PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-11-122-3543 NN 122/2007

• Člankom 4. stavak 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisnicima državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, dok su člankom 4. stavkama 2. i 3. ZDP-a propisana izuzeća od opće zabrane.


Stranica 2007-11-122-3543 NN 122/2007

• Vijeće je zatim trebalo utvrditi postoji li mogućnost primjene izuzeća temeljem članka 4. stavka 3. točke e) ZDP-a, odnosno mogu li se navedena financijska sredstva namijenjena pokriću troškova poslovanja koja predstavljaju zabranjenu državnu potporu, smatrati kompenzacijom za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa.


Stranica 2007-11-122-3543 NN 122/2007

• Članak 4. stavak 3. točka e) ZDP-a odnosi se na državne potpore pravnim i fizičkim osobama kojima je na temelju posebnih propisa povjereno obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa ili utvrđeno isključivo pravo obavljanja određene djelatnosti bez kojih bi državnih potpora bili onemogućeni u obavljanju i provedbi povjerenih im zadaća, a uz uvjet da državne potpore predstavljaju isključivo naknadu za obavljanje i provedbu tih zadaća.


Stranica 2007-11-122-3543 NN 122/2007

• Da bi se državna potpora mogla podvesti pod pravila koja određuju obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa, moraju biti ispunjeni sljedeći uvjeti:


Internet NN 122/2007
• a) obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa mora biti jasno određeno,

Internet stranice NN 122/2007
• b) konkretnom poduzetniku treba se eksplicitno povjeriti obavljanje ove službe,

Internet stranice NN 122/2007 • c) poduzetnici, kojima je povjereno obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa, podliježu pravilima o tržišnom natjecanju, u mjeri u kojoj primjena takvih pravila ne sprečava obavljanje posebnih zadaća koje su im dodijeljene,
Internet stranice NN 122/2007 • d) naknada za obavljanje službe mora biti određena i utvrđena na objektivan i transparentan način,
Internet stranice NN 122/2007 • e) država nadoknađuje/kompenzira troškove koji su nastali obavljanjem ovakve službe (u konkretnom slučaju razliku dijela neostvarenih prihoda).
Internet stranice NN 122/2007 • U konkretnom slučaju utvrđeno je da je Odlukom Vlade RH poduzetniku Croatia Airlines d.d. određena obveza obavljanja domaćeg linijskog zračnog prijevoza u razdoblju od 2007. do 2011. na određenim zračnim linijama, čime je jasno određena uloga ovog poduzetnika.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 122/2007 • Nadalje je utvrđeno da je održavanje domaćeg linijskog zračnog prijevoza radi očuvanja prometne povezanosti od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku. Člankom 25. Zakona o zračnom prometu (»Narodne novine« broj 132/98 i 178/04) utvrđeno je kako, između ostalog i radi očuvanja prometne povezanosti, Ministarstvo može rješenjem utvrditi obavljanje domaćeg linijskog zračnog prijevoza na određenoj liniji, uzimajući u obzir ostvarenu kvalitetu i kvantitetu povezanosti, valorizaciju dosadašnjih ulaganja i stečena prava zračnog prijevoznika.
Informacije NN 122/2007 • Obavljanje domaćeg zračnog prometa (kabotaža) isključivo je pravo hrvatskih zračnih prijevoznika, kako je utvrđeno člankom 24. Zakona o zračnom prometu, dok inozemnim zračnim prijevoznicima odobrenje za obavljanje domaćeg zračnog prometa može izdati Ministarstvo samo u skladu s međunarodnim ugovorima koji obvezuju Republiku Hrvatsku.
Poslovne stranice NN 122/2007 • S obzirom da Republika Hrvatska nije do sada ratificirala Međunarodni Sporazum – Mnogostrani sporazum između Europske Zajednice i njenih država članica, Republike Albanije, Bosne i Hercegovine, Republike Bugarske, Republike Hrvatske, Bivše jugoslavenske republike Makedonije, Republike Island, Republike Crne Gore, Kraljevine Norveške, Rumunjske, Republike Srbije i Misije privremene uprave Ujedinjenih naroda na Kosovu o uspostavi Europskog zajedničkog zračnog prostora, zaključenog u Luksemburgu dana 9. lipnja 2006., pristup domaćem zračnom tržištu ostaje regulirano isključivo Zakonom o zračnom prometu.
Pregledi NN 122/2007 • Bez obzira što navedeno upućuje da tržište zračnog prijevoza u Republici Hrvatskoj nije liberalizirano, Vijeće je u ovom upravnom postupku utvrdilo kako se radi o državnoj potpori na koju je moguće primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke e) ZDP-a, te da se ne radi o prekomjernoj kompenzaciji za naknadu troškova nastalih obavljanjem službe od općeg gospodarskog interesa.
Besplatno NN 122/2007 • S druge strane, kako je poduzetnik Croatia Airlines d.d., prema navodima Ministarstva, jedini domaći zračni prijevoznik koji može zadovoljiti sve uvjete koji proizlaze iz zahtjeva za obavljanjem zračnog prijevoza na domaćim zračnim linijama, nije bilo potrebe za raspisivanjem javnog natječaja za odabir poduzetnika koji bi obavljao ovu službu od općeg gospodarskog interesa.
Glasnik NN 122/2007 • Vijeće je u postupku, sukladno članku 6. stavku 4. ZDP-a i članku 70. stavku 2. SSP-a, primijenilo i propise Europske unije te je utvrđeno kako je člankom 4. Uredbe Vijeća broj 2408/92 predviđeno da država članica smije nametnuti obvezu obavljanja javne usluge u pogledu održavanja redovitih zračnih linija unutar nacionalnog teritorija, s time da se takva linija smatra važnom za gospodarski razvoj regije u mjeri potrebnoj kako bi se osiguralo adekvatno pružanje redovitih zračnih usluga na toj liniji uz zadovoljavanje fiksnih standarda kontinuiteta, redovitosti, kapaciteta i određivanja cijena, koje standarde zračni prijevoznici ne bi preuzeli da u obzir uzimaju isključivo svoj komercijalni interes.
Propis NN 122/2007 • U konkretnom slučaju riječ je o domaćim zračnim linijama kojim se osigurava nužna kvalitetna prometna povezanost, te gospodarski razvoj regija i područja unutar Republike Hrvatske. Redovni zračni promet na domaćim zračnim linijama važnu ulogu ima i zbog specifičnog zemljopisnog oblika i geoprometnog položaja Republike Hrvatske, te neodgovarajuće razvijenosti cestovnog i željezničkog prometa.
Propis NN 122/2007 • Člancima 1. i 2. Odluke Komisije propisano je izuzeće od prijavljivanja državnih potpora u obliku usluge od općeg gospodarskog interesa kod zračnih linija kojima se otoci povezuju s kopnom i na kojima je prevezeno manje od 300.000 putnika u dvije financijske godine u kojima je utvrđena usluga od općeg gospodarskog interesa.
Propis NN 122/2007 • Slijedom navedenog, a s obzirom na činjenicu da je u 2006. godini na zračnoj liniji Zagreb – Brač – Zagreb prevezeno 2.014 putnika, državna potpora u obliku obavljanja službe od općeg gospodarskog interesa za održavanje ove linije mogla bi biti izuzeta od obveze prijave Agenciji, pod uvjetima iz članka 2. Odluke Komisije.
Propis NN 122/2007 • Odlukom Komisije, od 28. studenog 2005., kao i Okvirom Zajednice od 29. studenog 2005., propisano je kako iznos naknade za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa ne smije premašiti iznos koji je minimalno potreban za pokrivanje troškova nastalih obavljanjem usluge od općeg gospodarskog interesa, uzimajući u obzir sve dozvoljene rashode i razumnu dobit (u praksi se ona kreće oko 5 posto, a zavisi od djelatnosti kojom se poduzetnik bavi). Razumna dobit može u sebi uključivati i neka poboljšanja učinkovitosti kod poduzetnika tijekom dogovorenog razdoblja, a da zbog toga nije smanjena kvaliteta usluge čije je obavljanje država povjerila poduzetniku. Naknada mora biti korištena za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa, bez obzira na vjerojatnost bi li poduzetnik ostvarivao dobit ili ne.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 99/07, Broj 173/03, Broj 156/08, Broj 57/96, Broj 5/00, Broj 71/93


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled