PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-12-150-3669 NN 150/2009

• Slijedom navedenog, mjerodavno tržište utvrđeno je kao tržište distribucije novim motornim vozilima u Republici Hrvatskoj, prvenstveno kako bi se utvrdila zastupljenost »BMW« vozila u Republici Hrvatskoj, kao i položaj »BMW« marke vozila u odnosu na druge marke vozila.


Stranica 2009-12-150-3669 NN 150/2009

• Radi sagledavanja i razumijevanja cjelokupnog tržišta distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj, kao i odnosa distribucije BMW vozila u odnosu na druge marke vozila u Republici Hrvatskoj, dan je pregled i struktura navedenog cjelokupnog tržišta, prikazana niže tablicom 1. Iz danog prikaza za razdoblje od dvije godine, evidentan je kako broj, tako i tržišni udjel, odnosno tržišni položaj pojedine marke vozila na mjerodavnom tržištu.


Stranica 2009-12-150-3669 NN 150/2009

• Korišteni su podaci agencije Promocija Plus d.o.o., kao specijalizirane agencije za provođenje istraživanja tržišta, osobito u sektoru automobilske industrije, prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova. Istraživanje je izvršeno primjenom kriterija broja novoregistriranih vozila u pojedinoj godini u Republici Hrvatskoj.


Stranica 2009-12-150-3669 NN 150/2009

• Tablica 1. STRUKTURA TRŽIŠTA NOVIH MOTORNIH VOZILA U REPUBLICI HRVATSKOJ PREMA POJEDINOJ MARKI U 2007. I 2008. GODINI


Internet NN 150/2009
• Izvor: podaci agencije Promocija Plus d.o.o. sa internet stranice www.autonet.hr, posjećene 31. ožujka 2009.

Internet stranice NN 150/2009
• Iz prikazanih podataka o strukturi tržišta distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj evidentno je da promatrano tržište obilježava nizak stupanj koncentriranosti, te da vozila niti jedne marke ne ostvaruju položaj koji bi se smatrao značajnijim u pogledu tržišnog udjela ili tržišne snage. Također, visina tržišnih udjela pojedinih marki motornih vozila značajno ne fluktuira u 2008. u odnosu na 2007. godinu, a broj novoregistriranih vozila, kako pojedine marke vozila, tako i cjelokupnog iznosa novoregistriranih vozila povećao se u 2008. godini.

Internet stranice NN 150/2009 • Isti zaključak može se primijeniti i na položaj vozila marke »BMW« na promatranom tržištu. Naime, sa 1,50 posto u 2007. godini te 1,58 posto u 2008. godini vozila marke BMW sudjelovala su na tržištu na 19., odnosno 20. mjestu prema broju novoregistriranih vozila, što ukazuje na takav položaj na cjelokupnom tržištu distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj koji se ne može smatrati značajnim u odnosu na vozila druge marke. Također, promatrajući broj novoregistriranih vozila marke »BMW« u 2008. godini u odnosu na 2007. zamjetan je isti trend koji je prisutan i na cjelokupnom tržištu, odnosno vozila marke BMW ostvaruju porast od 12 posto u 2008. godini, što rezultira porastom tržišnog udjela za 0,08 postotnih poena.
Internet stranice NN 150/2009 • Nadalje, ukoliko se stave u odnos raspoloživi podaci za prva 4 mjeseca 2009. godine sa istim mjesecima 2008. godine, proizlazi da je prodaja vozila marke »BMW« smanjena za 50 ili više posto. Naime u siječnju 2009. godine prodano je 74, u veljači 72 vozila, ožujku 80 te u travnju 49 vozila marke BMW, dok je u istom razdoblju 2008. godine prodano, u siječnju 130, veljači 117 vozila, ožujku 106 i travnju 161 vozilo marke BMW. S obzirom na trenutno stanje u gospodarstvu, koje obilježava recesija i u svijetu i u hrvatskom gospodarstvu, za očekivati je da će se i u preostalom dijelu 2009. godine trend smanjenja prodaje vozila marke BMW nastaviti, no s obzirom na ukupno smanjenje prodaje vozila na tržištu, isto ne mora značiti da će se i tržišni udjel vozila marke BMW smanjiti.
Internet stranice NN 150/2009 • Uzimajući u obzir navedeno, može se zaključiti da položaj vozila marke BMW na tržištu distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj nije u tolikoj mjeri značajan, odnosno da položaj uvoznika / distributera vozila marke BMW nije takav da su oni u mogućnosti u značajnoj mjeri utjecati na tržišno natjecanje ili na tržišne uvjete na cjelokupnom tržištu distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj.
Internet stranice NN 150/2009 • Upravo s obzirom na visinu tržišnog udjela novih motornih vozila marke »BMW« na mjerodavnom tržištu distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj daljnja analiza nije bila usmjerena na utvrđivanje tržišnog udjela dobavljača na segmentima prodaje rezervnih dijelova i pružanja usluga popravka i održavanja motornih vozila, sukladno članku 5. Uredbe o motornim vozilima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 150/2009 • Naime, članak 5. navedene uredbe propisuje kako tržišni udjel dobavljača na mjerodavnom tržištu prodaje motornih vozila, prodaje rezervnih dijelova za motorna vozila, te pružanja usluga popravaka i održavanja motornih vozila, u slučaju uspostavljene selektivne kvantitativne distribucijske mreže, ne smije biti viši od 40 posto da bi sporazum mogao zadovoljiti uvjete za skupno izuzeće.
Informacije NN 150/2009 • S obzirom da je tržišni udjel »BMW« vozila na mjerodavnom tržištu u 2007. godini iznosio 1,50 posto te 1,58 posto u 2008. godini, te s obzirom na usku povezanost i ovisnost mjerodavnog tržišta distribucije novih motornih vozila uz njegove segmente pružanja usluga popravaka i održavanja te prodaje rezervnih dijelova, nije bila potrebna detaljnija analiza izračuna tržišnog udjela dobavljača za pružanje usluga popravaka i održavanja i prodaju rezervnih dijelova.
Poslovne stranice NN 150/2009 • Osim toga, u predmetnom slučaju s obzirom na navedenu usku povezanost djelatnosti distribucije novih motornih vozila sa djelatnostima pružanja usluga popravaka i održavanja te prodaje rezervnih dijelova, te s obzirom na vrstu ograničenja tržišnog natjecanja u predmetnom slučaju, odnosno narušavanja isključivo tzv. »intra-brand« tržišnog natjecanja, mjerodavno tržište utvrđeno je kao tržište distribucije novih motornih vozila, dok se djelatnosti pružanja usluga popravaka i održavanja te prodaje rezervnih dijelova smatraju segmentima mjerodavnog tržišta, te nisu zasebno analizirana.
Pregledi NN 150/2009 • 7.1. Distribucija novih motornih vozila marke »BMW« u Republici Hrvatskoj
Besplatno NN 150/2009 • U Republici Hrvatskoj distribucija novih »BMW« motornih vozila ustrojena je putem poduzetnika TOMIĆ & Co. d.o.o., kao ovlaštenog uvoznika i dobavljača »BMW« vozila.
Glasnik NN 150/2009 • Poduzetnik TOMIĆ & Co. d.o.o. ustrojio je i primjenjuje kvantitativni sustav selektivne distribucije kao oblik organiziranja prodaje novih »BMW« vozila, originalnih »BMW« rezervnih dijelova i usluga popravaka i održavanja »BMW« motornih vozila, te je sukladno tome i odredio ograničen broj ovlaštenih distributera novih »BMW« vozila, rasprostranjenih po teritoriju Republike Hrvatske.
Propis NN 150/2009 • Distribucijsku mrežu poduzetnika TOMIĆ & Co. d.o.o. trenutno sačinjavaju:
Propis NN 150/2009 • a) TOMIĆ & Co. d.o.o. sa četiri prodajna mjesta u Zagrebu, Rijeci, Puli i Splitu,
Propis NN 150/2009 • Dio te mreže bio je i poduzetnik Šimatić d.o.o. do 1. srpnja 2008. godine, kada je poduzetnik Tomić & Co. d.o.o. raskinuo ugovorni odnos.
Propis NN 150/2009 • 7.2. Usluge ovlaštenog popravka i održavanja (servisiranja) motornih vozila marke »BMW« u Republici Hrvatskoj
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 1/97, Broj 138/06, Broj 88/09, Broj 115/07, Broj 112/08, Broj 2/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled