PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-11-134-2159 NN 134/2002

• Tužba je odbačena rješenjem, koje se osporava ustavnom tužbom, uz obrazloženje Upravnog suda da podnositelj nema pravnog interesa za pokretanje upravnog spora budući da je, u povodu njegovog prigovora, doneseno rješenje kojim je pobijano rješenje poništeno.


Stranica NN 134/2002

• 3. Podnositelj u ustavnoj tužbi, u bitnome, ističe da je Vrhovni sud Republike Hrvatske morao donijeti meritornu odluku o izboru kandidata i da je odbačaj njegove tužbe pred Upravnim sudom nezakonit.


Stranica NN 134/2002

• Smatra da mu je time povrijeđeno ustavno pravo na rad (članak 54. Ustava) i predlaže ukidanje rješenja Upravnog suda.


Stranica NN 134/2002

• 4. Nakon analize cjelokupnog spisa predmeta, svih donesenih odluka, napose osporavanog rješenja Upravnog suda, mjerodavnih zakonskih odredaba te navoda i razloga ustavne tužbe, Ustavni sud Republike Hrvatske je stajalište o osnovanosti ustavne tužbe zauzeo zbog sljedećih razloga:


Internet NN 134/2002
• Upravni sud Republike Hrvatske, obrazlažući u osporavanom rješenju o odbačaju tužbe svoje stajalište, poziva se na odredbu članka 2. ZUS-a, prema kojoj pravo pokretanja upravnog spora ima pojedinac ili pravna osoba ako smatra da joj je upravnim aktom povrijeđeno kakvo pravo ili neposredni osobni interes utemeljen na zakonu, a kako je u konkretnom slučaju po prigovoru podnositelja pobijano rješenje o izboru kandidata poništeno, to da ne postoji njegov pravni interes za pokretanje upravnog spora.

Propis NN 134/2002
• 5. Uvidom u spis predmeta Vrhovnog suda Republike Hrvatske, Ustavni je sud utvrdio da je u konkretnom slučaju, odlučujući u povodu prigovora podnositelja, predsjednik Vrhovnog suda naveo uočene propuste učinjene u postupku izbora kandidata, zbog čega je rješenje o izboru i poništio, međutim, postupak nije upotpunjen niti je tim, kao niti posebnim rješenjem odlučeno o izboru drugog kandidata. Također nije donesen niti akt kojim bi, s obzirom na to da niti jedan od prijavljenih kandidata nije izabran, bio poništen cjelokupan postupak.

Propis NN 134/2002 • Iz dokumentacije u spisu predmeta također proizlazi da se je podnositelj ustavne tužbe, nakon poništenja rješenja o izboru kandidata, a prije podnošenja tužbe Upravnom sudu, ukupno pet puta obraćao Vrhovnom sudu pisanim podnescima, tražeći da se postupak po oglasu okonča.
Propis NN 134/2002 • Odgovorima na navedene podneske, koje je tajništvo Vrhovnog suda uputilo podnositelju ustavne tužbe u obliku dopisa, izvješćuje se podnositelja da je radno mjesto na koje se odnosio objavljeni oglas popunjeno preraspoređivanjem djelatnika unutar Suda, čime je postupak okončan. Izražava se i stajalište da Zakon o državnim službenicima i namještenicima (»Narodne novine«, broj 74/94) propisuje dužnost donošenja formalnog akta o poništenju natječaja (kada nema prijavljenih kandidata ili niti jedan od prijavljenih kandidata ne bude izabran) samo u postupcima kada se slobodna radna mjesta popunjavaju putem natječaja. Stoga da i ne postoji obveza formalnog okončanja postupka kada se radi o popunjavanju radnog mjesta putem oglasa.
Propis NN 134/2002 • Uvidom u mjerodavne odredbe navedenog Zakona utvrđeno je da je njime uređen postupak prijama državnih službenika, kada se radna mjesta u državnim tijelima popunjavaju putem natječaja, te da je (člankom 22. stavkom 3.) propisana obveza donošenja odluke o poništenju natječaja, kada se na natječaj ne prijavi niti jedan kandidat ili niti jedan od prijavljenih ne bude izabran.
Propis NN 134/2002 • Zakon sadrži (u članku 20.) i taksativno nabrojene slučajeve kada raspisivanje natječaja nije obvezno (što se ne odnosi na konkretan slučaj), a ostavlja mogućnost i samom tijelu državne vlasti da donese podzakonski akt kojim uređuje slučajeve i postupak prijama u državnu službu na radna mjesta za čiju se popunu ne raspisuje natječaj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 134/2002 • U tijeku ustavnosudskog postupka utvrđeno je, međutim, da Vrhovni sud nije donio takav akt.
Propis NN 134/2002 • 6. Slijedom svega navedenog, neutemeljeno je stajalište, izraženo u osporavanom rješenju Upravnog suda, da nisu povrijeđena prava ili neposredni na zakonu utemeljeni osobni interesi svakog od prijavljenih kandidata u konkretnom slučaju pa tako i podnositelja ustavne tužbe.
Propis NN 134/2002 • Također je neutemeljeno stajalište da je poništenjem rješenja o izboru jednog od kandidata prestao pravni interes podnositelja za pokretanje upravnog spora.
Propis NN 134/2002 • Rješenjem, kojim je samo poništeno rješenje o izboru kandidata zbog propusta u utvrđivanju činjenica, postupak je vraćen u raniji stadij, u kojem je potrebno razmotriti podnesene dokaze, potpuno i pravilno utvrditi činjenice i na tom temelju donijeti odluku o biti stvari, dakle o tome da je jedan od kandidata izabran, a ostali nisu ili, pak, da niti jedan od prijavljenih kandidata nije izabran (tj. poništiti postupak).
Propis NN 134/2002 • Za postupanje i odlučivanje u postupku izbora kandidata za popunu slobodnog namješteničkog radnog mjesta u Vrhovnom sudu Republike Hrvatske nadležan je predsjednik tog Suda, sukladno mjerodavnim odredbama (tada važećih) Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 3/94) i Zakona o državnim službenicima i namještenicima.
Propis NN 134/2002 • Prema članku 5. stavku 2. Zakona o državnim službenicima i namještenicima, akt kojim se odlučuje, pored ostalog, o pitanjima prijama u državnu službu jest upravni akt, što znači da su za njegovo donošenje, pravne lijekove i sudsku zaštitu mjerodavni propisi o upravnom postupku, odnosno upravnom sporu.
Propis NN 134/2002 • Način postupanja po žalbi (prigovoru) podnesenoj protiv upravnog akta, u slučaju kada se taj akt poništava, izričito je propisan odredbama članaka 242. i 243. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91, odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-I-248/1994, »Narodne novine«, broj 103/96, nastavno: ZUP).
Propis NN 134/2002 • Tim je odredbama, između ostalog, određeno da će drugostupanjsko tijelo, kada utvrdi da su u prvostupanjskom postupku činjenice nepotpuno ili pogrešno utvrđene, upotpuniti postupak samo ili preko prvostupanjskog tijela. Ako nađe da se na podlozi činjenica utvrđenih u upotpunjenom postupku stvar mora riješiti drugačije nego što je riješena prvostupanjskim rješenjem, to će tijelo svojim rješenjem poništiti prvostupanjsko i samo riješiti stvar. To tijelo može svojim rješenjem samo poništiti prvostupanjsko rješenje i predmet vratiti prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak, pri čemu je dužno dati prvostupanjskom tijelu uputu u kojem pravcu treba upotpuniti postupak. Prvostupanjsko tijelo vezano je tako datim uputama, kao i zakonskim rokom od 30 dana za donošenje novog rješenja. Ako drugostupanjsko tijelo utvrdi da su u prvostupanjskom rješenju pogrešno ocijenjeni dokazi ili da je izveden pogrešan zaključak u pogledu činjeničnog stanja, ono će svojim rješenjem poništiti prvostupanjsko i samo riješiti stvar.
Propis NN 134/2002 • Predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske u konkretnom je slučaju, postupajući po prigovoru podnositelja, utvrdio učinjene propuste i naveo ih u obrazloženju rješenja o poništenju. Pritom se izričito pozvao na odredbe članka 242. stavka 1. ZUP-a, ali nije riješio stvar na način predviđen odredbom na koju se pozvao, kao niti na način predviđen ostalim odredbama ZUP-a koje se odnose na poništavanje rješenja po žalbi (prigovoru). Također nije niti okončao postupak u smislu odredbe članka 22. stavka 3. Zakona o državnim službenicima i namještenicima.
Propis NN 134/2002 • Stoga se, prema ocjeni Ustavnog suda Republike Hrvatske, u ovoj pravnoj stvari radi o slučaju tzv. šutnje administracije.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 150/05, Broj 139/06, Broj 15/06, Broj 116/08, Broj 68/05, Broj 38/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled