PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-02-18-735 NN 18/2007

• Također, naveo je da Opći uvjeti, Aneks br. 1. Općih uvjeta te Ugovor o posredovanju u prodaji duhanskih prerađevina više nisu na snazi, i to od 1. srpnja 2003., kada su isti izmijenjeni.


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• Međutim, spomenuti poduzetnik nije se očitovao jesu li spomenuti pravni akti bili pravni temelj poslovne suradnje s kupcima duhanskih prerađevina poduzetnika TD Rovinj i TD Zagreb.


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• Nadalje, u svrhu pružanja mogućnosti strankama da se izjasne o činjenicama i okolnostima koje su od važnosti za donošenje rješenja, Agencija je, sukladno odredbi članka 149. ZoUP, 11. travnja 2000., održala usmenu raspravu, te 14. ožujka 2006., 11. travnja 2006., 30. svibnja 2006. i 1. lipnja 2006. nastavak iste.


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• 1. a) Na usmenoj raspravi održanoj 11. travnja 2000. opunomoćenik TD Rovinj i Ronhill d.o.o. očitovao se, u bitnome o sljedećem:


Internet NN 18/2007
• (i) Istaknuo je prigovor promašene pasivne legitimacije u odnosu na TD Rovinj s obrazloženjem da TD Rovinj ne obavlja djelatnost distribucije duhanskih proizvoda i prerađevina, već tu djelatnost obavlja poduzetnik Ronhill d.o.o., te predlaže odbacivanje zahtjeva u odnosu na TD Rovinj;

Internet stranice NN 18/2007
• (ii) Istaknuo je također da nije donio dokumentaciju zatraženu dopisom Agencije od 29. ožujka 2000., budući da poduzetnik Ronhill d.o.o. smatra da u ovom postupku nije riječ o ugovorima iz članka 7., 10. i 11. ZZTN;

Internet stranice NN 18/2007 • (iii) Obrazlažući Opće uvjete, Aneks br. 1. Općih uvjeta i ugovore sklopljene temeljem tih Općih uvjeta, i to Ugovor o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju i Ugovor o posredovanju u prodaji duhanskim prerađevinama punomoćnik TD Rovinj i Ronhill d.o.o. je istaknuo da je osnovna namjera donošenja tih akata bila unaprjeđenje distribucije duhanskih proizvoda koje distribuira Ronhill d.o.o., a riječ je o duhanskim proizvodima isključivo u vlasništvu žigova TD Rovinj i TD Zagreb (istaknuo je da tu nisu uključeni duhanski proizvodi proizvedeni po licenci), te unapređenja marketinga vezano uz odredbe novog Zakona o ograničenoj upotrebi duhanskih proizvoda koji omogućuje reklamiranje duhanskih proizvoda samo na prodajnom mjestu i sada već sasvim izvjesnog ulaska Hrvatske u WTO.
Internet stranice NN 18/2007 • (v) Osnovna nagrada odnosi se na količinu kupljenih proizvoda i isplaćuje se za svaki kupljeni karton iznad 100 kartona, u rasponu od 3.5 kuna do 6.5 kuna, sukladno članku 5.3 i 5.6 Općih uvjeta koji je izmijenjen Aneksom br. 1. Općih uvjeta, te se može korigirati sukladno članku 5.7. Općih uvjeta, a ovisno o ciljnom udjelu prodaje duhanskih proizvoda u praćenom razdoblju, a to je jedan kvartal.
Internet stranice NN 18/2007 • (vi) Ukoliko trgovci prihvate Opće uvjete, po vlastitoj želji, mogu sklopiti Ugovor o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju, a dodatno mogu sklopiti još jedan ugovor pod nazivom Ugovor o posredovanju u prodaji duhanskim prerađevinama. Ukoliko sklope oba navedena ugovora Ronhill d.o.o., osim osnovne nagrade za trgovce, uvodi i tzv. dodatnu nagradu koja je uređena Aneksom br. 1. Općih uvjeta člankom 1. II. pod 2., a ovisi o ostvarenom ciljnom udjelu prodaje kupca.
Internet stranice NN 18/2007 • Također je istaknuo da su tzv. osnovne naknade i dodatne naknade koje Ronhill d.o.o. isplaćuje kupcima, a koji se, ovisno o ciljnom udjelu prodaje duhanskih proizvoda od Ronhilla d.o.o., određuje kvartalno, samo način na koji TD Rovinj, odnosno TD Zagreb, troše svoja sredstva predviđena za marketing.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 18/2007 • (vii) Tumačeći članak 5. Ugovora o pružanju posebnih usluga koji uređuje da sklapanjem tog ugovora kupac stavlja Ronhillu d.o.o. na raspolaganje prostor na mjestima i sredstvima prodaje, u svrhu izlaganja duhanskih proizvoda te izlaganja obavijesti potrošačima o svojstvima proizvoda (putem POP materijala), na način da njihova vidljivost i dostupnost od strane potrošača odgovara ciljnom udjelu prodaje duhanskih proizvoda u posljednjem tromjesječju prethodne godine za razdoblje naredne godine dana, te da će za razdoblje od naredne godine dana ugovorne strane utvrditi veličinu prostora s obzirom na ciljni udjel prodaje u prethodnoj godini, punomoćnik TD Rovinj i Ronhill d.o.o. je istaknuo da je to zaista tako uređeno, ali da će se primjerice za nove kupce koji uopće nisu prodavali duhanske proizvode u prethodnoj godini ciljni udio prodaje određivati u mogućem usporednom razdoblju.
Informacije NN 18/2007 • (viii) Tumačeći članak 5. f. Aneksa br. 1. Općih uvjeta koji uređuje da je nastup štete (malus) osnov za raskid svih ugovora sklopljenih između Ronhilla d.o.o. i kupca, punomoćnik TD Rovinj i Ronhill d.o.o. je istaknuo da nastupom štete-malusa može doći do raskida svih ugovora s Ronhillom d.o.o., pa tako i Ugovora o prodaji duhanskih prerađevina koji je temelj, pod uvjetom zadržavanja minimalne količine kupnje od 100 kartona mjesečno i za sklapanje novih ugovora utemeljenih na Općim uvjetima i Aneksu br. 1. Općih uvjeta. O tome hoće li doista i doći do raskida ugovora ovisit će o procjeni svakog konkretnog slučaja.
Poslovne stranice NN 18/2007 • 1. b) Očitovanje opunomoćenika TD Zadar, s usmene rasprave održane 11. travnja 2000. i iz podneska od 11. travnja 2000. dostavljenog u spis na navedenoj usmenoj raspravi.
Pregledi NN 18/2007 • Opunomoćenik podnositelja zahtjeva očitovao se u bitnome o sljedećem:
Besplatno NN 18/2007 • (i) TD Rovinj i Ronhill d.o.o. su jedna ekonomska cjelina i predstavljaju jednog poduzetnika, te iako su odvojene pravne osobe u odnosu na pravo zaštite tržišnog natjecanja moraju se smatrati jednom cjelinom i osobom jer se njima upravlja iz istog centra.
Glasnik NN 18/2007 • (ii) Smatra da TD Rovinj i Ronhill d.o.o. imaju vladajući (čak monopolistički) položaj na tržištu Republike Hrvatske u području proizvodnje i distribucije duhanskih proizvoda. TD Rovinj je vladajući poduzetnik i u smislu vodoravne integracije tržišta (zbog preuzimanja TD Zagreb) i u smislu okomite integracije tržišta (područje uzgoja i obrade duhana).
Propis NN 18/2007 • (iii) Osnova za nagrade je ciljni udio u postocima kupnje, a ne u apsolutnim količinama (i u odnosu na kupnju duhanskih proizvoda i u odnosu na obveze promocije istih), što podnositelj zahtjeva smatra izrazito protivnim slobodnom tržišnom natjecanju. Cijeli sustav Općih uvjeta TD Zadar drži savršenim za TD Rovinj (Ronhill d.o.o.), budući da TD Rovinj (Ronhill d.o.o.) ima sve koristi od »sudjelovanja u natječaju od strane veletrgovaca«. Namećući takvu igru veletrgovci se moraju međusobno natjecati (određivanje zadanog cilja, ciljni udio, vremensko vezivanje, prosjek županije, tablice) te što se veletrgovci više natječu, to bolje za TD Rovinj (Ronhill d.o.o.). Ako se veletrgovci ne žele međusobno natjecati ili ako ne mogu zadržati ciljni udio kupnje Ronhillovih proizvoda, nastupa šteta – malus koja je opravdani razlog Ronhillu d.o.o. da raskine sve ugovore koje ima s veletrgovcima.
Propis NN 18/2007 • (iv) Kao skriven i jednako tako opasan način nagrađivanja koji je protivan slobodnom tržišnom natjecanju podnositelj zahtjeva ističe sustav uređen člankom 5.3 Općih uvjeta (Aneksa br. 1. Općih uvjeta), za kojeg se na prvi pogled čini da je temeljen na apsolutnim količinama kupnje, no nakon detaljne analize, TD Zadar smatra da je vidljivo da je isti temeljen na »vremenskom vezivanju« kupaca i da nagrada dospijeva nakon tromjesečnog obračuna. To znači, smatra punomoćnik TD Zadar, da je kupac motiviran kupovati od Ronhilla d.o.o. za razdoblje od tri mjeseca, a obračun i plaćanje osnovne nagrade se izrađuje nakon proteka tromjesječja kao dar za kupovanje od Ronhilla d.o.o., što se vidi iz cijelog sustava nagrađivanja uređenim člancima 5.1, 5.2, 5.4, i 5.5.
Propis NN 18/2007 • (v) Nadalje, podnositelj zahtjeva je naveo da rabat ili popust dospijeva samo iz razloga što kupac kupuje od vladajućeg ili monopolističkog dobavljača tijekom određenog razdoblja (to razdoblje određuje samostalno i isključivo dobavljač). Nagrada se obračunava naknadno i iznos nagrade se plaća kupcu isključivo nakon proteka propisanog razdoblja, (sve navedeno uređeno je odredbom članka 5.3 Općih uvjeta), a to predstavlja tzv. rabate za vjernost ili nagrade za lojalnost što je protivno slobodnom tržišnom natjecanju, ako se primjenjuje od strane vladajućeg ili monopolističkog poduzetnika. TD Zadar smatra da je cilj članka 5.3 Općih uvjeta isključiti stvarnu mogućnost da drugi poduzetnici pristupe tržištu, a sve po mišljenju TD Zadra, u cilju očuvanja vladajućeg položaja, što je protivno odredbi članka 20. posebice točki 9. ZZTN.
Propis NN 18/2007 • (vi) TD Zadar također drži da su veletrgovci odnosno trgovci na malo bili prisiljeni prihvatiti Opće uvjete i temeljem njih sklopiti Ugovor o pružanju posebnih usluga odnosno Ugovor o posredovanju u prodaji jer nisu imali drugog izbora. Naime, TD Zadar smatra da je normalna reakcija veletrgovaca i trgovaca na malo da žele poslovati s TD Rovinj (Ronhill d.o.o.) kao jedinim proizvođačem cigareta i jedinim dobavljačem cigareta u Republici Hrvatskoj na najbolji mogući način i pod najboljim uvjetima, jer između njih samih (trgovaca na veliko odnosno trgovaca na malo) postoji slobodno tržišno natjecanje, pa će ako samo jedan prihvati Opće uvjete biti poželjno da svi ostali iste prihvate jer će samo na taj način moći ostvariti osnovne i dodatne nagrade, tj. neće kupovati duhanske proizvode i prerađevine po znatno višoj cijeni.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 152/05, Broj 14/06, Broj 103/00, Broj 71/94, Broj 54/04, Broj 136/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled