PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-07-78-1910 NN 78/2006

• Izloženo stajalište, po ocjeni Ustavnog suda, nije utemeljeno, zbog sljedećih razloga:


Stranica 2006-07-78-1910 NN 78/2006

• 6.1. Sve odredbe članka 34. Ustava odnose se na radnju pretrage. Nadalje, sve se odnose na dom ili drugi prostor. Pojedine odredbe članka 34. Ustava sadrže iznimne slučajeve poduzimanja pretrage doma ili drugih prostora bez sudskog naloga, kada je cilj pretrage hvatanje odnosno uhićenje počinitelja kaznenog djela ili otklanjanje znatnije opasnosti po život, zdravlje ili imovinu većeg opsega.


Stranica 2006-07-78-1910 NN 78/2006

• Osporena odredba članka 48. točke 1. Zakona o policiji odnosi se na radnju pregleda i to na pregled poslovnog prostora i dokumentacije, s ciljem pronalaženja počinitelja kaznenog djela, prijestupa ili prekršaja.


Stranica 2006-07-78-1910 NN 78/2006

• Podnositelj, kako je razvidno iz navoda prijedloga, ne razlikuje radnju pretrage od radnje pregleda.


Internet NN 78/2006
• Kaznenopravna teorija, mjerodavno kazneno postupovno pravo i sudska praksa razlikuju radnju pregleda od radnje pretrage, te je, u tom smislu, za potrebe ovog obrazloženja dostatno navesti temeljna obilježja tog razlikovanja.

Internet stranice NN 78/2006
• Prethodno valja napomenuti da je, prema Ustavu Republike Hrvatske, jedino dom kategorija ustavnopravno zaštićena od zadiranja redarstvenih vlasti. Pod određenim pretpostavkama ta se zaštita može protezati i na druge prostorije povezane s domom, kao prostor privatnosti u širem smislu, pa u tom kontekstu i na vozila i druge prostore, pri čemu doseg te zaštite može biti samo predmetom prosudbe in concreto. Stoga Ustav i mjerodavno zakonodavstvo u odnosu na dom, kao Ustavom zaštićenu vrednotu, i u odnosu na kazneni postupak u užem smislu (jer u kaznenom postupku može doći do najozbiljnijih povreda temeljnih ljudskih prava i sloboda), utvrđuju zahtjevnije kriterije za slučaj ograničavanja prava građana. U tom smislu dom može biti podvrgnut isključivo radnji pretrage.

Internet stranice NN 78/2006 • Radnja pretrage sadrži viši stupanj zadiranja u privatnost građana od radnje pregleda, pa pretraga može biti provedena samo u zakonom propisanoj formi odnosno na način koji postupanje redarstvenih tijela podvrgava sudskoj kontroli. Stoga pretraga može biti poduzeta samo na temelju sudskog naloga, a iznimno bez njega, u točno određenim slučajevima koji po svojoj naravi ne trpe odgodu.
Internet stranice NN 78/2006 • Pretraga razumijeva zadiranje i u zatvorene prostore, koji nisu »na prvi pogled« vidljivi (što se odnosi jednako na prostorije, kao i na vozila, prtljagu, druge predmete, odjeću i obuću, tjelesne šupljine), pa i uporabom sile, demontiranjem dijelova vozila odnosno drugih predmeta, kao i snimanjem unutrašnjosti tijela medicinsko-tehničkim sredstvima.
Internet stranice NN 78/2006 • Pregled je »vanjskog« karaktera, u opsegu koji je u danom trenutku dostupan osjetilima vida, opipa, sluha i mirisa, uz dopušteno korištenje tehničkih pomagala za vanjski pregled i dresiranih životinja, bez uporabe sile i bez zadiranja u zatvorene prostore, osim u slučaju dragovoljnog pristanka osobe čije su prostorije, vozilo, predmeti ili tijelo podvrgnuti pregledu.
Internet stranice NN 78/2006 • Pretraga je po svojoj pravnoj prirodi formalna istražna radnja s ciljem pronalaženja predmeta, tragova, osoba odnosno podataka od važnosti za kazneni postupak. Uvjet za poduzimanje pretrage je prethodno postojanje osnovane sumnje (relativno visokog stupnja) da je počinjeno kazneno djelo koje se goni po službenoj dužnosti, te se na pretragu mogu nadovezati druge formalne procesne radnje, a rezultati svih tih radnji mogu biti upotrebljivi u sudskom postupku samo ako su radnje poduzete zakonito.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 78/2006 • Pregled je neformalna, nerijetko preventivna radnja – radnja izvida, ne mora nužno imati za polazište osnovanu niti bilo kakvu sumnju da je počinjeno kazneno djelo, budući da nema za cilj otkrivanje i prikupljanje podataka u svezi s kaznenim djelom i počiniteljem. Međutim, u tijeku pregleda ta sumnja može nastati, pa tako i dovesti do provođenja istražne radnje pretrage, time da osoba koja provodi pregled mora u takvom slučaju zastati i poduzeti korake za pribavljanje sudskog naloga za provođenje pretrage odnosno o takvoj potrebi izvijestiti nadležno tijelo. Pregledom se, dakle, ne prikupljaju dokazi niti utvrđuju činjenice, nego samo otkrivaju okolnosti koje kasnije mogu biti i predmetom istražnih radnji.
Informacije NN 78/2006 • Pritom valja istaknuti da se radnja pregleda, osim na temelju postupovnih odredaba kaznenog prava u užem smislu, može provoditi i na temelju upravnih i prekršajnih propisa.
Poslovne stranice NN 78/2006 • 6.2. Iz izloženog proizlazi da osporena odredba članka 48. točke 1. Zakona o policiji uređuje pitanje (pregled poslovnih prostorija i dokumentacije) na koje se odredbe članka 34. Ustava (pretraga doma i drugih prostora) ne odnose.
Pregledi NN 78/2006 • Stoga odredbe članka 34. Ustava nisu mjerodavne za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporene odredbe članka 48. točke 1. Zakona o policiji.
Besplatno NN 78/2006 • 7. Odredbe članka 49. stavaka 1. do 7. Zakona o policiji podnositelj također drži neustavnima odnosno protivnima članku 34. Ustava, jer u njima nije propisana obveza pribavljanja naloga za provođenje pregleda osobe, pregleda predmeta koje osoba nosi sa sobom odnosno pregleda prometnog sredstva, već je ta obveza propisana samo u stavku 8. članka 49. Zakona o policiji (»Ako postoje osnove sumnje da pregledavana osoba kod sebe, u prometnom sredstvu ili u predmetu kojeg nosi sa sobom posjeduje predmete koji mogu poslužiti kao dokaz u kaznenom postupku ili postupku pred prekršajnim sudom, policijski službenik ovlašten je zadržati osobu do pribavljanja naloga za pretragu, a najduže šest sati.«).
Glasnik NN 78/2006 • Zbog činjenice da se citiranim stavkom 8. članka 49. Zakona propisuje mogućnost zadržavanja osoba do pribavljanja naloga za pretragu, podnositelj izvodi zaključak da je i u svim ostalim slučajevima koje ta zakonska odredba uređuje (pregled osoba, pregled predmeta i pregled prometnih sredstava) obveza pribavljanja naloga morala biti propisana. Budući da nije propisana, smatra to protuustavnim.
Propis NN 78/2006 • 8. Podnositelj, prema stajalištu Ustavnog suda, ponovo ispušta iz vida razlikovanje između radnji pretrage i radnji pregleda odnosno između ciljeva koje ove radnje imaju (a što je izloženo u točki 6.1. ovog obrazloženja), kao i redoslijed kojim se te radnje provode.
Propis NN 78/2006 • Smisao odredbe stavka 8. članka 49. Zakona o policiji jest ovlastiti policijske službenike da, u zakonom ograničenom vremenu, zadrže odnosno ograniče slobodu kretanja osobe za koju sumnjaju da posjeduje predmete koji mogu poslužiti kao dokaz u kaznenom ili prekršajnom postupku. Takva sumnja može proizići iz prethodno provedenih neformalnih radnji pregleda osobe, vozila ili predmeta, te upućuje na potrebu poduzimanja formalne radnje pretrage za koju je potrebno pribaviti sudski nalog. Prema tome, odredba stavka 8. članka 49. Zakona o policiji primjenjuje se uvijek nakon što je obavljen pregled osobe, pregled predmeta ili pregled prometnog sredstva, pa je ustanovljeno da daljnje postupanje zahtijeva poduzimanje radnji pretrage to jest pribavljanje sudskog naloga, a ne radi se o slučaju kada postoji opasnost od odgode.
Propis NN 78/2006 • Osporene odredbe stavaka 1. do 7. članka 49. Zakona o policiji, a među njima napose odredbe stavaka 2., 3. i 7., odnose se, naprotiv, na slučajeve kada postoji opasnost od odgode. One propisuju način provođenja radnji pregleda osoba, pregleda vozila i pregleda predmeta, kada te radnje imaju za cilj pronalaženje predmeta podobnih za napad ili samoozljeđivanje, što je posebno istaknuto u stavku 1. osporene odredbe.
Propis NN 78/2006 • Opasnost od odgode (opasnost od napada ili samoozljeđivanja) razlogom je da dio radnji pregleda, propisanih u članku 49. Zakona o policiji ima sadržaj karakterističan za radnje pretrage. Tako, prema stavku 2., pregled osobe razumijeva uvid u sadržaj odjeće i obuće; prema stavku 3., pregled prometnog sredstva razumijeva uvid u otvorene i zatvorene prostore vozila i predmeta koji se prevoze; prema odredbi stavka 7., policijski djelatnici imaju ovlaštenje nasilno otvoriti zatvoreno prometno sredstvo ili predmet kojeg osoba ima kod sebe.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 54/01, Broj 11/08, Broj 135/05, Broj 76/06, Broj 61/05, Broj 118/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled