PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-03-34-1106 NN 34/2007

• Konačno, Hrvatski sabor je u veljači 2007. godine donio ZID ZOPDD, kojim je u osporenom članku 3. propisao:


Stranica 2007-03-34-1106 NN 34/2007

• Odredba članka 12. stavka 4. Zakona o obvezama i pravima državnih dužnosnika neće se primjenjivati u 2007. godini.


Stranica 2007-03-34-1106 NN 34/2007

• Ustavni sud nije ispitivao »osobitu opravdanost« razloga koji su od 2000. poticali Hrvatski sabor, odnosno Vladu Republike Hrvatske da iz godine u godinu – ponekad i retroaktivno, kao što je to učinjeno 2004. – zabranjuje primjenu članka 12. stavka 4. ZOPDD-a u pojedinoj kalendarskoj, odnosno proračunskoj godini, derogirajući na taj način iz godine u godinu zakonom priznato pravo jedne skupine građana.


Stranica 2007-03-34-1106 NN 34/2007

• Za ovaj ustavnosudski postupak relevantno je samo to da činjenica što »navedena odredba posljednjih nekoliko godina nije primjenjivana« ne može predstavljati »posebno opravdan razlog« za povratno djelovanje članka 3. ZID ZOPDD-a, u smislu članka 89. stavka 5. Ustava.


Internet NN 34/2007
• Pozivanje na dotadašnje vlastito postupanje, naime, samo po sebi nije i ne može biti »osobito opravdan razlog« zbog kojeg su nadležna državna tijela (Vlada Republike Hrvatske kao predlagatelj, a Hrvatski sabor kao donositelj ZID ZOPDD-a) propisala povratno djelovanje članka 3. ZID ZOPDD-a.

Internet stranice NN 34/2007
• S tog se aspekta, dakle, članak 3. ZID ZOPDD-a ne može smatrati suglasnim s člankom 89. stavkom 5. Ustava.

Internet stranice NN 34/2007 • 5. Osporeni članak 3. ZID ZOPDD-a propisuje da se odredba članka 12. stavka 4. ZID ZOPDD-a neće primjenjivati u 2007. godini.
Internet stranice NN 34/2007 • Pozivajući se na Izvješće Ustavnog suda broj: U-X-80/2005 od 1. lipnja 2006., predlagatelj smatra da propisivanje zabrane primjene zakonske odredbe, koja je na snazi, nije u suglasnosti s člankom 89. stavcima 1. i 3. Ustava.
Internet stranice NN 34/2007 • Prije nego što stupe na snagu zakoni i drugi propisi državnih tijela objavljuju se u »Narodnim novinama«, službenom listu Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 34/2007 • Zakon stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga zakonom drukčije određeno.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 34/2007 • Predlagatelj smatra da odgađanje primjene pozitivne zakonske odredbe derogira svrhu ustavnog instituta »stupanja na snagu« jer dovodi do toga da pozitivna zakonska odredba zapravo nije na snazi (budući da se ne primjenjuje).
Informacije NN 34/2007 • Ustavni sud podsjeća da je Izvješće broj: U-X-80/2005 od 1. lipnja 2006. upućeno Hrvatskom saboru zbog uočene pojave neustavnosti u završnim odredbama brojnih zakona, koja se očitovala u propisivanju razlike između dana stupanja na snagu zakona i dana njegove primjene.
Poslovne stranice NN 34/2007 • Ustav Republike Hrvatske poznaje samo institut stupanja na snagu zakona, ali ne i institut (odgođene) primjene zakona koji je stupio na snagu.
Pregledi NN 34/2007 • Zakon mora stupiti na snagu točno određenog dana, što ujedno znači da se od tog dana mora početi primjenjivati. To je opći ustavni zahtjev kojem mora udovoljavati svaki zakon.
Besplatno NN 34/2007 • Zakonske odredbe koje propisuju odgođeni početak primjene zakona koji je stupio na snagu ne udovoljavaju zahtjevima načela vladavine prava, osobito načelu pravne sigurnosti objektivnog pravnog poretka kao njegovom sastavnom dijelu.
Glasnik NN 34/2007 • Ustavni sud ocjenjuje da se u konkretnom slučaju ne radi o pravnoj situaciji koja bi bila istovjetna onoj koja je opisana u navedenom Izvješću. Osporenim člankom 3. ZID ZOPDD-a, naime, zabranjuje se primjena u određenom razdoblju zakonske odredbe koja je na snazi, koja se počela primjenjivati gotovo u isto vrijeme kad je ZOPDD stupio na snagu (ZOPDD je stupio na snagu 28. srpnja 1998., a po sili članka 23. počeo se primjenjivati 1. kolovoza 1998.), i koja se kontinuirano primjenjivala do određenog trenutka (to jest, do 31. prosinca 2000.).
Propis NN 34/2007 • Iako nije istovjetan, međutim, problem koji je predlagatelj uočio usporediv je s onim o kojemu je Ustavni sud izvijestio Hrvatski sabor.
Propis NN 34/2007 • Ustavni sud u tom smislu ocjenjuje da zakonska odredba, kojom bi se privremeno ili unutar kraćeg razdoblja odgodila primjena neke druge zakonske odredbe koja je na snazi i koja se prethodno već primjenjivala, ne bi mogla sama po sebi biti ocijenjena nesuglasnom s člankom 89. stavcima 1. i 3. Ustava. Nesuglasnost s člankom 89. stavcima 1. i 3. Ustava mogla bi u tom slučaju nastati samo onda kad bi se privremena odgoda primjene zakonske odredbe, koja je na snazi, pretvorila u trajnije stanje njezine »neprimjene«, što bi dovelo u pitanje i njezinu valjanost kao pozitivnog pravnog propisa, odnosno propisa koji je »na snazi«.
Propis NN 34/2007 • Polazeći od navedenog stajališta, Ustavni sud ocjenjuje ustavnopravno relevantnom činjenicu da se članak 12. stavak 4. ZOPDD-a ne primjenjuje još od 1. siječnja 2001., a da se osporenim člankom 3. ZID ZOPDD-a nastavlja zabrana njegove primjene i u 2007. godini. Stoga se u konkretnom slučaju može govoriti o trajnijem (višegodišnjem) stanju »neprimjene« zakonske odredbe koja je na snazi, odnosno o trajnijoj (višegodišnjoj) derogaciji zakonom priznatih prava jedne skupine građana, što osporeni članak 3. ZID ZOPDD-a čini nesuglasnim s člankom 89. stavcima 1. i 3. Ustava.
Propis NN 34/2007 • 6. Predlagatelj napominje da je stalnim odgodama primjene članka 12. stavka 4. ZOPDD-a jedna skupina osoba, unutar onih kojima se plaće isplaćuju iz državnog proračuna (državni i javni sektor), stavljena u nejednak položaj prema svim ostalim skupinama u toj kategoriji. Stoga smatra da je »spornim člankom 3. ZID ZOPDD-a uvedena nejednakost pred zakonom jedne skupine unutar istovrsne kategorije adresata, što nije u suglasnosti s člankom 14. stavkom 2. Ustava, ali ni s člankom 14. stavkom 1. Ustava koji zabranjuje diskriminaciju po položaju«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 76/93, Broj 17/90, Broj 23/09, Broj 139/08, Broj 68/06, Broj 81/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled