PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-06-67-2054 NN 67/2007

• U ovim okolnostima Sud zaključuje da podnositeljica zahtjeva ne može prigovarati dužini postupka pred upravnim tijelom te je ovaj dio zahtjeva očito neosnovan u smislu članka 35. stavka 3. Konvencije i treba biti odbačen na temelju članka 35. stavka 4. Konvencije.«


Stranica 2007-06-67-2054 NN 67/2007

• 4.3. Od prethodne pravne situacije treba razlikovati onu kod koje na nerazumnu duljinu odlučivanja o pravima, obvezama ili pravnim interesima stranaka u upravnim i upravnosudskim postupcima utječe činjenica što Upravni sud Republike Hrvatske i više puta vraća upravnu stvar na ponovni upravni postupak, najčešće zbog nepotpuno ili pogrešno utvrđenih činjenica. Takva upravna i upravnosudska praksa ukazuju na bitne nedostatke u sustavu postupovnog upravnog prava u Republici Hrvatskoj.


Stranica 2007-06-67-2054 NN 67/2007

• Budući da ni žalba ni tužba zbog šutnje administracije nisu namijenjene za ispravljanje tih nedostataka niti se tim pravnim sredstvima oni mogu ispraviti, Ustavni sud zaključuje da pravna sredstva namijenjena zaštiti protiv šutnje administracije sama po sebi ne predstavljaju djelotvorno domaće pravno sredstvo za navedene situacije.


Stranica 2007-06-67-2054 NN 67/2007

• Stoga Ustavni sud utvrđuje da u situacijama opetovanog ponavljanja upravnih postupaka zbog poništavanja upravnih akata i vraćanja predmeta na ponovni upravni postupak od strane Upravnog suda Republike Hrvatske ima razumnog opravdanja sagledavati ukupno trajanje upravnih i upravnosudskih postupaka zajedno, i na toj osnovi prosuđivati eventualnu povredu podnositeljevog ustavnog prava zajamčenog člankom 29. stavkom 1. Ustava i konvencijskog prava zajamčenog člankom 6. stavkom 1. Konvencije.


Internet NN 67/2007
• 4.4. Navedenom promjenom pravnog stajališta, Ustavni sud usklađuje svoju praksu i s praksom Europskog suda u primjeni članka 6. stavka 1. Konvencije koji jamči pravo na pošteno suđenje.

Internet stranice NN 67/2007
• Europski sud je u odnosu na Republiku Hrvatsku dosada donio nekoliko presuda u kojima je razmatrao razumnost ukupnog trajanja upravnog postupka i upravnog spora u istoj upravnoj stvari, te je utvrdio povredu prava na razumnu duljinu tih postupaka, sagledavajući ih kao jedinstvenu cjelinu (vidi Počuča protiv Hrvatske, zahtjev br. 38550/02, presuda od 29. lipnja 2006.; Božić protiv Hrvatske, zahtjev br. 22457/02, presuda od 29. lipnja 1999. i Smoje protiv Hrvatske, zahtjev br. 28074/04, presuda od 11. siječnja 2007.).

Internet stranice NN 67/2007 • 5. Zbog važnosti promjene pravnog stajališta sadržanog u ovoj odluci, Ustavni sud će slučaj koji je predmet ovog ustavnosudskog postupka podrobnije obrazložiti, iako elementi konkretnog slučaja – u odnosu na duljinu upravnog postupka – sami po sebi to ne bi zahtijevali.
Internet stranice NN 67/2007 • Upravni postupak pokrenut je 23. travnja 1997., a okončan je rješenjem drugostupanjskog upravnog tijela od 28. svibnja 2002., koje je podnositeljica zaprimila 18. rujna 2002. Međutim, duljina upravnog postupka u konkretnoj upravnoj stvari razmatra se od dana kada je nastao »spor« u smislu članka 6. stavka 1. Konvencije, to jest od dana podnošenja žalbe protiv prvostupanjskog rješenja(3. travnja 2000.), pa je upravni postupak u pravno relevantnom razdoblju trajao dvije (2) godine, pet (5) mjeseci i petnaest (15) dana.
Internet stranice NN 67/2007 • Upravni spor pokrenut je 28. rujna 2002., presuda je donesena 13. srpnja 2006., a podnositeljica ju je zaprimila 30. studenoga 2006., što znači da je upravni spor trajao ukupno četiri (4) godine, dva (2) mjeseca i dva (2) dana. Do dana podnošenja ustavne tužbe,10. prosinca 2005., upravni spor trajao je tri (3) godine, dva (2) mjeseca i dvanaest (12) dana.
Internet stranice NN 67/2007 • Upravni postupak (računajući od dana kada je nastao »spor«u smislu članka 6. stavka 1. Konvencije) i upravni spor su do podnošenja ustavne tužbe trajali zajedno pet (5) godina, osam (8) mjeseci i sedam (7) dana, a do dana kada je podnositeljica primila presudu Upravnog suda ukupno šest (6) godina, sedam (7) mjeseci i dvadeset sedam (27) dana.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 67/2007 • Upravni postupak vodio se u dva stupnja, jer je podnositeljica pravodobno podnijela žalbu protiv prvostupanjskog rješenja 3. travnja 2000. godine, čime je inicirala nastanak »spora« u smislu članka 6. stavka 1. Konvencije.
Informacije NN 67/2007 • Prvostupanjsko upravno tijelo donijelo je rješenje 30. rujna 1999. Međutim, to rješenje podlijegalo je posebnom nadzoru Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske i Državnog odvjetništva Republike Hrvatske, pa je od 30. rujna 1999. do 20. ožujka 2000. ono bilo u postupku pred tim tijelima.
Poslovne stranice NN 67/2007 • Prvostupanjsko upravno tijelo otpremilo je rješenje odmah nakon dobivene suglasnosti navedenih tijela, tako da ga je podnositeljica zaprimila već 24. ožujka 2000.
Pregledi NN 67/2007 • U povodu žalbe podnositeljice, drugostupanjsko upravno tijelo je nakon više od dvije (2) godine donijelo drugostupanjsko rješenje, a za njegovu otpremu prvostupanjskom upravnom tijelu trebalo mu je više od tri (3) mjeseca.
Besplatno NN 67/2007 • U povodu tužbe podnositeljice, upravni spor se do podnošenja ustavne tužbe vodio tri (3) godine, dva (2) mjeseca i dvanaest (12) dana, a ukupno, to jest do dana kada je podnositeljica primila presudu Upravnog suda, četiri (4) godine, dva (2) mjeseca i dva (2) dana. Spor se vodio o zakonitosti upravnih akata donesenih u prethodno okončanom upravnom postupku, što znači da Upravni sud nije sudio u sporu pune jurisdikcije.
Glasnik NN 67/2007 • U ovoj upravnoj stvari nije bilo višekratnog ponavljanja nijednog stadija upravnog postupka, niti višekratnog ponavljanja upravnog spora, jer je drugostupanjsko upravno tijelo potvrdilo zakonitost prvostupanjskog rješenja, a Upravni sud je u upravnom sporu odbio tužbu podnositeljice kao neosnovanu i potvrdio zakonitost rješenja donesenih u upravnom postupku. Stoga se ova pravna situacija mora prosuđivati prema mjerilima sadržanima u točki 4.2. obrazloženja ove odluke, a ne onima sadržanima u točki 4.3.
Propis NN 67/2007 • Svi upravni postupci o kojima se rješavalo o pravima stranaka neposrednom primjenom Zakona o naknadi, koji je bio na snazi u vrijeme koje je relevantno za konkretan slučaj koji je predmet ovog ustavnosudskog postupka, ubrajaju se – zbog procesnih zahtjeva – u složene upravne postupke. Naime, u odlučivanju o pravima stranaka u prvom stupnju sudjeluje više upravnih tijela (prvostupanjsko upravno tijelo, Ministarstvo pravosuđa Republike Hrvatske i Državno odvjetništvo Republike Hrvatske), na temelju članka 70. Zakona o naknadi, koji glasi:
Propis NN 67/2007 • Prvostupanjsko rješenje iz članka 69. stavka 1. ovoga Zakona, Županijski ured dostavit će u roku od 15 dana od dana donošenja Ministarstvu pravosuđa i Državnom pravobranitelju Republike Hrvatske.
Propis NN 67/2007 • Ministarstvo pravosuđa može u roku od 60 dana od dana primitka prvostupanjskog rješenja, po pravu nadzora, poništiti to prvostupanjsko rješenje i predmet vratiti Županijskom uredu na ponovni postupak.
Propis NN 67/2007 • U roku iz stavka 2. ovoga članka Državni pravobranitelj Republike Hrvatske može Ministarstvu pravosuđa predložiti poništenje prvostupanjskog rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 166/98, Broj 32/99, Broj 101/95, Broj 28/05, Broj 58/07, Broj 41/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled