PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-07-72-2250 NN 72/2007

• Poduzetnik HVIDRA d.o.o., zatražio je od Vlade Republike Hrvatske (dalje: Vlada RH) otpis duga na ime neplaćenih obveza prema Državnom proračunu Republike Hrvatske (dalje: DPRH) u iznosu od 4.906.339,20 kuna.


Stranica 2007-07-72-2250 NN 72/2007

• Dio rečenog duga u iznosu od 2.268.841,31 kunu, poduzetnika HVIDRA d.o.o., potječe iz razdoblja od 1996. do 1998., te je utvrđen rješenjem Financijske policije od 23. ožujka 2001., klasa: UP/I-470-06/01-04/16-314, urbroj: 513-10-18-01-1. Iz navedenog rješenja proizlazi da poduzetnik HVIDRA d.o.o. nije podmirio dio obveza s osnova poreza na promet, poreza na dodanu vrijednost, poreza na dohodak od nesamostalnog rada, poreza na dobit te doprinosa za Hrvatsku gospodarsku komoru.


Stranica 2007-07-72-2250 NN 72/2007

• Preostali dio duga nastao je vjerojatno na temelju Odluke Vlade RH o reprogramiranju duga poduzetniku HVIDRA d.o.o., klasa: 007-01/99-01/44, urbroj: 50301/5-99-2. od 22. travnja 1999., međutim navedena Odluka nije dostavljena Agenciji.


Stranica 2007-07-72-2250 NN 72/2007

• Uvidom u financijska izvješća i dostupnu dokumentaciju, utvrđeno je kako poduzetnik HVIDRA d.o.o. nije knjižio predmetni porezni dug kroz svoje poslovne knjige, opravdavajući navedeni propust činjenicom da su Ministarstvo i Koordinacija za društvene djelatnosti Vlade RH, predlagali Vladi RH otpis predmetnog duga, zbog čega poduzetnik HVIDRA d.o.o. nije knjižio svoje neplaćene obveze, čime je stvarao nerealni prikaz svojeg poslovanja.


Internet NN 72/2007
• Iz dostavljene dokumentacije, temeljene na obrazloženju poduzetnika HVIDRA d.o.o. proizlazi da poduzetnik iz svog poslovanja ne bi mogao pokriti dugovanja te redovito ispunjavati sve ostale obveze, a što bi u konačnici moglo dovesti do otvaranja stečajnog postupka nad istim.

Internet stranice NN 72/2007
• U Obrascu prijave navedeno je da je pravni temelj za odobravanje predmetnog otpisa potraživanja članak 119. stavak 1. Općeg poreznog zakona (»Narodne novine« br. 127/00, 86/01, 150/02), temeljem kojeg, na prijedlog ministra financija, Vlada RH može donijeti odluku o prodaji ili otpisu poreznog duga iz porezno-dužničkog odnosa.

Internet stranice NN 72/2007 • U poduzetniku je zaposleno 134 radnika, od kojih razvojačeni branitelji Domovinskog rata čine 22 posto, invalidi Domovinskog rata 19 posto, članovi obitelji poginulih i hrvatskih branitelja čine 45 posto, dok ostali zaposlenici čine 14 posto.
Internet stranice NN 72/2007 • Poduzetnik HVIDRA d.o.o. obavlja uslužne djelatnosti isključivo na području grada Splita i to: usluge proizvodnje i opskrbe toplinskom energijom, usluge održavanja i naplate parkirališnih mjesta, usluge premještaja nepravilno parkiranih vozila, usluge uklanjanja napuštenih i neregistriranih vozila sa javnih površina, uslugama blokiranja teretnih vozila na javnim površinama, održavanjem i distribucijom, te uslugama autopraonice.
Internet stranice NN 72/2007 • Naime, iz dostavljene dokumentacije proizlazi da naprijed navedene djelatnosti poduzetnik HVIDRA d.o.o. obavlja isključivo na temelju sklopljenih ugovora o koncesiji s Gradom Splitom.
Internet stranice NN 72/2007 • Također, iz dostavljene dokumentacije proizlazi da poduzetnik HVIDRA d.o.o. jedini na području gradu Splitu obavlja usluge proizvodnje i opskrbe toplinskom energijom, odnosno da je jedini poduzetnik u gradu Splitu koji obavlja djelatnost premještanja nepravilno parkiranih vozila, tzv. »pauk« služba.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 72/2007 • Također, Grad Split povjerio je poduzetniku HVIDRA d.o.o. uslugu naplate, uređenja i održavanja javnih natkritih parkirališta u Splitu. Nadalje, poduzetnik HVIDRA d.o.o. upravlja i s 5 garaža u Splitu, u vlasništvu Ministarstva obrane Republike Hrvatske.
Informacije NN 72/2007 • Iz svega navedenog može se zaključiti da su poduzetniku HVIDRA d.o.o. povjerene djelatnosti od javnog interesa Grada Splita s time da se poduzetnik financira u potpunosti iz naprijed navedenih djelatnosti, jer iz priložene dokumentacije proizlazi da isti nije bio korisnik državne potpore u posljednjih 5 godina.
Poslovne stranice NN 72/2007 • III. Razmatrajući ovaj predmet, Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) na 84. sjednici održanoj 13. lipnja 2007., temeljem dostavljene dokumentacije utvrdilo je da otpis duga u konkretnom slučaju ne predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
Pregledi NN 72/2007 • Prilikom utvrđivanja je li određena mjera, u konkretnom slučaju otpis duga sadrži elemente državne potpore, potrebno je ispuniti uvjete koji proizlaze iz članka 3. stavka 1. ZDP-a, da se u konkretnom slučaju radi o državnim sredstvima odnosno o stvarnim ili potencijalnim rashodima ili umanjenim prihodima države; da sredstva potpore korisniku potpore daju prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje; da su sredstava dodijeljena selektivno, tj. ista utječu na ravnotežu između poduzetnika i njegove konkurencije; te da dodjelom sredstava postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske (dalje: RH) koje proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europskih zajednica i njihovih država članica (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, br. 14/01,14/02, 1/05 i 7/05; dalje: SSP). Sukladno ZDP-u ukoliko jedan od navedenih uvjeta nije ispunjen, ne radi se o državnoj potpori.
Besplatno NN 72/2007 • Vijeće je utvrdilo da otpis duga u konkretnom slučaju predstavlja državna sredstva jer je riječ o umanjenim prihodima države. Nadalje, utvrđeno je da predmetna sredstva daju korisniku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje. Naime, otpis duga predstavlja mjeru koja ne pripada u redovno poslovanje niti jednog poduzetnika niti poduzetnik istu može ostvariti pod normalnim tržišnim uvjetima. Vijeće je također utvrdilo da se otpis duga vrši na selektivnoj osnovi, budući da je u konkretnom slučaju riječ o pojedinačnoj mjeri otpisa duga stoga što Ministarstvo odlučuje temeljem diskrecionog prava. Međutim, Vijeće je utvrdilo da se konkretnim otpisom poreznog duga ne narušava tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisnika državne potpore, u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetnih obveza RH koje proizlaze iz SSP-a.
Glasnik NN 72/2007 • Vijeće je odlučilo da navedeni uvjet nije ispunjen budući da poduzetnik HVIDRA d.o.o. rečene uslužne djelatnosti obavlja isključivo na lokalnoj razini, području grada Splita što ni u kojem slučaju ne utječe na ispunjavanje međunarodno preuzetih obveza RH iz SSP-a,odnosno otpisom duga ne dolazi do narušavanja tržišnog natjecanja, u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza RH iz SSP-a.
Propis NN 72/2007 • Slijedom navedenog Vijeće je odlučilo da nisu ispunjeni svi uvjeti prema kojima predmetna mjera, odnosno u konkretnom slučaju otpis duga smatra državnom potporom u smislu ZDP-a, stoga je Agencija na temelju odluke Vijeća, primjenom članka 13. stavka 4. ZDP-a, odlučila kao u točki I. izreke ovog rješenja.
Propis NN 72/2007 • S obzirom da u konkretnom slučaju nije riječ o državnoj potpori, na poduzetnika HVIDRA d.o.o. ne mogu se primijeniti pravila o državnim potporama za restrukturiranje.
Propis NN 72/2007 • Međutim, potrebno je istaknuti, iako je u konkretnom slučaju utvrđeno da se ne radi o državnoj potpori iz članka 3. stavka 1. ZDP-a,podmirenje poreznih i drugih davanja sukladno pozitivnim propisima RH obveza je svakog poduzetnika osobito uzimajući u obzir mogućnost obavljanja pojedinih djelatnosti na tržišnim osnovama, a time i nužnost ekonomski učinkovitog poslovanja poduzetnika. Stoga svako pojedino odstupanje od navedenog mora biti posebno ocjenjeno u kontekstu propisa o državnim potporama.
Propis NN 72/2007 • Sukladno odredbi članka 18. ZDP-a, rješenja Agencije iz članka 14. ZDP-a objavljuju se u »Narodnim novinama«, stoga je Agencija, na temelju odluke Vijeća, odlučila kao u točki II. izreke ovog rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 12/07, Broj 128/99, Broj 66/01, Broj 147/09, Broj 109/08, Broj 83/00


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled