PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-03-35-789 NN 35/2009

• U ovom postupku nedvojbeno je utvrđeno da ovlašteni distributeri vozila marke Citroën d.o.o. prodaju, odnosno imaju mogućnost prodaje vozila u prodajnim akcijama po različitim cijenama.


Stranica 2009-03-35-789 NN 35/2009

• Tvrdnja poduzetnika Citroën d.o.o. da je popust predviđen za određeno vozilo u prodajnoj akciji minimalni popust te da distributeri mogu prodavati vozila po nižim cijenama, odnosno odobravati kupcima veći popust od onog određeno od strane poduzetnika Citroën d.o.o., potvrđena je očitovanjima određenog broja distributera te očitovanjem i samog podnositelja zahtjeva od 10. listopada 2007. koji je u bitnome naveo da je radi rješavanja zaliha ili obveze podmirenja računa bilo slučajeva da je vozilo prodao ispod nabavne cijene, odnosno uz još veći popust i u tom slučaju je ostvario pravo na participaciju.


Stranica 2009-03-35-789 NN 35/2009

• Činjenica da su neki od distributera prodavali vozila po nižim cijenama od onih predviđenih za nova vozila u prodajnim akcijama, odnosno da su krajnjim kupcima odobravali i veći popust od onog određenog od strane poduzetnika Citroën za vozila u prodajnoj akciji potvrđena je i materijalnim dokazima (računima i ponudama) dostavljenih od nekolicine distributera.


Stranica 2009-03-35-789 NN 35/2009

• Sijedom navedenog, nedvojbeno je utvrđeno da je unatoč prodajnim akcijama, prisutna mogućnost tržišnog natjecanja između ovlaštenih distributera vozila marke Citroën. Naime, odobravajući krajnjim kupcima dodatni popust, veći od onog predviđenog za određeno vozilo u prodajnoj akciji od strane poduzetnika Citroën d.o.o., distributeri imaju mogućnost međusobno se natjecati, pa tzv. intra brand natjecanje nije navedenim prodajnim akcijama spriječeno.


Internet NN 35/2009
• Budući među distributerima postoji mogućnost tržišnog natjecanja u odnosu na vozila u prodajnoj akciji ispod razine, moglo bi se reći, maksimalne cijene za vozila u prodajnoj akciji (preporučena cijena iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o. umanjena za iznos minimalnog popusta), nije moguće u konkretnom slučaju utvrditi da je riječ o narušavanju tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj.

Internet stranice NN 35/2009
• Nadalje, na mjerodavnom tržištu distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj položaj poduzetnika Citroën d.o.o. nije značajan, odnosno isti sudjeluje na tržištu distribucije novih motornih vozila sa tržišnim udjelima manjim od 10 posto u razdoblju od 2005. do 2007. godine, pokazujući daljnji trend pada kroz godine. Naime, na mjerodavnom tržištu distribucije motornih vozila u Republici Hrvatskoj u 2005. godini tržišni udjel vozila marke Citroën iznosio je 7,48 posto, dok se u naredne dvije godine njegov tržišni udio smanjio. Tako je u 2006. godini njegov udio na tržištu iznosio 6,71 posto, a u 2007. godini samo 5,72 posto.

Internet stranice NN 35/2009 • Predmetno tržište nije koncentrirano, te se iz analizirane strukture takmaca i visine njihovih udjela zaključuje da je dobro strukturirano, te otvoreno za tržišno natjecanje.
Internet stranice NN 35/2009 • Poduzetnik Citroën d.o.o., kao ovlašteni uvoznik vozila marke Citroën u Republici Hrvatskoj, nije u mogućnosti značajno utjecati na kretanja i uvjete na istom tržištu.
Internet stranice NN 35/2009 • S obzirom na neznatan tržišni udjel poduzetnika Citroën na tržištu novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj i samu strukturu tog tržišta na koju poduzetnik Citroën d.o.o. ne može značajno utjecati, organiziranje prodajnih akcija od strane poduzetnika Citroën s ciljem povećanja postojećeg tržišnog udjela među takmacima različitih marka vozila moguće je opravdati upravo s aspekta tržišnog natjecanja.
Internet stranice NN 35/2009 • Osim što prodaja vozila u prodajnima akcijama potiče tržišno natjecanje među distributerima različitih marki vozila, odnosno jača tzv. inter brand tržišno natjecanje te je zbog toga prihvatljiva upravo s aspekta tržišnog natjecanja, prodajne akcije su korisne i za same potrošače budući im se pruža mogućnost kupnje novih vozila po nižim cijenama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 35/2009 • Uvidom u preostali sadržaj odredbi Ugovora o distribuciji Vijeće je utvrdilo da iste ne sadrže odredbe kojima je cilj ili posljedica sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja, pa u konkretnom slučaju nije riječ o zabranjenom sporazumu u smislu članka 9. ZZTN i Uredbe o motornim vozilima. Kako je već navedeno u obrazloženju ovoga rješenja i to u točki 4. i točki 6.3. i odredbe članka IV., V., XV. i XVI. Ugovora o distribuciji na koje se posebno pozvao podnositelj zahtjeva, nisu zabranjene u smislu propisa o zaštiti tržišnog natjecanja.
Informacije NN 35/2009 • Nadalje, Vijeće je nakon uvida u sadržaj odredbi Ugovora o distribuciji rezervnih dijelova, opreme, pribora i drugih proizvoda i odredbi Ugovora o ovlaštenom servisu za Citroën utvrdilo da isti ne sadrže ograničavajuće odredbe u smislu ZZTN i Uredbe o motornim vozilima. Tako odredba članka VII. Ugovora o ovlaštenom servisu za Citroën na koju se podnositelj zahtjeva posebno pozvao nije zabranjena zbog razloga koji su već detaljno obrazloženi u točki 6.2. obrazloženja ovoga rješenja, a odredbe članka XI. i XII. Ugovora o distribuciji rezervnih dijelova, opreme, pribora i drugih proizvoda zbog razloga detaljno obrazloženih u točki 4. i točki 6.1. obrazloženja ovoga rješenja.
Poslovne stranice NN 35/2009 • Stoga je Agencija, temeljem odluke Vijeća, odlučila kao u točki 1. izreke ovoga rješenja.
Pregledi NN 35/2009 • Zahtjev za utvrđivanjem zabranjenog sporazuma podliježe naplati upravne pristojbe sukladno odredbi članka 2. stavka 1. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 66/99, 145/99, 116/00, 163/03, 17/04, 110/04; 141/04, 150/05, 129/06 i 60/08, dalje: Zakon o upravnim pristojbama), te članka 2. točka 1d. Uredbe o izmjenama Tarife upravnih pristojbi iz Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 141/04; dalje: Uredba o izmjeni tarife Zakona o upravnim pristojbama). Naime, u članku 2. točki 1d., odnosno tarifnom broju 106. točki 1d. Uredbe o izmjeni Tarife Zakona o upravnim pristojbama propisano je da se za pokretanje postupka u kojem sudjeluju stranke sa suprotnim interesima, u smislu članka 42. ZZTN, a naročito za zahtjeva za utvrđivanjem zabranjenog sporazuma naplaćuje upravna pristojba u iznosu od 5.000,00 kuna.
Besplatno NN 35/2009 • Sukladno članku 3. stavcima 2. i 3. Zakona o upravnim pristojbama te tarifnom broju 2, Tarife upravnih pristojbi, za predmetno rješenje plaća se upravna pristojba u iznosu od 50,00 kuna.
Glasnik NN 35/2009 • Navedeni iznos uplaćuje se u roku od osam (8) dana od dana dostave ovoga rješenja posebnom uplatnicom u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske na račun broj: 1001005-1863000160, u »poziv na broj odobrenja« upisati u pretpolje model »24«, a u polje podatak prvi: 5002-(navesti matični broj subjekta).
Propis NN 35/2009 • Također, sukladno odredbi članka 16. stavka 4. Zakona o upravnim pristojbama, nakon izvršene uplate obveznik uplate dužan je presliku posebne uplatnice, kao dokaza o obavljenoj uplati upravne pristojbe, žurno, a najkasnije u roku od osam (8) dana, dostaviti Agenciji s pozivom na klasu: UP/I 030-02/2006-01/80.
Propis NN 35/2009 • Ukoliko obveznik uplate upravne pristojbe ne izvrši uplatu upravne pristojbe Agencija će, protekom roka, od nadležne Porezne uprave, sukladno članku 10. stavku 2. Zakona o upravnim pristojbama, zatražiti prisilnu naplatu upravne pristojbe.
Propis NN 35/2009 • Stoga je Agencija odlučila kao u točki II. izreke ovoga rješenja.
Propis NN 35/2009 • Sukladno odredbi članka 59. stavka 1. ZZTN, a u svezi s člankom 57. točkom 1. ZZTN, ovo rješenje bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 58/99, Broj 9/95, Broj 48/92, Broj 13/94, Broj 140/97, Broj 67/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled