PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-02-12-293 NN 12/1999

• Ustav Republike Hrvatske u odredbi članka 49. stavka 2. garantira svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu te zabranjuje monopole, dok u odredbi članka 50. stavka 2. propisuje da se poduzetnička sloboda i vlasnička prava mogu iznimno ograničiti zakonom radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi.


Propis NN 12/1999

• U svezi s osporenom odredbom članka 64. stavka 3. Pravilnika postoji sumnja u njezinu suglasnost sa zakonskim odredbama i ustavnom odredbom članka 49. stavka 2. te ustavnom odredbom članka 50. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske i to u odnosu na dio odredbe koji glasi: "pod uvjetom da su vlastite proizvodnje".


Propis NN 12/1999

• Donositelj Pravilnika, osporavanom odredbom članka 64. stavka 3. dopušta pojedinim poduzetnicima (trgovcima na malo) prodaju odjevnih predmeta i obuće pod uvjetom da je i proizvode, a dijelu poduzetnika ne omogućava prodaju iste vrste robe, ako nisu ujedno i proizvođači odjevnih predmeta i obuće. Tržnice su jedno od inih tržišnih mjesta na kojima se odvija kupnja i prodaja robe na malo radi zadovoljavanja životnih potreba građana te na kojima poduzetnici obavljanjem trgovine stječu imovinsku korist. Stoga, Sud ocjenjuje da u pokrenutom postupku valja ispitati suglasnost dijela osporavane odredbe članka 64. stavka 3., koja glasi: "pod uvjetom da su vlastite proizvodnje", s ustavnom odredbom članka 49. stavka 2., koja garantira svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu te zabranjuje monopole te s ustavnom odredbom članka 50. stavka 2., koja propisuje u kojim slučajevima se može ograničiti poduzetnička sloboda i vlasnička prava. Navedene ustavne odredbe razrađene su u odredbama Zakona o trgovini ("Narodne novine", br. 11/96), a posebice u odredbama članka 5., članka 12. i članka 14. navedenog Zakona, koje propisuju da se trgovcu ne može ograničavati pravo slobodnog nastupanja na tržištu, zabranjivati tržišno natjecanje ili dovoditi u nejednak položaj na tržištu pojedine trgovce i potrošače.


Propis NN 12/1999

• Uslijed postojanja sumnje u suglasnost s Ustavom i sa zakonom navedene odredbe članka 64. stavka 3. Pravilnika, Ustavni sud Republike Hrvatske je pokrenuo postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti navedene odredbe Pravilnika na temelju članka 45. stavka 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 29/94) te je riješeno kao pod točkom I. izreke.


Propis NN 12/1999
• Prijedlog za ocjenu suglasnosti osporene odredbe članka 81. stavka 3. Pravilnika s ustavnom odredbom članka 49. stavka 1. i stavka 2. Ustava Republike Hrvatske nije prihvaćen. U svezi s navodima predlagatelja da je osporavana odredba u nesuglasju s citi

Propis NN 12/1999
• U svezi s iznijetim razlozima, na temelju odredbe članka 45. stavka 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske, riješeno je kao pod točkom II. izreke.

Propis NN 12/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske će tijekom ustavnosudskog postupka ispitati da li je osporena odredba članka 64. stavka 3. Pravilnika u suglasnosti s ustavnim odredbama članka 49. stavka 1. i stavka 2. i s ustavnom odredbom članka 50. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 12/1999 • Ovo rješenje objavit će se u "Narodnim novinama", temeljem članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91).
Propis NN 12/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jurica Malčić, dopredsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, mr. Vojislav Kučeković, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u povodu ustavne tužbe dr. G. P. iz P., R. I., kojeg zastupa S. O., odvjetnik iz P., na sjednici održanoj dana 13. siječnja 1999. godine, donio je
Propis NN 12/1999 • Rješenjem Vrhovnog suda Republike Hrvatske broj: I Kž-625/94 od 27. srpnja 1994. godine odbijene su kao neosnovane žalbe okr. G. P. i okrivljenikove supruge R. DžA.. Žalbe su bile izjavljene protiv rješenja Županijskog suda u P. broj: Kr-5/94, Kv-234/94 od 24. lipnja 1994. godine, kojim je utvrđeno da je u slučaju okrivljenika udovoljeno zakonskim pretpostavkama za izručenje stranca, propisanima u članku 512. tada važećeg Zakona o krivičnom postupku ("Narodne novine", broj 34/93, 38/93 i 28/96).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 12/1999 • Rješenjem Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske klasa: 720-04/94-01/03, urbroj: 514-02-03-94-28 od 5. kolovoza 1994. godine dopušteno je izručenje G. P. nadležnim tijelima R. I. radi vođenja kaznenog postupka te su određeni uvjeti i način toga izručenja.
Propis NN 12/1999 • Okr. G. P., koji je državljanin R. I., podnio je ustavnu tužbu u odnosu na oba ova rješenja jer smatra da su mu njima povrijeđena ustavna prava iz članaka 24. i 33. stavak 2. Ustava Republike Hrvatske, kojim ustavnim odredbama je utvrđen postupak uhićenja i pritvaranja te prava uhićenih ili pritvorenih osoba (članak 24. Ustava), odnosno utvrđeno da stranac koji se zakonito nalazi na teritoriju Republike ne može biti protjeran niti izručen drugoj državi, osim kad se mora izvršiti odluka donesena u skladu s međunarodnim ugovorom i zakonom (članak 33. stavak 2. Ustava).
Propis NN 12/1999 • Postupak izručenja (ekstradicija) okrivljenih i osuđenih osoba u Republici Hrvatskoj uređen je odredbama Glave XXXI. ranijeg Zakona o krivičnom postupku, koje odredbe su i dalje na snazi temeljem članka 504. sada važećeg Zakona o kaznenom postupku ("Narodne novine", broj 110/97 i 27/98).
Propis NN 12/1999 • Člankom 511. Zakona o krivičnom postupku propisano je da će se izručenje okrivljenih ili osuđenih osoba tražiti i obavljati prema odredbama tog Zakona ako međunarodnim ugovorom nije što drugo određeno.
Propis NN 12/1999 • U konkretnom slučaju na postupak izručenja se osim domaćih zakona Republike Hrvatske i R. I. primijenila i Konvencija o izručenju krivaca od 6. travnja 1922. godine, koja je postala dio pravnog sustava Republike Hrvatske na temelju odredbe članka 33. tada važećeg Zakona o sklapanju i izvršavanju međunarodnih ugovora ("Narodne novine", broj 53/91 i 73/91).
Propis NN 12/1999 • Prema navodima ustavne tužbe, osporenih akata te drugih relevantnih isprava spisa, nadležna tijela Republike Hrvatske su utvrđivala osnovanost zahtjeva za izručenje odnosno postojanje zakonom utvrđenih pretpostavki za izručenje podnositelja ustavne tužbe R. I., koje izručenje je traženo radi vođenja kaznenog postupka protiv podnositelja.
Propis NN 12/1999 • Županijski sud u P. je navedenim rješenjem utvrdio da je zahtjev za izručenje podnositelja ustavne tužbe R. I. osnovan jer su bile ispunjene sve zakonom utvrđene pretpostavke za izručenje stranca iz članka 512. Zakona o krivičnom postupku odnosno navedene Konvencije. Vrhovni sud je stoga utvrdio da žalba podnositelja kao i njegove supruge protiv prvostupanjskog rješenja nisu osnovane te je njihove žalbe odbio.
Propis NN 12/1999 • Prema važećim odredbama istog Zakona, predmet se nakon što nadležni sud utvrdi da postoje zakonske pretpostavke za izručenje stranca dostavlja ministru pravosuđa koji će odlučiti o izručenju (članak 519.).
Propis NN 12/1999 • U članku 520. tog Zakona je utvrđeno da ministar pravosuđa donosi rješenje kojim izručenje dopušta ili ne dopušta odnosno odgađa u određenim slučajevima. Tako ministar pravosuđa može rješenjem odgoditi izručenje ako je zbog drugog krivičnog djela kod domaćeg suda u tijeku krivični postupak protiv stranca čije se izručenje traži ili što se stranac nalazi na izdržavanju kazne u Republici Hrvatskoj. Nadalje, ministar neće dopustiti izručenje stranca koji u Republici Hrvatskoj uživa pravo azila ili ako je riječ o političkom ili vojnom krivičnom djelu. On može odbiti izručenje ako su u pitanju krivična djela za koja je u domaćem zakonu predviđena kazna zatvora do tri godine ili ako je inozemni sud izrekao kaznu lišenja slobode do jedne godine.
Propis NN 12/1999 • Kako je u tom postupku utvrđeno da u odnosu na podnositelja ustavne tužbe nije ostvaren niti jedan od zakonom predviđenih razloga osnovom kojih bi ministar pravosuđa mogao odgoditi ili ne dopustiti izručenje, donijeto je osporeno rješenje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 54/02, Broj 73/99, Broj 88/05, Broj 148/09, Broj 176/03, Broj 63/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled