PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-12-135-2109 NN 135/1999

• U osporavanom članku 24. stavku 2. Zakona o bankama propisuju se uvjeti kojima mora udovoljavati osoba koja je kao kandidat predložena za predsjednika ili člana uprave banke.


Propis NN 135/1999

• Već i sam Ustav, u članku 54. stavku 2. propisuje da svatko slobodno bira poziv i zaposlenje i svakomu je pod jednakim uvjetima dostupno svako radno mjesto i dužnost.


Propis NN 135/1999

• Dakle, nema zapreke da se zakonom propišu uvjeti koje mora ispunjavati kandidat za određeno radno mjesto, jer ti uvjeti vrijede za sve koji žele kandidirati za takvo radno mjesto, pa je ono dostupno svima pod jednakim, upravo tim propisanim uvjetima.


Propis NN 135/1999

• Stoga Sud ocjenjuje da osporavana odredba članka 24. stavka 2. Zakona o bankama nije u nesuglasnosti s odredbom članka 54. stavka 2. Ustava.


Propis NN 135/1999
• Također, Sud ocjenjuje da ista osporavana odredba nije u nesuglasnosti ni s odredbom članka 49. stavka 1. Ustava, jer se propisivanjem uvjeta potrebnih za obavljanje poslova određenog radnog mjesta ni na koji način ne vrijeđa poduzetničku i tržišnu slob

Propis NN 135/1999
• »Povezanim osobama smatraju se i: roditelji, bračni drug i djeca fizičke osobe.«.

Propis NN 135/1999 • Predlagatelj smatra da sama činjenica rođenja i odnosa srodstva koji se zasniva činjenicom rođenja, ne može biti podlogom različitom pravnom tretmanu fizičkih osoba koje sklapaju privatne pravne poslove, jer da bi to bilo suprotno ustavnom načelu jednakosti i poštivanja prava čovjeka iz članka 3. te suprotnim odredbi članka 35. Ustava. Navodi da je formulacija stavka 3. članka 26. dovoljno široka da u uređenju grupe povezanih osoba mogu i moraju biti obuhvaćene i fizičke osobe, i to bez obzira na odnose srodstva, nego temeljem gospodarskog kriterija koji jedini može i treba biti relevantan za utvrđenje povezanosti među klijentima banke, odnosno za utvrđenje rizičnosti poslovanja banke. Smatra da ta odredba stavka 3. u svakom slučaju pokriva cijelo moguće područje primjene osporavane odredbe stavka 2., zbog čega da se ta ukazuje ne samo protivna Ustavu, nego i sadržajno suvišna.
Propis NN 135/1999 • U članku 26. Zakona o bankama određeno je koje se pravne i fizičke osobe smatraju povezanima u smislu tog Zakona, a u osporenom stavku 2., posebno je određeno da se povezanim osobama smatraju i roditelji, bračni drug i djeca fizičke osobe.
Propis NN 135/1999 • Smisao instituta povezanih osoba jeste u sprječavanju mogućnosti da uslijed pogoršanja ili poboljšanja gospodarskog i financijskog stanja jedne osobe može doći do pogoršanja ili poboljšanja gospodarskog i financijskog stanja jedne ili više drugih osoba, jer se između njih provodi ili postoji mogućnost prijenosa gubitaka, dobiti ili kreditne sposobnosti, a što se provjerava već i prije davanja odobrenja za rad banke.
Propis NN 135/1999 • Sud ocjenjuje da time što je zakonodavac među povezane osobe svrstao i roditelje, bračnog druga i djecu fizičke osobe, nije povrijedio odredbu članka 35. Ustava, prema kojoj se svakomu čovjeku i građaninu jamči štovanje i pravna zaštita njegovog osobnog i obiteljskog života, dostojanstva, ugleda i časti. Naime, određivanjem tih osoba kao povezanih, želi se u što je moguće većoj mjeri izbjeći mogućnost zaobilaženja propisa koji uređuju bankarsko poslovanje i istovremeno osigurati pravilna i dosljedna primjena tih propisa, u čemu nema povrede prava čovjeka i građanina iz članka 35. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 135/1999 • 30. ako dionice na donosioca ne zamijeni dionicama na ime prema rokovima iz članka 108. ovoga Zakona.«.
Propis NN 135/1999 • »Banke upisane u sudski registar do stupanja na snagu ovoga Zakona koje su izdale dionice na donositelja dužne su te dionice zamijeniti za dionice na ime najkasnije do 31. prosinca 1999.«.
Propis NN 135/1999 • Predlagatelj smatra da navedene odredbe nalažu bankama da donesu odluke kojima se zahvaća u stečena prava građana i pravnih osoba, koji su sukladno ranijim propisima i statutu banke upisali, uplatili, ili kasnijim pravnim poslom stekli dionice na donositelja, što da nije u suglasnosti s odredbom članka 49. stavka 4. Ustava kojom je uređeno da se prava stečena ulaganjem kapitala ne mogu umanjiti zakonom ni drugim pravnim aktom. Navodi da se zakonska intencija da se postigne transparentnost dioničarske strukture može realizirati pro futuro, ali se ne bi smjela retroaktivno primijeniti. Ukazuje da dionice na donositelja nose specifična prava, i osobe koje su ih stekle, stekle su ih upravo zato da steknu specifična prava koja im pruža svojstvo dionice da se prenosi kao svaki vrijednosni papir na donositelja.
Propis NN 135/1999 • Predlagatelj smatra da su osporavane odredbe u neskladu s odredbom članka 49. stavka 4. Ustava, prema kojoj se prava stečena ulaganjem kapitala ne mogu umanjiti zakonom niti drugim pravnim poslom.
Propis NN 135/1999 • Prema stajalištu Suda, prava koja je netko stekao ulaganjem kapitala ne umanjuju se time što se njegove dionice koje glase na donositelja mijenjaju u dionice koje glase na ime, jer se sva prava koja imatelju dionice pripadaju i koja iz dionice proizlaze, ni u čemu ne mijenjaju. Mijenja se samo način prijenosa dionica, budući da se dionice na ime prenose indosamentom, a one na donositelja predajom, ali ni promjenom načina prijenosa dionice ne dira se u stečena prava imatelja dionica, jer prava imatelja dionice i prava iz dionice ovise o njezinom rodu, a ne o načinu njezinog prijenosa. Nije osnovan ni navod predlagatelja da se radi o retroaktivnoj primjeni propisa, opet iz razloga što se osporenim odredbama prava dioničara koja su oni imali ili stekli dionicama na donositelja, ni u čemu ne mijenja time što će se dionice zamijeniti onima na ime.
Propis NN 135/1999 • Stoga sud ocjenjuje da osporene odredbe članka 31. stavka 4., članka 105. stavka 1. točke 30. i članka 108. Zakona o bankama nisu u neskladu s odredbom članka 49. stavka 4. Ustava.
Propis NN 135/1999 • »Izloženost banke prema osobi iz članka 41. ovoga Zakona ne smije premašiti 25 posto jamstvenog kapitala.
Propis NN 135/1999 • Ograničenje iz stavka 1. ovoga članka ne odnosi se na izloženost banke prema Republici Hrvatskoj, Hrvatskoj narodnoj banci i Hrvatskoj garancijskoj agenciji.
Propis NN 135/1999 • Bez obzira na stavak 1. ovoga članka, izloženost banke prema pojedinom dioničaru banke koji raspolaže s više od 3 posto dionica banke i s njime povezanim osobama ne smije prelaziti 5 posto jamstvenog kapitala.
Propis NN 135/1999 • Ukupna izloženost banke prema dioničarima banke koji imaju dionice čiji ukupni nominalni iznos čini više od pet posto temeljnog kapitala banke i s njima povezanim osobama ne smije premašiti 25 posto jamstvenog kapitala.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 145/08, Broj 64/07, Broj 68/05, Broj 37/07, Broj 30/02, Broj 99/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled