PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-02-13-353 NN 13/2006

• 8. Predsjednik Općinskog suda u Malom Lošinju dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke u roku od osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke.


Stranica 2006-02-13-353 NN 13/2006

• Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.


Stranica 2006-02-13-353 NN 13/2006

• 9. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.


Stranica 2006-02-13-353 NN 13/2006

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, u postupku koji je ustavnom tužbom pokrenuo S. B. iz R., kojeg zastupa M. Z., odvjetnik iz Rijeke, te rješavajući o prijedlogu S. B. za povrat u prijašnje stanje ili naknadu štete na temelju članka 56. stavaka 5. i 6. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99.), na sjednici održanoj 11. siječnja 2006. godine, jednoglasno je donio


Internet NN 13/2006
• II. Prijedlog podnositelja od 17. srpnja 1999. podnesen na temelju članka 56. stavaka 5. i 6. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99.) se odbacuje.

Internet stranice NN 13/2006
• III. Ova odluka i rješenje objavit će se u Narodnim novinama.

Internet stranice NN 13/2006 • 1. Podnositelj je 4. srpnja 2002. podnio ustavnu tužbu protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-7267/1999-4 od 29. studenoga 2001. kojom je odbijena tužba podnositelja podnijeta protiv zaključka Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja Republike Hrvatske, klasa: UP/II-371-01/99-06/67, urbroj: 531-05/2-99-2 od 5. lipnja 1999. godine. Tim zaključkom odbačen je prijedlog podnositelja za obnovu postupka podnijet na temelju članka 23. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91., u daljnjem tekstu: UZUS/91.).
Internet stranice NN 13/2006 • 2. Podnositelj je podnio prijedlog za obnovu postupka nakon odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-III-631/1994 od 8. listopada 1997. kojom je usvojena ustavna tužba podnositelja te su ukinuti presuda Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-2216/1993-6 od 24. studenoga 1993., rješenje Ministarstva graditeljstva i zaštite okoliša Republike Hrvatske, klasa: UP/II-371-01/92-06/2142, urbroj: 531-06/3-93-3 od 8. veljače 1993. i rješenje Sekretarijata za komunalno-stambene poslove, promet i veze, Odjela za upravnopravne poslove Općine Rijeka, klasa: UP/I-371-03/92-03/389, urbroj: 2170-02-31-92-3 od 28. rujna 1992. godine, kojima je na temelju članka 94. Zakona o stambenim odnosima (»Narodne novine«, broj 51/85., 42/86., 22/92. i 70/93.) podnositelju bilo naloženo iseliti iz stana u R., ulica D. G. 6, uz obrazloženje da se u taj stan uselio bez valjane pravne osnove.
Internet stranice NN 13/2006 • Ustavni sud je ukinuo navedene akte pozvavši se na odluku Suda broj: U-I-892/1994 od 20. studenoga 1996. (»Narodne novine«, broj 99 od 26. studenoga 1996.) kojom je Sud ukinuo odredbe članka 94. Zakona o stambenim odnosima u dijelu u kojem je ostao na snazi na temelju stavka 1. članka 52. Zakona o najmu stanova (»Narodne novine«, broj 91/96.). Ustavni sud je u odluci broj: U-I-892/1994 ocijenio da upravni postupak za iseljenje »bespravno useljenih« osoba propisan tim člankom ne odgovara razini pravnih standarda za zaštitu spornih građanskih prava, kao što to strankama omogućuje vođenje sudskog parničnog postupka koji daje veće garancije za obranu prava stranaka i zakonito rješenje spora.
Internet stranice NN 13/2006 • Iako su akti osporeni ustavnom tužbom u predmetu broj: U-III-631/1994 donijeti prije navedene odluke Suda broj: U-I-892/1994, u odluci broj: U-III-631/1994 od 8. listopada 1997., Sud je ocijenio da je članak 94. Zakona o stambenim odnosima u cijelosti protivan Ustavu i u vrijeme kad je ustavna tužba podnesena, odnosno u vrijeme kad je doneseno prvostupanjsko rješenje upravnog tijela o iseljenju podnositelja iz stana.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 13/2006 • Nakon odluke Suda broj: U-III-631/1994 kojom je usvojena ustavna tužba i ukinuti osporeni akti, podnositelj je 9. ožujka 1998. pozivom na članak 23. stavke 2. i 3. USUZ/91. podnio upravnom tijelu prijedlog za izmjenu rješenja odgovarajućom primjenom odredaba o ponavljanju postupka, tražeći da mu se ponovo omogući useljenje u stan iz kojeg je iseljen. Nadležno Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja, zaključkom od 9. lipnja 1999. osporenim ovom ustavnom tužbom, odbacilo je taj podnositeljev prijedlog. Upravno tijelo je utvrdilo da je izvršenje na temelju akata (kasnije ukinutih odlukom Suda U-III-631/1994) provedeno 18. veljače 1993. godine. S obzirom na obrazloženje Ustavnog suda u navedenim odlukama, Ministarstvo je ocijenilo da nema uvjeta za obnovu postupka okončanog rješenjem koje je ukinuto zbog nenadležnosti. Ovo iz razloga jer se ukidanjem rješenja onemogućava daljnje proizvođenje pravnih posljedica ukinutog rješenja pa se postupak ne može obnoviti. Ministarstvo je nadalje ocijenilo da ne postoji ni uvjet za protuizvršenje u smislu članka 288. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91. i 103/96. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, u daljnjem tekstu: ZUP) »jer kako upravna tijela nisu nadležna za odlučivanje o zahtjevu za iseljenje, tako nisu nadležna ni za odlučivanje o zahtjevu za protuizvršenje«.
Informacije NN 13/2006 • Upravni sud je osporenom presudom broj: Us-7267/1999-4 od 29. studenoga 2001. godine odbio tužbu podnositelja ocijenivši da je upravno tijelo pravilno postupilo kada je prijedlog podnositelja za ponavljanje postupka odbacilo jer nakon odluke Ustavnog suda broj: U-III-631/1994 od 8. listopada 1997. više ne postoji nikakav pojedinačan akt čiju bi izmjenu podnositelj mogao tražiti odgovarajućom primjenom odredaba o ponavljanju postupka »jer je prvostupanjsko tijelo nakon odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske trebalo postupak obustaviti«.
Poslovne stranice NN 13/2006 • Upravni sud nadalje napominje, a s obzirom na zahtjev podnositelja iz prijedloga od 9. ožujka 1998. da mu se omogući useljenje u stan iz kojeg je deložiran, da ako se radi o reizvršenju u smislu članka 288. stavka 1. ZUP-a, zbog odluke Ustavnog suda da odlučivanje o stambeno-pravnim odnosima spada u nadležnost sudbene vlasti, uspostava prijašnjeg stanja može se tražiti samo kod nadležnog redovnog suda, a ako postoji faktična nemogućnost uspostave prijašnjeg stanja, tada dolazi u pitanje samo naknada štete.
Pregledi NN 13/2006 • 3. Podnositelj je 17. srpnja 1999. Ustavnom sudu podnio i prijedlog za donošenje odluke o uklanjanju posljedica neustavnog propisa na temelju članka 23. stavaka 5. i 6. USUZ/91. ističući da je postupak za izmjenu pojedinačnog akta pravomoćno okončan ali da posljedice nastale primjenom neustavnog akta nisu otklonjene, a s obzirom da nema riješeno stambeno pitanje predlaže da Sud prvenstveno donese odluku o povratu u prijašnje stanje, tj. useljenje u sporni stan.
Besplatno NN 13/2006 • (2) Svatko kome je povrijeđeno pravo pravomoćnim pojedinačnim aktom donijetim na osnovi ukinutog zakona ili drugog ukinutog ili poništenog propisa ima pravo tražiti od nadležnog tijela izmjenu tog pojedinačnog akta odgovarajućom primjenom odredaba o ponavljanju postupka.
Glasnik NN 13/2006 • (3) Prijedlog za izmjenu pojedinačnog akta iz stavka 2. može se podnijeti u roku od šest mjeseci od dana objave odluke Ustavnog suda u službenom glasilu Republike Hrvatske. Taj se prijedlog može podnijeti ako od dostave pojedinačnog akta, kojim je postupak pravomoćno okončan, do podnošenja zahtjeva odnosno prijedloga u povodu kojeg je ukinut zakon ili drugi propis, nije proteklo više od godine dana. Ako je odlukom Ustavnog suda propis poništen, prijedlog se može podnijeti ako od dostave pojedinačnog akta, kojim je postupak pravomoćno okončan, do podnošenja zahtjeva odnosno prijedloga Ustavnom sudu, nije proteklo više od dvije godine.
Propis NN 13/2006 • (5) Ako se utvrdi da se izmjenom pojedinačnog akta ne mogu otkloniti posljedice nastale primjenom propisa koji je neustavan odnosno nezakonit, Ustavni sud može odrediti da se te posljedice uklone povratom u prijašnje stanje, naknadom štete ili na drugi način.
Propis NN 13/2006 • (6) Ustavni sud će odluku iz prethodnog stavka donijeti na prijedlog osobe koja za to ima pravni interes. Prijedlog se podnosi u roku od 30 dana po pravomoćnom okončanju postupka za izmjenu pojedinačnog akta.
Propis NN 13/2006 • USUZ/91. prestao je važiti danom proglašenja Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., u daljnjem tekstu: USUZ/99.) to jest 24. rujna 1999. godine. USUZ/99. zadržao je navedene odredbe uz izmjene koje u konkretnom slučaju nisu relevantne (radi se o članku 56. USUZ/99.). Člankom 95. USUZ/99. propisano je da će se postupci u predmetima koji su započeti do stupanja na snagu tog Ustavnog zakona dovršiti po odredbama tog novog Ustavnog zakona.
Propis NN 13/2006 • Odredbe članka 56. bitnije su izmijenjene stupanjem na snagu Ustavnog zakona o izmjenama i dopunama Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/02.) to jest 15. ožujka 2002. godine. Nakon tih izmjena i dopuna Ustavni zakon ne sadrži odredbu sadržaja jednakog ili sličnog sadržaju citiranih odredbi članka 23. USUZ/91., odnosno članka 56. USUZ/99.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 183/03, Broj 141/04, Broj 100/96, Broj 28/97, Broj 13/08, Broj 84/92


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled