PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-02-20-509 NN 20/2006

• Predlagatelj, nadalje, navodi da je Zakon o zaštiti od nasilja u obitelji donesen na sjednici Hrvatskog sabora 14. srpnja 2003. većinom od 71 glasa. S obzirom na činjenicu da je Hrvatski sabor u tom sazivu imao ukupno 151 zastupnika, za donošenje Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji, prema mišljenju predlagatelja, trebalo je glasovati 76 zastupnika.


Stranica 2006-02-20-509 NN 20/2006

• Slijedom iznijetog, predlagatelj smatra da je Zakon o zaštiti od nasilja u obitelji donesen manjim brojem glasova od broja koji je člankom 82. stavkom 2. Ustava utvrđen kao potreban za donošenje organskih zakona. Predlaže, stoga, da Ustavni sud pokrene postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom tog Zakona i ukine ga u cijelosti.


Stranica 2006-02-20-509 NN 20/2006

• 3. Podredno, predlagatelj osporava »definiciju obitelji« određenu u članku 3. Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji smatrajući da se »širenjem kruga osoba« koje se smatraju članovima obitelji »razvodnjava poimanje same obitelji«, što je u suprotnosti s člancima 5. stavkom 2., 12. stavkom 1. i 61. stavkom 1. Ustava.


Stranica 2006-02-20-509 NN 20/2006

• Predlagatelj osporava i članak 17. Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji kojim je omogućeno izricanje određenih zaštitnih mjera samostalno i bez izricanja kazne, odnosno druge prekršajne sankcije. Smatra da se tom odredbom provode sankcije i prije nego je ustanovljena bilo kakva krivnja što je nerazmjerno svrsi zaštitnih mjera i suprotno članku 16. stavku 2. Ustava.


Internet NN 20/2006
• 4. Zakon o zaštiti od nasilja u obitelji donio je Hrvatski sabor na sjednici održanoj 14. srpnja 2003. godine. Zakon je objavljen u »Narodnim novinama«, broj 116 od 22. srpnja 2003. godine, a stupio je na snagu osmog dana od dana objave.

Internet stranice NN 20/2006
• 5. Iz fonograma navedene sjednice Hrvatskog sabora proizlazi da je za donošenje Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji glasovao sedamdeset jedan (71) zastupnik, te da je osam (8) zastupnika bilo suzdržano.

Internet stranice NN 20/2006 • Ustavni sud je nadalje utvrdio da je Hrvatski sabor u sazivu 2000. godine imao stotinu pedeset jednog (151) zastupnika pa je za donošenje zakona, za koje se traži većina glasova svih zastupnika, bilo potrebno sedamdeset šest (76) glasova zastupnika.
Internet stranice NN 20/2006 • 6. Za razmatranje pravne naravi Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji kao cjeline i ocjenu njegove formalne ustavnosti mjerodavne su odredbe Ustava sadržane u Glavi III., odjeljku 3., pod nazivom »Gospodarska, socijalna i kulturna prava«, koje glase:
Internet stranice NN 20/2006 • Brak i pravni odnosi u braku, izvanbračnoj zajednici i obitelji uređuju se zakonom.
Internet stranice NN 20/2006 • Država štiti materinstvo, djecu i mladež te stvara socijalne, kulturne, odgojne, materijalne i druge uvjete kojima se promiče ostvarivanje prava na dostojan život.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 20/2006 • Zakone (organski zakoni) kojima se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, izborni sustav, ustrojstvo, djelokrug i način rada državnih tijela te ustrojstvo i djelokrug lokalne i područne (regionalne) samouprave Hrvatski sabor donosi većinom glasova svih zastupnika.
Informacije NN 20/2006 • 8. Ocjenjujući osnovanost prijedloga za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji s aspekta njegove formalne ustavnosti, Ustavni sud je pošao od stajališta izraženog u odluci broj: U-I-2566/2003, U-I-2892/2003 od 27. studenoga 2003. (»Narodne novine«, broj 190/03.).
Poslovne stranice NN 20/2006 • Ustavni sud je u toj odluci utvrdio mjerila za ocjenu koji se zakon, čijim se odredbama razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, ima smatrati organskim zakonom u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 2. Ustava:
Pregledi NN 20/2006 • »Glava III. Ustava pod nazivom »Zaštita ljudskih prava i temeljnih sloboda« podijeljena je na sljedeće odjeljke:
Besplatno NN 20/2006 • 2. Osobne i političke slobode i prava (članak 21. do 47.), te
Glasnik NN 20/2006 • 3. Gospodarska, socijalna i kulturna prava (članak 48. do 69.).
Propis NN 20/2006 • Polazeći od sadržaja svih odredaba koje se nalaze u Glavi III. Ustava, razvidno je da u zakonodavnoj praksi gotovo i nema zakona koji u određenom broju svojih odredaba barem dijelom ne razrađuje neko od ljudskih prava ili temeljnih sloboda. Sukladno tome, svaki ili gotovo svaki zakon izglasan u Hrvatskom saboru mogao bi se svrstati među organske zakone.
Propis NN 20/2006 • Takva široka ustavna interpretacija, međutim, u cijelosti bi izbrisala razliku između »običnog« (ordinarnog) zakona i organskog zakona, što očito nije bio cilj ustavotvorca kad je oblikovao normativni sadržaj prvog dijela rečenice članka 82. stavka 2. Ustava.
Propis NN 20/2006 • Zbog toga, u odgovoru na pitanje koji se od zakona – čijim se odredbama u većoj ili manjoj mjeri razrađuju pojedina Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode – ima smatrati organskim zakonom, treba se ograničiti na područje slobode, jednakosti i poštivanja prava čovjeka, kao temeljnih ustavnih vrednota propisanih u članku 3. Ustava. Njihov je sadržaj – za razliku od gospodarskih, socijalnih i kulturnih prava – određen samim Ustavom i individualiziran zajamčenom pravnom zaštitom na nacionalnoj i međunarodnoj razini.
Propis NN 20/2006 • Polazeći od izloženog, organskim zakonom kojim se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 2. Ustava ima se smatrati samo onaj zakon kojemu su temeljni predmet uređenja pojedino ili pojedina Ustavom utvrđena osobna i politička prava i slobode čovjeka. Jesu li ispunjene pretpostavke za utvrđenje određenog zakona organskim u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 1. Ustava ispituje se – u slučaju sumnje – zasebno u svakom konkretnom slučaju.«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 41/07, Broj 84/02, Broj 32/90, Broj 16/02, Broj 58/02, Broj 40/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled