PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-01-7-116 NN 7/1998

• Zemljišna knjiga i tijelo nadležno za katastar zemljišta, po primitku naloga iz članka 10. ovog Pravilnika, učinit će vidljivim da su katastarske čestice iz naloga dio pomorskog dobra.


Propis NN 7/1998

• Na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o osnivanju i vođenju katastra pomorskog dobra ("Narodne novine", br. 1/76).


Propis NN 7/1998

• Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".


Propis NN 7/1998

• Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Pere Cvjetovića, Andre Vlahušića i Vedrana Kraljevića iz Dubrovnika, koje zastupa Slavica Rozić, odvjetnica iz Dubrovnika, na sjednici održanoj dana 14. siječnja 1998. godine, donio je


Propis NN 7/1998
• Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti sa zakonom Odluke o izmjeni Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, koju je odluku donijela Skupština Dubrovačko-neretvanske županije na konstituirajućoj sjednici, održanoj 17. svibnja 1997. godine, te se ova Odluka ukida.

Propis NN 7/1998
• 1. Odbacuje se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom konstituiranja Skupštine Dubrovačko neretvanske županije, koje je izvršeno 17. svibnja 1997. godine, te odluka iste Skupštine o izboru predsjednika i potpredsjednika Skupštine Dubrovačko neretvanske županije, te o izboru župana i podžupana Dubrovačko-neretvanske županije.

Propis NN 7/1998 • 2. Ne prihvaća se prijedlog da se privremeno obustave od izvršenja odluke Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije navedene u ovoj odluci i rješenju.
Propis NN 7/1998 • Pero Cvjetović, Andro Vlahušić i Vedran Kraljević predložili su ovom Sudu da pokrene postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom odluka Skupštine Dubrovačko neretvanske županije, koje su navedene u izreci ove odluke i rješenja, uz tvrdnju da je i konstituiranje Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije izvršeno nezakonito.
Propis NN 7/1998 • Svoj prijedlog podnositelji obrazlažu navodima da je sjednica sazvana po Vladi Republike Hrvatske, ali da sjednici nije predsjedavao dobno najstariji vijećnik, već je prema odluci Vlade Republike Hrvatske sjednicu otvorio i njome predsjedavao Ivica Martić, pročelnik Ureda župana. Ovo da je protivno odredbama članka 3. Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije. Prije samog čina konstituiranja da je izmijenjen dnevni red Skupštine na način da je u isti uvrštena i točka dnevnog reda "Izmjena Poslovnika Skupštine". Izmjena dnevnog reda je izglasana većinom glasova vijećnika te potom donesena odluka o izmjeni Poslovnika o radu Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, kojom je izmijenjena odredba članka 7. Poslovnika o radu Skupštine na taj način da se o izboru predsjednika i potpredsjednika Skupštine glasuje javno. Istodobno da nisu izmijenjene odredbe članka 19. Statuta Dubrovačko-neretvanske županije, prema kojim odredbama o izboru predsjednika Skupštine glasuje se tajno, ukoliko ima više kandidata. Zbog izvršene izmjene Poslovnika, a i načina vođenja sjednice te utvrđivanja dnevnog reda da je i samo konstituiranje Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije bilo izvršeno nezakonito. U prijedlogu se naglašava da su odluke donesene na konstituirajućoj sjednici Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije o izmjeni Poslovnika, o izboru predsjednika i potpredsjednika Skupštine te o izboru župana i podžupana Dubrovačko-neretvanske županije u nesuglasju s odredbama članka 131. stavka 3. Ustava Republike Hrvatske, članka 74. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine", br. 90/92, 94/93 i 117/93) te i odredbama članaka 16., 19. i 26. Statuta Dubrovačko neretvanske županije. Predložena je i privremena obustava odluka navedenih u izreci ove odluke i rješenja.
Propis NN 7/1998 • U tijeku ovog ustavnosudskog postupka, zatražen je odgovor Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, pribavljen je zapisnik sjednice Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, održane 17. svibnja 1997., Statut i Poslovnik iste Skupštine te stručno mišljenje Ministarstva uprave. Održana je i savjetodavna rasprava sa stručnjacima i znanstvenicima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 7/1998 • Odluka o izmjeni Poslovnika je donesena. Izmjene se sastoje u izmjenama članka 7., iz kojih je brisano da se predsjednik i potpredsjednici Skupštine biraju tajnim glasovanjem. Brisane su, nadalje, iz odredbi članka 10. odredbe o izboru župana i podžupana tajnim glasovanjem, ukoliko ima više kandidata za ove dužnosti. Brisane su iz Poslovnika i odredbe koje propisuju način tajnog glasovanja (članci 87., 88., 89. i 90.).
Propis NN 7/1998 • Na istoj konstituirajućoj sjednici izabrani su predsjednik i potpredsjednici Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije te župan i podžupan Dubrovačko-neretvanske županije.
Propis NN 7/1998 • Vlada Republike Hrvatske je, temeljem odredbe članka 39. stavka 3. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izborima članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", br. 39/96), svojom odlukom od 12. svibnja 1997. godine, sazvala konstituirajuću sjednicu Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije. Ovom odlukom utvrđen je dnevni red, kao i da do određivanja najstarijeg člana Županijske skupštine sjednici predsjedava pročelnik Ureda župana, a u slučaju njegove spriječenosti osoba koju će odrediti Vlada Republike Hrvatske.
Propis NN 7/1998 • Vlada Republike Hrvatske obavlja izvršnu vlast u Republici Hrvatskoj u skladu s Ustavom i zakonom (članak 107. Ustava). U obavljanju lokalnih poslova, tijela jedinica lokalne samouprave samostalna su u skladu sa zakonom i statutom i podliježu samo nadzoru zakonitosti ovlaštenih republičkih tijela (članak 130. stavak 1. Ustava). Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi te Zakonom o Vladi Republike Hrvatske utvrđene su pobliže ovlasti i dužnosti Vlade Republike Hrvatske u odnosu na jedinice lokalne samouprave sukladno navedenim ustavnim odredbama. Konkretne ovlasti i dužnosti Vlade utvrđene su i pojedinim odredbama drugih zakona. Tako je Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave (članak 39. stavak 3.) propisano da Vlada Republike Hrvatske saziva konstituirajuće sjednice županijskih skupština i Skupštine grada Zagreba.
Propis NN 7/1998 • Sukladno navedenom, nema dvojbe da u odnosu na rad i djelovanje predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave, Vlada, kao i osoba koju Vlada ovlasti za određene poslove u svezi saziva konstituirajuće sjednice, može obavljati samo one radnje i donositi odluke na koje je zakonom izričito ovlaštena. To znači da i ovlasti Vlade (i njenog predstavnika) u pogledu sazivanja konstituirajuće sjednice predstavničkih tijela valja tumačiti restriktivno, tj. i u pogledu utvrđivanja dnevnog reda samo na pitanja konstituiranja u užem smislu.
Propis NN 7/1998 • U konkretnom slučaju, a prema zapisniku sjednice Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije od 17. svibnja 1997. godine, prije verifikacije mandata i utvrđivanja najstarijeg člana Skupštine, dakle, prije konstituiranja Skupštine, po Vladi Republike Hrvatske određeni predsjedavajući predložio je dopunu dnevnog reda povodom prijedloga petnaestorice vijećnika. Većinom glasova nazočnih (dio vijećnika napustilo je sjednicu), utvrđen je po predsjedavajućem predloženi dnevni red i to uvrštavanjem u onaj određen po Vladi Republike Hrvatske novih točaka: "Izbor Odbora za Statut i Poslovnik", "Prijedlog odluke o izmjeni Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije" i "Izbor župana i dva podžupana Dubrovačko-neretvanske županije".
Propis NN 7/1998 • Ovo utvrđivanje dopunjenog dnevnog reda, pod predsjedavanjem osobe koja nije birana za vijećnika, predstavlja odlučivanje koje prelazi granice ovlaštenja Vlade, odnosno njenog predstavnika.
Propis NN 7/1998 • Takvo odlučivanje, obavljeno prije konstituiranja, predstavlja formalnu povredu postupka u donošenju odluke o Izmjenama Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije. Iz ovoga proizlazi da je odluka Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, koja je navedena u izreci ove odluke, zbog formalno-pravnih razloga u nesuglasju s Ustavom i zakonom.
Propis NN 7/1998 • Istodobno, Ustavni sud upozorava da se novo predstanvičko tijelo može konstituirati samo prema važećim propisima (statut, poslovnik ili drugi propis), koje su donijela predstavnička tijela koja su prestala djelovati, što znači da novo predstavničko tijelo ne može samo donijeti pravila o svom konstituiranju.
Propis NN 7/1998 • Ista odluka o izmjeni Poslovnika Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije također nije u suglasju sa zakonom u materijalno-pravnom smislu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 194/03, Broj 43/09, Broj 58/00, Broj 46/97, Broj 204/03, Broj 69/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled