PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-01-3-127 NN 3/2002

• U odnosu na članak 4., odnosno stavke 1. i 3. članka 4. Zakona:


Stranica NN 3/2002

• Podnositelji ističu da je tim odredbama ista skupina hrvatskih građana, u svezi s istim pitanjem – limitiranjem najvišeg iznosa mirovine – podijeljena u tri neravnopravne kategorije – jednu kojoj je po osporavanom Zakonu najviša svota mirovine određena u jednakom iznosu, bez obzira na ostale elemente; drugu – kojoj je najviša svota mirovine određena s obzirom na radni staž po Zakonu o najvišoj mirovini (»Narodne novine«, broj 162/98); treću (u svezi s člankom 5. osporavanog Zakona) – kojoj svota mirovine uopće nije limitirana (saborski zastupnici, branitelji itd.). Pri tome je skupina umirovljenika na koju se odnosi osporavani Zakon najviše diskriminirana jer je ograničenje koje se odnosi na njihove mirovine najoštrije.


Stranica NN 3/2002

• Prema tome, sadržaj članka 4. Zakona tumači se na način da su time stvorene dvije vrste umirovljenika – oni koji su umirovljeni prema propisima na snazi do 31. prosinca 1998., čija se najviša svota mirovine ne obuhvaća povećanjem prema osporavanom Zakonu, i oni koji su umirovljeni nakon tog datuma.


Stranica NN 3/2002

• Tvrdi se da je navedeno u suprotnosti sa sadržajem članka 14. Ustava Republike Hrvatske (opća jednakopravnost, jednakost svih pred zakonom) te se ističe kao jedino ispravno rješenje mirovine ne limitirati nikome ili limitirati svima jednako.


Internet NN 3/2002
• Kako je već spomenuto, podnositelji ukazuju na činjenicu da su člankom 5. izuzete od primjene osporavanog Zakona pojedine kategorije umirovljenika koje će time bez ikakvih promjena zadržati svoj status. U svezi s tim također se ukazuje na povredu odredbe članka 14. Ustava.

Propis NN 3/2002
• Podnositelji smatraju da su načinom postupanja, kakav je tom odredbom propisan Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje (nastavno: HZMO), tj. obračunavanjem povećanja mirovina prema osporavanom Zakonu po službenoj dužnosti i bez podnošenja rješenja, povrijeđene odredbe članaka 18. i 19. Ustava, koje jamče građanima pravo na žalbu i na sudsku kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata donesenih u upravnim stvarima.

Propis NN 3/2002 • 5. Prijedlozi za ocjenu ustavnosti spornog Zakona upućeni su radi očitovanja Hrvatskom saboru i Vladi Republike Hrvatske.
Propis NN 3/2002 • Tajništvo Hrvatskoga sabora obavijestilo je tim povodom ovaj Sud da su prijedlozi upućeni saborskom Odboru za Ustav, Poslovnik i politički sustav, koji se, međutim, nije očitovao.
Propis NN 3/2002 • Vlada Republike Hrvatske uputila je ovom Sudu, dana 2. svibnja 2001., svoje mišljenje u svezi s podnesenim prijedlozima, u kojem navodi sljedeće:
Propis NN 3/2002 • Glede pitanja da li se donošenjem i primjenom osporavanog Zakona izvršava odluka Ustavnog suda od 12. svibnja 1998., Vlada stavlja naglasak na dio teksta te odluke u kojem se ukazuje kako je nedopustivo da zakonodavac korištenjem svojih prava dovodi u pitanje jednakost i socijalnu pravdu, te kako je zakonodavna situacija u vrijeme donošenja te odluke upravo bila ta koja je dovela do socijalnih nejednakosti (između umirovljenih do 31. prosinca 1994. i nakon toga).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 3/2002 • Ukazujući na potrebu otklanjanja tih socijalnih nejednakosti, Vlada smatra da je upravo osporavani Zakon instrument kojim se, kroz otklanjanje razlika, postiže smanjenje socijalnih nejednakosti. Na taj da je način, naime, izjednačena razina mirovina za umirovljene do 31. prosinca 1998. te je ta razina približno ista kao razina mirovina onih umirovljenih poslije 1. siječnja 1999., prema novom Zakonu o mirovinskom osiguranju (»Narodne novine«, broj 102/98 i 127/00). Vlada, dakle, smatra da sporna formulacija odredbe članka 1. Zakona, odnosno Zakon u cjelini, u tom smislu – u smislu otklanjanja socijalnih nejednakosti, jest izvršenje odluke Ustavnog suda od 12. svibnja 1998. godine.
Propis NN 3/2002 • Također je stajalište Vlade da bi način i oblik povećanja mirovina na kakav se pozivaju podnositelji prijedloga, pod pretpostavkom da bruto društveni proizvod države to može podnijeti, prouzročio neravnopravan tretman upravo navedenih dviju skupina umirovljenika (do 13. prosinca 1998. i nakon 1. siječnja 1999.) i to na štetu ovih drugih.
Propis NN 3/2002 • Glede prigovora podnositelja vezanih uz različite načine limitiranja mirovina, Vlada Republike Hrvatske ističe da je najviša mirovina jednaka za sve korisnike najviše mirovine, bez obzira na godinu priznanja prava, i iznosila je u prosincu 2000. godine 4.833,93 kn, a s posljednjim redovitim usklađenjem 4.956,61 kn. Budući da se osporavanim Zakonom povećavaju mirovine ostvarene do 31. prosinca 1998., i to sa svrhom otklanjanja razlika nastalih u svezi s godinom ostvarenja prava, to nema osnove za povećanje najviše mirovine, kada među korisnicima tih mirovina nisu nastale razlike. Razlike bi, smatra Vlada, tek nastale da je osporavnim Zakonom došlo do povećanja tih mirovina jer bi se tada i takve mirovine povećale u različitim postocima, ovisno o godini ostvarenja prava.
Propis NN 3/2002 • Stajalište je Vlade, nadalje, da načelno pitanje limitiranja mirovina može biti predmetom razmatranja, ali da to nije i ne može biti predmetom osporavanog Zakona. Cilj ovakvog normiranja, kakvo glede najviših mirovina sadrži osporavani Zakon (ograničavanje apsolutnog iznosa mirovina na iznos koji ne može biti veći od svote najviše mirovine na dan 31. prosinca 2000.), jest usklađivanje s gospodarskim mogućnostima države.
Propis NN 3/2002 • U pogledu stajališta podnositelja prijedloga da se nedonošenjem pojedinačnih akata u primjeni osporavanog Zakona vrijeđa pravo građana na žalbu i sudsku kontrolu zakonitosti tih akata, Vlada odgovara da se radi o netočnoj tezi i da građani ničim neće biti ograničeni ili onemogućeni u korištenju zakonom dopuštenih pravnih sredstava, kao što to nisu niti kod redovnog usklađivanja mirovina, pri čemu se također ne izdaju pojedinačna rješenja.
Propis NN 3/2002 • Za nedonošenje pojedinačnih rješenja zakonodavac se odlučio isključivo u cilju ubrzanja i ekonomičnosti postupka primjene Zakona, čime se ne narušavaju Ustavom i zakonom zajamčena prava građana.
Propis NN 3/2002 • 6. Razmatrajući sadržaj podnesenih prijedloga i osporavanog Zakona sa stajališa u prijedlozima navedenih ustavnih odredaba, Ustavni sud Republike Hrvatske je ocijenio da ne postoje razlozi koji bi upućivali na sumnju u neustavnost osporavanog Zakona ili pojedinih njegovih odredaba, odnosno na potrebu pokretanja postupka za ocjenu ustavnosti ovog Zakona u smislu članka 41. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon).
Propis NN 3/2002 • Navedeno stajalište Ustavni je sud zauzeo zbog sljedećih razloga:
Propis NN 3/2002 • Svim podnesenim prijedlozima iskazuje se, prije svega, stajalište podnositelja, vezano uz sadržaj članka 1. Zakona, da je zakonodavac postupio protivno člancima 3., 5., 16. i 35. Ustava kada se pozvao na odluku Ustavnog suda od 12. svibnja 1998., odnosno izvršenje te odluke proglasio jednim od razloga donošenja spornog Zakona.
Propis NN 3/2002 • Spornom odredbom deklarira se predmet uređivanja i svrha donošenja Zakona pa se tako u njoj navodi da se Zakonom uređuje način povećanja mirovina, radi otklanjanja razlika u razini mirovina ostvarenih u različitim razdobljima, i izvršava odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske od 12. svibnja 1998., u skladu s gospodarskim mogućnostima Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 64/01, Broj 33/91, Broj 149/09, Broj 53/02, Broj 69/06, Broj 122/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled