PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-04-52-1214 NN 52/2009

• II. Nalaže se trgovačkom društvu HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. da od zaprimanja ovog rješenja postupi sukladno Dodatku Standardnoj ponudi za usluge međusobnog povezivanja HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d.–Ponuda za kolokacijske usluge HT- Hrvatskih telekomunikacija d.d. za potrebe međusobnog povezivanja od 13. ožujka 2009. godine, Troškovniku HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za izvođenje radova u izgradnji kolokacijskih prostora za potrebe međusobnog povezivanja od 13. ožujka 2009. godine.


Stranica 2009-04-52-1214 NN 52/2009

• III. Nalaže se trgovačkom društvu HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. da u roku od 30 dana od primitka zahtjeva za kolokaciju (44 sporne kolokacije) od strane trgovačkog društva Metronet telekomunikacije d.d., sukladno Dodatku Standardne ponude za usluge međusobnog povezivanja HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. – Ponuda za kolokacijske usluge HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za potrebe međusobnog povezivanja od 13. ožujka 2009. godine i Troškovniku HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za izvođenje radova u izgradnji kolokacijskih prostora za potrebe međusobnog povezivanja od 13. ožujka 2009. godine, dostavi ponude za pružanje kolokacijskih usluga, osobito izradu tehničkih rješenje za projektiranje spornih kolokacija, za svaku zatraženu lokaciju i to u obliku prijedloga ugovora o pružanju kolokacijskih usluga,


Stranica 2009-04-52-1214 NN 52/2009

• IV. Trgovačko društvo HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. obvezno je u roku od 60 dana od dana primitka obavijesti trgovačkog društva Metronet telekomunikacije d.d. o prihvaćanju ponuda iz točke III. ovog rješenja, uspostaviti tražene kolokacije, pod uvjetom da je trgovačko društvo Metronet telekomunikacije d.d. prethodno izvršilo plaćanja, odnosno ishodilo financijsku garanciju.


Stranica 2009-04-52-1214 NN 52/2009

• Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: Agencija) je dana 29. rujna 2008. godine zaprimila zahtjev trgovačkog društva Metronet telekomunikacije d.d. (dalje u tekstu: Metronet) za provođenjem stručnog nadzora na društvom HT- Hrvatske telekomunikacije d.d. (dalje u tekstu: HT) i donošenjem obvezujućeg rješenja Agencije za određivanjem obvezujućih uvjeta, cijena i troškovnika kod spornih ugovora o pružanju kolokacijskih usluga – korištenja postojećih kolokacija za uspostavu međusobnog povezivanja.


Internet NN 52/2009
• U zahtjevu Metronet navodi da je s HT-om 23. studenoga 2005. godine sklopio Ugovor o međusobnom povezivanju, a 9. svibnja 2006. godine Ugovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji (pružanju kolokacijskih usluga). Metronet je, kao operator od HT-a tražio ponude za kolokacije na lokacijama HT-a gdje namjerava uspostaviti međusobno povezivanje te su Metronetu od HT-a nuđeni tipski ugovori o pružanju kolokacijskih usluga za konkretne lokacije. Metronet ističe da je od svibnja 2008. godine suočen s nezakonitom i diskriminirajućom praksom i postupcima HT-a, koja posljedično rezultira s nemogućnošću realizacije zahtjeva za korištenje postojećih kolokacija i posljedično nemogućnošću potpisivanja i realizacije prava i obveza iz ugovora o pružanju kolokacijskih usluga HT-a, a sve u svrhu realizacije međusobnog povezivanja (lokalne interkonekcije). Diskriminirajuća praksa ne predstavlja izoliran slučaj, već mnoštvo opetovanih slučajeva koji onemogućavaju Metronet da pravovremeno i kvalitetno ostvaruje svoje planirane i potrebne interkonekcijske kapacitete. Metronet je 30. srpnja 2008. godine uputio predstavku HT-u, vezanu uz sporan sadržaj nekoliko desetaka pojedinačnih ugovora o pružanju kolokacijskih usluga. Radi se o 44 pojedinačna ugovora od kojih su 40 sporni u potpunosti jer je HT Metronetu nudio i dalje nudi cijene i troškovnike koji nisu bazirani na tržišnim i realnim okvirima odnosno činjenica je da je riječ o takvim troškovnicima gdje su cijene radova, materijala, primopredaja i projektiranje ponude nerealno visoki tj. ne odgovaraju stvarnim tržišnim cijenama za navedenu vrstu radova. HT je promijenio praksu iskazivanja nerealno visokih troškovnika u posljednja 4 ugovora, no Metronet ne može u potpunosti prihvatiti ni te cijene i troškovnike koji su po svojim iznosima bitno manji od ostalih 40 ugovora.

Internet stranice NN 52/2009
• Ovakva postupanja HT-a nisu prihvatljiva za Metronet jer je riječ o izravnoj opstrukciji Metroneta od strane HT-a u obavljanju pružanja telekomunikacijskih usluga. Smatra da ovakva diskriminirajuća praksa HT-a nije slučajna te da se radi o financijskom iscrpljivanju Metroneta, sve s ciljem sprečavanja daljnje liberalizacije telekomunikacijskog tržišta i daljnjeg razvoja novih operatera. Činjenica je da ovakvim postupanjem HT krši efikasno tržišno natjecanje te bez pravne osnove štiti vlastiti monopolistički položaj što u konačnici nije u duhu zakona i podzakonskih propisa. Stoga, Metronet traži od Agencije da poduzme sve zakonski dopuštene mjere s ciljem provođenja stručnog nadzora nad HT-om i s ciljem utvrđivanja obvezujućih smjernica, procedura, cijena i troškovnika u konkretnim slučajevima te određivanja odlukom sankcija za takvo postupanje. Kao dokaz Metronet je priložio međusobnu korespondenciju s HT-om, preslike ugovora i procijenjene troškove s cjenikom kabel-monterskih radova.

Internet stranice NN 52/2009 • Dana 6. studenoga 2008. godine Agencija je zaprimila podnesak Metroneta kojim obavještava Agenciju da osporava račun HT-a od 29. listopada 2008. godine, koji pokriva izradu tehničkih rješenja za projektiranje ponuda na različitim lokacijama, a temeljem Ugovora o pružanju kolokacijskih usluga – korištenja postojećih kolokacija za uspostavu međusobnog povezivanja. Metronet je sporni račun odbio i zatražio storniranje istoga iz razloga što predmetni kolokacijski ugovori nisu bili ranije prihvaćeni od strane Metroneta. Uz podnesak Metronet je priložio dopis od 4. studenoga 2008. godine upućen HT-u i račun HT-a s troškovima projektiranja ponude za 44 lokacije.
Internet stranice NN 52/2009 • Slijedom navedenog, Agencija je temeljem članka 12. stavka 1. točke 5. ZEK-a pokrenula upravni postupak radi utvrđivanja osnovanosti zahtjeva i donošenja rješenja. Stoga je dopisom od 30. listopada 2008. godine zatražila HT-ovo očitovanje na zahtjev Metroneta.
Internet stranice NN 52/2009 • Metronet je dana 24. studenoga 2008. godine dostavio Agenciji podnesak, kojim obavještava Agenciju da HT nije u mogućnosti izvršiti storniranje računa koji pokriva izradu tehničkih rješenja za projektiranje ponuda sukladno Dodatku 3. članku 1.4. Dodatka Standardne ponude za usluge međusobnog povezivanja HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za telekomunikacijske operatore i davatelje usluga s dozvolom za pružanje javne govorne usluge u nepokretnoj mreži u Republici Hrvatskoj – Ponuda za kolokacijske usluge HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za potrebe međusobnog povezivanja (dalje u tekstu: Ponuda za kolokacijske usluge). Metronet ističe kako nije odbio ponudu HT-a nego je vratio ponude budući su cijene projektiranja i cijene radova HT-a neprihvatljive. Upravo iz tog razloga, Metronet je pokrenuo spor jer je mišljenja da se odredba iz Ponude za kolokacijske usluge ne može primijeniti dok se ne okonča ovaj postupak. Uz podnesak je priložen račun HT-a za troškove projektiranja ponude po lokacijama od 29 listopada 2008. godine (račun 18080327-26) na iznos od 449.318,28 kuna.
Internet stranice NN 52/2009 • HT u očitovanju od dana 27. studenoga 2008. godine navodi da je u razdoblju od 6. ožujka 2008. godine do 18. kolovoza 2008. godine dostavio Metronetu 44 ponude za kolokaciju za potrebe međusobnog povezivanja. U svim ponudama cijene radova i materijala bile su temeljene na istom načelu. Cijene materijala odražavaju prosječnu nabavnu vrijednost materijala i ekstrahirane su iz financijskog sustava HT-a te u sebi ne sadrže nikakve dodatne troškove koje je HT mogao zaračunati. Cijene radova bile su iskazane u norma satima. Budući da se u ovom slučaju radi o vrlo specifičnim radovima za koje je skoro nemoguće utvrditi tržišne cijene, kod utvrđivanja normativa korištena su interna iskustva koja je HT primijenio i za svoje potrebe. U posljednje 4 ponude od 18. kolovoza 2008. godine došlo je do greške HT-a kod izrade ponuda što se može zaključiti da se radi o nenamjernoj greški te da je HT u svim ponudama koristio samo jedan cjenik za predmetne usluge.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 52/2009 • HT je radi prilagodbe tržišnim uvjetima počeo primjenjivati novi sustav normizacije na ponude za kolokacije za pristup lokalnoj petlji zatražene od lipnja 2008. godine, a za kolokacije za potrebe međusobnog povezivanja prilagodba je trajala dulje te se novi sustav primjenjuje od rujna 2008. godine. Novi normativi temelje se na realnoj evaluaciji vrijednosti rada prema internim potrebama. Za predmetne vrste rada HT nema ugovore s vanjskim izvođačima te će se kad isti budu potpisani, cijene tih aktivnosti mijenjati ovisno o ugovorenim uvjetima. U svakom slučaju, HT smatra neutemeljenim navode Metroneta da su cijene izražene u troškovnicima nerealno visoke te da ne odgovaraju stvarnim tržišnim cijenama. HT ističe da su u tom dijelu navodi Metroneta kontradiktorni budući Metronet naknadno ističe da se cijene moraju temeljiti na stvarnim troškovima usluge koja se pruža. HT skreće pozornost da prema Ponudi za kolokacijske usluge konačni trošak utrošene opreme i materijala ovisi o tržišnim cijenama dobavljača opreme koje HT plaća za navedenu opremu odnosno materijal. Navod Metroneta da je istom postupanjem HT-a nastala materijalna šteta u iznosu od oko 1.500.000,00 kuna, HT smatra paušalnom i arbitrarnom procjenom koja nije potkrijepljena dokazima ni analizama.
Informacije NN 52/2009 • Dana 3. prosinca 2008. godine Agencija je zaprimila podnesak HT-a u kojem navodi je nesporno da je Metronet dopisom od 30. srpnja 2008. godine odbio dostavljene posebne ponude za kolokaciju te da nakon isteka valjanosti, nije dostavio ponovljene zahtjeve za ponudu iako je pozvan da to učini, dopisom HT-a od 18. rujna 2008. godine. Slijedom toga, HT je predmetne ponude stavio izvan snage. HT navodi da je sukladno Ponudi za kolokacijske usluge (Dodatak 3, članak 1.4. stavak 3. te Dodatak 7. članak 1.2. i 1.5.), u slučaju odbijanja ponude za kolokaciju, HT ovlašten zaračunati troškove projektiranja ponuda i planiranja prema cjeniku iz ponude, a na bazi utrošenog vremena i materijala. Stoga je nesporno, da je HT temeljem Ponude za kolokacijske usluge imao pravo zaračunati trošak izrade tehničkih rješenja odnosno projektiranja ponuda. HT-u nije razvidno iz kojih razloga Metronet osporava račun za troškove projektiranja ponuda budući su isti nastali upravo na temelju zahtjeva Metroneta kao i na koji bi način, račun za troškove projektiranja ponuda, mogao biti dokaz Metronetu u postupku osporavanja troškova pripreme kolokacijskog prostora. HT smatra da je prigovor Metroneta mogao biti upućen ranije kako bi se spriječilo daljnje angažiranje resursa HT-a na izradi preostalih ponuda te vjeruje da je postupanje Metroneta u ovom postupku možda usmjereno na izbjegavanje podmirivanja dospjelih financijskih obveza prema HT-u.
Poslovne stranice NN 52/2009 • Obzirom da u sporu sudjeluju dvije strane sa suprotnim interesima, Agencija je 26. siječnja 2009. godine održala usmenu raspravu. Na raspravi je Metronet uručio podnesak, zajedno s preslikom rješenja Agencije od 15. prosinca 2008. godine koji je Agencija dostavila HT-u na očitovanje. Metronet na raspravi ostaje kod svih dosadašnjih navoda i predlaže saslušanje svjedoka Dubravka Sučića s tim da odustaje od saslušanja preostalih svjedoka navedenih u podnesku od 29. rujna 2008. godine. Nadalje, Metronet ističe da je nesporna činjenica da su Metronet i HT-a sklopili Ugovor o međusobnom povezivanju kolokacijskih usluga pristupa lokalnoj petlji te da je tijekom 2008. godine suočen s diskriminirajućom praksom HT-a koja rezultira u 4 stvari: nemogućnošću realizacije zahtjeva za korištenje postojećih kolokacija, nemogućnošću potpisivanja ugovora o kolokacijskim uslugama u svrhu međusobnog povezivanja, nemogućnošću da pravovremeno u zakonskim rokovima i na zakonski propisan način Metronet ostvaruje planirane i potrebne interkonekcijske kapacitete i financijskom iscrpljivanju Metroneta kao alternativnog operatora od strane HT-a kao dominantnog operatora.
Pregledi NN 52/2009 • Metronet ni danas ne može prihvatiti takve štetne ugovore, a posljedica takvih ugovora je ništetnost obzirom da su cijene odnosno troškovnici HT-a nerealno visoki odnosno nisu bazirani na stvarnim tržišnim cijenama. Činjenica je kako je HT dostavio Metronetu u razdoblju od srpnja 2008. godine do rujna 2008. godine čak 4 različita troškovnika sukladno tome za 44 ponude i račun u iznosu od 1,6 milijuna kuna, a stvarni troškovi iznose oko 600 tisuća kuna. Time je HT izravno i nedvojbeno prekršio regulatorne odredbe članka 3. stavka 6. Pravilnika o petlji i članka 7. stavka 1. Pravilnika kojima je utvrđeno da predmetne cijene trebaju biti u skladu s načelom transparentnosti, nediskriminacije, objektivne i troškovne usmjerenosti i moraju biti utemeljene na stvarnim troškovima pružene usluge. Metronet traži da Agencija postupi u skladu s općim rješenjem koje je Agencija donijela 15. prosinca 2008. godine.
Besplatno NN 52/2009 • Svjedok na usmenoj raspravi izjavljuje da pod nerealnim cijenama Metronet podrazumijeva cijene izrade tehničkih rješenja i izrade dokumentacije, cijene radova te stavku obilazak lokacije i pripreme radova. Metronet smatra da trošak izrade tehničkih rješenja ne može biti isti kao i troškovi izrade tehničkih rješenja koji su puno složeniji i zahtijevaju više vremena te da za izradu ovog konkretnog tehničkog rješenja dovoljno 10 radnih sati što iznosi 2.220 kuna. Također smatra da tehničko rješenje mora sadržavati sve elemente po kojima izvođač može brzo i kvalitetno izvršiti sve radove. Za kvalitetno tehničko rješenje potrebno je da 2 radnika-montera u dvije torbe stave alat i potreban materijal, odu na lokaciju i izvrše sve potrebne radove. Cijena povlačenja kabela po metru mora biti u visini cijene povlačenja ATOKA kabela kao posrednog kabela u Standarnoj ponudi HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji (dalje u tekstu: RUO). Svjedok ističe kako Metronet smatra da ispostavljen račun za izradu ponuda za 44 kolokacije u iznosu od 449.318,28 kuna nema nikakvog osnova ni opravdanja.
Glasnik NN 52/2009 • HT na usmenoj raspravi izjavljuje da izneseni navodi u suštini predstavljaju ponavljanje već izrečenog tijekom postupka s tim da Metronet ne pridonosi niti jedan dokaz kojim bi potkrijepio svoje navode. Opreza radi, HT se protivi iznesenom, a na zaprimljeni podnesak će se naknadno očitovati.
Propis NN 52/2009 • Metronet na istoj raspravi izjavljuje da su svi relevantni dokazi priloženi s obzirom na podneske HT-a kojim priznaje da se troškovnici HT-a u predmetnom sporu utvrđuju sukladno internim kriterijima »prema internim potrebama«. Slijedom navedenog, Metronet zahtijeva od HT-a da se ponude za sve kolokacije za međusobno povezivanje lokalnoj razini dostave odmah, s obzirom na već navedenu štetu pristupi implementaciji izvan plana koji je određen planom implementacije HT-a. U podnesku koji je Metronet priložio na usmenoj raspravi isti ponavlja svoje navode iz prijašnjih očitovanja. Priloženim rješenjem Agencije od 15. prosinca 2008. godine, nadzornik elektroničkih komunikacija je nakon provedenog postupka stručnog nadzora nad HT-om donio rješenje kojim nalaže HT-u da prilikom izrade procjene ukupnih troškova u ponudi za kolokacijske usluge koristi jedinične cijene materijala iz izlaznih stavki svog službenog financijskog sustava na dan izrade ponude.
Propis NN 52/2009 • U svom očitovanju od 9. veljače 2009. godine na zaprimljeni podnesak Metroneta s usmene rasprave, HT se protivi neargumentiranim navodima Metroneta koji u suštini predstavljaju već izneseno. HT smatra da Metronet selektivno i paušalno prenosi navode HT-a, npr. vezano uz navod da se »normativi koje primjenjuje HT temelje na realnoj evaluaciji vrijednosti rada (cijenama rada) prema internim potrebama« te da je iz istoga razvidno da HT primjenjuje samoinicijativne, diskrecione odnosno jednostrane kriterije. Izostavljeno je pojašnjenje da za ove vrste rada HT nema ugovore s vanjskim izvođačima. Stoga kada takvi ugovori budu sklopljeni, cijene aktivnosti će se mijenjati ovisno o ugovorenim uvjetima kako bi se troškovnik periodički uskladio s uvjetima i cijenama na tržištu. Također, kod iznošenja navoda da su »kod utvrđivanja normativa korištena interna iskustva HT-a, a koja je HT primijenio i za svoje potrebe« nedostaje pojašnjenje razloga za takvo utvrđenje budući se ovaj slučaj odnosi na cijene radova koje su iskazane u norma satima zbog toga što se radi o vrlo specifičnim radovima za koje je skoro nemoguće utvrditi tržišne cijene.
Propis NN 52/2009 • Za tvrdnju Metroneta da se primjenom internih kriterija HT-a Metronet dovodi u položaj ekonomske zavisnosti i podređenosti te sprečava liberalizaciju telekom sektora, HT smatra da nije potkrijepljena argumentacijom niti dokazima te se HT ne može očitovati na isti. S obzirom na materijalnu štetu Metroneta od 1,5 milijuna kuna, Metronet nije potkrijepio dokazima niti analizama te se HT ne može očitovati na tu tvrdnju. Nedosljednost Metronetove argumentacije vidljiva je iz navođenja razloga radi kojega Metronet odbija HT-u platiti trošak izrade tehničkih rješenja. U dopisu Metroneta od 4. studenoga 2008. godine neplaćanje istoga se obrazlagalo osporavanjem samih kolokacijskih ugovora, dok sada Metronet ne osporava HT-ovo pravo naplate troška izrade tehničkih rješenja, no prigovara načinu i kriteriju na koji HT izračunava trošak izrade tehničkih rješenja.
Propis NN 52/2009 • Vezano uz navod Metroneta o spornom načinu i kriteriju temeljem kojeg HT izračunava trošak izrade tehničkih rješenja, HT ponavlja da je s ciljem osiguranja kapaciteta za izradu tehničkih rješenja na tržištu za vlastite potrebe, HT sklopio ugovore s vanjskim izvođačima te temeljem toga uskladio svoje cijene s tržišnim, u skladu s načelima transparentnosti i nediskriminacije. Vezano uz navode na usmenoj raspravi, HT navodi da je upravo postupanje Metroneta takvo da dovodi do nemogućnosti realizacije zahtjeva za korištenjem postojećih kolokacija, kao i potpisivanja ugovora u svrhu međusobnog povezivanja, a time posljedično i do nemogućnosti da Metronet ostvari planirane interkonekcijske kapacitete. Navod da postupanje HT-a dovodi od financijskog iscrpljivanja Metroneta također nije obrazložen pa se na isti HT ne može očitovati. Vezano uz navod da HT-ovi troškovnici za referentno razdoblje iznose 1,6 milijuna kuna, dok su stvarni tržišni troškovnici 600 tisuća kuna, HT predlaže da Metronet dostavi na uvid Agenciji ugovore s vanjskim izvođačima na temelju kojih je došao do navedenog izračuna. Na navode svjedoka, u pogledu tvrdnje da su cijene izrade tehničkog rješenja i dokumentacije, kao i cijene radova (cijene spajanja i povlačenja multikoaksijalnog kabela te obilazak lokacije i pripreme radova nerealne, HT ističe da je cijena izrade tehničkog rješenja napravljena na temelju prosjeka stvarno utrošenog vremena na izradi tehničkih rješenja za interkonekciju svih koji u HT-u sudjeluju u procesu izrade istih, što vrijedi i za izradu dokumentacije izvedenih radova. Što se tiče cijene povlačenja multikoaksijalnog kabela, ona je na zahtjev operatora podijeljena ovisno o vrsti trase po kojoj se povlači kabel te su jedinične cijene formirane na temelju ugradnje većih količina multikoaksijalnog kabela.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 88/09, Broj 74/93, Broj 60/94, Broj 114/03, Broj 114/08, Broj 101/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled