PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-02-9-146 NN 9/1995

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Fillpović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković,


Propis NN 9/1995

• mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, povodom zahtjeva Vlade Republike Hrvatske od 14. travnja 1994. godine, Klasa: 015-01/94-01/04, Ur.broj: 5030109-94-1, za ocjenu suglasnosti Statuta Županije Istarske od 30. ožujka 1994 godine s Ustavom Republike Hrvatske i sa zakonom, na sjednici održanoj dana 2. veljače 1995. godine, donio je slijedeću


Propis NN 9/1995

• 1. U uvodnom dijelu Statuta Županije Istarske ukidaju se dijelovi koji glase: "u svezi sa zaključkom Zastupničkog doma Sabora Republike Hrvatske o prihvaćanju i poštivanju načela i instituta (odredbi) Europske povelje o lokalnoj samoupravi ("Narodne novine - međunarodni ugovori", broj 1/93) i "Memoranduma o suglasnosti Republike Hrvatske, Republike Slovenije i Republike Italije o zaštiti talijanske manjine u Republici Hrvatskoj i Republici Sloveniji".


Propis NN 9/1995

• II. Ukidaju se slijedeće odredbe Statuta Županije Istarske: članak 1, članak 2, članak 3, članak 4. stavak 2, članak 13. točka 9, članak 15. stavak 4, članak 18, članak 23, članak 24, članak 26, članak 27, članak 28, članak 29, članak 32. stavak 1, članak 41, članak 42, članak 44, stavak 3. i članak 62.


Propis NN 9/1995
• III. Odbija se zahtjev Vlade Republike Hrvatske da se ocijene nesuglasnima s Ustavom i sa zakonom slijedeće odredbe Statuta Županije Istarske: članak 5, članak 6, članak 9, članak 12. točke 3. i 4, članak 13. točke 1. do 8. i točka 10, članak 14, članak 16, članak 20. stavak 1, članak 21. stavak 4, članak 22, članak 25, članak 30, članak 46, članak 55, članak 57, članak 65, članak 66, članak 69. stavak 3. točka 8. i članak 73.

Propis NN 9/1995
• IV. Danom objave ove Odluke prestaje obustava izvršenja Statuta Županije Istarske od 30. ožujka 1994. godine, ko ja je određena rješenjem Ministarstva uprave Republike Hrvatske od 13. travnja 1994. godine, Klasa: 012-01/94-01/11, Ur.broj: 515-01/ 1-94-1.

Propis NN 9/1995 • V. Ova će se odluka objaviti u "Narodnim novinama", službenom glasilu Republike Hrvatske i "Službenim novinama", službenom glasilu Županije Istarske.
Propis NN 9/1995 • Vlada Republike Hrvatske na temelju članka 13. alineja 4. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91) zahtjevom od 14. travnja 1994. godine, Klasa: 015-01/94-01/04, Urbr.: 5030109-94-1, pokrenula je pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske postupak za ocjenu suglasnosti odredbi Statuta Županije Istarske s Ustavom Republlke Hrvatske i sa zakonom
Propis NN 9/1995 • Zahtjevom je osporena ustavnost pravne osnove Statuta Županije Istarske te ustavnost i zakonitost odredbi toga statuta iz članaka: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 32, 41, 42, 44, 46, 55, 57, 62, 65, 66, 69. i 73.
Propis NN 9/1995 • Vlada Republike Hrvatske (dalje: podnositelj zahtjeva) smatra da su označene odredbe Statuta Županije Istarske (dalje: Statut) nesuglasne s Ustavom Republike Hrvatske, Ustavnim zakonom o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj ("Narodne novine", broj 34/92, dalje: Ustavni zakon o ljudskim pravima), Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine", broj 90/92, 94/93 i 117/93), Zakonom o sustavu državne uprave ("Narodne novine", broj 75/93) kao i drugim posebnim zakonima Republike Hrvatske. Predlaže Ustavnom sudu Republike Hrvatske (dalje: Ustavni sud) da utvrdi da su označene odredbe Statuta Županije Istarske nesuglasne s Ustavom Republike Hrvatske, Ustavnim Zakonom o ljudskim pravima odnosno zakonima Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 9/1995 • Iz obrazloženja zahtjeva proizlazi i da je Ministarstvo uprave Republike Hrvatske rješenjem Klasa 012-01/94-01/0011, Ur.broj: 515-01/94-1 od 13. travnja 1994. godine, na temelju elanka 80. stavak 1. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, obustavilo od izvršenja osporeni Statut.
Propis NN 9/1995 • U postupku ocjene osnovanosti zahtjeva, temeljna polazna osnova bila je: poštivanje temeljnih ljudskih prava i sloboda čovjeka i građanina, prava pripadnika manjine, posebno stečenih prava talijanske nacionalne manjine, istarskih osobitosti te nesužavanja prava na lokalnu samoupravu, ali sve to u granicama Ustava, Ustavnog zakona o ljudskim pravima, Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, drugih zakona Republike Hrvatske te onih međunarodnih ugovora koji su sastavni dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, posebno prosudbe pojedinih međunarodnih ugovora sa stajališta mogu li biti temelj donošenju županijskog statuta ili pak njegova sadržaja.
Propis NN 9/1995 • Ocjenjujuči navode i razloge podnositelja zahtjeva te navode Skupštine Županije Istarske, istaknute u odgovoru na zahtjev, kao i drugu dokumentaciju pribavljenu za potrebe ustavnosudskog postupka, na temelju činjenica utvrđenih tijekom postupka, Ustavni sud donio je ovu Odluku iz slijedećih razloga:
Propis NN 9/1995 • I. U uvodnom dijelu Statuta, Županija Istarska kao pravnu osnovu Statuta navodi Ustav Republike Hrvatske, Zakon o lokalnoj samoupravi i upravi, Zaključak Sabora Republike Hrvatske o prihvaćanju i poštivanju načela i instituta (odredbi) Europske povelje o lokalnoj samoupravi, Ustavni zakon o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj te Memorandum o suglasnosti Republike Hrvatske, Republike Slovenije i Republike Italije o zaštiti talijanske manjine u Republici Hrvatskoj i Republici Sloveniji.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva smatra da za donošenje statuta županije jedina pravna osnova može biti Zakon o lokalnoj samoupravi i upravi te da pozivanje na druge pravne temelje u uvodu statuta nije od značaja za donošenje toga statuta.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva dijelom je u pravu. Ustavni sud ne odlučuje što je od značaja za donošenje statuta županije, već o suglasnosti toga statuta s Ustavom i sa zakonom (članak 125 alineja 2. Ustava).
Propis NN 9/1995 • Na temelju članka 128, 129, 130. i 131. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine", broj 56/90), članka 7. i 53. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine", broj 90/92, 94/93 ili 117/93), u svezi sa zaključkom Zastupničkog doma Sabora Republike Hrvatske o prihvaćanju i poštivanju načela i instituta (odredbi) Evropske povelje o lokalnoj samoupravi ("Narodne novine - međunarodni ugovori", br. 193), Ustavnog zakona o Ijudskim pravima i slobodama i pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj ("Narodne novine", broj 34/92 - pročišćeni tekst) i Memoranduma o suglasnosti Republike Hrvatske, Republike Slovenije i Republike Italije o zaštiti talijanske manjine u Republici Hrvatskoj i Republici Sloveniji, Skupština Županije Istarske na sjednici održanoj dana 30. ožujka 1994. godine, večinom glasova svih članova Skupštine donosi..."
Propis NN 9/1995 • Ocjenjujuči suglasnost uvoda Statuta s Ustavom i zakonom, Ustavni sud nalazi da se donositelj Statuta, suglasno s Ustavom i zakonom, mogao pozvati samo na odredbe Ustava, Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi i Ustavnog zakona o ljudskim pravima.
Propis NN 9/1995 • Naprotiv, nije suglasno s Ustavom, sa Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi pozivanje na navedeni Memorandum, kao niti na zaključak Zastupničkog doma Sabora Republike Hrvatske.
Propis NN 9/1995 • Ustrojslvo lokalne samouprave i uprave u Republici Hrvatskoj utvrdeno je odredbama članka 128,129, 130. i 131. Ustava Republike Hrvatske. Te odredbe, a posebno odredbe stavka 3 članka 128 Ustava (o lokalnoj samoupravi dronosi se zakon), ustavni su temelji za donošenje posebnih propisa kojirna kojima se na sustavan način uređuje lokalna samouprava i uprava na cijelom teritoriju Republike Hrvatske radi što izravnijeg odlučivanja građana o potrebama i interesima lokalnog značenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 116/03, Broj 85/08, Broj 61/91, Broj 130/08, Broj 33/92, Broj 105/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled