PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-12-143-3961 NN 143/2008

• Osigurati temelje za postizanje učinkovitog sustava prevencije, pripravnosti i intervencija kod nesreća sa kemikalija i visoke razine zaštite zdravlja ljudi, te sustava za otklanjanje posljedica, sve kroz ostvarivanje međuresorske suradnje svih relevantnih uprava, inspekcija, službi, koordinacije, planiranja, a što će biti u potpunosti usklađeno sa zakonodavstvom i praksom Europske unije.


Stranica 2008-12-143-3961 NN 143/2008

• U postupku izrade izmjena i dopuna važećih zakona, novih zakona te podzakonskih akata za provedbu tih zakona, kojima se uspostavlja i novi ustroj prevencije, pripravnosti i intervencije na nesreće s kemikalijama, potrebno je uspostaviti usku međuresorsku suradnju u cilju usklađivanja možebitnih nedorečenosti u važećim zakonima, te u cilju otklanjanja uočenih nejasnoća i preklapanja nadležnosti pojedinih inspekcija, interventnih i stručnih službi; pritom je posebno važno izgrađivati sustav na postojećim resursima i izbjegavati uvođenje potpuno novih službi koje traže nove ljudske resurse.


Stranica 2008-12-143-3961 NN 143/2008

• Potrebno je ojačati zakonske instrumente za međuresorsko planiranje, koordinaciju, upravljanje i praćenje tako kompleksnog sustava kao što je prevencija, pripravnost i intervencija, te otklanjanje posljedica, u slučaju nesreća s kemikalijama.


Stranica 2008-12-143-3961 NN 143/2008

• Potrebno je utvrditi međuresorski program razvitka novog sustava, koji se treba temeljiti na ravnomjernom razvitku svih komponenti sustava, kao državne uprave, inspekcija, interventnih i stručnih službi, kao i uspostavu odgovarajućeg međuresorskog sustava planiranja, koordinacije, upravljanja i praćenja, s posebnim naglaskom na obuci i uvježbavanju. Za uspješno ostvarenje tog međuresorskog programa treba osigurati i odgovarajuća sredstva iz proračuna za sustavni i dugoročni rad, a treba računati i s neophodno potrebnim vremenom za postizanje zacrtanih ciljeva.


Internet NN 143/2008
• U provedbi novog ustroja potrebno je posvetiti pažnju vrlo važnoj komponenti kao što je postincidentni program, odnosno program otklanjanja posljedica nesreća s kemikalijama.

Internet stranice NN 143/2008
• U razvitku novog sustava prevencije, pripravnosti i intervencija te postincidentnog programa, odnosno programa otklanjanja posljedica nesreća s kemikalijama, potrebno je posebnu pažnju posvetiti razvitku informacijskog sustava, kao za svakodnevno operativno djelovanje, tako i za kontinuirano praćenje. Tu se treba posebno naglasiti korištenje postojećih i razvitak novih registara koji proizlaze iz obveza prema odredbama pravne stečevine (na pr. obveze iz REACH Uredbe za praćenja sudbine opasnih kemikalija u cijelom lancu primjene i uskladištenja) te primjena GIS i drugih raspoloživih informacijskih tehnologija.

Internet stranice NN 143/2008 • Potrebno je uspostaviti bolju međuresorsku koordinaciju i suradnju u pripremi i provedbi brojnih projekata iz predpristupne pomoći, kako bi se uskladili napori, bolje iskoristili skromni ljudski i ekonomski resursi, te spriječila moguća neusklađenost i nejasnoće u rezultatima.
Internet stranice NN 143/2008 • Osnovni cilj u izgradnji integriranog sustava kemijske sigurnosti je ostvarivanje usklađenog, učinkovitog, racionalnog i dinamičnog djelovanja različitih resora i službi nadležnih na temelju važećih propisa za različite oblike zaštite zdravlja ljudi od mogućih štetnih učinaka kemikalija. To je od posebne važnosti za sustav kemijske sigurnosti, gdje se zbog rasprostranjenosti kemikalija zaštita ljudskog zdravlja od njihovih mogućih štetnih učinaka uređuje različitim zakonskim propisima, a provedba je u nadležnosti različitih resora, odnosno službi i institucija. Uspostava integriranog sustava kemijske sigurnosti podrazumijeva dobru horizontalnu i vertikalnu međuresorsku suradnju na principu supsidijarnosti i sustavnoj provedbi osnovnih načela (Poglavlje 2. Pravne stečevine) što s jedne strane sprječava preklapanje nadležnosti, nedorečenosti, a s druge pomaže u racionalnom korištenju postojećih ljudskih kapaciteta i ravnomjernom razvitku svih segmenata sustava.
Internet stranice NN 143/2008 • Pitanje zaštite ljudskog zdravlja od mogućih štetnih učinaka kemikalija ima najviši prioritet u Pravnoj stečevini Europske unije, a utvrđuje se brojnim direktivama i uredbama u nekoliko poglavlja Pravne stečevine, kao što su: Slobodan protok roba (poglavlje 1.), Sigurnost hrane, veterinarska i fitosanitarna politika (poglavlje 12.), Prometna politika (poglavlje 14.), Okoliš (poglavlje 27.), te Sigurnost potrošača i zdravlja (poglavlje 28.). Republika Hrvatska kao kandidat za članstvo u Europskoj uniji čini posebne napore u potpunom usklađivanju svog zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije.
Internet stranice NN 143/2008 • Međutim, uz provjeru usklađenosti zakonodavstva s pravnom stečevinom, u pregovaračkom procesu pristupa posebno težište se stavlja na pitanje učinkovitosti provedbe zakona kroz ocjenu kapaciteta upravljanja. Pritom se ocjenjuju svi »instrumenti« upravljanja, počevši od jasno utvrđenih nadležnih tijela, preko upravnih, nadzornih i stručnih službi, do informacijskog sustava i informiranja javnosti te ovlašćivanja i financiranja. Takav pristup se temelji na spoznaji da nije dovoljno napraviti samo prijenos pravne stečevine u nacionalno zakonodavstvo, a da se istodobno ne osiguraju odgovarajući ljudski, financijski i strukturni kapaciteti za njihovu provedbu, što opet zahtijeva odgovarajuće obrazovanje i restrukturiranje državnih službi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 143/2008 • Kompleksnost sustava upravljanja, koji se temelji na ravnomjernom razvitku svih instrumenata, kao i njihovoj međuovisnosti, najbolje su prikazani na Slici 1., koja prikazuje osnovne smjernice za izradu nacionalnih planova za okoliš i zdravlje, usvojene na ministarskoj konferenciji u Helsinkiju 1994. godine (EHAPE 1994.)[3]. Uz to, važno je imati u vidu i međuovisnost s ekonomskim sektorima, što je od posebne važnosti kod kemijske sigurnosti, posebice usvajanjem REACH Uredbe. Konačno, važno je uočiti da je razvitak svakog sustava, pa tako i sustava kemijske sigurnosti, vrlo dinamičan proces koji se stalno mijenja u cilju unapređivanja sustava na temelju znanstvenih spoznaja, što uostalom potvrđuju i vrlo dinamične promjene u pravnoj stečevini Europske unije.
Informacije NN 143/2008 • Slika 1. Akcijski plan i osnovni instrumenti upravljanja (WHO, EHAPE 1994)
Poslovne stranice NN 143/2008 • Slika 1. AKCIJSKI PLAN I OSNOVNI INSTRUMENTI UPRAVLJANJA (WHO, EHAPE 1994)
Pregledi NN 143/2008 • Da bi se uspostavio integrirani sustav kemijske sigurnosti, koji će s jedne strane uvažiti postojeću organizaciju i nadležnosti koje se temelje na ustroju državne uprave i odgovarajućih resorskih zakona, a s druge predstavljati temelj za ravnomjeran i racionalan razvitak svakog od segmenata tog sustava, predloženi sustav se temelji na horizontalnoj i vertikalnoj suradnji na svakom od instrumenata upravljanja. U prijedlogu za uspostavu integriranog sustava kemijske sigurnosti težište je stavljeno na mjere koje je potrebno provesti u svakom od osnovnih instrumenata upravljanja, kao što su:
Besplatno NN 143/2008 • 4. Informacijski sustav, procjena rizika, praćenje i ocjena stanja
Glasnik NN 143/2008 • Zaštita od štetnih učinaka kemikalija se u Hrvatskoj se uređuje velikim brojem zakona i podzakonskih akata. Na temelju članka 69. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Republika Hrvatska je preuzela obvezu osiguravanja postupnoga usklađivanja postojećih zakona i budućega zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije, što je rezultiralo s velikim promjenama u zakonodavstvu, posebice tijekom posljednje dvije godine. Tako da je tijekom posljednje dvije godine usvojeno nekoliko općih zakona (lex generalis) od važnosti za kemijsku sigurnost, kao što su Zakon o kemikalijama (»Narodne novine«, br. 150/05.), Zakon o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, br. 110/07.), Zakon o hrani (»Narodne novine«, br. 46/07.), Zakon o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, br. 85/06.), Zakon o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« br. 174/04. i 79/07.), kao i čitav niz drugih posebnih zakona, odnosno podzakonskih akata.
Propis NN 143/2008 • Kako novi zakoni često predviđaju i značajne promjene u ustroju sustava, kao i nadležnostima i provedbi, a to se uređuje provedbenim propisima (za što je potrebno najmanje godinu dana), u prelaznom razdoblju važeći su još uvijek stari podzakonski akti, što dovodi može uzrokovati nejasnoće i preklapanja u nadležnostima, odnosno može pridonijeti pravnoj nesigurnosti subjekata na koje se ti propisi primjenjuju.
Propis NN 143/2008 • Uz to, pitanje prijenosa i provedbi uredbi Europske unije u prijelaznom razdoblju do punopravnog članstva Hrvatske, stvara dodatne nedoumice, s obzirom da se uredbe kao sekundarni izvor prava Europske unije, neposredno primjenjuju na cijelom teritoriju Europske unije, bez obveze prenošenja u nacionalno zakonodavstvo. To znači da se u prelaznom razdoblju Hrvatska treba tako pripremiti da postizanjem punopravnog članstva u Europskoj uniji bude u potpunosti spremna na potpunu primjenu tih uredbi.
Propis NN 143/2008 • Imajući u vidu uočene probleme, posebice u pitanju usklađivanja brojnih zakona i podzakonskih akata kojima se uređuje zaštita od mogućih štetnih učinaka kemikalija, potrebno je provesti sljedeće mjere u cilju postizanja integriranog sustava kemijske sigurnosti:
Propis NN 143/2008 • U postupku izrade podzakonskih akata za provedbu općih i posebnih (resorskih) zakona, kojima se uređuje i pitanje zaštite od štetnih učinaka kemikalija, potrebno je uspostaviti usku međuresorsku suradnju u cilju boljeg usklađivanja postupaka i kriterija, te u otklanjanju uočenih nejasnoća i preklapanju nadležnosti pojedinih službi, pri čemu je posebno važno u izgradnji novih ustroja izbjegavati uvođenje potpuno novih službi koje traže nove ljudske i financijske resurse.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 40/05, Broj 104/93, Broj 57/07, Broj 3/91, Broj 44/01, Broj 134/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled