvatska, općine, gradovi, županije i Grad Zagreb i druge pravne osobe imaju pravo raspolaganja ili korištenja (stavak 1.), kao i na pravne osobe koje po posebnim propisima nisu provele pretvorbu društvenog vlasništva prilikom davanja u zakup poslovnog prostora na kojem imaju pravo raspolaganja ili korištenja (stavak 2.)
Propis NN 17/1999 • - da su osobe iz članka 6. stavka 1. i članka 34. ovog Zakona dužne ugovore o zakupu poslovnog prostora, sklopljene po odredbama Zakona o poslovnim zgradama i prostorijama ("Narodne novine", br. 52/71) bez prethodno provedenog javnog natječaja, uskladiti
Propis NN 17/1999 • - da se ugovori koji nisu usklađeni prema odredbi stavka 1. ovog članka raskidaju po sili zakona (stavak 2.),
Propis NN 17/1999 • - da raniji zakupnik, koji sudjeluje i udovoljava uvjetima natječaja, ima prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu (stavak 3.),
Propis NN 17/1999 • - da raniji zakupnik, koji ne uspije na natječaju pa osobe iz stavka 1. ovog članka sklope ugovor o zakupu s drugom osobom, ima pravo od zakupodavca zahtijevati isplatu naknade za učinjena ulaganja (stavak 4.).
Propis NN 17/1999 • Podnositelji prijedloga smatraju da osporene zakonske odredbe nisu u skladu s odredbama iz članaka 48., 50., 90. i 128. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 17/1999 • Osporene zakonske odredbe, tvrde predlagatelji, ne razrađuju načine ostvarivanja prava iz odredaba članaka 48., 50., 90. i 128. Ustava. Smatraju, naime, da općine i gradovi imaju po samom Ustavu sva vlasnička ovlaštenja glede raspolaganja i upravljanja poslovnim prostorima pa pravnim poslom mogu, primjerice, otuđiti, tj. prodati poslovni prostor, mogu ga zamijeniti, dati u zakup, ali ne samo putem natječaja, nego i neposrednom pogodbom.
Propis NN 17/1999 • Predlagatelji smatraju da je osporena odredba članka 6. stavka 1. suprotna i odredbi članka 50. Ustava, kojom je određeno da je moguće zakonom ograničiti i oduzeti vlasništvo uz naknadu tržišne vrijednosti. Smatraju da poslovni prostori u vlasništvu gradova i općina nisu od interesa za Republiku jer Republika niti ima vlasništvo, a niti joj s osnova zakupnine pripada kakva korist.
Propis NN 17/1999 • Odredbama članka 6. stavka 4., tvrde predlagatelji, direktno se zadire u lokalnu samoupravu pa predlagatelji smatraju da je ta odredba suprotna i s odredbama članaka 128. i 130. Ustava Republike Hrvatske. Temeljem ovih ustavnih odredbi donesen je Zakon o lokalnoj upravi i samoupravi, čijim je odredbama članaka 13. i 14. propisano da općina i grad, kao jedinice lokalne samouprave, između ostalog, upravljaju i svojom imovinom. Upravljanje imovinom podrazumijeva ne samo vlasnička ovlaštenja, nego i svrhovito korištenje imovine pa najviša zakupnina ne može biti jedino mjerilo za uspjeh u natječaju. Stoga smatraju da je odredba stavka 4. članka 6. suprotna odredbi stavka 1. članka 130. Ustava Republike Hrvatske, kojoj je suprotna i odredba stavka 6. članka 6., kojom je propisano da je općina ili grad, prije sklapanja ugovora, obvezna od državnog pravobranitelja pribaviti mišljenje o pravnoj valjanosti ugovora. Predlagatelji smatraju da su odredbe stavaka 6. i 7. ovog članka prenesene iz starog socijalističkog sustava iz Zakona o javnom pravobranitelju. Iz tih razloga suprotna je Ustavu i odredba članka 34. koja obvezuje općine, gradove i županije i druge pravne osobe, koje imaju pravo raspolaganja poslovnim prostorom u društvenom vlasništvu, da taj prostor, primjenom članka 6. Zakona, natječajem daju u zakup.
Propis NN 17/1999 • Odredba članka 35. Zakona suprotna je odredbama članka 49. stavaka 2. i 4. Ustava, prema kojima država svim poduzetnicima osigurava jednak pravni položaj na tržištu, i propisuje da se prava stečena ulaganjem kapitala ne mogu umanjiti zakonom ili drugim pravnim aktom. Osporena odredba zadire u ove ustavne odredbe jer su pojedini zakupci, temeljem dosadašnjih ugovora, ulagali kapital i time stekli određena prava ulaganjem kapitala. Članak 35. Zakona ima, stoga, izričito povratno djelovanje pa se tom odredbom negira pravna sigurnost. Nametanjem obveze jedinicama lokalne samouprave da su dužne isplatiti naknadu za uložena sredstva zakupodavcu koji ne uspije na natječaju, ne samo da je neodrživa, već je i suprotna odredbi članka 128. Ustava kojom se definira pravo na lokalnu samoupravu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 106/95, Broj 179/04, Broj 127/05, Broj 61/05, Broj 141/98, Broj 112/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled