PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-11-135-3303 NN 135/2009

• Ovim prvostupanjskim rješenjem utvrđen je podnositeljici prestanak prava na doplatak za djecu.


Stranica 2009-11-135-3303 NN 135/2009

• 2. U ustavnoj tužbi podnositeljica, kao i tijekom žalbenog postupka i upravnog spora, ističe kako je njezino pravo na doplatak za djecu prestalo samo zbog toga što je nadležno tijelo pretpostavku postojanja prebivališta na području Republike Hrvatske od najmanje tri godine prije podnošenja zahtjeva (članak 7. Zakona o doplatku za djecu - »Narodne novine« broj 94/01., 138/06. i 107/07.) utvrđivalo isključivo na temelju formalne prijave prebivališta odnosno uvjerenja Policijske uprave karlovačke.


Stranica 2009-11-135-3303 NN 135/2009

• Podnositeljica, međutim, ističe kako na području Republike Hrvatske, zajedno s djecom, prebiva od 1996. godine, ali do kolovoza 2000. godine nije mogla i formalno prijaviti svoje prebivalište, budući da do tada nije imala hrvatsko državljanstvo. Na okolnosti svojeg stvarnog prebivanja u Republici Hrvatskoj predlagala je tijekom postupka niz drugih dokaza, čije je izvođenje odbijeno. Smatra da se prebivalište, u pravilu, dokazuje ispravom koju izdaje tijelo nadležno za vođenje odgovarajućih evidencija, međutim da je dopustivo, u slučaju kada o tome ovisi stjecanje odnosno gubitak prava, ovu činjenicu dokazivati odnosno osporavati i drugim dokaznim sredstvima. Poziva se na istovjetno stajalište Ustavnog suda, ne navodeći konkretnu odluku Ustavnog suda koja takvo stajalište sadrži.


Stranica 2009-11-135-3303 NN 135/2009

• Smatra da je došlo do pogrešne primjene članka 2. Zakona o prebivalištu i boravištu građana (»Narodne novine« broj 53/91., 26/93. i 22/99. – odluka Ustavnog suda broj: U-I-496/1998), što ju je dovelo u neravnopravan položaj s ostalim građanima, te da su joj time povrijeđena ustavna prava zajamčena člankom 14. stavkom 2. i člankom 26. Ustava.


Internet NN 135/2009
• 3. U postupku pokrenutom ustavnom tužbom na temelju odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), Ustavni sud, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela povrijeđeno podnositelju ustavno pravo, pri čemu se, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li sudovi pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.

Internet stranice NN 135/2009
• 4. Uvidom u spis predmeta i osporene akte, Ustavni sud je utvrdio sljedeće:

Internet stranice NN 135/2009 • U konkretnom je slučaju rješenje nadležnog prvostupanjskog tijela doneseno po službenoj dužnosti, nakon početka primjene Zakona o doplatku za djecu (1. siječnja 2002.), na temelju prijelazne odredbe članka 37. tog Zakona, kojom je propisano:
Internet stranice NN 135/2009 • (1) Korisnicima doplatka za djecu koji su pravo na doplatak ostvarili prema propisima koji su važili do 31. prosinca 2001. pripada doplatak za djecu u iznosu utvrđenom prema odredbama ovoga Zakona ovisno o dohodovnome cenzusu utvrđenom prema ovom Zakonu, uzimajući u obzir prihode kućanstva utvrđene za 2000. godinu prema Zakonu o doplatku za djecu (»Narodne novine«, br. 77/99., 145/99., 25/00., 41/00. i 64/00.).
Internet stranice NN 135/2009 • (2) Rješenje iz stavka 1. ovoga članka o utvrđenom pravu na doplatak od 1. siječnja 2002., Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje donijet će po službenoj dužnosti u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Internet stranice NN 135/2009 • Tim je rješenjem utvrđeno da podnositeljici prestaje pravo na doplatak za djecu jer ne ispunjava uvjete iz članka 7. Zakona o doplatku za djecu, kojim je propisano:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 135/2009 • Korisnik iz članka 6. ovoga Zakona može biti hrvatski državljanin koji ima neprekidno prebivalište u Republici Hrvatskoj najmanje tri godine prije podnošenja zahtjeva i ispunjava uvjete propisane ovim Zakonom.
Informacije NN 135/2009 • (Člankom 6. istog Zakona propisano je da pravo na doplatak za djecu može ostvariti roditelj, posvojitelj, skrbnik, očuh, maćeha, baka, djed i osoba kojoj je na temelju rješenja nadležnog tijela za poslove socijalne skrbi dijete povjereno na čuvanje i odgoj za svu djecu koju uzdržava, pod uvjetima utvrđenim tim Zakonom, kao i punoljetno dijete bez oba roditelja koje je na redovitom školovanju. - op. Ust. suda)
Poslovne stranice NN 135/2009 • U postupku pred nadležnim drugostupanjskim tijelom utvrđeno je da podnositeljica ima prijavljeno prebivalište na području Policijske uprave karlovačke tek od 28. kolovoza 2000., te je prvostupanjsko rješenje ocijenjeno pravilnim, a žalba odbijena.
Pregledi NN 135/2009 • Upravni sud je zauzeo stajalište da su rješenja donesena u upravnom postupku pravilna i zakonita, a glede tužbenih navoda podnositeljice kako prije kolovoza 2000. godine nije imala hrvatsko državljanstvo, pa nije niti mogla prijaviti prebivalište, Upravni sud je naveo da je u tom slučaju bila dužna regulirati svoj status stranca u Republici Hrvatskoj (privremeni ili produženi boravak) te bi bila evidentirana kao osoba s boravkom u Republici Hrvatskoj.
Besplatno NN 135/2009 • 5. Ustavni sud napominje da je člankom 8. ranijeg Zakona o doplatku za djecu (»Narodne novine« broj 77/99., 145/99., 25/00., 41/00. i 64/00.), važećeg do 31. prosinaca 2001., bilo propisano da korisnik doplatka za djecu može biti hrvatski državljanin koji ima prebivalište u Republici Hrvatskoj najmanje šest mjeseci prije podnošenja zahtjeva i ispunjava uvjete propisane tim Zakonom.
Glasnik NN 135/2009 • Člankom 10. istog Zakona bilo je uređeno i pravo stranaca s trajnim nastanjenjem u Republici Hrvatskoj na doplatak za djecu.
Propis NN 135/2009 • Iz navoda same podnositeljice razvidno je da ona prije stjecanja hrvatskog državljanstva nije ostvarivala pravo na doplatak za djecu po osnovi članka 10. tada važećeg Zakona o doplatku za djecu, iako je to, načelno (ovisno o dohodovnom cenzusu i prihodima kućanstva), mogla, kako to navodi i Upravni sud u osporenoj presudi.
Propis NN 135/2009 • Da je podnositeljica to pravo ostvarivala nakon stjecanja hrvatskog državljanstva (po osnovi članka 8. istog Zakona) - proizlazi iz samog osporenog prvostupanjskog rješenja, budući da je njime utvrđeno kako podnositeljici pravo (koje je ranije imala - op. Ust.suda) prestaje, iako u navedenom rješenju ta okolnost nije izrijekom i navedena. Ova okolnost razvidna je iz dokumentacije u spisu predmeta, budući da je rješenjem HZMO, Područne službe u Karlovcu, od 2. lipnja 2001., podnositeljici priznato pravo na doplatak za djecu, s početkom isplate »od 1. ožujka 2001. to jest po ispunjenju uvjeta iz članka 8. Zakona (prebivalište)«, s obzirom na to da je u odnosno vrijeme korisnik doplatka za djecu mogao biti hrvatski državljanin koji ima prebivalište u Republici Hrvatskoj najmanje šest mjeseci prije podnošenja zahtjeva (i ispunjava uvjete propisane tada važećim Zakonom o doplatku za djecu).
Propis NN 135/2009 • Iz izloženog slijedi da podnositeljica ustavne tužbe pripada kategoriji »korisnika doplatka za djecu koji su pravo na doplatak ostvarili prema propisima koji su važili do 31. prosinca 2001.«, te joj, u smislu članka 37. »novog« Zakona, pripada doplatak za djecu u iznosu utvrđenom prema odredbama »novog« Zakona, pod uvjetom da udovoljava dohodovnom cenzusu utvrđenom prema »novom« Zakonu, a uzimajući u obzir prihode kućanstva utvrđene za 2000. godinu prema ranijem Zakonu o doplatku za djecu.
Propis NN 135/2009 • Zbog toga u slučaju podnositeljice nije moglo doći do prestanka prava samo zbog primjene prijelazne odredbe članka 37. u svezi s člankom 7. »novog« Zakona o doplatku na djecu odnosno zbog okolnosti da je prema »novom« Zakonu jedna od pretpostavki za ostvarivanje prava na doplatak neprekidno prebivalište u Republici Hrvatskoj najmanje tri godine prije podnošenja zahtjeva.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 111/02, Broj 38/95, Broj 127/07, Broj 91/94, Broj 134/09, Broj 52/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled