PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-06-58-1877 NN 58/2007

• c) utvrđeno je da se sredstva dodjeljuje selektivno, jer su usmjerena samo na određena područja tj. ona na kojima kod poduzetnika, koji se bave pružanjem telekomunikacijskih usluga, ne postoji gospodarski interes za razvoj i ulaganje u infrastrukturu širokopojasnog pristupa internetu.


Stranica 2007-06-58-1877 NN 58/2007

• d) utvrđeno je da postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koja proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (»Narodne novine – Međunarodno ugovori«, broj 14/01,14/02, 1/05 i 7/05).


Stranica 2007-06-58-1877 NN 58/2007

• Slijedom navedenog, predviđena sredstva predstavljaju državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a. Korisnici državne potpore u konkretnom slučaju jesu poduzetnici iz točke 2.5. obrazloženja ovog rješenja. Korisnici državne potpore iz Odluke su posredno i poduzetnici – davatelji telekomunikacijskih usluga kojima će biti naknadno omogućen pristup izgrađenoj infrastrukturi na ciljanim geografskim područjima.


Stranica 2007-06-58-1877 NN 58/2007

• Člankom 4. stavak 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a. Izuzeća od opće zabrane propisana su člankom 4. stavkom 2. i 3. ZDP-a.


Internet NN 58/2007
• Da bi postojala mogućnost primjene izuzeća iz članka 4. stavka 2. i 3. točke ZDP-a, državne potpore moraju biti Usklađene s odredbama Uredbe o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 121/03;dalje: Uredba) u kojoj je određeno na koje se kategorije državnih potpora može primijeniti izuzeće. Uredba se primjenjuje sukladno Uredbi o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 50/06).

Internet stranice NN 58/2007
• Međutim, u konkretnom slučaju utvrđeno je da se na državne potpore iz Odluke ne mogu primijeniti odredbe Uredbe, stoga je Vijeće moralo izravno primijeniti jedno od izuzeća iz članka 4. stavka 3. ZDP-a.

Internet stranice NN 58/2007 • Vijeće u konkretnom slučaju nije moglo primijeniti članke 43. do 49. Uredbe koji se odnose na regionalne državne potpore na koje se može primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke a) ZDP-a. Prema rečenom članku mogu se cijeniti sukladnim ZDP- državne potpore koje potiču gospodarski razvoj područja s neuobičajeno niskim životnim standardom ili velikom nezaposlenosti. Vijeće je primjenom članka 44. i 48 Uredbe, zaključilo da bi subvencije koje se dodjeljuju za izgradnju infrastrukture mogle predstavljati državnu potporu za početna ulaganja samo u odnosu na poduzetnike koji će ostvariti pravo na subvenciju na temelju javnog natječaja, odnosno javnog nadmetanja provedenog od strane HAT-a. Međutim, dodjela subvencija rečenim poduzetnicima uzrokuje ekonomsku prednost i korist i za ostale poduzetnike koji obavljaju djelatnost telekomunikacijskih usluga, a koji će imati pravo naknadnog pristupa izgrađenoj infrastrukturi na veleprodajnoj troškovnoj osnovi. Ekonomska prednost ili korist koju takvi poduzetnici mogu ostvariti niti na koji način nije povezana s početnim ulaganjem, te stoga na njih nije moguće primijeniti pravila o regionalnim državnim potporama, a time i izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke a) ZDP-a. Odluci Vijeća da se u konkretnom slučaju ne može primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3 točke a) ZDP-a također pridonosi i činjenica da je sam cilj Odluke poticanje razvoja i ulaganje u infrastrukturu širokopojasnog pristupa internetu na ciljanim područjima i otocima, a ne regionalni razvoj koji je svrha dodjele regionalnih državnih potpora.
Internet stranice NN 58/2007 • Uzevši u obzir ciljeve Odluke Vijeće je u konkretnom slučaju odlučilo izravno primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3 točke d) ZDP-a iz kojeg proizlazi da se mogu ocijeniti sukladnim državne potpore namijenjene poticanju određenih gospodarskih djelatnosti ili određenih gospodarskih područja.
Internet stranice NN 58/2007 • Prilikom izravne primjene izuzeća iz članka 4. stavka 3. točke d) ZDP-a na korisnike subvencija, koje predstavljaju državne potpore sadržane u Odluci, Vijeće je zaključilo sljedeće:
Internet stranice NN 58/2007 • Bez izravne intervencije države putem subvencija predviđenih Odlukom, izgradnja infrastrukture na ruralnim i nedovoljno razvijenim područjima Republike Hrvatske ne bi bila ekonomski isplativa za poduzetnike koji obavljaju telekomunikacijsku djelatnost. Također, izgradnja širokopojasnog pristupa internetu dio je, kao što to proizlazi iz samih pravnih temelja opisanih u točki 2.3. obrazloženja ovog rješenja Strategije razvoja širokopojasnog pristupa internetu u Republici Hrvatskoj do 2008. i Akcijskog plana provedbe spomenute Strategije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 58/2007 • Stoga, da bi se na državnu potporu moglo primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke d) ZDP-a, njeni učinci između ostalog moraju biti usklađeni s njenim ciljem, dok istovremeno ista ne smije narušavati tržišno natjecanje u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a. Vijeće je zaključilo da su navedeni uvjeti ispunjeni iz sljedećih razloga:
Informacije NN 58/2007 • – cilj subvencija je poticanje razvoja i ulaganje u infrastrukturu širokopojasnog pristupa internetu na područjima gdje ne postoji dostatan interes za razvoj i ulaganje bez izravne intervencije države,
Poslovne stranice NN 58/2007 • – subvencije koje će se dodjeljivati na temelju javnog natječaja za ciljana geografska područja, kao i subvencija za otoke koje će se dodjeljivati na temelju javnog nadmetanja, dodjeljivat će se na temelju najpovoljnije javne ponude, a subvencija neće iznositi više od 85 posto odnosno 70 posto od opravdanih troškova priključenja i dodatne izgradnje infrastrukture pristupa širokopojasnom internetu. Na temelju navedenog razvidno je će i sami poduzetnici odabrani na temelju natječaja, odnosno putem javnog nadmetanja morati sami snositi dio troškova,
Pregledi NN 58/2007 • – s obzirom da brzina prijenosa te izgrađena infrastruktura širokopojasnog pristupa internetu mora zadovoljiti tehničke uvjete po kojima se razvija CARNet-a riječ je o uobičajenoj tehnologiji, odnosno ne daje se posebna prednost ostalim tehnologijama;
Besplatno NN 58/2007 • – pristup izgrađenoj infrastrukturi omogućen je i ostalim poduzetnicima koji obavljaju telekomunikacijske usluge na veleprodajnoj osnovi na ciljanim geografskim područjima, dok u odnosu na krajnje korisnike telekomunikacijske infrastrukture ne može biti riječi o državnoj potpori, jer isti ne obavljaju gospodarsku djelatnost iz članka 2. stavka 2. ZDP-a (škole, ustanove kulture, fizičke osobe i sl.),
Glasnik NN 58/2007 • – Odlukom je predviđen i nadzor dodijeljenih subvencija na način da će HAT izvijestiti Središnji državni ured za e-Hrvatsku i Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka o načinu raspodjele i količini dodjele poticajnih sredstava. Sukladno članku 6. stavku 1. točki b) ZDP-a, jedna od temeljnih zadaća Agencije je i nadziranje provedbe dodijeljenih državnih potpora, stoga je HAT, također, po završetku javnog natječaja, odnosno javnog nadmetanja, u obvezi dostaviti natječajnu dokumentaciju, iz koje mora biti naročito vidljiv izračun troška ulaganja i/ili izgradnje infrastrukture, izračun intenziteta subvencije u odnosu na opravdane troškove, način raspodjele te iznos subvencije po svakom korisniku.
Propis NN 58/2007 • Slijedom navedenog, Vijeće je odlučilo da se na državnu potporu u obliku subvencije sadržanu u Odluci može primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke d) ZDP-a te da se ista može cijeniti sukladnom ZDP-u, stoga je odlučeno kao u točki I. izreke ovog rješenja.
Propis NN 58/2007 • Sukladno članku 18. ZDP-a, rješenja Agencije iz članka 14. ZDP-a objavljuju se u »Narodnim novinama«, stoga je odlučeno kao u točki II. izreke ovog rješenja.
Propis NN 58/2007 • Ovo rješenje konačno je u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovoga rješenja.
Propis NN 58/2007 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sutkinja Jasna Omejec, predsjednica Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi koju je podnijela I. S. iz Z., koju zastupa M. S., odvjetnica u Z., na sjednici održanoj 16. svibnja 2007. godine, jednoglasno je donio
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 67/06, Broj 57/06, Broj 46/00, Broj 188/04, Broj 33/92, Broj 58/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled