PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-10-115-2570 NN 115/2006

• Naknada troškova nastalih obavljanjem službe od općeg gospodarskog interesa mora biti dogovorena unaprijed, utvrđena na objektivan i transparentan način.


Stranica 2006-10-115-2570 NN 115/2006

• Poduzetnik je, s druge strane, dužan voditi posebno financijsko knjigovodstvo iz kojeg bi bilo vidljivo koji su troškovi nastali obavljanjem službe od općeg gospodarskog interesa, a koje obavljanjem drugih djelatnosti poduzetnika.


Stranica 2006-10-115-2570 NN 115/2006

• Iznos naknade troškova za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa ne smije prelaziti iznose koji su nužni za pokrivanje troškova obavljanja službe, uzimajući u obzir odgovarajući prihod i razuman profit za obavljanje službe.


Stranica 2006-10-115-2570 NN 115/2006

• Temeljem svega gore navedenog, a u slučaju sklapanja ugovora s ovim elementima, davatelji državnih potpora dužni su isti prijaviti Agenciji radi ocjene usklađenosti s odredbama ZDP-a.


Internet NN 115/2006
• Sukladno odredbi članka 18. ZDP u svezi s člankom 13. stavkom 4. ZDP, ovo rješenje Agencije, objavit će se u »Narodnim novinama«.

Internet stranice NN 115/2006
• Ovo rješenje je konačno u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog rješenja.

Internet stranice NN 115/2006 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Emilija Rajić, Agata Račan, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj 3. listopada 2006. godine, donio je
Internet stranice NN 115/2006 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom te se ukida članak 3. Pravilnika o izmjenama i dopuni Pravilnika o utvrđivanju mreže i kriterija o dovoljnom broju stanica za tehnički pregled vozila (»Narodne novine«, broj 146/05.).
Internet stranice NN 115/2006 • 1. Samostalni sindikat radnika tehničkih pregleda vozila u Hrvatskoj, Zagreb, Ilica 15, i AGROSERVIS STP d.o.o. Virovitica, koje zastupaju Zlatko Gregurić, Tatjana Figač-Gregurić i Hrvoje Mladinić, odvjetnici iz Bjelovara (u daljnjem tekstu: predlagatelji), podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Pravilnika o izmjenama i dopuni Pravilnika o utvrđivanju mreže i kriterija o dovoljnom broju stanica za tehnički pregled vozila (»Narodne novine«, broj 146/05., u daljnjem tekstu: PID Pravilnika).
Internet stranice NN 115/2006 • 2. Predlagatelji smatraju da PID Pravilnika nije u suglasnosti s odredbama članka 259. stavka 4. i članka 273. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine«, broj 105/04., u nastavku: ZSPC) te člankom 5. stavkom 1. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 115/2006 • Obrazlažući svoje navode, predlagatelji ističu da PID Pravilnika nije donijet u zakonom propisanom postupku budući da je donijet bez prijedloga Centra za vozila Hrvatske d.d. Zagreb kao ovlaštene stručne organizacije s javnim ovlastima tehničkih pregleda vozila, koja, sukladno članku 259. stavku 4. ZSPC, zajedno s drugom ovlaštenom stručnom organizacijom – Hrvatskim autoklubom, Zagreb, daje nadležnom ministru prijedlog za donošenje posebnog propisa u vezi poslovanja stanica za tehnički pregled vozila.
Informacije NN 115/2006 • Budući da su javne ovlasti, propisane člankom 273. ZSPC, dodijeljene istim aktom nadležnog ministarstva dvjema pravnim osobama, za predlagatelje se podrazumijeva da one te javne ovlasti izvršavaju zajednički, kao jedna stručna organizacija, jer, smatraju predlagatelji, »intencija zakonodavca sigurno nije bila ta da, u slučaju postojanja više stručnih organizacija, javnu ovlast stručne organizacije izvršavaju svaka za sebe, već da ih izvršavaju zajednički, kao jedna stručna organizacija, čime se osigurava jedinstvenost sustava tehničkih pregleda u Republici Hrvatskoj. To je, dakako, slučaj i s javnom ovlasti koja se odnosi na predlaganje općih akata koje temeljem Zakona donosi nadležni ministar.”
Poslovne stranice NN 115/2006 • U dokaz zajedničkog djelovanja Centra za vozila Hrvatske i Hrvatskog autokluba u obavljanju poslova iz članka 273. ZSPC, predlagatelji su uz prijedloge dostavili rješenje Ministarstva unutarnjih poslova od 5. kolovoza 1993. o davanju javnih ovlasti tim pravnim osobama kao stručnim organizacijama za obavljanje poslova organiziranja i jedinstvenog provođenja tehničkih pregleda vozila, organiziranja poslova registracije vozila u stanicama za tehničke preglede vozila i izdavanja pokusnih pločica, te ugovor od 18. prosinca 1998. kojim su te pravne osobe utvrdile način i uvjete obnašanja navedenih poslova.
Pregledi NN 115/2006 • U odnosu na pojedine odredbe PID Pravilnika, predlagatelji su osporili njegov članak 3. smatrajući ga nesuglasnim s člankom 259. stavkom 4. ZSPC zbog prekoračenja zakonskih ovlasti od strane nadležnog ministra, što potkrjepljuju stajalištem da su osporenom odredbom »stavljeni izvan snage svi Zakonom propisani objektivni kriteriji po kojima se ocjenjuje potreban broj stanica za tehnički pregled vozila u Republici Hrvatskoj, a zamjenjuju ga subjektivni kriteriji nadležnog ministra.« To iz razloga, navode predlagatelji, što je u članku 259. stavku 4. »Zakon jasno propisao da se kriteriji o dovoljnom broju stanica za tehnički pregled utvrđuju ovisno o međusobnoj udaljenosti i kapacitetu stanica (dakle, po potpuno objektivnim kriterijima), a nadležnom ministru je dao ovlaštenje da pobliže razradi te kriterije, a ne da ih mijenja i stavlja izvan snage.”
Besplatno NN 115/2006 • Smatrajući da PID Pravilnika nije suglasan sa ZSPC, predlagatelji su ukazali i na njegovu nesuglasnost s člankom 5. stavkom 1. Ustava, te predložili pokretanje postupka i njegovo ukidanje.
Glasnik NN 115/2006 • Ujedno je predloženo da Sud, na temelju članka 45. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02.; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), privremeno obustavi izvršenje PID Pravilnika u cjelini, podredno članka 3., do donošenja odluke o podnijetim prijedlozima.
Propis NN 115/2006 • 3. Na temelju članka 42. stavka 1. Ustavnog zakona, prijedlozi su dostavljeni Ministarstvu unutarnjih poslova, kao donositelju osporenog propisa. Ministarstvo se očitovalo o navodima predlagatelja.
Propis NN 115/2006 • 4. Prema članku 5. stavku 1. Ustava, zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom.
Propis NN 115/2006 • Kad je predmet ustavnosudske ocjene propis koji je donijet radi provedbe zakona, on mora biti u formalnom i materijalnom smislu u skladu sa zakonom na temelju kojega je donijet, a potom i s Ustavom. U postupku ocjene suglasnosti takvog propisa s Ustavom i zakonom ispituje se je li ga donijela ovlaštena osoba, zatim je li donositelj imao zakonsko ovlaštenje za njegovo donošenje (pravna osnova donošenja), te odgovara li propis po svom sadržaju onim okvirima koje mu je odredio zakon.
Propis NN 115/2006 • Odredbama Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 190/03. – pročišćeni tekst i 199/03.), propisano je da ministri donose pravilnike za provedbu zakona i drugih propisa kad su na to izrijekom ovlašteni, u granicama date ovlasti (članak 17.), te da se pravilnikom potanje razrađuju pojedine odredbe zakona radi njihove primjene (članak 18. stavak 1.).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 117/01, Broj 104/02, Broj 4/97, Broj 32/93, Broj 9/91, Broj 96/96


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled