PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-11-103-1713 NN 103/2001

• U podnijetom prijedlogu podnositelj nije izrijekom naveo konačni prijedlog Sudu, međutim iz sadržaja proizlazi prijedlog da se osporavane odredbe Pravilnika ukinu.


Stranica NN 103/2001

• 4. Temeljem članka 40. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, dalje: Ustavni zakon) od Ministarstva obrane zatražen je odgovor na podnositeljev prijedlog.


Stranica NN 103/2001

• Iz odgovora Ministarstva obrane, kojim se u cijelosti osporavaju navodi podnositelja, slijedi da predmetni Pravilnik nije donijet kao provedbeni akt tada važećeg Zakona o stambenim odnosima (»Narodne novine«, broj 51/85, 42/96, 22/92 i 70/93), niti kao provedbeni akt Zakona o najmu stanova (»Narodne novine«, broj 91/96, odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske u 48/98, i ispravak u 66/98), već je to isključivo interni akt Ministarstva obrane, donijet radi raspodjele sredstava iz državnog proračuna namijenjenih za stambeno zbrinjavanje djelatnih pripadnika Hrvatske vojske. U odgovoru se nadalje navodi da stambeno zbrinjavanje djelatnih vojnih osoba nije trajno, jer se stan temeljem odredbi Pravilnika dodjeljuje u najam na vrijeme trajanja djelatne vojne službe ili se dodjeljuje u najam na razdoblje od 5 godina.


Stranica NN 103/2001

• Ministarstvo obrane opovrgava da bi djelatne vojne osobe bile u neravnopravnom položaju u odnosu na osobe iz članka 3. Pravilnika, budući da je odredbama članaka 16., 17. i 24. tada važećeg Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata (»Narodne novine«, broj 2/94) bilo propisano pravo na prioritetno stambeno zbrinjavanje stradalnika Domovinskog rata.


Internet NN 103/2001
• 5. Razmatrajući osnovanost podnositeljevih navoda, Ustavni sud polazio je od odgovora na pitanje predstavlja li osporavani akt drugi propis iz odredbe članka 128. točke 2. Ustava Republike Hrvatske, prema kojoj odredbi Ustavni sud odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom.

Propis NN 103/2001
• Ocjenjujući u konkretnom slučaju nadležnost za provođenje postupka ustavnosudske ocjene, Ustavni sud utvrđuje da osporavani Pravilnik jest propis, dakle akt za čiju ocjenu ustavnosti i zakonitosti je ovaj Sud nadležan, sukladno članku 128. točki 2. Ustava Republike Hrvatske.

Propis NN 103/2001 • 6. Takvo stajalište temelji se na odredbama članka 17., članka 18. stavaka 1. i 4., te članka 39. stavka 1. točke 3. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93 i 48/99, 15/00, 127/00, 59/01, dalje: ZSDU).
Propis NN 103/2001 • Osporavani Pravilnik donio je ministar obrane, u skladu sa zakonskim ovlaštenjem za njegovo donošenje, sadržanim u odredbi članka 22. točke 4. Zakona o obrani, kojom je propisano da ministar obrane, među ostalim, donosi propise za koje je ovlašten. Pravilnik je utemeljen i na Odluci Vlade Republike Hrvatske iz 1992. godine, kojom je Ministarstvo obrane dobilo ovlaštenje za upravljanje stambenim fondom, garažama i poslovnim prostorom u vlasništvu Republike Hrvatske.
Propis NN 103/2001 • Člankom 17. ZSDU propisano je da ministri, među ostalim, donose pravilnike za provedbu zakona i drugih propisa kad su na to izrijekom ovlašteni, u granicama dane ovlasti.
Propis NN 103/2001 • Prema članku 18. stavku 1. ZSDU, pravilnikom se potanje razrađuju pojedine odredbe zakona radi njihove primjene, time da se temeljem stavka 4. istog zakonskog članka pravilnici objavljuju u »Narodnim novinama«, te stupaju na snagu najranije osmog dana od dana objave, ako tim propisima nije izuzetno određeno da zbog naročito važnih razloga stupaju na snagu danom objave.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 103/2001 • 7. Ustavni sud je po izvršenom uvidu u sadržaj osporavanog Pravilnika ocijenio da je u konkretnom slučaju osporavani akt provedbeni propis, kojim je ministar obrane propisao postupak, uvjete i kriterije za dodjelu stanova i stambenih kredita u svezi sa stanovima u vlasništvu države, povjerenim na upravljanje Ministarstvu obrane, te drugim stanovima koje Ministarstvo obrane izgradi, kupi ili na drugi način pribavi. Odredbe Pravilnika odnose se i na dodjelu stanova drugih vlasnika, prenesenih na upravljanje Ministarstvu obrane (članak 2. Pravilnika).
Propis NN 103/2001 • Pravo na dodjelu stana ili stambenog kredita, u skladu s člankom 3. Pravilnika, mogu ostvariti članovi obitelji poginulog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata, hrvatski ratni vojni invalid iz Domovinskog rata, te, potom, u skladu s člankom 4. Pravilnika, pripadnika gardijske brigade ili specijalne postrojbe oružanih snaga Republike Hrvatske i druga djelatna vojna osoba i vojni službenik ili vojni namještenik. Iznimno, pravo na dodjelu stana može ostvariti i osoba zaslužna za oružane snage Republike Hrvatske, sukladno odluci ministra obrane.
Propis NN 103/2001 • Treba stoga zaključiti da je Pravilnik upućen neodređenom, vrlo širokom krugu osoba.
Propis NN 103/2001 • U odnosu na navedene adresate osporavani akt ima općeobvezni karakter i proizvodi pravne učinke. Tako je u članku 20. Pravilnika propisano da osoba koja je stekla status hrvatskog ratnog vojnog invalida može otkupiti stan ako joj je tjelesno oštećenje utvrđeno za stalno i potvrđeno u revizijskom postupku, time da i osobe iz članka 4. Pravilnika, kojima je stan dodijeljen u najam, imaju pravo podnijeti zahtjev za otkup stana, ako su za vrijeme najma postale stradalnici iz Domovinskog rata, i to u roku od 60 dana od stjecanja tog statusa.
Propis NN 103/2001 • Sud nije prihvatio tumačenje prema kojem je Pravilnik adresatima upućen temeljem odredbe članka 39. stavka 1. točke 3. ZSDU. Tom zakonskom odredbom propisano je da ministar upravlja ministarstvom i njegovim radom, a osobito brine o zakonitom i pravodobnom izvršavanju zakona i drugih propisa te u pitanjima od zajedničkog interesa osigurava suradnju ministarstva s državnim tijelima, jedinicama lokalne samouprave i uprave, pravnim osobama koje imaju javne ovlasti te drugim pravnim osobama.
Propis NN 103/2001 • 8. Prosudivši stoga pravnu narav osporavanog akta, ocjenjujući Pravilnik propisom kojega je Ustavni sud ovlašten ispitivati, Sud je razmotrio suglasnost s Ustavom i zakonom članka 53. Pravilnika, kojim je propisano da »ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i neće se objaviti u »Narodnim novinama«.«
Propis NN 103/2001 • Iz navedenog slijedi da je sadržaj osporavanog akta, koji je proizvodio važne pravne učinke, suprotno izričitoj odredbi članka 18. stavka 4. ZSDU bio poznat samo uskom krugu osoba.
Propis NN 103/2001 • Time je utvrđena nesuglasnost s člankom 89. stavkom 1. Ustava, kojim je propisano da se, prije nego što stupe na snagu, zakoni i drugi propisi državnih tijela objavljuju u »Narodnim novinama«, službenom listu Republike Hrvatske. Ujedno je utvrđena i povreda ustavnog načela određenog člankom 5. stavkom 1. Ustava, prema kojem propisi u Republici Hrvatskoj moraju biti u suglasnosti s Ustavom i zakonom.
Propis NN 103/2001 • 9. Temeljem iznijetog, Ustavni sud je sukladno članku 41. stavku 1. Ustavnog zakona pokrenuo postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti.
Propis NN 104/2001 • Na temelju članka 23. stavka 3. i članka 30. stavka 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98 i 15/2000) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 22. studenoga 2001. godine, donijela
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 57/05, Broj 39/06, Broj 88/03, Broj 29/06, Broj 111/07, Broj 53/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled