PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-39-1334 NN 39/2008

• Jedno od najtežih područja kojima se bavi Izvješće jest davanje reosiguranja od države, bilo izravno ili neizravno. Izvješće utvrđuje sporazume o reosiguranju koji pružaju 100 % pokrivenosti te su jednaki jamstvu kao subvenciji. Prihvaćeno je da sredstva reosiguranja u kojima država samo sudjeluje ili tek podržava ugovore o reosiguranju u privatnom sektoru mogu također davati prednost osiguravateljima koji imaju korist od istih pred privatnim osiguravateljima koji ne primaju ovakvu podršku, te tako mogu narušavati tržišno natjecanje.


Stranica 2008-04-39-1334 NN 39/2008

• 2.2. Unatoč recentnim poboljšanjima – javni izvozno-kreditni osiguravatelji ili izvozno-kreditni osiguravatelji s javnom podrškom sve više razdvajaju svoje kratkoročno poslovanje u zasebna trgovačka društva ili uvode zasebno računovodstvo – već je napomenuto gore kako je potrebno djelovati u svrhu stvaranja priželjkivane jednakopravnosti. Prvi je zadatak određivanje sektora u kojem postoji konkurentno tržište. Kao odlučujući kriterij za razlikovanje tržišnog sektora Izvješće koristi pitanje je li privatno reosiguranje općeprisutno, a ne samo prisutno u pojedinačnim slučajevima. Primijećeno je kako je općenito odgovor pozitivan za komercijalne rizike nejavnih kupaca, ali kako je za političke rizike (uključujući rizike javnih kupaca, rizike valutnih prijenosa i nekomercijalne rizike katastrofa) prisutni kapacitet toliko nedovoljan da bi se pokrivanje ovih rizika moglo posve smatrati komercijalnom djelatnošću. Temeljem analize privatnog tržišta reosiguranja upućivanjem na tri kriterija trajanja, lokacije i naravi osiguranog rizika, Izvješće smatra da »utrživi« rizici trebaju uključiti komercijalne rizike u pravilu s razdobljem rizičnosti do najviše tri godine za izvoz na svjetsko tržište.


Stranica 2008-04-39-1334 NN 39/2008

• 2.3. Daljnji komentari država članica, poslovnih udruga i osiguravatelja ukazali su kako je općenito govoreći ova definicija bila preširoka. Većina predstavki složila se s Izvješćem kako bi političke rizike valjalo izuzeti, budući da tržište privatnog reosiguranja nije bilo dovoljno veliko, te je većina podržala najduže razdoblje rizika od dvije godine za komercijalne rizike. Također, činilo se izrazito teškim reosigurati na privatnom tržištu komercijalni rizik produženog neispunjavanja ugovornih obveza u zemljama koje nisu članice OECD-a.


Stranica 2008-04-39-1334 NN 39/2008

• 2.4. Imajući u vidu usku vezu između produženog neispunjavanja ugovornih obveza i insolventnosti – rizici produženog neispunjavanja ugovornih obveza lako prelaze u insolventnost – te kao rezultat potreba za klasificiranjem oba rizika u istu kategoriju (utrživi i neutrživi), razborito je trenutno izuzeti sve komercijalne rizike u zemljama koje nisu članice OECD-a iz definicije utrživih rizika i iz opsega ovog priopćenja. Zaključno, čini se kako trenutno još uvijek postoje poteškoće u dobivanju privatnog reosiguranja komercijalnog rizika u nekim od zemalja koje su članice OECD-a.


Internet NN 39/2008
• 2.5. Uzimajući u obzir gore navedeno, »utrživi« rizici se za potrebe ovog priopćenja definiraju kao komercijalni rizici za nejavne dužnike 8 sa sjedištem u zemljama popisanim u Dodatku. Za ove rizike najduže razdoblje rizika (odnosno razdoblje proizvodnje plus kreditno razdoblje s redovnom početnom točkom Bernske Međunarodne unije kreditnih i investicijskih osiguravatelja te redovnim kreditnim uvjetom) manje je od dvije godine.

Internet stranice NN 39/2008
• Svi ostali rizici (odnosno politički, rizici katastrofa 9 i komercijalni rizici javnih kupaca i zemalja koje nisu popisane u Dodatku) za sada se ne smatraju utrživima.

Internet stranice NN 39/2008 • »komercijalni rizici« se za potrebe ovog priopćenja definiraju kao:
Internet stranice NN 39/2008 • – arbitrarna povreda ugovora od strane dužnika, odnosno bilo koja arbitrarna odluka nejavnog dužnika u svrhu obustave ili prekida ugovora bez opravdanog razloga,
Internet stranice NN 39/2008 • – arbitrarno odbijanje prihvata robe pokrivene ugovorom od strane nejavnog dužnika bez opravdana razloga,
Internet stranice NN 39/2008 • – neplaćanje duga prema ugovoru od strane nejavnog dužnika ili jamca, odnosno produženo neispunjavanje ugovornih obveza.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 39/2008 • 2.6. Kapacitet tržišta privatnog reosiguranja se mijenja. Ovo znači da definicija utrživih rizika nije bezuvjetna i može se mijenjati tijekom vremena; primjerice, može se proširiti kako bi pokrila i političke rizike. Dakle, Komisija će redovno procjenjivati definiciju (naime, najmanje jednom godišnje). Komisija će se savjetovati s državama članicama i ostalim zainteresiranim strankama o ovim procjenama 10. Ukoliko je nužno, izmjene definicije uzimat će u obzir opseg zakonodavstva Zajednice o izvozno-kreditnom osiguranju kako bi se izbjegli bilo kakvi sukobi ili pravna nesigurnost.
Informacije NN 39/2008 • 3. Činitelji narušavanja tržišnog natjecanja između privatnih i javnih izvozno-kreditnih osiguravatelja ili izvozno-kreditnih osiguravatelja s javnom podrškom
Poslovne stranice NN 39/2008 • 3.1. Činitelji koji mogu narušiti tržišno natjecanje u korist javnih izvozno-kreditnih osiguravatelja ili izvozno-kreditnih osiguravatelja s javnom podrškom koji osiguravaju utržive rizike uključuju 11:
Pregledi NN 39/2008 • – de iure ili de facto državna jamstva za zaduživanje i gubitke. Ova jamstva omogućuju osiguraniku zaduživanje po nižim stopama od redovnih tržišnih stopa ili mu uopće omogućavaju zaduživanje. Nadalje, ona osiguravateljima omogućavaju uklanjanje potrebe reosiguranja na privatnim tržištima,
Besplatno NN 39/2008 • – svaku razliku u obvezama, u usporedbi s privatnim osiguravateljima, za održavanjem jednakih odredaba. Važno je napomenuti da se kada je Direktiva Vijeća 73/239/EEZ12 izmijenjena i dopunjena Direktivom 87/343/EZ13 smatralo kako izuzimanje poslovanja izvozno-kreditnog osiguranja za račun ili jamčeno od države (točka (d) stavka 2. članka 2. originalne Direktive) nije uključivalo poslovanje u području kratkoročnih komercijalnih rizika koje javni izvozno-kreditnih osiguravatelji ili izvozno-kreditni osiguravatelji s javnom podrškom provode za svoj račun i za koje država ne jamči 14. Ovo znači da javni izvozno-kreditni osiguravatelji ili izvozno-kreditni osiguravatelji s javnom podrškom da bi osigurali kratkoročni komercijalni rizik moraju imati određeni iznos vlastitih sredstava (granicu solventnosti, uključujući garancijski fond) i tehničke preduvjete (posebice i rezervu poravnanja) te moraju dobiti odobrenje sukladno odredbama članka 6. i nadalje Direktive 73/239/EEZ,
Glasnik NN 39/2008 • – olakšicu ili oslobođenje od redovno plativih poreza (primjerice poreza na dobit ili posebnih poreza na osiguranje),
Propis NN 39/2008 • – dodjelu potpore ili unos kapitala od strane države. Vezano uz zadnje treba uzimati u obzir načelo da osim ako država ne sudjeluje kao privatni ulagač u tržišnoj ekonomiji, unosi kapitala uključuju državnu potporu 15; pružanje usluga u naturi od države, primjerice pristup i korištenje državne infrastrukture, opreme ili privilegiranih podataka (primjerice, podaci o dužnicima skupljeni od veleposlanstava) pod uvjetima koji ne odražavaju troškove istih; te reosiguranje od države, izravno ili neizravno putem javnih izvozno-kreditnih osiguravatelja ili izvozno-kreditnih osiguravatelja s javnom podrškom pod uvjetima pogodnijim od onih dostupnih na tržištu privatnih reosiguravatelja, što dovodi ili do spuštanja cijene reosiguranja ili do umjetnog stvaranja kapaciteta koji ne bi bio prisutan na privatnom tržištu.
Propis NN 39/2008 • 3.2. Oblici postupanja popisani u stavku 3.1. daju ili bi mogli dati izvozno-kreditnim osiguravateljima koji ih primaju financijsku prednost pred ostalim izvozno-kreditnim osiguravateljima. Ove financijske prednosti dane određenim poduzetnicima narušavaju tržišno natjecanje i predstavljaju državnu potporu sukladno stavku 1. članka 92. Ugovora.
Propis NN 39/2008 • Stavak 1. članka 92. primjenjiv je na sve mjere koje daju financijsku ili gospodarsku prednost određenim poduzetnicima ili proizvodima, uključuju umanjeni prihod ili rashod javnih fondova, bilo stvarni ili potencijalni, te za koji nije zahtijevano ništa ili vrlo malo od predmetnog korisnika, u mjeri u kojoj ove mjere utječu na trgovinu između država članica i narušavaju ili prijete narušavanjem tržišnog natjecanja pogodovanjem određenim poduzetnicima ili proizvodnji određene robe 16.
Propis NN 39/2008 • Financijske prednosti popisane u stavku 3.1. vezano za utržive rizike definirane u stavku 2.5. utječu na trgovinu uslugama unutar Zajednice. Nadalje, ove dovode do razlika u pokrivenosti osiguranjem dostupnih utrživim rizicima u različitim državama članicama, time narušavaju tržišno natjecanje između trgovačkih društava u državama članicama te imaju sekundarne učinke na trgovinu unutar Zajednice bez obzira je li u pitanju izvoz izvan Zajednice 17. Izuzeci iz članka 92. Ugovora nisu primjenjivi na potporu osiguranju utrživih rizika. Učinak narušavanja ovih potpora u Zajednici premašuje bilo koji mogući nacionalni interes ili interes Zajednice vezan za poticanje izvoza. Ovo je stajalište potvrđeno presudom Suda u Predmetu C-63/89 koji je bio izravno vezan za pitanje koje rješava ovo priopćenje. Sud je smatrao da iako Direktiva o djelomičnom usklađivanju rezervi poravnanja za osiguravajuća društva, koja izuzima poslovanje izvozno-kreditnog osiguranja za račun ili jamčeno od države, nije nezakonita, a činitelji koji narušavaju tržišno natjecanje između privatnih i javnih izvozno-kreditnih osiguravatelja ili izvozno-kreditnih osiguravatelja s javnom podrškom »može opravdati pozivanje na pravnu zaštitu kažnjavanja narušavanja odredaba (članka 92.)«18. U presudi u Predmetu C-44/9319, Sud je smatrao kako predmetne prednosti predstavljaju državnu potporu i potvrdio kako Komisija može poduzeti mjere u svrhu osiguranja njihova povlačenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 23/07, Broj 81/03, Broj 127/07, Broj 76/09, Broj 30/09, Broj 11/90


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled