PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-07-98-1363 NN 98/1998

• U postupak donošenja rješenja nisu uključeni ni poslodavac, ni sindikati, dakle, u potpunosti je otklonjena mogućnost njihovog utjecaja na ocjenu o potrebnom obujmu nužnog funkcioniranja PT prometa radi zaštite vitalnih interesa društvene zajednice i drugih.


Propis NN 98/1998

• Na takav način propisanog ovlaštenja ministra, prema ocjeni Suda, nije ostvarena ustavna odrednica da se štrajk u javnim službama može ograničiti zakonom. Naime, iz osporene odredbe proizlazi da će štrajk, prema svojoj ocjeni o potrebi zaštite neodređenih vitalnih interesa društvene zajednice i drugih, ograničiti ministar. Dakle, ministar će procijeniti i koji su to vitalni interesi i koja je količina prometa potrebna radi njihove zaštite, bez da su zakonom, pa makar i samo okvirno ili primjerice navedeni slučajevi za koje bi se moglo smatrati da predstavljaju vitalne interese društvene zajednice, drugih poduzeća ili građana određenog područja. Zakonom bi se trebali propisati uvjeti za ograničenje prava na štrajk, ali ti uvjeti ni u kojem slučaju ne bi smjeli značajno ograničiti ili čak potpuno onemogućiti to pravo. Pravo na štrajk je ustavno pravo, i ono se može zakonom ograničiti samo na način i u mjeri u kojoj se mogu ograničiti i druga ustavna prava, zbog čega i granicu tog ograničenja treba potražiti u Ustavu, i to upravo u njegovom članku 16., gdje propisuje da se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje.


Propis NN 98/1998

• Sud nalazi potrebnim ovdje navesti i odredbe članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima (1966.), koje glase:


Propis NN 98/1998

• Ustavni sud ocjenjuje da ovlaštenje ministra iz članka 16. stavka 1. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća nije u suglasnosti s odredbom članka 16. Ustava.


Propis NN 98/1998
• Također, Ustavni sud ocjenjuje da osporena odredba članka 16. stavka 1. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća nije u skladu ni s navedenim odredbama članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturni

Propis NN 98/1998
• Nesuglasnost odredbe članka 16. stavka 1. Zakona o osnivanju hrvatskog javnog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća s navedenim odredbama međunarodnog prava, predstavlja i povredu načela vladavine prava iz članka 3. Ustava, kao temeljne vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske.

Propis NN 98/1998 • S obzirom da su u stavcima 2., 3. i 4. članka 16. Zakona o osnivanju javnog hrvatskg poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća propisane dužnosti i posljedice nepostupanja po rješenju ministra, one moraju slijediti pravnu sudbinu odredbe stavka 1. članka 16. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća, zbog čega je i njih valjalo ukinuti.
Propis NN 98/1998 • Stoga je, temeljem odredaba članka 21. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), odlučeno kao u točki I. i II. izreke ove odluke.
Propis NN 98/1998 • Odluka o objavi ove odluke temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 98/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu predsjednik Jadranko Crnić te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Saveza samostalnih sindikata Hrvatske za pokretanje postupka ocjene ustavnosti odredaba članka 59. stavak 2. i 3. Zakona o zdravstvenom osiguranju, na sjednici održanoj dana 15. srpnja 1998. godine, donio je slijedeće
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 98/1998 • 1. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti odredaba članka 59. stavak 2. i 3. Zakona o zdravstvenom osiguranju ("Narodne novine", broj 75/93, 1/97 - pročišćeni tekst, 109/97, 13/98 i 88/98) s Ustavom Republike Hrvatske.
Propis NN 98/1998 • Savez samostalnih sindikata Hrvatske, zastupan po tadašnjem predsjedniku Dragutinu Lesaru, podnio je prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti članka 59. stavak 2. i 3. Zakona o zdravstvenom osiguranju, u kojem je propisano:
Propis NN 98/1998 • Predlagatelj smatra da su predmetne odredbe u nesuglasju s člankom 58. Ustava Republike Hrvatske, čija odredba glasi:
Propis NN 98/1998 • Razlozi osporavanja predlagatelja u bitnome se mogu sažeti na slijedeće tvrdnje:
Propis NN 98/1998 • U članku 16. Zakona o zdravstvenom osiguranju navodi se da pravo osiguranih osoba na zdravstvenu zaštitu obuhvaća primarnu zdravstvenu zaštitu, specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu i bolničku zdravstvenu zaštitu.
Propis NN 98/1998 • Kako se Ustavom jamči svakom građaninu zdravstvena zaštita to prema mišljenju predlagatelja sužavanje zdravstvene zaštite samo na hitnu medicinsku pomoć, kao jednu od mjera primarne zdravstvene zaštite, te potpuna uskrata ostalih vidova zaštite predstavlja povredu ustavnog prava iz članka 58. Ustava.
Propis NN 98/1998 • Prijedlogom se također ističe da budući obveznik uplate doprinosa nije osiguranik - pojedinac, već fizička ili pravna osoba kod koje je uposlen (članak 42. stavak 1. Zakona o zdravstvenom osiguranju), stoga osiguranik - radnik zaposlen kod pravne ili fizičke osobe koja ne vrši uplatu doprinosa, nema nikakve zakonske mogućnosti osobno uplatiti taj iznos doprinosa i ostvariti zdravstvenu zaštitu. Navode da Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje prema odredbi članka 57. istog Zakona, ima ovlast putem organizacije ovlaštene za obavljanje platnog prometa, temeljem izvršnog platnog naloga, odnosno na temelju izvršne sudske odluke izvršiti naplatu iznosa neuplaćenih doprinosa s kamatama, prijenosom s računa obveznika na račun Zavoda, po postupku za prisilnu naplatu dospjelih doprinosa i poreza građana u zastarnom roku od pet godina.
Propis NN 98/1998 • Predlagatelj također navodi da za koncept obveznog osiguranja, gdje je obveznik uplate doprinosa poslodavac, nije prihvatljiva odredba prema kojoj osiguranik snosi štetnu posljedicu ukoliko obveznik uplate ne izvrši uplatu, a osiguranik istovremeno nema nikakve ovlasti da utječe na ispunjenje obveze odnosno uplate. Ukazuju i na odgovarajuće norme međunarodnog prava koje je Republika Hrvatska ratificirala, a kojima da su osporene odredbe suprotne.
Propis NN 98/1998 • Stoga predlagatelj predlaže pokretanje ustavnosudskog postupka i ukidanje osporenih zakonskih odredbi.
Propis NN 98/1998 • U skladu s člankom 39. stavak 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), a u svezi s člankom 16. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), prijedlog je dostavljen radi odgovora Hrvatskom državnom saboru, Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje i Ministarstvu zdravstva. Odlučeno je da se odmah izradi rješenje o pokretanju postupka i prije primitka odgovora od nadležnih tijela.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 64/06, Broj 68/03, Broj 12/08, Broj 82/09, Broj 5/05, Broj 132/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled