PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-01-2-88 NN 2/2009

• 4. Predlagatelj smatra da osporene odredbe ZID ZI/01 nisu suglasne s člancima 3., 5., 19., 26., 29., 48. stavkom 1., člancima 50. i 118. stavkom 1., člankom 140. Ustava i člancima 6. i 13. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine« broj 18/97., 6/99., 8/99., 14/02., 1/06. – u daljnjem tekstu: Konvencija) te člankom 1. Protokola 1. uz Konvenciju.


Stranica 2009-01-2-88 NN 2/2009

• Predlagatelj navodi da je Ustavni sud Republike Hrvatske odlukom broj: U-I-745/1999 od 8. studenoga 2000. godine ukinuo članak 22., članak 25. točku 7. i članak 36. stavak 3. Zakona o izvlaštenju (»Narodne novine« broj 9/94., 35/94.), i smatra da ZID ZI/01-om, donesenim u postupku provedbe navedene ustavnosudske odluke, »traženi standardi glede izvlaštenja, po mišljenju predlagatelja, nisu ispunjeni. Potrebno je razmotriti Zakon o izvlaštenju, takav kakav važi sada, zajedno sa već od prije donošenja Zakona o izmjeni Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izvlaštenju važećim Zakonom o Gradu Zagrebu i Zakonom o sustavu državne uprave«.


Stranica 2009-01-2-88 NN 2/2009

• 5. U odnosu na razloge osporavanja članka 3. ZID ZI/01 (kojim su Zakonu dodani članci 42.a do 42.h), koji propisuje postupak pred županijskim sudom, predlagatelj navodi:


Stranica 2009-01-2-88 NN 2/2009

• Predlagatelj osporava i člankom 3. ZID ZI/01 dodani članak 42. g Zakona, kojim je propisano da protiv odluka vijeća županijskog suda nije dopuštena žalba niti revizija, jer smatra da zbog velikog broja županijskih sudova u Republici Hrvatskoj neće biti moguće ustanoviti jedinstvenost sudske prakse u postupcima izvlaštenja.


Internet NN 2/2009
• Pri tome smatra da bi tijekom cijelog postupka izvlaštenja o pravima stranaka trebao odlučivati sud, a ne uprava u upravnom postupku, to jest – u prvom stupnju – ured državne uprave nadležan za imovinskopravne poslove u županiji, odnosno ured Grada Zagreba nadležan za imovinskopravne poslove te – u drugom stupnju – nadležno ministarstvo.

Internet stranice NN 2/2009
• 5.1. Predlagatelj osporava izraz »procesni nedostaci« (članak 42. c. Zakona) te izraz »iznesene činjenice« (članak 42. e Zakona), jer smatra da time nije jasno određeno značenje tih riječi.

Internet stranice NN 2/2009 • 6. Na temelju članka 25. Ustavnog zakona, od nadležnog Ministarstva zatraženo je i dobiveno očitovanje.
Internet stranice NN 2/2009 • 7. Razmatrajući navode prijedloga, Ustavni sud pošao je od odredbi Ustava i Konvencije koje su neposredno mjerodavne za ocjenu osporenih odredbi ZID ZI/01.
Internet stranice NN 2/2009 • Jamči se pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom.
Internet stranice NN 2/2009 • Pravo na žalbu može biti iznimno isključeno u slučajevima određenima zakonom ako je osigurana druga pravna zaštita.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 2/2009 • Svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično i u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama (...).
Informacije NN 2/2009 • Zakonom je moguće u interesu Republike Hrvatske ograničiti ili oduzeti vlasništvo, uz naknadu tržišne vrijednosti.
Poslovne stranice NN 2/2009 • Svaka fizička ili pravna osoba ima pravo na mirno uživanje svojega vlasništva. Nitko se ne smije lišiti svojega vlasništva, osim u javnom interesu, i to samo uz uvjete predviđene zakonom i općim načelima međunarodnog prava.
Pregledi NN 2/2009 • Prethodne odredbe, međutim, ni na koji način ne umanjuju pravo države da primijeni zakone koje smatra potrebnima da bi uredila upotrebu vlasništva u skladu s općim interesom ili za osiguranje plaćanja poreza ili drugih doprinosa ili kazni.
Besplatno NN 2/2009 • Svatko čija su prava i slobode koje su priznate u ovoj Konvenciji povrijeđene ima pravo na djelotvorna pravna sredstva pred domaćim državnim tijelom (...).
Glasnik NN 2/2009 • 8. Izvlaštenje se u dva temeljna oblika pojavljuje kao sredstvo javnopravnog oduzimanja odnosno (kod nepotpunog izvlaštenja) javnopravnog ograničenja prava vlasništva: ni gubitak (odnosno ograničenje) prava ni cijena (naknada) ne ovisi o volji prijašnjeg vlasnika.
Propis NN 2/2009 • Ustav jamči pravo vlasništva (st. 1. čl. 48.). Pravo vlasništva je stoga ustavnopravna kategorija pa ograničenje ili oduzimanje tog prava mora biti zakonom tako uređeno da isključuje svako izvlaštenje izvan interesa Republike Hrvatske (arg. iz st. 1. čl. 50.) odnosno da za slučaj ustavno prihvatljivog izvlaštenja jamči prijašnjem vlasniku primjerenu naknadu u obliku druge odgovarajuće nekretnine ili ako naknada u tom obliku nije moguća, u visini tržišne vrijednosti izvlaštene nekretnine.
Propis NN 2/2009 • Svrhu izvlaštenja odredio je članak 1. Zakona, propisujući da se nekretnina može izvlastiti, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno, kada je to potrebno radi izgradnje objekata ili izvođenja radova u interesu Republike Hrvatske i kada se ocijeni da će se korištenjem nekretnine, za koju se namjerava predložiti izvlaštenje, u novoj namjeni postići veća korist od one koja se postizala korištenjem te nekretnine na dosadašnji način.
Propis NN 2/2009 • U smislu članka 1. Zakona, nekretnina se može izvlastiti radi izvođenja radova ili izgradnje objekata gospodarske infrastrukture (prometna, telekomunikacijska, vodoprivredna, energetska), zdravstvenih, prosvjetnih i kulturnih objekata, industrijskih, energetskih, prometnih i telekomunikacijskih objekata, objekata za potrebe hrvatskog pravosuđa, vojske i policije te istraživanja i eksploatacije rudnog i drugog blaga.
Propis NN 2/2009 • Izvlaštenje se može provesti u korist fizičke ili pravne osobe, kao korisnika izvlaštenja (članak 2. stavak 1.) To znači da, osim države, investitor može biti i svaka fizička ili pravna osoba, ako se ocijeni da je izvlaštenje u interesu Republike Hrvatske. Ocjenu o postojanju interesa Republike Hrvatske daju tijela utvrđena člankom 9. Zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 127/00, Broj 4/91, Broj 150/04, Broj 88/09, Broj 102/07, Broj 154/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled