PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1997-05-48-706 NN 48/1997

• uz obilježje br. 41 - "Vrsta promjenljive kamatne stope" (obrazac KZ 2)


Propis NN 48/1997

• uz obilježje br. 7 - "Vrsta poslovne promjene" (obrazac KO 3)


Propis NN 48/1997

• Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući povodom ustavne tužbe N. V., S. J., I. J., I. P., R. I. i A. B., svi iz M., zastupani po punomoćniku D. H., odvjetniku iz Z., radi zaštite ustavnih prava, na sjednici održanoj dana 16. travnja 1997. godine, donio je slijedeću


Propis NN 48/1997

• 1. Usvaja se ustavna tužba i ukida se rješenje Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-7954/93-8 od 10. studenoga 1993. godine.


Propis NN 48/1997
• 2. Predmet se vraća Upravnom sudu Republike Hrvatske na ponovni postupak.

Propis NN 48/1997
• U uvodu označeni podnositelji ustavne tužbe podnijeli su ovom Sudu pravodobnu i dopuštenu ustavnu tužbu povodom rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-7954/93-8 od 10. studenoga 1993., a kojim rješenjem je odbačena njihova tužba podnesena protiv rješenja Hrvatskog fonda za privatizaciju broj: 51-04/93-01/37/III od 12. svibnja 1993., radi zaštite ustavnih prava iz članka 14. i 15. Ustava Republike Hrvatske.

Propis NN 48/1997 • Citiranim rješenjem Hrvatskog fonda za privatizaciju poništene su sve radnje provedene u poduzeću "A." iz M. nakon prikupljenih ponuda temeljem poziva za upis i kupnju dionica, objavljenog u "S. D." 16. siječnja 1993. i to dionica bez popusta u iznosu od 1.511.000 DEM, kupnja kojih dionica je financirana temeljem ugovora o kreditima zaključenima između tvrtke "M." d. d., Z. i podnositelja ustavne tužbe, te se ujedno te dionice prenose Hrvatskom fondu za privatizaciju.
Propis NN 48/1997 • Podnositelji ustavne tužbe smatraju da im je osporenim rješenjem onemogućena sudska kontrola, zbog uskraćivanja prava na žalbu, kao i na drugu pravnu zaštitu, a čime su im kako tvrde povrijeđena ustavna prava koja proizlaze iz članka 14. Ustava, koji zajamčuje jednakost svih pred zakonom, kao i prava iz članka 15. Ustava. U čemu nalaze povrede ustavnih prava iz članka 15. Ustava nisu naveli.
Propis NN 48/1997 • Prema članku 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu, ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda ili prava čovjeka i građanina.
Propis NN 48/1997 • Da bi se osigurala jednakost svih pred zakonom svim građanima mora se omogućiti kontrola zakonitosti pojedinačnih akata, ukoliko se tim aktima rješava o nekom njihovom pravu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 48/1997 • Uvidom u osporeno rješenje Upravnog suda Republike Hrvatske, te u citirano rješenje Hrvatskog fonda za privatizaciju, kao i u razloge ustavne tužbe utvrđeno je da je osporenim rješenjem Upravnog suda Republike Hratske povrijeđeno ustavno pravo iz članka 14. stavak 2. Ustava.
Propis NN 48/1997 • Prema članku 6. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91, 9/92 i 77/92) upravni spor se može voditi protiv upravnog akta, a stavak 2. istog članka određuje da je upravni akt, prema ovom Zakonu, akt kojim tijela iz članka 5. istog Zakona (državni organi i organizacije) u obavljanju javnih ovlasti rješavaju o stanovitom pravu ili obvezi određenog pojedinca ili organizacije u kakvoj pravnoj stvari.
Propis NN 48/1997 • U konkretnom predmetu Hrvatski fond za privatizaciju donio je rješenje kojim je poništio određene radnje u pretvorbi poduzeća "A.", te dionice koje su u toj pretvorbi kupili podnositelji ustavne tužbe prenio na Hrvatski fond za privatizaciju (upravo ta kupnja je predmetom poništenja).
Propis NN 48/1997 • Navedeno poništenje, naprijed opisanih radnji, Hrvatski fond za privatizaciju izvršio je temeljem članka 45a. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća ("Narodne novine", broj 18/91, 83/92, 84/92, 94/93, 2/94 i 9/95).
Propis NN 48/1997 • Upravni sud Republike Hrvatske u obrazloženju razloga za odbačaj tužbe navodi da upravni spor, protiv citiranog rješenja o poništenju određenih radnji u pretvorbi, može pokrenuti samo poduzeće u pretvorbi kojem su prilikom kontrole zakonitosti izvršene pretvorbe poništene određene radnje, a ne i podnositelji ustavne tužbe koji su kupili dionice.
Propis NN 48/1997 • Takvo stajalište Upravni sud obrazlaže i pozivom na članak 12. Zakona o pretvorbi, gdje se izričito u stavku 4. navodi da samo poduzeće kojem je odbijena suglasnost za pretvorbu može pokrenuti upravni spor.
Propis NN 48/1997 • Međutim, taj stavak 4. članka 12. ne može se tumačiti na način da je za osobe koje su nakon odobrene pretvorbe stekle neka prava na temelju radnji u pretvorbi, isključeno pokretanje upravnog spora.
Propis NN 48/1997 • Nakon što je data suglasnost za pretvorbu, u sam proces pretvorbe ulaze i treće osobe i stječu određena prava, ovisno o tome na koji način se vrši pretvorba poduzeća.
Propis NN 48/1997 • Tim osobama u postupku kontrole se mora nužno pružiti pravno sredstvo radi zaštite njihovih eventualnih prava, jer poništenjem određenih radnji gube određena prava (u konkretnom slučaju prava na dionice koje bi prešle u njihovo vlasništvo da te radnje nisu poništene).
Propis NN 48/1997 • Kako ni Upravni sud Republike Hrvatske ne dovodi u pitanje da je rješenje Hrvatskog fonda za privatizaciju, doneseno u skladu s člankom 45a. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća, upravni akt samo što isključuje upravni spor za sve druge osobe osim za poduzeće u pretvorbi, Ustavni sud je utvrdio da je u konkretnom slučaju trebalo primijeniti članak 16. Zakona o upravnim sporovima i dati podnositeljima ustavne tužbe (zainteresiranoj osobi), kao trećoj osobi položaj stranke i omogućiti joj pokretanje upravnog spora.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 84/02, Broj 160/04, Broj 71/00, Broj 35/98, Broj 79/07, Broj 146/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled