PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-06-68-2237 NN 68/2008

• (5) Poticanje zapošljavanja najvažniji je cilj ekonomskih i socijalnih politika Zajednice i njezinih država članica. Zajednica je razvila Europsku strategiju zapošljavanja kako bi promicala ovaj cilj. Nezaposlenost ostaje značajan problem u nekim dijelovima Zajednice, a određene kategorije radnika još uvijek imaju posebne poteškoće pri ulasku na tržište rada. Iz tog razloga postoji opravdanje da država primjenjuje mjere kojima se pružaju poticaji poduzetnicima kako bi se povećala njihova razina zapošljavanja, posebno kada je riječ o osobama koje se teže zapošljavaju.


Stranica 2008-06-68-2237 NN 68/2008

• (6) Ova Uredba primjenjuje se samo na mjere zapošljavanja koje ispunjavaju sve uvjete iz članka 87. stavka 1. Ugovora te stoga čine državnu potporu. Određen broj mjera iz politike zapošljavanja ne čine državnu potporu sukladno značenju članka 87. stavka 1. jer one čine potporu pojedincima koja ne daje prednost određenim poduzetnicima ili proizvodnji određenih proizvoda ili ne utječe na trgovinu između država članica ili je riječ o općim mjerama za poticanje zapošljavanja koje ne narušavaju ili ne prijete da će narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti određenim poduzetnicima ili proizvodnji određenih proizvoda. Stoga ova Uredba nema utjecaja na takve opće mjere koje mogu uključivati opće smanjivanje poreza na troškove rada i socijalne troškove, pojačano ulaganje u opće obrazovanje i usavršavanje, mjere kojima se daju smjernice i pružaju savjetodavne usluge, opću pomoć i usavršavanje nezaposlenih te poboljšanja u zakonu o radu. Ovo je također slučaj s mjerama za koje se smatra kako ne udovoljavaju svim kriterijima članka 87. stavka 1. Ugovora te stoga nisu obuhvaćene obvezom prijave iz članka 88. stavka 3. Ugovora na temelju Uredbe Komisije (EZ) br. 69/2001 od 12. siječnja 2001. o primjeni članaka 87. i 88. Ugovora EZ-a na de minimis potpore 9.


Stranica 2008-06-68-2237 NN 68/2008

• (7) Uzimajući u obzir ova razmatranja, svrha i učinak potpore koja se ovom Uredbom izuzima trebala bi biti poticanje zapošljavanja u skladu s Europskom strategijom zapošljavanja, posebno kada je riječ o osobama koje se teže zapošljavaju, bez negativnog učinka na uvjete trgovanja u onoj mjeri koja je suprotna zajedničkom interesu. Potpora za zapošljavanje koja se dodjeljuje nekom poduzetniku na pojedinačnoj osnovi (individualna potpora) može imati velik utjecaj na tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu stoga što se njom daje prednost predmetnom poduzetniku u odnosu na ostale koji nisu dobili takvu potporu. Dodjelom samo jednom poduzetniku takva će potpora vjerojatno imati samo ograničen utjecaj na zapošljavanje. Iz tog se razloga pojedinačne dodjele potpora (individualne potpore) za zapošljavanje i dalje trebaju prijavljivati Komisiji, a ovom se Uredbom potpora treba izuzeti samo ukoliko se dodjeljuje u obliku programa potpora.


Stranica 2008-06-68-2237 NN 68/2008

• (8) Ovom se Uredbom treba obuhvatiti izuzećem svaka potpora koja se dodjeljuje prema programu potpora koji udovoljava svim zahtjevima navedenim u ovoj Uredbi. Radi osiguranja učinkovitog nadzora i pojednostavljivanja administracije, a bez slabljenja nadzora kojeg provodi Komisija, programi potpora trebaju sadržavati izričito pozivanje na ovu Uredbu.


Internet NN 68/2008
• (9) Ovom se Uredbom ne izuzimaju od prijave državne potpore u sektorima brodogradnje i rudarstva za koje su utvrđena posebna pravila Uredbom Vijeća (EZ) br. 1540/9810, odnosno Uredbom Vijeća (EZ) br. 1407/200211.

Internet stranice NN 68/2008
• (10) Ova Uredba treba se primjenjivati u sektoru prometa (prijevoza). Međutim, uzimajući u obzir posebne karakteristike tržišnog natjecanja u tom sektoru, nije primjereno obuhvatiti izuzećem potporu namijenjenu otvaranju novih radnih mjesta.

Internet stranice NN 68/2008 • (11) Komisija je dosljedno manje sklona potporama usmjerenim na pojedine sektore uključujući, ali ne ograničavajući se na osjetljive sektore koji su suočeni s prevelikim kapacitetima ili krizom. Programi potpora usmjereni na pojedine sektore stoga ne bi trebali biti obuhvaćeni izuzećem od prijave koje omogućuje ova Uredba.
Internet stranice NN 68/2008 • (12) U skladu s uhodanom praksom Komisije, te radi osiguranja da potpora bude razmjerna i ograničena na neophodan iznos, potrebno je utvrditi pragove u smislu intenziteta potpore u odnosu na opravdane troškove, a ne u smislu maksimalnih iznosa potpore.
Internet stranice NN 68/2008 • (13) Kako bi se utvrdilo je li potpora usklađena sa zajedničkim tržištem u smislu ove Uredbe ili ne, potrebno je uzeti u obzir intenzitet potpore te time i iznos potpore izražen kao ekvivalent potpore. Izračun ekvivalenta potpore za potporu koja se isplaćuje u nekoliko obroka te potpore u obliku zajma pod povoljnijim uvjetima zahtijeva uporabu kamatnih stopa koje prevladavaju na tržištu u vrijeme dodjele potpore. S ciljem jedinstvene, transparentne i jednostavne primjene pravila o državnim potporama, tržišne stope bi se za potrebe ove Uredbe trebale smatrati referentnim stopama pod uvjetom da, u slučaju zajma pod povoljnijim uvjetima, on bude osiguran uobičajenim instrumentima osiguranja te da ne uključuje izuzetno visoke rizike. Referentne stope trebale bi biti one koje Komisija utvrđuje u određenim vremenskim razmacima na osnovi objektivnih kriterija te koje su objavljene u Službenom listu Europskih zajednica i na internetu.
Internet stranice NN 68/2008 • (14) Uzimajući u obzir razlike koje postoje između poduzetnika različitih veličina, trebaju se utvrditi različite gornje granice intenziteta potpore namijenjene otvaranju novih radnih mjesta za male i srednje poduzetnike te za velike poduzetnike. Kako bi se uklonile razlike koje mogu dovesti do narušavanja tržišnog natjecanja, kako bi se olakšala koordinacija između različitih inicijativa Zajednice i nacionalnih inicijativa, te iz razloga administrativne jasnoće i pravne sigurnosti, definicija »malih i srednjih poduzetnika« (MSP) koja se rabi u ovoj Uredbi treba biti definicija utvrđena u Preporuci Komisije 96/280/EZ od 3. travnja 1996. koja se odnosi na definiciju malih i srednjih poduzetnika 12. Ta se definicija također koristila i u Uredbi (EZ) br. 70/2001.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 68/2008 • (15) Gornje granice intenziteta potpora trebaju se utvrditi, u svjetlu iskustva Komisije, odražavajući razinu na kojoj se postiže odgovarajuća ravnoteža između minimalnog narušavanja tržišnog natjecanja te ostvarivanja cilja promicanja zapošljavanja. Radi ostvarivanja kohezije, gornje granice trebale bi biti usklađene s onima utvrđenima u smjernicama za nacionalne regionalne potpore, te u Uredbi (EZ) br. 70/2001 kojom se dopustilo izračunavanje potpore u odnosu na otvaranje novih radnih mjesta koja su povezana s projektima ulaganja.
Informacije NN 68/2008 • (16) Troškovi zapošljavanja čine dio uobičajenih troškova poslovanja (operativnih troškova) bilo kojeg poduzetnika. Stoga je posebno važno da potpora ima pozitivan učinak na zapošljavanje i ne bi trebala samo omogućavati poduzetnicima da smanje troškove koje bi i inače snosili.
Poslovne stranice NN 68/2008 • (17) Bez rigoroznih kontrola i strogih ograničenja, potpore za zapošljavanje mogu imati štetne učinke koji poništavaju njezine neposredne učinke na otvaranje novih radnih mjesta. Ukoliko se koristi kako bi se zaštitili poduzetnici koji su izloženi tržišnom natjecanju unutar Zajednice, potpora može imati učinak odgode prilagodbi koje su potrebne kako bi se osigurala konkurentnost industrije u Zajednici. U nedostatku strogih kontrola, takva potpora mogla bi se koncentrirati u najnaprednijim područjima, što je suprotno cilju ekonomske i socijalne kohezije. Unutar jedinstvenog tržišta, potpora koja se dodjeljuje kako bi se smanjili troškovi zapošljavanja može dovesti do narušavanja tržišnog natjecanja unutar Zajednice i promjene smjera raspodjele sredstava i ulaganja, te do prebacivanja i premještanja nezaposlenosti iz jedne zemlje u drugu.
Pregledi NN 68/2008 • (18) Potpora namijenjena otvaranju novih radnih mjesta trebala bi biti podložna uvjetu da se novootvoreno radno mjesto zadrži tijekom određenog minimalnog vremenskog razdoblja. Vremensko razdoblje navedeno u ovoj Uredbi trebalo bi imati prednost pred pravilom koje određuje minimum od pet godina očuvanja radnih mjesta a koje je navedeno u točki 4.14 smjernica za nacionalne regionalne potpore.
Besplatno NN 68/2008 • (19) Potpora namijenjena očuvanju radnih mjesta, koja znači financijsku potporu koja se daje poduzetniku kako bi ga se odvratilo od otpuštanja radnika, slična je potpori za tekuće poslovanje (operativnoj potpori). Stoga, podložno svim sektorskim pravilima, poput onih koja postoje u sektoru pomorskog prometa, takva potpora trebala bi biti odobrena samo u posebnim okolnostima i na ograničeno vremensko razdoblje. I dalje se treba prijaviti Komisiji te ne bi trebala biti obuhvaćena izuzećem od obveze prijave kako ga predviđa ova Uredba. Ograničene okolnosti u kojima takva potpora može biti odobrena uključuju okolnosti u kojima je, u skladu s člankom 87. stavkom 2.b) Ugovora, namjera te potpore otkloniti štetu nastalu uslijed prirodnih nepogoda ili izvanrednih okolnosti; drugo, ako je sukladno uvjetima koji se primjenjuju na operativnu potporu u smjernicama za nacionalne regionalne potpore, namijenjena područjima koja ispunjavaju uvjete za izuzeće u smislu članka 87. stavak 3. točke a) Ugovora koji se odnosi na gospodarski razvoj područja u kojima je životni standard neuobičajeno nizak ili u kojima postoji ozbiljna nezaposlenost, uključujući najudaljenije regije; te treće, tamo gdje se takva potpora dodjeljuje u kontekstu sanacije i restrukturiranja poduzetnika u teškoćama, u skladu s odredbama relevantnih smjernica Komisije 13.
Glasnik NN 68/2008 • (20) Posebnu vrstu potpore čini potpora koja se dodjeljuje poslodavcima za promjenu ugovora o radu na određeno vrijeme u ugovore o radu na neodređeno vrijeme. Takve mjere ne bi trebale biti obuhvaćene izuzećem od prijave koja je propisana ovom Uredbom te se trebaju prijaviti kako bi Komisija mogla utvrditi imaju li one pozitivan učinak na zapošljavanje. Posebno treba osigurati da takve mjere ne dopuste potporu za zapošljavanje kada se radi bilo o otvaranju novih radnih mjesta ili o promjeni ugovora o radu, u slučaju kada iste premašuju gornju granicu potpore za početna ulaganja ili za otvaranje novih radnih mjesta.
Propis NN 68/2008 • (21) Mali i srednji poduzetnici imaju ključnu ulogu u otvaranju novih radnih mjesta. Njihova veličina u isto vrijeme može predstavljati i njihov nedostatak u odnosu na otvaranje novih radnih mjesta s obzirom na rizike i administrativna opterećenja koja su vezana za zapošljavanje novih kadrova. Na sličan način, otvaranje novih radnih mjesta može doprinijeti gospodarskom razvoju manje razvijenih regija Zajednice, čime će se poboljšati ekonomska i socijalna kohezija. Poduzetnici u tim regijama pate zbog strukturalnih nedostataka položaja područja na kojem se nalaze. Stoga je primjereno da mali i srednji poduzetnici te poduzetnici na područjima koja primaju potporu budu u mogućnosti ostvariti korist od potpore namijenjene otvaranju novih radnih mjesta.
Propis NN 68/2008 • (22) Veliki poduzetnici na područjima koja ne primaju potporu nemaju osobitih teškoća, a troškovi zapošljavanja čine dio njihovih uobičajenih operativnih troškova. Iz tog razloga, te kako bi se u najvećoj mjeri postigao poticajni učinak potpora na otvaranje novih radnih mjesta u malim i srednjim poduzetnicima kao i u područjima koja ispunjavaju uvjete za izuzeće u smislu članka 87. stavaka 3.a) i 3.c) Ugovora, veliki poduzetnici u područjima koja ne ispunjavaju uvjete za navedeno izuzeće ne bi trebali imati pravo na potporu za otvaranje novih radnih mjesta.
Propis NN 68/2008 • (23) Određene kategorije radnika suočavaju se s posebnim poteškoćama pri pronalaženju posla jer ih poslodavci smatraju manje produktivnima. Ta manja produktivnost može proizlaziti ili iz nedostataka skorašnjeg radnog iskustva (primjerice mladi radnici, osobe koje su duže nezaposlene) ili zbog trajnog invaliditeta. Potpora za zapošljavanje koja je namijenjena poticanju poduzetnika da prime takve osobe opravdana je činjenicom da manja produktivnost tih radnika smanjuje financijsku korist koju poduzetnik ostvaruje, kao i činjenicom da i radnici imaju korist od takve mjere, budući da je vjerojatno da bi bili isključeni s tržišta rada kad se poslodavcima ne bi nudili takvi poticaji. Stoga je primjereno dopustiti programe kojima se omogućuje takva potpora, bez obzira na veličinu ili sjedište korisnika potpore.
Propis NN 68/2008 • (24) Potrebno je utvrditi kategorije radnika za koje se smatra da se teže zapošljavaju, ali države članice trebaju biti u mogućnosti prijaviti potporu kojom se potiče zapošljavanje drugih kategorija za koje one smatraju da se teže zapošljavaju, uz priložene argumente za takvu odluku.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 114/06, Broj 100/01, Broj 162/03, Broj 142/03, Broj 12/04, Broj 106/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled