PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-06-75-1832 NN 75/2009

• U konkretnom slučaju podnositelju, s. državljaninu koji živi u R. S., nije odobren naknadni prijenos devizne štednje iz podružnice s. banke u Republici Hrvatskoj na hrvatsku banku u Republici Hrvatskoj jer nije udovoljio jednom od više kumulativno propisanih uvjeta, a to je hrvatsko državljanstvo.


Stranica 2009-06-75-1832 NN 75/2009

• S obzirom na specifični kontekst raspada bivše SFRJ koji je onemogućio konzistentno i logično rješenje naprijed navedenog pitanja, Ustavni sud smatra da je u takvim okolnostima dužnost države da pomogne onim svojim državljanima koji su se našli u takvoj situaciji, a upravo je ta dužnost bila objektivnim razlogom donošenja Zakona i Pravilnika temeljem kojih su u konkretnom slučaju presudili nadležni sudovi.


Stranica 2009-06-75-1832 NN 75/2009

• Način na koji je to pitanje uređeno Zakonom i Pravilnikom bilo je uzrokovano činjenicom da su hrvatski državljani ostali bez mogućnosti isplate svojih životnih ušteđevina s jedne strane i s druge strane mogućnostima Republike Hrvatske da u svoj javni dug preuzme samo određeni iznos deviznih ušteđevina iz organizacijskih jedinica banaka sa sjedištem izvan Republike Hrvatske, a da pritom ozbiljno ne ugrozi svoj financijski i gospodarski sustav. Naime, člankom 4. Zakona propisano je da potraživanja iz preuzetog javnog duga Republika Hrvatska iskazuje kao svoju obvezu prema bankama u Republici Hrvatskoj na koje su devizni depoziti preneseni, a člankom 5. Zakona propisano je da Republika Hrvatska osigurava u državnom proračunu sredstva za isplatu tih obveza u 20 polugodišnjih obroka, od kojih prvi dospijeva 30. lipnja 1995. i kamate u visini 5% godišnje.


Stranica 2009-06-75-1832 NN 75/2009

• Kod izrade državnog proračuna vlade država često moraju donositi teške odluke o dodjeli sredstava i oporezivanju potrebnom da bi se ta sredstva mogla trošiti u za to određene svrhe kao što je to ovdje slučaj, gdje je odlučeno da će se iz državnog proračuna isplatiti obveze koje hrvatski državljani imaju prema stranoj banci. Navedeno uređenje prijenosa deviznih depozita hrvatskih državljana u javni dug Republike Hrvatske imalo je objektivno i razumno opravdanje koje je težilo naprijed navedenim legitimnim ciljevima, a razvidna je i razumna razmjernost između takvog uređenje i cilja koji se nastojao postići. Ustavni sud pritom ističe da podnositelj takvim postupanjem nije lišen svog deviznog štednog uloga, odnosno njegovo potraživanje i nadalje egzistira, jer se u konkretnom slučaju radilo o neodobravanju naknadnog prijenosa tog štednog uloga u javni dug Republike Hrvatske.


Internet NN 75/2009
• Slijedom svega navedenoga, pozivanje podnositelja na povredu ustavnog jamstva nediskriminacije Ustavni sud ocjenjuje neosnovanim.

Internet stranice NN 75/2009
• 6. Odredbom članka 29. stavka 1. Ustava zajamčeno je pravo na pravično suđenje.

Internet stranice NN 75/2009 • Ocjenjujući navode ustavne tužbe sa stajališta tog ustavnog prava, Ustavni sud ispituje eventualno postojanje postupovnih povreda u postupcima pred sudovima te na temelju toga, sagledavajući postupak kao jedinstvenu cjelinu, ocjenjuje je li postupak bio vođen na način koji podnositelju osigurava pravično suđenje, odnosno je li tijekom postupka pred nadležnim sudom počinjena povreda takvog značenja da postupak kao jednu cjelinu čini nepravičnim za podnositelja.
Internet stranice NN 75/2009 • U konkretnom slučaju osporene presude donijela su zakonom ustanovljena tijela sudbene vlasti unutar svoje nadležnosti u pravilno i zakonito provedenom postupku. Podnositelju je tijekom postupka bilo omogućeno pratiti postupak i sudjelovati u postupku te poduzimati sve zakonom dopuštene postupovne radnje i ulagati pravne lijekove. Sudovi su za svoja činjenična i pravna utvrđenja dali pravne razloge, očitovavši se pritom o svim navodima podnositelja.
Internet stranice NN 75/2009 • Sagledavajući postupak, koji je prethodio ustavnosudskom, kao jedinstvenu cjelinu, Ustavni sud utvrđuje da je isti vođen na način koji podnositelju osigurava pravično suđenje u smislu članka 29. stavka 1. Ustava i članka 6. stavka 1. Konvencije.
Internet stranice NN 75/2009 • 7. Odredba članka 3. Ustava ne sadrži ljudska prava i temeljne slobode koje su Ustavom zajamčene fizičkoj ili pravnoj osobi i koje se štite u ustavnosudskom postupku pokrenutom ustavnom tužbom u smislu odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona. To je jedna od temeljnih odredbi Ustava kojom su određene najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske i koja predstavlja temelj za tumačenje Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 75/2009 • 8. Slijedom navedenog, na temelju članaka 73. i 75. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučeno je kao u izreci.
Informacije NN 75/2009 • Odluka o objavi u »Narodnim novinama« temelji se na članku 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Poslovne stranice NN 76/2009 • Proglašavam Zakon o državnom odvjetništvu, kojega je Hrvatski sabor donio na sjednici 30. lipnja 2009. godine.
Pregledi NN 76/2009 • (1) Ovim se Zakonom uređuju: ustrojstvo i nadležnost državnih odvjetništava, uvjeti i postupak za imenovanje i razrješenje državnih odvjetnika i njihovih zamjenika, njihove ovlasti, prava i dužnosti, kao i njihova stegovna odgovornost, obavljanje poslova pravosudne uprave i državnoodvjetničke uprave u državnim odvjetništvima, uvjeti za prijam službenika i namještenika, čuvanje službene tajne i osiguranje sredstava za rad državnih odvjetništava te druga pitanja od važnosti za njihov rad.
Besplatno NN 76/2009 • (2) Ovim se Zakonom uređuje i ustroj, rad Državnoodvjetničkog vijeća, uvjeti i postupak za izbor njegova predsjednika i članova te druga pitanja važna za rad Državnoodvjetničkog vijeća.
Glasnik NN 76/2009 • (3) Izrazi koji se koriste u ovom Zakonu, za osobe u muškom rodu, uporabljeni su neutralno i odnose se na muške i ženske osobe (državni odvjetnik/državna odvjetnica, istražitelj/istražiteljica, savjetnik/savjetnica, sudac/sutkinja i dr.).
Propis NN 76/2009 • (1) Državno odvjetništvo je samostalno i neovisno pravosudno tijelo ovlašteno i dužno postupati protiv počinitelja kaznenih djela i drugih kažnjivih djela, poduzimati pravne radnje radi zaštite imovine Republike Hrvatske te podnositi pravna sredstva za zaštitu Ustava i zakona.
Propis NN 76/2009 • (2) Državno odvjetništvo obavlja svoje ovlasti na osnovi Ustava, zakona, međunarodnih ugovora, koji su dio pravnog poretka Republike Hrvatske i drugih propisa koji su donijeti sukladno Ustavu, međunarodnom ugovoru i zakonu Republike Hrvatske.
Propis NN 76/2009 • (3) Zabranjen je svaki oblik utjecaja, a posebno svaki oblik prisile prema državnim odvjetnicima, zlouporaba javnih ovlasti i osobnog utjecaja te korištenje medija i javnih istupanja u predmetima kaznenih djela za koja se progoni po službenoj dužnosti, kao i u predmetima u kojima državni odvjetnik zakonito izvršava svoja prava i dužnosti u zaštiti imovine Republike Hrvatske.
Propis NN 76/2009 • Državno odvjetništvo se ustanovljava kao jedinstveno pravosudno tijelo čiji se djelokrug, ovlasti i nadležnost utvrđuju zakonom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 40/07, Broj 37/08, Broj 80/07, Broj 15/09, Broj 43/96, Broj 88/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled