PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-03-37-809 NN 37/2009

• (46) Imajući u vidu dostatno iskustvo stečeno u primjeni smjernica Komisije o državnim potporama za zaštitu okoliša, od obveze prijave trebale bi biti izuzete potpore za ulaganja koja omogućavaju poduzetnicima da premaše standarde Zajednice za zaštitu okoliša ili da povećaju razinu zaštite okoliša u nedostatku standarda Zajednice, zatim potpore za nabavu prijevoznih sredstava koja premašuju standarde Zajednice ili koje u nedostatku standarda Zajednice povećavaju razinu zaštite okoliša, potpore za ranu prilagodbu malih i srednjih poduzetnika budućim standardima Zajednice, potpore za zaštitu okoliša koje se tiču ulaganja u štednju energije, potpore za zaštitu okoliša koje se tiču ulaganja u visoko učinkovitu kogeneraciju, potpore za zaštitu okoliša vezane uz ulaganja koja promiču obnovljive izvore energije uključujući potpore za ulaganja vezane uz održiva biogoriva, potpore za studije zaštite okoliša i određene potpore u obliku sniženja poreza za zaštitu okoliša.


Stranica 2009-03-37-809 NN 37/2009

• (47) Potpore u obliku smanjenja poreza za zaštitu okoliša obuhvaćene ovom Uredbom trebale bi, u skladu sa Smjernicama Zajednice o državnim potporama za zaštitu okoliša, biti ograničene na razdoblje od 10 godina. Nakon tog razdoblja države članice trebale bi ponovno razmotriti prikladnost spomenutog smanjenja poreza. Ovo ne bi trebalo dovoditi u pitanje mogućnost da države članice nakon takvog razmatranja ponovno usvoje te ili slične mjere prema ovoj Uredbi.


Stranica 2009-03-37-809 NN 37/2009

• (48) Točan izračun dodatnih troškova ulaganja ili proizvodnje u svrhu postizanja zaštite okoliša ključan je za određivanje je li potpora u skladu s člankom 87. stavkom 3. Ugovora. Kako je navedeno u Smjernicama Zajednice za zaštitu okoliša, opravdani troškovi trebaju biti ograničeni na dodatne troškove ulaganja potrebne kako bi se postigla viša razina zaštite okoliša.


Stranica 2009-03-37-809 NN 37/2009

• (49) Imajući u vidu teškoće koje se posebno mogu pojaviti u vezi s odbitkom koristi proizašlih iz dodatnog ulaganja, potrebno je predvidjeti pojednostavljenu metodu izračuna dodatnih troškova ulaganja. Prema tome, ti bi se troškovi u svrhu primjene ove Uredbe trebali računati bez uzimanja u obzir koristi za redovno poslovanje, troškovnih ušteda ili dodatne pomoćne proizvodnje i bez uzimanja u obzir troškova poslovanja nastalih tijekom vijeka trajanja ulaganja. Maksimalni intenziteti potpora predviđeni ovom Uredbom za različite kategorije spomenutih potpora za ulaganja u zaštitu okoliša su, prema tome, sustavno umanjeni u usporedbi s maksimalnim intenzitetima potpora koje predviđaju Smjernice Zajednice za zaštitu okoliša.


Internet NN 37/2009
• (50) Glede potpora za zaštitu okoliša koje se tiču ulaganja u mjere štednje energije, prikladno je dopustiti državama članicama da izaberu ili pojednostavljenu metodu izračuna ili puni izračun troškova, jednak onome koji predviđaju Smjernice Zajednice o državnim potporama za zaštitu okoliša. S obzirom na specifične praktične poteškoće koje se mogu javiti kada se primjenjuje metoda punog izračuna troškova, takve izračune troškova trebao bi ovjeriti vanjski revizor.

Internet stranice NN 37/2009
• (51) Glede potpora za zaštitu okoliša koje se tiču ulaganja u kogeneraciju i potpora za zaštitu okoliša vezanih uz ulaganja koja promiču obnovljive izvore energije, dodatni troškovi trebali bi se, u smislu primjene ove Uredbe, izračunavati ne uzimajući u obzir druge mjere podrške dodijeljene za iste opravdane troškove, uz izuzetak drugih potpora za ulaganje u zaštitu okoliša.

Internet stranice NN 37/2009 • (52) Glede ulaganja vezanih uz hidroelektrane, treba primijetiti da njihov utjecaj na okoliš može biti dvojak. One svakako imaju veliki potencijal što se tiče niskih emisija stakleničkih plinova. S druge strane, takva postrojenja također mogu imati negativan utjecaj, primjerice na sustave voda i biološku raznolikost.
Internet stranice NN 37/2009 • (53) Kako bi se uklonile razlike koje mogu izazvati narušavanje tržišnog natjecanja i olakšala koordinacija između različitih inicijativa Zajednice i nacionalnih inicijativa o malim i srednjim poduzetnicima, kao i iz razloga administrativne jasnoće i pravne sigurnosti, definicija malih i srednjih poduzetnika koju koristi ova Uredba treba se temeljiti na definiciji iz Preporuke Komisije 2003/361/EZ od 6. svibnja 2003. o definiciji mikro, malih i srednjih poduzetnika[23].
Internet stranice NN 37/2009 • (54) Mali i srednji poduzetnici imaju odlučujuću ulogu u stvaranju radnih mjesta i općenito djeluju kao faktor socijalne stabilnosti i gospodarskog napretka. Međutim, njihov razvoj mogu ograničiti tržišni nedostaci, što dovodi do teškoća karakterističnih za te male i srednje poduzetnike. Mali i srednji poduzetnici često imaju teškoća u nabavi kapitala, rizičnog kapitala ili zajmova, s obzirom na prirodu određenih financijskih tržišta nesklonih riziku i ograničeni kolateral koji oni mogu ponuditi. Njihova im ograničena sredstva također mogu ograničiti pristup informacijama, prvenstveno u vezi s novim tehnologijama i potencijalnim tržištima. Kako bi se olakšao razvoj gospodarskih aktivnosti malih i srednjih poduzetnika, ova Uredba bi prema tome trebala izuzeti određene kategorije potpora kad se one dodjeljuju u korist malih i srednjih poduzetnika. Slijedom toga, opravdano je izuzeti takve potpore od obveze prethodne prijave i, samo u svrhu primjene ove Uredbe, smatrati da se, kad je korisnik obuhvaćen definicijom malog i srednjeg poduzetnika predviđenom ovom Uredbom i iznos potpore ne prelazi primjenjivi prag prijave, za tog malog i srednjeg poduzetnika može pretpostaviti da je u svojem razvoju ograničen tipičnim poteškoćama malih i srednjih poduzetnika proizašlim iz tržišnih nedostataka.
Internet stranice NN 37/2009 • (55) Uzimajući u obzir razlike između malih i srednjih poduzetnika, potrebno je odrediti različite osnovne intenzitete potpora i različite bonuse za male i srednje poduzetnike. Tržišni nedostaci koji općenito utječu na male i srednje poduzetnike, uključujući teškoće kod pristupa financijskim sredstvima, uzrokuju čak i veće zapreke razvoju malih poduzetnika u usporedbi sa srednje velikim poduzetnicima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 37/2009 • (56) Na temelju iskustva stečenog primjenom Smjernica Zajednice o državnim potporama za poticanje ulaganja rizičnog kapitala u male i srednje poduzetnike čini se da postoji niz specifičnih tržišnih nedostataka na tržištu rizičnog kapitala u Zajednici u vezi s određenim vrstama ulaganja na određenim stupnjevima razvoja poduzetnika. Ovi tržišni nedostaci slijede iz nesavršenog podudaranja ponude i potražnje rizičnog kapitala. Kao rezultat toga, razina rizičnog kapitala dostupna na tržištu može biti previše ograničena pa poduzetnici ne mogu dobiti sredstva unatoč dobrom poslovnom modelu i mogućnostima rasta. Glavni izvor tržišnog nedostatka koji se tiče tržišta rizičnog kapitala, koji posebno utječe na pristup malih i srednjih poduzetnika kapitalu i koji može opravdati javnu intervenciju, vezan je uz nepotpune ili asimetrične informacije. Slijedom toga, programi rizičnog kapitala u obliku investicijskih fondova kojima se upravlja na komercijalnoj osnovi, a u kojima dovoljni udjel sredstava pružaju privatni ulagači kroz privatni kapital za poticanje profitno motiviranih mjera rizičnog kapitala u korist ciljanih poduzetnika, trebali bi biti izuzeti od obveze prijave pod određenim uvjetima. Uvjeti koji nalažu da se investicijskim fondovima treba upravljati na komercijalnoj osnovi i da proizlazeće mjere rizičnog kapitala trebaju biti vođene profitom ne bi trebali spriječiti investicijske fondove da usmjere svoje aktivnosti i ciljaju na pojedine segmente tržišta kao što su žensko poduzetništvo. Ova Uredba ne bi trebala utjecati na status Europskog investicijskog fonda i Europske investicijske banke, kao što je definirano u Smjernicama Zajednice za rizični kapital.
Informacije NN 37/2009 • (57) Potpore za istraživanje, razvoj i inovacije mogu pridonijeti gospodarskom rastu jačajući konkurentnost i povećavajući zaposlenost. Na temelju svojih iskustava s primjenom Uredbe (EZ-a) br. 364/2004, Okvira Zajednice za državne potpore za istraživanje i razvoj i inovacije, čini se da, uzevši u obzir raspoložive kapacitete kako malih i srednjih poduzetnika tako i velikih poduzetnika za istraživanje i razvoj, tržišni nedostaci mogu spriječiti tržište da postigne optimalnu proizvodnju i dovesti do neučinkovitog rezultata. Takvi neučinkoviti rezultati općenito su povezani s prelijevanjem do kojeg dolazi u odnosu pozitivnih vanjskih učinaka i znanja, prelijevanjem do kojeg dolazi u odnosu javnih dobara i znanja, te s nepotpunim i asimetričnim informacijama i nedostacima u koordinaciji i umrežavanju.
Poslovne stranice NN 37/2009 • (58) Potpore za istraživanje, razvoj i inovacije su od posebne važnosti, poglavito za male i srednje poduzetnike budući da su jedna od strukturalnih mana malih i srednjih poduzetnika teškoće koje oni mogu imati u pristupu novim tehnološkim dosezima, prijenosu tehnologije ili visokokvalificiranom osoblju. Prema tome, potpore za projekte istraživanja i razvoja, potpore za studije tehničke izvedivosti i potpore za pokrivanje troškova prava industrijskog vlasništva za male i srednje poduzetnike, kao i potpore za mlade inovativne male poduzetnike, potpore za usluge savjetovanja za inovacije i potpore za unajmljivanje visokokvalificiranog osoblja trebale bi pod određenim uvjetima biti izuzete iz obveze prethodne prijave.
Pregledi NN 37/2009 • (59) U vezi s potporama za projekte istraživanja i razvoja, potpomognuti dio istraživačkog projekta treba u potpunosti biti obuhvaćen kategorijom temeljnih istraživanja, primijenjenih istraživanja ili razvojnog istraživanja. Kad projekt obuhvaća različite zadatke, svaki zadatak trebao bi se razvrstati u kategorije temeljnih istraživanja, primijenjenih istraživanja ili razvojnog istraživanja, ili se uopće ne razvrstati u ijednu od tih kategorija. Takvo razvrstavanje ne mora nužno slijediti kronološki pristup u kojem se kreće redom kroz vrijeme od temeljnih istraživanja prema djelatnostima bližim tržištu. U skladu s time, zadatak koji se izvodi u kasnoj fazi projekta može se kvalificirati kao primijenjeno istraživanje. Jednako tako, nije isključeno da djelatnost koja se provodi u ranijoj fazi projekta može predstavljati razvojno istraživanje.
Besplatno NN 37/2009 • (60) U poljoprivrednom sektoru određene potpore za istraživanje i razvoj trebale bi biti izuzete ako su zadovoljeni uvjeti slični onima koji su predviđeni u pojedinim odredbama utvrđenim za poljoprivredni sektor u Okviru Zajednice za državne potpore za istraživanje i razvoj i inovacije. Ako ti posebni uvjeti nisu zadovoljeni, prikladno je urediti da potpore budu izuzete ako zadovoljavaju uvjete navedene u općim odredbama ove Uredbe vezanim uz istraživanje i razvoj.
Glasnik NN 37/2009 • (61) Promicanje usavršavanja i zapošljavanja radnika u nepovoljnom položaju i radnika s invaliditetom i naknada dodatnih troškova za zapošljavanje radnika s invaliditetom predstavljaju središnje ciljeve gospodarskih i socijalnih politika Zajednice i njezinih država članica.
Propis NN 37/2009 • (62) Usavršavanje obično donosi pozitivne vanjske učinke društvu u cjelini budući da povećava izbor kvalificiranih radnika dostupnih drugim poduzetnicima, poboljšava konkurentnost industrije Zajednice i igra važnu ulogu u strategiji zapošljavanja Zajednice. Usavršavanje, uključujući e-učenje, također je ključno za organizaciju, prikupljanje i širenje znanja, javnog dobra primarne važnosti. U svjetlu činjenice da poduzetnici u Zajednici općenito premalo ulažu u usavršavanje svojih radnika, posebno kad je to usavršavanje po prirodi općenito i ne vodi do neposrednih i konkretnih prednosti za predmetnog poduzetnika, državne potpore mogu pomoći u ispravljanju ovog tržišnog nedostatka. Prema tome, takve potpore trebaju pod određenim uvjetima biti izuzete od prethodne prijave. U pogledu posebnih ograničenja s kojima se suočavaju mali i srednji poduzetnici i viših relativnih troškova koje moraju snositi kada ulažu u usavršavanje, intenziteti potpora koje su izuzete ovom Uredbom trebali bi biti uvećani za male i srednje poduzetnike. Obilježja usavršavanja u sektoru pomorskog prijevoza opravdavaju poseban pristup za taj sektor.
Propis NN 37/2009 • (63) Moguće je razlikovati opće i posebno usavršavanje. Dozvoljeni intenziteti potpora trebaju se razlikovati u skladu s vrstom pruženog usavršavanja i veličinom poduzetnika. Opće usavršavanje pruža prenosive kvalifikacije i značajno poboljšava sposobnost zapošljavanja radnika koji je prošao usavršavanje. Potpore za ovu svrhu imaju manji učinak narušavanja tržišnog natjecanja, što znači da se viši intenziteti potpora mogu izuzeti od prethodne prijave. Posebno usavršavanje, koje većinom koristi poduzetniku, uključuje veći rizik narušavanja tržišnog natjecanja pa bi prema tome intenzitet potpore koja se može izuzeti od prethodne prijave trebao biti mnogo niži. Usavršavanje bi se trebalo smatrati općim po svojoj prirodi i onda kada se odnosi na upravljanje u području zaštite okoliša, eko-inovacije ili društvenu odgovornost poduzetnika, i tako povećava sposobnost korisnika da pridonese općim ciljevima u području zaštite okoliša.
Propis NN 37/2009 • (64) Neke kategorije radnika u nepovoljnom položaju ili radnika s invaliditetom još uvijek proživljavaju osobite teškoće pri ulasku na tržište rada. Iz tog razloga javne vlasti imaju opravdanje za primjenu mjera kojima poduzetnicima pružaju poticaje za povećanje njihove razine zaposlenosti, posebno zapošljavanjem radnika iz ovih zapostavljenih kategorija. Troškovi zaposlenih čine dio uobičajenih operativnih troškova svakog poduzetnika. Prema tome, posebno je važno da potpore za zapošljavanje radnika s invaliditetom i radnika u nepovoljnom položaju imaju pozitivan učinak na razinu zaposlenosti tih kategorija radnika, a ne samo da poduzetnicima omoguće smanjenje troškova koje bi inače trebali snositi. Slijedom toga, takve bi potpore trebale biti izuzete od prethodne prijave kada je vjerojatno da će pomoći tim kategorijama radnika pri ponovnom ulasku na tržište rada ili, što se tiče radnika s invaliditetom, pri ponovnom ulasku i ostanku na tržištu rada.
Propis NN 37/2009 • (65) Potpore za zapošljavanje radnika s invaliditetom u obliku subvencija plaća mogu se izračunati na temelju pojedinačne razine invalidnosti pojedinog radnika s invaliditetom ili se može izraziti kao paušalna svota, uz uvjet da niti jedna metoda ne vodi do toga da potpora prelazi maksimalni intenzitet potpore za svakog pojedinog radnika.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 58/06, Broj 110/01, Broj 22/96, Broj 2/96, Broj 93/03, Broj 21/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled