PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-08-102-2650 NN 102/2009

• Sukladno članku 22. stavku 2. ZEK-a postupak javne rasprave na analizu tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji trajao je od 2. ožujka 2009. g. do 20. travnja 2009. g., a proveden je s ciljem da se svim zainteresiranim stranama omogući iznijeti svoja mišljenja, primjedbe i prijedloge na predložene dokumente. Tijekom javne rasprave HAKOM je zaprimio komentare sljedećih društava koji djeluju na navedenom mjerodavnom tržištu: HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d., OT-Optime telekom d.o.o., Mobitela d.o.o., Megafona d.o.o. i H1 Telekom d.d.


Stranica 2009-08-102-2650 NN 102/2009

• HAKOM je u provedbi postupka analize ovog mjerodavnog tržišta vodio osobito računa o primjeni mjerodavne Preporuke Europske komisije o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj (ex ante) regulaciji i mjerodavnih Smjernica Europske komisije o analizi tržišta i utvrđivanju značajne tržišne snage sukladno zajedničkom regulatornom okviru za elektroničke komunikacijske mreže i usluge, u skladu s člankom 52. stavkom 4. ZEK-a.


Stranica 2009-08-102-2650 NN 102/2009

• U postupku određivanja mjerodavnog tržišta, na temelju članka 54. stavka 3. ZEK-a, Vijeće HAKOM-a odredilo je dimenziju usluga i zemljopisnu dimenziju mjerodavnog tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji, što je detaljno obrazloženo u poglavlju 5. dokumenta. Usluga započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji sastoji se od: usluge započinjanja (originacije) poziva iz mreže svakog operatora nepokretne mreže koja se pruža za vlastite potrebe, usluge započinjanja (originacije) poziva za usluge odabira i predodabira operatora te usluge započinjanja (originacije) poziva za pristup brojevima za usluge s dodanom vrijednosti u mreži drugog operatora.


Stranica 2009-08-102-2650 NN 102/2009

• Također, Vijeće HAKOM-a je odredilo da je mjerodavno tržište započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji, u zemljopisnoj dimenziji, nacionalni teritorij Republike Hrvatske.


Internet NN 102/2009
• Vijeće HAKOM-a je na temelju provedene javne rasprave i nakon analize svih pristiglih komentara, prijedloga i mišljenja, a uzevši u obzir način na koji je mjerodavno tržište određeno, utvrdilo da je trgovačko društvo HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. (HT) operator sa značajnom tržišnom snagom na tržištu započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji te je slijedom navedenog, odlučeno kao u točki I. ove odluke. Detaljno obrazloženje primijenjenih mjerila na temelju kojih je utvrđeno postojanje nedostatnog tržišnog natjecanja i na temelju kojih je određen operator sa značajnom tržišnom snagom, nalazi se u poglavlju 6. dokumenta.

Internet stranice NN 102/2009
• Na temelju članka 56. stavka 2. i 3. ZEK-a, a zbog postojećih i mogućih prepreka razvoju tržišnog natjecanja koje se u odsustvu regulacije pojavljuju na ovom mjerodavnom tržištu i na pripadajućem maloprodajnom tržištu na koje operator sa značajnom tržišnom snagom može prenijeti svoju značajnu tržišnu snagu, Vijeće HAKOM-a odredilo je regulatorne obveze operatoru sa značajnom tržišnom snagom, kako je detaljno obrazloženo u poglavljima 7. i 8. dokumenta koji je u cijelosti sastavni dio odluke.

Internet stranice NN 102/2009 • Vijeće HAKOM-a je HT-u odredilo sljedeće regulatorne obveze: obvezu nediskriminacije; obvezu transparentnosti uz objavu standardne ponude međupovezivanja; obvezu nadzora cijena i vođenja troškovnog računovodstva; obvezu računovodstvenog razdvajanja i obvezu odabira i predodabira operatora, te je odlučeno kao u točki II. ove odluke. HT je obvezan izvršavati sve regulatorne obveze na način, pod uvjetima i u rokovima kako je propisano u dokumentu. Slijedom navedenog, Vijeće HAKOM-a odlučilo je kao u točki III. ove odluke.
Internet stranice NN 102/2009 • Sukladno članku 54. stavku 5. ZEK-a, HAKOM je zatražio mišljenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja. Mišljenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja o načinu na koji je HAKOM odredio mjerodavno tržište i utvrdio operatore sa značajnom tržišnom snagom na tom tržištu sačinjava prilog A dokumenta i njegov je sastavni dio.
Internet stranice NN 102/2009 • Tijekom javne rasprave, provedene u razdoblju od 2. ožujka 2009. do 20. travnja 2009. godine, HAKOM je na objavljeni dokument zaprimio mišljenja, primjedbe i prijedloge sudionika javne rasprave. Odgovori HAKOM koji sadrže detaljnu stručnu obradu navedenih komentara, prijedloga i mišljenja, kao i razloge i pojašnjenja prihvaćanja odnosno neprihvaćanja istih, sadržani su u prilogu B dokumenta koji je njegov sastavni dio. Također, razlozi izmjena prvobitno predloženih načina provođenja regulatornih obveza, obrazloženi su u samom tekstu dokumenta. Dokument sadrži detaljno obrazloženje predmeta i tijeka postupka, utvrđenih činjenica, pravnih propisa i razloga koji su bili odlučni pri donošenju svih elemenata ove odluke.
Internet stranice NN 102/2009 • Radi kontinuiteta i pravne sigurnosti sudionika tržišta elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, Vijeće HAKOM-a odredilo je da HT-ova postojeća standardna ponuda međusobnog povezivanja ostaje na snazi do dana objave nove standardne ponude na način određen dokumentom i primjenjuje se u svim dijelovima osim u dijelu koji se odnosi na regulaciju usluge prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži. Naime, nakon provedenog testa tri mjerila u skladu s člankom 53. stavkom 2. ZEK-a, Vijeće HAKOM-a je na temelju postupka analize tri mjerila zaključilo da tržište prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži, kao mjerodavno tržište, nije podložno prethodnoj regulaciji budući da na istom nisu istodobno zadovoljena sva tri mjerila iz članka 53. stavka 2. ZEK-a. Također, navedeno tržište nije više niti dio mjerodavne Preporuke Europske komisije o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj regulaciji. Stoga je Vijeće HAKOM-a odlukom od 17. srpnja 2009. (klasa: 344-01/09-01/1071, urbroj: 376-11-09-1) ukinulo regulatorne obveze na navedenom tržištu. Slijedom navedenog, Vijeće HAKOM-a je odlučilo kao u točki IV. ove odluke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 102/2009 • Isto tako, HT je obvezan najkasnije do 1. listopada 2009. godine objaviti standardnu ponudu međupovezivanja u skladu s uvjetima koji su određeni u dokumentu »Analiza tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji«, te je odlučeno kao u točki V. odluke.
Informacije NN 102/2009 • Nadalje, HT-u je rješenjem Vijeća HAKOM-a od 18. studenoga 2008. godine (klasa: 130-01/06-01/09, urbroj: 376-11-18) određen način provođenja obveze računovodstvenog razdvajanja i troškovnog računovodstva. Navedena obveza bila je propisana Zakonom o telekomunikacijama (»Narodne novine« br. 122/03, 158/03, 60/04, 70/05) i izvršavanje iste još je u tijeku. Obzirom da je navedena obveza zadržana HT-u i nakon provedene analize ovog tržišta, Vijeće HAKOM-a je odlučilo da navedeno rješenje ostaje na snazi i primjenjuje se u svim dijelovima osim u dijelu koji se odnosi na obvezu računovodstvenog razdvajanja na tržištu prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži. Slijedom navedenog, Vijeće HAKOM-a je na temelju članka 56. stavka 2. ZEK-a odlučilo kao u točki VI. ove odluke.
Poslovne stranice NN 102/2009 • U skladu s člankom 14. stavkom 4. ZEK-a, ova odluka će biti objavljena u »Narodnim novinama« i na internetskim stranicama HAKOM-a, te je odlučeno kao u točki VII. odluke.
Pregledi NN 102/2009 • Protiv ove odluke žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka ove odluke.
Besplatno NN 102/2009 • Na temelju članka 12. stavka 1. točke 3., članka 53. stavka 5. i članka 56. stavaka 1. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« 73/08), u postupku analize tržišta prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži, Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije je na sjednici održanoj 17. srpnja 2009. godine donijelo
Glasnik NN 102/2009 • I. U skladu s dokumentom Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije »Tržište prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži – Provođenje Testa tri mjerila iz članka 53. stavka 2. Zakona o elektroničkim komunikacijama« koji je sastavni dio ove odluke, utvrđuje se postojanje djelotvornog tržišnog natjecanja na tržištu prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži te se trgovačkom društvu HT-Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, ukidaju sve regulatorne obveze na tržištu međusobnog povezivanja u dijelu koji se odnosi na uslugu prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži.
Propis NN 102/2009 • II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama« i na internetskim stranicama Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije.
Propis NN 102/2009 • U skladu s člankom 52. i 53. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« 73/08, dalje u tekstu: ZEK) Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: HAKOM) provela je po službenoj dužnosti postupak analize tržišta prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži. Naime, Vijeće HAKOM-a je odlukom od 9. srpnja 2009. godine (klasa: UP/I-344-01/08-01/1583, urbroj: 376-11-08-01) odredilo operatore koji su obvezni dostaviti sve podatke potrebne za utvrđivanje tržišta prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj telefonskoj mreži, kako bi se utvrdilo je li isto podložno prethodnoj regulaciji obzirom da nije sastavni dio Preporuke Europske komisije o mjerodavnim tržištima. Naime, temeljem članka 53. stavka 2. ZEK-a HAKOM može odlukom utvrditi da su i mjerodavna tržišta koja nisu sastavni dio Preporuke Europske komisije o mjerodavnim tržištima podložna prethodnoj regulaciji ukoliko su na tim tržištima istodobno zadovoljena sljedeća tri mjerila: prisutnost visokih i trajnih zapreka za ulazak na tržište, strukturne, pravne ili regulatorne prirode; struktura tržišta koja ne teži razvoju djelotvornog tržišnog natjecanja unutar odgovarajućeg vremenskog okvira; i primjena mjerodavnih propisa o zaštiti tržišnog natjecanja sama po sebi ne omogućuje na odgovarajući način uklanjanje nedostataka na tržištu.
Propis NN 102/2009 • HAKOM je kreirao jedinstveni upitnik za operatore koji pružaju elektroničke komunikacijske usluge u nepokretnim mrežama koji se sastoji od tri dijela – usluge započinjanja (originacije) poziva, usluge završavanja (terminacije) poziva i usluge prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj mreži. Podaci traženi u navedenom upitniku odnosili su se na vremensko razdoblje koje obuhvaća drugo polugodište 2005. godine., cijelu 2006. i 2007. godinu te prvo polugodište 2008. godine. Nakon zaprimanja i analize dostavljenih podataka, a u svrhu otklanjanja mogućih nejasnoća vezanih uz dostavljene podatke, HAKOM je dopisom od 13. studenog 2008. godine od određenih operatora zatražio dodatna pojašnjenja i/ili podatke koji nisu dostavljeni, a koji su potrebni za daljnju analizu mjerodavnog tržišta. Dana 28. studenoga 2008. g. zaprimljeni su dodatni podaci i/ili pojašnjenja te je analiza nastavljena.
Propis NN 102/2009 • HAKOM je u procesu određivanja mjerodavnog tržišta za potrebe provođenja testa tri mjerila, odredio dimenziju usluga i zemljopisnu dimenziju mjerodavnog tržišta prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži koje se sastoji od sljedećih usluga: prijenosa (tranzita) poziva između dva operatora nepokretnih elektroničkih komunikacijskih mreža; prijenosa (tranzita) poziva između dva operatora pokretnih elektroničkih komunikacijskih mreža; prijenosa (tranzita) poziva između operatora nepokretnih elektroničkih komunikacijskih mreža i operatora pokretnih javnih elektroničkih komunikacijskih mreža i prijenosa (tranzita) poziva između operatora pokretnih elektroničkih komunikacijskih mreža i operatora nepokretnih javnih elektroničkih komunikacijskih mreža.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 55/02, Broj 53/91, Broj 13/91, Broj 92/05, Broj 13/08, Broj 70/91


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled