PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-03-35-789 NN 35/2009

• U pisanom očitovanju od 10. listopada 2007. poduzetnik Basic d.o.o. (sada Sanabilis d.o.o.) u bitnome je naveo da se u praksi nije susreo sa slučajem da bi mu poduzetnik Citroën d.o.o. odobrio participaciju ukoliko ne bi krajnjem kupcu odobrio popust koji je poduzetnik Citroën d.o.o. odredio prodajnom akcijom. Međutim, radi rješavanja zaliha ili obveze podmirenja računa bilo je slučajeva da je vozilo prodao ispod nabavne cijene, odnosno uz još veći popust i u tom slučaju je ostvario pravo na participaciju. No, posebno je istaknuo činjenicu da vozilo u prodajnoj akciji nikada nije prodao po cijeni većoj od maloprodajne cijene određene od strane poduzetnika Citroën d.o.o., niti bi mu u tom slučaju bila odobrena participacija. Sva vozila obuhvaćena prodajnom akcijom prodavana su po uvjetima iste, a izvan prodajnih akcija, ako je i bilo prodaje, prodana su vozila koja do tog trenutka nisu bila obuhvaćena prodajnom akcijom. Iznos participacije ne varira za pojedini model, odnosno on je uvijek u visini koju je odredio poduzetnik Citroën d.o.o. za pojedini model, pod uvjetom da je krajnjem kupcu stvarno odobren popust određen prodajnom akcijom.


Stranica 2009-03-35-789 NN 35/2009

• Poduzetnik ***, u pisanom očitovanju od 9. studenoga 2007. i 17. lipnja 2008., u bitnome je naveo da nije uvjet za ostvarivanje prava na participaciju prodaja vozila po cjeniku za krajnje kupce poduzetnika Citroën d.o.o.. Svim distributerima je dano na volju da prodaju vozila i bez marže (a u mnogim slučajevima i ispod nabavne cijene) tako da se cijene razlikuju od distributera do distributera. Prema navodima rečenog poduzetnika, vozila mogu prodavati i po punoj cijeni, ali stranke su dobro informirane putem radija, televizije tako da je nemoguće ne pridržavati se cjenika.


Stranica 2009-03-35-789 NN 35/2009

• Što se tiče uvjeta prodajne akcije, poduzetnik *** je u istom podnesku naveo da za svaku prodajnu akciju postoje različiti uvjeti kojima je distributer dužan udovoljiti kako bi ostvario pravo na participaciju. Tako je za prodajnu akciju VP travanj 2007. koja je trajala od *** travnja 2007. uvjet bio da je vozilo prodano u tom razdoblju, da je potpisana narudžbenica u istom razdoblju te da je vozilo isporučeno kupcu najkasnije do *** 2007. Za vozila naručena u toj akciji, poduzetnik Citroën d.o.o. distributerima ispostavlja ponudu tj. račun po punoj cijeni iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o. Nakon isporuke vozila krajnjem kupcu distributer fakturira poduzetniku Citroën d.o.o. participaciju. Rok za fakturiranje participacije je *** 2007. Ukoliko distributer do tog datuma ne dostavi fakturu za participaciju, Citroën d.o.o. neće isplatiti participaciju.


Stranica 2009-03-35-789 NN 35/2009

• Nadalje, poduzetnik *** navodi da je u više navrata prodavao vozila krajnjim kupcima po cijeni različitoj od one iz cjenika Citroën d.o.o., zbog toga što su i drugi distributeri prodavali po nižoj cijeni. Međutim, iznos participacije je uvijek isti, neovisno o cijeni po kojoj je vozilo prodano krajnjem kupcu.


Internet NN 35/2009
• Kao prilog očitovanju dostavio je dva predračuna, odnosno ponude za prodaju vozila iz kojih je razvidno da su vozila prodana po nižoj cijeni od preporučene, odnosno uz veći popust od onog određenog od strane Citroën d.o.o. U dostavljenim ponudama specificiran je iznos odobren na vozilo u obliku popusta određenog od poduzetnika Citroen d.o.o. te dodatnog popusta odobrenog od distributera.

Internet stranice NN 35/2009
• Prema navodima poduzetnika ***, u razdoblju od 2005. do lipnja 2008. godine gotovo sva vozila je prodao unutar prodajne akcije po cijeni nižoj od one iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o., a na to je bio primoran jer su i drugi distributeri prodavali vozila po nižoj cijeni, različitoj od one iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o. te zbog drugih marki vozila čiji su distributeri također spuštali cijene, a sve to kako bi bio konkurentan na tržištu novih motornih vozila.

Internet stranice NN 35/2009 • Vozila je prodavao izvan prodajnih akcija kada se radilo o vozilu koje nije bilo obuhvaćeno prodajnom akcijom i kada se radilo o vozilima s flotnim popustom kojeg dobivaju stranke koje u svom voznom parku imaju više vozila pa se za njih određuje posebna cijena tj. popust.
Internet stranice NN 35/2009 • Poduzetnik *** u pisanom očitovanju od 10. listopada 2007. u bitnome je naveo da bi ostvario pravo na participaciju potrebno je poštovati pravila prodajne akcije. U pravilima je navedeno trajanje prodajne akcije, vozila na koja se odnosi prodajna akcija, datum do kojeg vozilo mora biti isporučeno i plaćeno i na kraju rok za fakturiranje participacije.
Internet stranice NN 35/2009 • Kupcu se mora odobriti popust naveden u prodajnoj akciji. Međutim, kupcu se može vozilo prodati po nižoj cijeni, odnosno kupcu se može odobriti veći popust, ali nikako se ne smije odobriti manji popust, odnosno prodati vozilo po većoj cijeni. Iznos participacije je uvijek isti, neovisno o tome po kojoj je cijeni vozilo prodano.
Internet stranice NN 35/2009 • Nekoliko vozila je poduzetnik *** prodao s dodatnim popustom, po nižoj cijeni. U privitku svog očitovanja dostavio je i preslike pet računa kao dokaze da je nekoliko vozila prodao s dodatnim popustom tj. po nižoj cijeni od one iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o. Iz dostavljenih računa razvidan je minimalni iznos popusta akcije određen od strane poduzetnika Citroen d.o.o. te dodatni popust odobren od samog poduzetnika ***.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 35/2009 • Poduzetnik *** u pisanim očitovanjima od 9. listopada 2007. i 24. srpnja 2008. u bitnome je naveo da među distributerima vlada »dumping« pa je cijena predviđena po prodajnoj akciji npr. 90, a distributeri prodaju vozila po 89, 88, a takvu situaciju koriste kupci, pa su marže svedene na minimum. Prodajne akcije nisu uvijek jednake, ponekad kupci pored popusta znaju dobiti MP3 playere, garancije plus itd. Visina participacije određena od strane poduzetnika Citroën d.o.o. nije uvijek ista, ako je prodajna akcija s većim popustom za krajnjeg kupca onda je i veća participacija i ista ovisi naravno o modelu vozila. U posljednje četiri godine 95% vozila je prodao u prodajnim akcijama.
Informacije NN 35/2009 • Poduzetnik *** u svojim pisanim očitovanjima od 10. listopada 2007. i 26. lipnja 2008. u bitnome je naveo da prodaja vozila krajnjem kupcu po cijenama iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o. ne predstavlja jedan od uvjeta prodajne akcije te da distributer ostvaruje pravo na participaciju i ukoliko je vozilo prodao po cijeni različitoj od cijene za krajnje kupce iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o.
Poslovne stranice NN 35/2009 • Iako je u očitovanju od 26. studenoga 2008. naveo da krajnjim kupcima u prodajnim akcijama nije odobravao dodatne popuste, veće od onih predviđenih prodajnom akcijom od strane poduzetnika Citroën d.o.o., iz privitaka (računa) koje je dostavio Agenciji uz očitovanje od 10. listopada 2007. razvidno je da je poduzetnik *** vozila prodavao i po nižim cijenama, odnosno da je krajnjim kupcima odobravao dodatan popust, veći od onog predviđenog prodajnom akcijom poduzetnika Citroën d.o.o.
Pregledi NN 35/2009 • Poduzetnik *** u pisanom očitovanju od 25. listopada 2007. u bitnome je naveo da poduzetnik Citroën d.o.o. određuje popust u prodajnoj akciji i vrijeme trajanja. Nakon što je vozilo plaćeno i isporučeno putem računa, poduzetnik *** traži od poduzetnika Citroën d.o.o. participaciju. Prema navodima rečenog poduzetnika, uvjet prodajne akcije je da se naruči vozilo koje ulazi u prodajnu akciju, da se kupcu da točan popust i ispuni narudžbenica. Vozilo treba biti plaćeno i isporučeno do datuma koji je odredio Citroën d.o.o. U odnosu na pitanje o mogućnosti ostvarivanja prava na participaciju ukoliko bi poduzetnik *** prodao vozilo po cijeni različitoj od cijene iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o, isti je odgovorio da nikada nije prodao vozilo po cijeni različitoj od cijene predviđene prodajnom akcijom. Prema navodima tog poduzetnika vozila nisu u prodajnoj akciji ako se radi o posebnoj narudžbi kupca, novom modelu i sl.
Besplatno NN 35/2009 • Iako su se navedeni poduzetnici prije donošenja zaključka o pokretanju postupka, odnosno tijekom prethodnog ispitivanja stanja na mjerodavnom tržištu, očitovali da su vozila prodavali po cijenama iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o., kada se od njih tijekom posebnog ispitnog postupka zatražilo dodatno očitovanje i podaci u cilju potpunog i pravilnog utvrđivanja činjeničnog stanja vezano za prodaju novih motornih vozila u prodajnim akcijama, isti su naveli da prodaja vozila po cijenama iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o. nije jedan od uvjeta prodajne akcije, odnosno da distributeri prodaju vozila po različitim cijenama, a neki od njih su dostavili i dokaze (račune, ponude...) iz kojih je vidljivo da su krajnjim kupcima odobravali popust veći od onog određenog od strane poduzetnika Citroen d.o.o. za pojedino vozilo u prodajnoj akciji. Jedino je poduzetnik *** naveo da je točno određen popust jedan od uvjeta prodajne akcije. Međutim, na upit Agencije o tome bi li ostvario pravo na participaciju da je prodao vozilo po cijeni različitoj od cijene iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o., isti je odgovorio da nikada nisu prodali vozilo po cijeni različitoj od predviđene prodajnom akcijom. Čak je i poduzetnik Basic d.o.o. (sada Sanabilis d.o.o.) naveo da je radi rješavanja zaliha ili obveze podmirenja računa bilo slučajeva da se vozilo prodalo ispod nabavne cijene, odnosno uz još veći popust i u tom slučaju je ostvareno pravo na participaciju. No, posebno je istaknuo činjenicu da vozilo u prodajnoj akciji nikada nije prodano po većoj cijeni od maloprodajne cijene određene od strane poduzetnika Citroën d.o.o., niti bi u tom slučaju bila odobrena participacija.
Glasnik NN 35/2009 • Tijekom posebnog ispitnog postupka, očitovanje i dokumentacija vezano za prodajne akcije zatražena je i određenog broja drugih distributera poduzetnika Citroën d.o.o.
Propis NN 35/2009 • Prema navodima poduzetnika *** iz očitovanja od 9. listopada 2007. i 23. lipnja 2008. potrebno je potpisati ugovor između poduzetnika *** i krajnjeg kupca u vremenu trajanja prodajne akcije kako bi određeno vozilo bilo obuhvaćeno prodajnom akcijom. Nakon toga, kupcu se daje popust, a poduzetniku *** od strane poduzetnika Citroën d.o.o. participacija u iznosu određenom prodajnom akcijom. Prodajne akcije nisu uvijek jednake, mijenjaju se iz mjeseca u mjesec. Ponekad poduzetnik Citroën d.o.o., pored redovne mjesečne akcije, svojim kupcima daje i dodatne poklone poput DVD i MP3playera. Visina participacije nije uvijek ista, ona ovisi o prodajnoj akciji u određenom mjesecu koja može biti veća ili manja zbog većeg ili manjeg popusta, a ista tako ovisi i o samom modelu vozila. Tijekom 2005., 2006., 2007. i 2008. godine navedeni poduzetnik je sva vozila prodao po pravilima prodajne akcije.
Propis NN 35/2009 • Poduzetnik *** u pisanom očitovanju od 10. listopada 2007. u bitnome je naveo kako je za ostvarivanje prava na participaciju potrebno postupati po slijedećim uvjetima: potpisati ugovor s krajnjim kupcem, platiti vozilo prema poduzetniku Citroën d.o.o., Internet vezom inicirati dokument za odobrenje participacije tzv. knjižnu obavijest koju potpisuje Citroën d.o.o. i distributer. Nakon toga, poduzetnik Citroën d.o.o. odobrava participaciju i uredno je vraća. Svaka prodajna akcija ima drugačije uvjete, a distributer može zaraditi onoliko koliko je utvrđeno prodajnom akcijom i participacijom, odnosno manje ukoliko se odrekne dijela svoje marže. Rečeni poduzetnik se pridržava ugovorenih uzanci i procedura tako da se nije dogodilo da se vozilo proda po cijeni različitoj od cijene iz cjenika, te tako nije izostala participacija od poduzetnika Citroën d.o.o.
Propis NN 35/2009 • Poduzetnik *** u pisanom očitovanju od 2. studenoga 2007. u bitnome je naveo da prodajne akcije nisu uvijek jednake, nego se tijekom godine mijenjaju. Da bi distributer ostvario pravo na participaciju mora *** platiti vozilo poduzetniku Citroën d.o.o. te deklarirati isporuku. Što se tiče cijene, rečeni poduzetnik je naveo da je cijena koju daje poduzetnik Citroën d.o.o. preporučena cijena, tako da je moguće da neki distributeri odobravaju strankama i niže cijene od one u cjeniku, a najčešće jer stanke često puta licitiraju s cijenom. Nekada se pored popusta daju i pokloni. Primjerice, DVD uređaji i slušalice za mobilni aparat. Participacija koju distributer dobiva od poduzetnika Citroën d.o.o. nije ovisna o eventualnom smanjenju cijene koju je odobrio stranci i unaprijed je određena za pojedini model vozila u prodajnoj akciji. Sva prodana vozila poduzetnika *** bila su uključena u neku prodajnu akciju.
Propis NN 35/2009 • Poduzetnik *** u pisanom očitovanju od 25. ožujka 2008. u bitnome je naveo da je sudjelovao u svim prodajnim akcijama tijekom 2005., 2006. i 2007. godine. Prema njegovim navodima jedan od uvjeta prodajne akcije kojima je poduzetnik *** morao udovoljiti kako bi ostvario pravo na participaciju je prodaja vozila krajnjem kupcu po cjeniku za krajnjeg kupca poduzetnika Citroën d.o.o. S obzirom da je vozila prodavao po cijenama za krajnjeg kupca iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o., odobrena mu je participacija. Tijekom 2005., 2006. i 2007. godine prodavao je vozila obuhvaćena prodajnom akcijom po cijeni iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o. Iznos participacije nije varirao jer je prodavao vozila po cjeniku poduzetnika Citroën d.o.o.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 135/06, Broj 151/08, Broj 132/06, Broj 68/08, Broj 6/03, Broj 40/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled