PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Naime, njegovi konkurenti, iako s visokim prihodima ostvarenim na području pojedinih županija, nisu u tolikoj mjeri zastupljeni na cjelokupnom domaćem tržištu, a niti jedan svojom distributivnom mrežom ne pokriva cijelo tržište Republike Hrvatske.


Stranica 2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Poduzetnik AGROKOR d.d. prisutan je na mjerodavnom tržištu trgovine tiskom na malo putem maloprodajne mreže poduzetnika KONZUM d.d. Kao što je vidljivo iz tablica 8. – 13. na područjima Grada Zagreba, Primorsko-goranske i Osječko-baranjske županije u 2005. godini ostvaruje tržišne udjele od oko 10 posto, dok na područjima Zadarske, Splitsko-dalmatinske i Istarske županije sudjeluje s nešto nižim tržišnim udjelima od oko 5 posto.


Stranica 2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Iako djelatnost trgovine na malo tiskom ne predstavlja glavnu djelatnost poduzetnika AGROKOR d.d., te ne sudjeluje sa značajnim postotkom u njegovom ukupnom prihodu, na području većine promatranih županija zamjetno je da se upravo KONZUM d.d. javlja kao treći poduzetnik – tržišni takmac na mjerodavnom tržištu, primjenjujući kriterij ostvarenih prihoda od te djelatnosti.


Stranica 2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Provedbom prebom predmetne koncentracije nik AGROKOR d.d. će preuzeti tržišni udio poduzetnika TISAK d.d. i proširiti svoj opseg poslovanja i na predmetno tržište, no ne na način koji bi doveo do stvaranja ili jačanja njegovog vladajućeg položaja na tom tržištu, budući da poduzetnik KONZUM d.d. prije predmetne koncentracije na mjerodavnim tržištima nije sudjelovao za značajnim tržišnim udjelima na području mjerodavnih županija, niti na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske. Na taj način, poduzetnik AGROKOR d.d. i dalje širi broj djelatnosti iz svog portfelja, učvršćujući svoju poziciju na cijelom tržištu Republike Hrvatske.


Internet NN 37/2007
• Slijedom navedenog, valja voditi računa o širokom spektru djelatnosti sadržanih u okviru AGROKOR koncerna, te na distributivnu mrežu poduzetnika KONZUM d.d. Naime, to ukazuje na dodatnu snagu poduzetnika AGROKOR d.d. na djelovanje i utjecaj na analizirano mjerodavno tržište trgovine tiskom na malo, ne zanemarujući pri tom njegovu poslovnu te financijsku snagu koja proizlazi iz njegova obavljanja djelatnosti na drugim tržištima.

Internet stranice NN 37/2007
• Tržište trgovine duhanskim proizvodima, kao i tržište trgovine tiskom, obilježavaju neke posebne značajke. Prvenstveno je potrebno istaknuti da se, sukladno Zakonu o duhanu (»Narodne novine«, br. 69/99), pod duhanskim proizvodima podrazumijevaju proizvodi napravljeni od duhana koji su namijenjeni pušenju, žvakanju i šmrkanju. To su rezani duhan, cigarete, cigare, cigarilosi, duhan za lulu, duhan za žvakanje i duhan za šmrkanje. Cijene duhanskih proizvoda u velikoj mjeri su vezane uz poreznu politiku, posebice nametnute posebne poreze (trošarine), koje s visokim postotkom sudjeluju u konačnoj cijeni proizvoda. Prodajnu cijenu pojedinog duhanskog proizvoda određuje sam proizvođač, te kao i kod tiskovina, krajnji potrošač uvijek plaća istu cijenu za pojedini proizvod, neovisno o poduzetniku od kojeg nabavlja proizvod.

Internet stranice NN 37/2007 • Prilikom provođenja analize strukture ovog mjerodavnog tržišta, tržišnih takmaca te razine tržišnog natjecanja, utvrđena su zasebno mjerodavna tržišta trgovine duhanskim proizvodima na veliko i na malo, sukladno očitovanju poduzetnika te dostavljenim podacima o ostvarenim prihodima i kupljenim količinama duhanskih proizvoda.
Internet stranice NN 37/2007 • Istraživanje tržišta trgovine duhanskim proizvodima na veliko preuzeto je iz spisa predmeta Agencije pod poslovnim brojem, klase: UP/I-030-02/2000-01/04. U navedenom provedenom postupku istraživanje je provedeno uzimajući u obzir samo cigarete, no budući da su cigarete najzastupljeniji duhanski proizvod na tržištu trgovine duhanskim proizvodima, preuzeta analiza smatra se mjerodavnom i u predmetnom slučaju.
Internet stranice NN 37/2007 • 7.2.1. Tržište trgovine duhanskim proizvodima (cigaretama) na veliko
Internet stranice NN 37/2007 • Tržište trgovine duhanskim proizvodima (cigaretama) na veliko obilježava malen broj tržišnih takmaca. Naime, promatrano tržište visoko je koncentrirano. Kako je prikazano tablicom 14., utvrđivanjem tržišnih udjela primjenjujući količinski kriterij (broj prodanih komada kutijica) poduzetnik TDR d.o.o. ostvaruje visoko vladajući položaj s gotovo 100 posto udjela u Republici Hrvatskoj. Osim uvoza, koji sudjeluje sa zanemarivim udjelom na tržištu, jedini takmac prisutan na tržištu u promatranim godinama je poduzetnik Orbico d.o.o., no on također ostvaruje zanemarive tržišne udjele u sve tri promatrane godine, ne pokazujući tendenciju značajnijoj promjeni na tržištu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 37/2007 • Tablica 14.: Struktura tržišta trgovine duhanskim proizvodima na veliko (cigareta, prikazano količinski) u RH u razdoblju od 2003. do 2005. godine
Informacije NN 37/2007 • * različit od poduzetnika Adris grupa d.d., Tvornica duhana Zadar d.d., TDR d.o.o., BAT Hrvatska d.o.o.
Poslovne stranice NN 37/2007 • Izvor: podaci preuzeti iz predmeta pod klasom: UP/I-030-02/2000-01/04.
Pregledi NN 37/2007 • Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.
Besplatno NN 37/2007 • I poduzetnik TISAK d.d. i poduzetnik KONZUM d.d. u okviru svog poslovanja obavljaju prodaju duhanskih proizvoda na veliko, na način da kupuju duhanske proizvode od poduzetnika TDR d.o.o.
Glasnik NN 37/2007 • Naime, kod trgovine duhanskim proizvodima na veliko razlikujemo dvije razine veleprodaje. Na prvoj djeluju, kako je to prikazano tablicom 14., poduzetnici TDR d.o.o. i Orbico d.o.o. te na njoj sudjeluje i uvoz tih proizvoda, dok se druga razina prodaje duhanskih proizvoda na veliko odvija na nižoj razini distributivnog lanca. Poduzetnici TISAK d.d. i KONZUM d.d., kao i njihovi konkurenti duhanske proizvode kupuju od poduzetnika TDR d.o.o. i poduzetnika Orbico d.o.o., odnosno uvoze ih, te se stoga tržište na kojem djeluju poduzetnici TISAK d.d. i KONZUM d.d. smatra tržištem na nižoj razini. Budući da poduzetnik TDR d.o.o. drži 95 – 100 posto mjerodavnog tržišta trgovine duhanskim proizvodima (cigaretama) na veliko, kao mjerodavni podaci o stanju na drugoj razini tog tržišta uzeti su podaci o prodanim količinama duhanskih proizvoda poduzetnika TDR d.o.o., kao mjerodavnog pokazatelja najznačajnijih konkurenata na tom tržištu.
Propis NN 37/2007 • Ostvarene količine i prihodi od promatrane djelatnosti sudionika koncentracije prikazane su zasebno, tablicom 15., radi stjecanja uvida u iznose količina duhanskih proizvoda kojima poduzetnici KONZUM d.d. i TISAK d.d. trguju na veliko.
Propis NN 37/2007 • Tablica 15.: Količinski prikaz prodaje duhanskih proizvoda na veliko sudionika koncentracije u RH u razdoblju od 2003. do 2005. godine
Propis NN 37/2007 • Izvor: podaci dostavljeni od poduzetnika AGROKOR d.d. od 14. rujna 2006. (Urbroj: 378-02-06-30-08).
Propis NN 37/2007 • Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 160/04, Broj 162/98, Broj 149/02, Broj 1/09, Broj 110/01, Broj 82/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled