PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-07-123-1745 NN 123/2003

• ü Upravna i neprofitna tijela (Government and non-profit bodies)


Stranica NN 123/2003

• Za opća upravna tijela različite su odgovarajuće statističke jedinice za koje se prikupljaju statistički podaci (npr. središnja uprava, socijalno osiguranje, lokalna uprava županije, općine/grada itd.). Ta različita tijela zajednički planiraju, nadgledaju i upravljaju financijama svojih konstituirajućih tijela (to mogu biti ministarstva, uredi, zavodi, agencije, odjeli itd.). S obzirom na vrstu djelatnosti, neka od tih tijela, posebno lokalne vlasti, heterogenija su nego korporativna poduzeća (corporate enerprises).


Stranica NN 123/2003

• Djelatnosti ovih tijela često pripadaju području L NKD-a 2002.: Javna uprava i obrana: obvezno socijalno osiguranje, iako druga tijela obavljaju djelatnosti koje u osnovi pripadaju ostalim područjima uključujući Obrazovanje (područje M), Zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb (područje N) i Ostale društvene socijalne i osobne uslužne djelatnosti (područje O).


Stranica NN 123/2003

• Kad se serije podatka o entitetima privatnog sektora moraju spojiti s podacima o općim upravnim tijelima i privatnim neprofitnim institucijama, razvrstanima prema vrsti ekonomske djelatnosti, njihova identifikacija i razvrstavanje mora se provesti uporabom statističkih jedinica koje odgovaraju entitetima koji su najbliži statističkim jedinicama definiranima u privatnom sektoru. Zato se svi kriteriji koji se upotrebljavaju u privatnom sektoru analogno primjenjuju na opća upravna tijela. Isto se primjenjuje na privatne neprofitne institucije.


Internet NN 123/2003
• Razlika između pomoćnih, glavnih i sporednih djelatnosti može se prikazati na primjerima:

Internet stranice NN 123/2003
• , proizvodnja sitnog alata za upotrebu u jedinici jest pomoćna djelatnost (u skladu sa svim kriterijima)

Internet stranice NN 123/2003 • , vlastiti je prijevoz obično pomoćna djelatnost (u skladu sa svim kriterijima)
Internet stranice NN 123/2003 • , prodaja vlastitih proizvoda pomoćna je djelatnost zbog općeg pravila da nije moguće proizvoditi bez prodaje. Međutim, ako je moguće identificirati maloprodaju unutar proizvodnoga poduzeća (direktna prodaja krajnjem korisniku), što može biti npr. lokalna jedinica, ova maloprodaja – osim onih u svrhu analiza – može se smatrati jedinicom prema vrsti djelatnosti. Ta jedinica promatranja predmet je dvostruke klasifikacije u smislu djelatnosti (glavne ili sporedne) koju obavlja unutar poduzeća i u smislu vlastite djelatnosti (maloprodaja).
Internet stranice NN 123/2003 • Opće je pravilo, budući da proizvodni proces obično nije moguć bez pomoćnih djelatnosti, da te pomoćne djelatnosti ne smiju biti posebno izdvojeni entiteti, čak i ako se obavljaju u posebnim pravnim jedinicama ili na posebnim mjestima iako vode odvojeno računovodstvo. Pomoćne djelatnosti ne uzimaju se u obzir pri razvrstavanju entiteta koji ih obavljaju. Najbolji je primjer entiteta koji obavlja pomoćne djelatnosti glavni upravni odjel ili registrirani ured.
Internet stranice NN 123/2003 • Ako se pomoćne djelatnosti obavljaju u korist samo jednog entiteta, te su djelatnosti i utrošena sredstva predstavljaju sastavni dio djelatnosti i sredstava te jedinice. Međutim, ako se djelatnosti statističke jedinice i odgovarajuće pomoćne djelatnosti ne obavljaju na istom zemljopisnom području (definirano prema zonama za potrebe statističkih istraživanja), preporučljivo je posebno prikupiti dodatne podatke o tim jedinicama za kategorije podataka koji moraju biti raspoređeni po zemljopisnim područjima, čak i ako jedinice obavljaju samo pomoćne djelatnosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 123/2003 • Ako se pomoćne djelatnosti većinom obavljaju u korist dviju ili više jedinica prema vrsti djelatnosti, troškovi tih pomoćnih djelatnosti moraju se raspodijeliti na sve jedinice prema vrsti djelatnosti za koje se obavljaju. Ako su podaci o razmjeru troškova za svaku posebnu djelatnost raspoloživi, troškovi se moraju rasporediti prema tome. Međutim, ako nema tih podataka, troškovi pomoćnih djelatnosti moraju se rasporediti u glavnu i sporedne djelatnosti proporcionalno vrijednosti outputa umanjenoj za međufazne troškove isključujući troškove samih pomoćnih djelatnosti. Ako je ova metoda u praksi prekomplicirana, troškovi pomoćne djelatnosti jednostavno se mogu rasporediti proporcionalno vrijednosti outputa.
Informacije NN 123/2003 • Ako su pomoćne djelatnosti organizirane tako da su namijenjene za dva ili više entiteta u poduzeću s više jedinica, one mogu činiti skupinu pomoćnih djelatnosti na pojedinoj lokaciji. U ovom slučaju, na isti način kao što je poželjno potpuno obuhvatiti određene djelatnosti, čak i ako se one obavljaju neovisno ili ih obavljaju entiteti koji obavljaju isključivo pomoćne djelatnosti (npr. računalne usluge), korisno je dopustiti dodatno razvrstavanje po djelatnostima. Za tu svrhu pomoćni entiteti mogu biti razvrstani prema djelatnostima koje oni obavljaju i prema djelatnosti jedinice kojoj pripadaju.
Poslovne stranice NN 123/2003 • Moguće je da neka djelatnost u početku bude pomoćna, a poslije počne prodavati usluge drugim entitetima. Takva djelatnost može se razviti do te mjere da prestaje biti pomoćna djelatnost i mora se smatrati jednom od glavnih ili sporednih djelatnosti enti
Pregledi NN 123/2003 • V. PRAVILA ZA RAZVRSTAVANJE STATISTIČKIH JEDINICA PREMA NKD-u 2002.
Besplatno NN 123/2003 • Statističke jedinice razvrstavaju se prema NKD-u 2002. Pri interpretaciji NKD-a 2002. treba se koristiti dodatnim objašnjenjima NKD-a 2002., tablicama pretvorbe, klasifikacijom KPD-a 2002., Carinskom tarifom RH6 ) itd.
Glasnik NN 123/2003 • Svaka se jedinica razvrstava na temelju djelatnosti koje obavlja. U nekim slučajevim
Propis NN 123/2003 • a jedinica se ne može razvrstati bez uzimanja u obzir njezinih veza s drugim jedinicama.
Propis NN 123/2003 • Jedinice se razvrstavaju do najdetaljnije razine djelatnosti NKD-a 2002. (razina podrazreda).
Propis NN 123/2003 • Jedinice treba razvrstati prema kategoriji koja najbolje opisuje njezinu djelatnost uzimajući u obzir ne samo strukturu outputa nego i strukturu inputa te proizvodni proces.
Propis NN 123/2003 • 6) Carinska tarifa Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 113/01.) usklađena je s Harmoniziranim sustavom UN-a – HS 2002 i Kombiniranom nomenklaturom EU-a – CN 2002 do šesteroznamenkaste brojčane oznake.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 11/02, Broj 177/03, Broj 33/02, Broj 51/94, Broj 59/91, Broj 127/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled