PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-02-15-329 NN 15/2009

• Budući da je Hypo Alpe-Adria-Bank International AG imatelj 100% udjela u temeljnom kapitalu obiju banaka sudionica koncentracije, gospodarska opravdanost vidi se u koncentraciji kapitala, tehnologije, znanja i svih ostalih resursa. Zahvaljujući koncentraciji kapitala HAAB će zajedno s pripojenom Slavonskom bankom d.d. biti kapitalno još snažnija banka u smislu tržišnog nastupa.


Stranica 2009-02-15-329 NN 15/2009

• Predmetna koncentracija imat će značajne sinergijske efekte jer će se smanjiti troškovi poslovanja zbog zajedničkog IT sustava, veće koncentracije znanja i smanjenja dvostrukih funkcija, a povećat će se prihodi zbog veće kapitalne osnove i nastupa na tržištu. Sinergijski efekti također će se ogledati u poboljšanju efikasnosti i profitabilnosti, smanjenom operativnom riziku, optimalizaciji poslovnih procesa te poboljšanju u upravljanju likvidnošću i bilancom.


Stranica 2009-02-15-329 NN 15/2009

• Odredbama točke 1. Odluke određeno je da se za potrebe te Odluke na odgovarajući način primjenjuje definicija pojma mjerodavno tržište iz propisa koji reguliraju zaštitu tržišnog natjecanja. U skladu s Uredbom o načinu utvrđivanja mjerodavnog tržišta (»Narodne novine«, br. 51/2004.) mjerodavno tržište, u smislu članka 7. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, br. 122/2003.), određuje se kao tržište određenih proizvoda koji su predmet obavljanja djelatnosti poduzetnika na određenom zemljopisnom području.


Stranica 2009-02-15-329 NN 15/2009

• Slavonska banka d.d. posluje isključivo regionalno, odnosno na području Slavonije i Baranje, dok je HAAB poslovno orijentiran na sve ostale dijelove Republike Hrvatske. Iz navedenog proizlazi da je kao mjerodavno tržište u ovom predmetu određeno tržište univerzalnog bankarstva na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske.


Internet NN 15/2009
• Glede proizvodne dimenzije mjerodavnog tržišta treba istaknuti da je s obzirom na činjenicu da su obje banke poslovne banke univerzalnoga karaktera, odnosno registrirane su za pružanje svih bankovnih i većine ostalih financijskih usluga, mjerodavno tržište određeno kao tržište univerzalnog bankarstva.

Internet stranice NN 15/2009
• Što se tiče geografske dimenzije mjerodavnog tržišta poslovanje banaka sudionica koncentracije ne preklapa se, odnosno svaka do njih posluje na zasebnom teritoriju. Za Slavonsku banku d.d. karakteristično je da posluje kao regionalna banka isključivo na području Slavonije i Baranje, i to u sljedećih pet županija: Osječko-baranjskoj, Virovitičko-podravskoj, Požeško-slavonskoj, Brodsko-posavskoj i Vukovarsko-srijemskoj županiji. HAAB je sa svojom mrežom poslovnica i podružnica prisutan na području središnje Hrvatske, Istre i Kvarnera te Dalmacije.

Internet stranice NN 15/2009 • HAAB će pripajanjem Slavonske banke d.d. steći postojeći tržišni udio navedene banke na području navedenih županija, nakon čega će HAAB djelovati na cijelom teritoriju Republike Hrvatske. Zbog navedenoga glede geografske dimenzije može se govoriti o mjerodavnom tržištu Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 15/2009 • U analizi mjerodavnog tržišta polazi se od tržišnih udjela HAAB-a i Slavonske banke d.d. na tržištu univerzalnog bankarstva na području Republike Hrvatske. U analizi se promatraju tržišni udjeli dviju navedenih banaka u aktivi, depozitima, kreditima i poslovnoj mreži svih banaka. Za analizu mjerodavnog tržišta upotrijebljeni su podaci Hrvatske narodne banke, točnije revidirani podaci na kraju 2005., 2006., 2007. i privremeni nerevidirani podaci na dan 30. lipnja 2008.
Internet stranice NN 15/2009 • Tržišni udio Slavonske banke d.d. u ukupnoj aktivi banaka u zemlji kretao se od 2,76% u 2005. do 3,14% na dan 30. lipnja 2008. HAAB je u 2005. sudjelovao u ukupnoj aktivi banaka u zemlji sa 7,42%, u 2007. udio je blago porastao, na 7,65%, a u 2008. se smanjio, pa je na dan 30. lipnja 2008. iznosio 7,11%. Nakon provedbe koncentracije odnosno pripajanja Slavonske banke d.d. tržišni udio HAAB-a u ukupnoj aktivi banaka u zemlji iznosio bi oko 11%.
Internet stranice NN 15/2009 • Što se tiče izdanih kredita na mjerodavnom tržištu, tržišni udio Slavonske banke d.d. kretao se u rasponu od 3,13% do 3,19%, dok je HAAB na istom tržištu sudjelovao s 8,16%, ali 30. lipnja 2008. tržišni se udio te banke spustio na 7,77% ukupno izdanih kredita. Zajednički udio banaka sudionica koncentracije iznosio bi na dan 30. lipnja 2008. 10,91%, što gledano u razdoblju od protekle tri godine upućuje na blagi silazni trend.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 15/2009 • U odnosu na ukupno primljene depozite zajednički udio banaka sudionica koncentracije na mjerodavnom tržištu iznosio bi na dan 30. lipnja 2008. 6,54%.
Informacije NN 15/2009 • Promatrano s aspekta poslovnih mreža, odnosno kanala distribucije, HAAB je otvorio 24 podružnice i 39 poslovnica u svim većim centrima središnje Hrvatske, Istre i Kvarnera te Dalmacije. Slavonska banka je do dana podnošenja prijave namjere provedbe koncentracije otvorila 13 podružnica i 27 poslovnica, prvenstveno na području Slavonije i Baranje. Gotovo sve poslovnice opskrbljene su i bankomatima, koji su klijentima dostupni 24 sata dnevno. Kao što je već navedeno banke sudionice koncentracije poslovale su na potpuno odvojenim tržištima u teritorijalnom smislu. Nakon provedenog pripajanja HAAB će proširiti svoje poslovanje i bit će prisutan na tržištu cijele zemlje. Poput svoje konkurencije tako i obje banke osim klasičnih usluga u poslovnicama nude i usluge putem alternativnih kanala distribucije kao što su internetsko bankarstvo, SMS usluge i infokiosk.
Poslovne stranice NN 15/2009 • U okviru ove analize promatrano je kretanje tržišnih udjela dviju najvećih banaka i pet najvećih banaka u ukupnoj aktivi svih banaka u zemlji kao i Herfindahl-Hirschmanova indeksa (u nastavku teksta: HHI). Pritom je utvrđeno da predmetna koncentracija neće uzrokovati promjene u tržišnim udjelima dviju najvećih banaka. Provedba predmetne transakcije utjecala bi na povećanje tržišnih udjela pet najvećih banaka u zemlji sa 71,93% na dan 30. lipnja 2008. na 74,76%, što nije značajno povećanje stupnja koncentriranosti mjerodavnog tržišta, pogotovo ako se uzme u obzir da je u konkretnom slučaju riječ o unutargrupnoj transakciji. Nadalje, pomoću HHI kao uobičajenog mjerila stupnja koncentracije tržišta ocijenjeno je da se radi o slabom utjecaju pripajanja Slavonske banke d.d. HAAB-u na tržišnu koncentraciju. Naime, u 2007. godini zabilježen je tek blagi porast HHI, od 46,78 bodova, na razinu od 1324,52 boda na kraju 2007. godine. Osim toga važno je spomenuti da je Hrvatska narodna banka i inače u svojim analizama koncentriranosti tržišta promatrala Slavonsku banku d.d. i HAAB kao grupu banaka pa se zapravo ne može govoriti o povećanju stupnja koncentriranosti mjerodavnog tržišta već o njegovoj konsolidaciji putem unutargrupne transakcije.
Pregledi NN 15/2009 • U analizi predmetne koncentracije, osim analize mjerodavnog tržišta, razmatrana je kapitalna i personalna povezanost sudionika koncentracije s drugim poduzetnicima te činjenica bi li one mogle značajno utjecati na sprečavanje, ograničavanje i narušavanje tržišnog natjecanja.
Besplatno NN 15/2009 • HAAB ima direktne ili indirektne udjele u temeljnom kapitalu sljedećih šest trgovačkih društava: Hypo Alpe-Adria-Nekretnine d.o.o., Hypo Alpe-Adria-Ulaganje d.o.o., Hypo Alpe-Adria-Invest d.d., Projekt Nekretnine d.o.o., Alpe Adria Centar d.o.o. i Magus d.o.o.
Glasnik NN 15/2009 • Sva navedena društva nalaze se unutar iste grupe. Zbog navedenog nije se ulazilo u detaljnije analize kapitalne povezanosti HAAB-a jer takva povezanost nema negativne implikacije na tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu.
Propis NN 15/2009 • Slavonska banka d.d. ima udjele u sljedećih sedam trgovačkih društava: Agroholding d.d., Autoreparatura d.d., Prvi Maj d.o.o., KIO Keramika d.o.o., Torpedo d.o.o. u stečaju i Tržište novca d.d.
Propis NN 15/2009 • Potrebno je istaknuti da udjeli u navedenim društvima nisu rezultat poslovne strategije Slavonske banke d.d., već su stečeni uglavnom zbog konverzije loših plasmana u dionice i udjele. Slijedom navedenog nije se detaljnije analizirala kapitalna povezanost Slavonske banke d.d. s navedenim trgovačkim društvima.
Propis NN 15/2009 • Što se tiče personalne povezanosti banaka sudionica koncentracije i drugih trgovačkih društava, nije se ulazilo u dublju analizu takve povezanosti zato što članovi uprave i nadzornog odbora HAAB-a i Slavonske banke d.d. druga članstva u upravama i nadzornim odborima imaju isključivo unutar grupe i u povezanim društvima. U kontekstu predmetne koncentracije takva personalna povezanost nema negativne implikacije na tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu.
Propis NN 15/2009 • 7. Opis i obrazloženje očekivanih pogodnosti predmetne koncentracije za potrošače
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 20/92, Broj 78/09, Broj 31/06, Broj 97/97, Broj 38/00, Broj 123/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled