PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-11-138-2611 NN 138/2005

• U provedenom upravnom postupku nisu utvrđene činjenice važne za donošenje zakonitih rješenja, a Upravni sud je propustio da zbog tih propusta poništi donesena rješenja kao nezakonita. Tako se u oba pobijana rješenja samo utvrđuje da je Ministar unutarnjih poslova Republike Hrvatske 3. svibnja 2001. godine donio Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva unutarnjih poslova i Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutarnjem redu Ministarstva unutarnjih poslova, a nakon toga se zaključuje da »Budući su navedenim Pravilnikom ukinuta pojedina radna mjesta, odnosno prestala je potreba za obavljanjem određenih poslova zbog organizacijskih razloga, na temelju članka 106. stavka 1. Zakona o radu riješeno je kao u točki 1. izreke ovog rješenja«. Pored toga, navodi se da je trajanje otkaznog roka utvrđeno na temelju članka 118. stavka 1. Zakona o radu, a pravo na isplatu otpremnine u skladu s člankom 88. Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike.


Stranica 2005-11-138-2611 NN 138/2005

• Obrazloženje rješenja u kojem se utvrđuje da su »ukinuta pojedina radna mjesta, odnosno da je prestala potreba za obavljanjem određenih poslova iz organizacijskih razloga« ne sadrži podatke iz kojih bi se moglo zaključiti da je u provedenom upravnom postupku utvrđeno da je ukinuto baš radno mjesto podnositeljice ustavne tužbe i da je upravo za njezinim radom prestala potreba. Utoliko smatram da obrazloženje rješenja kojim je utvrđen prestanak radnog odnosa podnositeljice ustavne tužbe ne udovoljava zahtjevima iz članka 209. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku.


Stranica 2005-11-138-2611 NN 138/2005

• Upravni sud je nedostatak obrazloženja ovih rješenje pokušao nadomjestiti svojim utvrđenjem »da u Ministarstvu tuženog nema slobodnih radnih mjesta«. Međutim, tu činjenicu Upravni sud je utvrdio na temelju odgovora tuženog Ministarstva na tužbu podnesenu u upravnom sporu. Takav način utvrđivanja odlučnih činjenica za mene nije prihvatljiv. Ustavni sud je u više svojih odluka izrazio stav da nedostatno obrazloženje upravnog akta kojim se odlučuje o pravima iz radnog odnosa može dovesti do povrede ustavnog prava iz članka 14. stavka 2. Ustava (vidi npr. Odluku Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-III-1852/2000 od 10. listopada 2001. – »Narodne novine«, broj 89/01). Potpuni nedostatak individualizacije pobijanih rješenja o prestanku radnog odnosa podnositeljice ustavne tužbe i neprimjereno nastojanje Upravnog suda da taj nedostatak barem djelomice otkloni, po mojem je mišljenju, tako teška povreda upravnog postupka i upravnog spora koja ima za posljedicu povredu ustavnog prava jednakosti pred zakonom.


Stranica 2005-11-138-2611 NN 138/2005

• Upravni sud Republike Hrvatske je na neprimjereni način pokušao otkloniti nedostatak obrazloženja pobijanih upravnih akata, pa smatramo da je taj sud samo u formalnom smislu proveo kontrolu zakonitosti pobijanih pojedinačnih upravnih akata. Takva formalna kontrola zakonitosti pojedinačnih upravnih akata ne udovoljava, po mojem mišljenju, ustavnom jamstvu iz članka 19. stavka 2. Ustava koje jamstvo pretpostavlja stvarnu, a ne samo formalnu, kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.


Internet NN 138/2005
• Nadalje, navedenim se rješenjima namještenici kojoj je poslodavac Republika Hrvatska (Ministarstvo unutarnjih poslova) otkazuje radni odnos pozivom na odredbe članka 106. Zakona o radu. Međutim, primjenjuje se samo odredba stavka 1. toga članka koja ovlašćuje poslodavca da, među ostalim, otkaže ugovor o radu ako prestane potreba za obavljanje određenog posla, a ne i ostale odredbe toga članka. Takvim pristupom izbjegnuta je primjena odredbe članka 106. stavka 2. Zakona o radu koja dopušta otkaz »samo ako poslodavac ne može zaposliti radnika na nekim drugim poslovima«. Iz te odredbe proizlazi obveza poslodavca, u ovom slučaju Republiku Hrvatsku, da poduzme sve što je u njegovoj moći da se radni odnos nastavi zapošljavanjem radnika na nekim drugim poslovima. Jednako tako, izbjegnuta je i primjena odredbe članka 106. stavka 3. Zakona o radu prema kojoj poslodavac pri odlučivanju o poslovno uvjetovanom otkazu mora voditi računa o »trajanju radnog odnosa, starosti i obvezama uzdržavanja koje terete radnika«. Navedena odredba nameće poslodavcu obvezu da pri odlučivanju hoće li i kojem će radniku dati otkaz utvrdi i uzme u obzir socijalne prilike svakog radnika. Temeljeći otkaz samo na odredbama članka 106. stavka 1. Zakona o radu, a ne i na ostalim odredbama toga članka, donositelj pobijanih rješenja nije utvrdio i uzeo u obzir socijalne okolnosti za koje Zakon o radu određuje da se o njima mora voditi računa pri odlučivanju o otkazu ugovora o radu. Iz navedenih razloga pobijana rješenja protivna su odredbama Zakona o radu, a Upravni sud ih nije kao nezakonita poništio.

Internet stranice NN 138/2005
• Budući da redovni sudovi koji odlučuju o prestanku radnih odnosa drugih radnika, kojima poslodavac nije Republika Hrvatska, ustaljeno utvrđuju nedopuštenost otkaza ako poslodavac ne dokaže da je poduzeo sve što je u njegovoj moći da radnika za čijim je radom prestala potreba zaposli na drugim poslovima te otkaza pri čijem davanju poslodavac nije vodio računa o socijalnim okolnostima, smatram da je ovakvim postupanjem navedenog državnog tijela i Upravnog suda podnositeljica ustavne tužbe stavljena u nejednak položaj pred zakonom u odnosu na druge zaposlene, o čijim radnim sporovima odlučuju redovni sudovi te da joj je i na taj način povrijeđeno ustavno pravo iz članka 14. stavka 2. Ustava.

Internet stranice NN 138/2005 • S obzirom na stav Ustavnog suda, istaknut u točki 8. obrazloženja Odluke da »Pravo na rad podrazumijeva i prestanak radnog odnosa na način i uz uvjete određene zakonom«, mislim da je ovakvim nezakonitim rješenjima i nezakonitom presudom Upravnog suda podnositeljici ustavne tužbe povrijeđeno Ustavom zajamčeno pravo na rad. Naime, u više svojih odluka Ustavni sud je izrazio stav da nezakoniti otkaz ugovora o radu ujedno ima i značenje povrede ustavnog prava na rad.
Internet stranice NN 138/2005 • Naprijed navedena postupanja i pravna shvaćanja izražena u rješenjima i presudi Upravnog suda, osporenim u ovom predmetu, prisutna su i u većem broju drugih rješenja Ministarstva unutarnjih poslova i presudama Upravnog suda donesenim u svezi s reorganizacijom Ministarstva unutarnjih poslova provedenom 2001. godine na temelju naprijed navedenih pravilnika o unutarnjem redu, a protiv kojih rješenja i presuda je podnijet veći broj ustavnih tužbe. Smatram da je Ustavni sud trebao u ovom i u drugim sličnim slučajevima sankcionirati takva neustavna postupanja i pravna shvaćanja.
Internet stranice NN 138/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi R. P. iz K. G., na sjednici održanoj 9. studenoga 2005., jednoglasno je donio
Internet stranice NN 138/2005 • II. Općinski sud u Splitu dužan je donijeti odluku u predmetu koji se vodi pred tim sudom pod brojem: IV P-216/95 u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od jedne (1) godine, računajući od prvog idućeg dana nakon objave ove odluke u »Narodnim novinama«.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 138/2005 • III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), podnositelju ustavne tužbe, R. P. iz K. G., M. 8, određuje se primjerena naknada zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst) u iznosu od 9.100,00 kn.
Informacije NN 138/2005 • IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositelja Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.
Poslovne stranice NN 138/2005 • 1. Podnositelj ustavne tužbe, temeljem članka 63. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), podnio je dana 29. prosinca 2004. godine ustavnu tužbu radi duljine parničnog postupka.
Pregledi NN 138/2005 • 2. Dana 16. veljače 1995. godine podnositelj je s još 52 tužitelja podnio tužbu Općinskom sudu u Splitu protiv J. – G. f. S. radi isplate plaća. Podnositelj i svi tužitelji bivši su radnici J. – G. f. S.
Besplatno NN 138/2005 • Rješenjem Općinskog suda u Splitu od 11. studenoga 1998. godine tužitelji su pozvani na uređenje tužbe.
Glasnik NN 138/2005 • Na ročištima održanim 8. ožujka i 11. svibnja 1999. godine nisu izvođeni dokazi.
Propis NN 138/2005 • Na ročištu 15. rujna 2000. godine spis broj: IVP-216/95 je razdvojen tako da je iz njega za svakog tužitelja formiran poseban spis. Nakon toga, Sud u izdvojenom parničnom postupku podnositelja, koji se vodio pod poslovnim brojem: IVP-363/01, nije postupao.
Propis NN 138/2005 • Rješenjem Općinskog suda u Splitu broj: IV P-216/95 od 18. lipnja 2004. godine pripojeni su izdvojeni postupci pedeset dvoje tužitelja (među kojima i postupak podnositelja) protiv J. – G. f. S. spisu broj: IVP-216/95 radi zajedničkog raspravljanja i odlučivanja. Točkom II. izreke tog rješenja određen je prekid postupka, a točkom III. izreke određeno je da će se postupak nastaviti kad stečajni upravitelj tuženika preuzme postupak ili kad ga sud na prijedlog tužitelja ili po službenoj dužnosti pozove na preuzimanje postupka.
Propis NN 138/2005 • Budući da rješenje o prekidu postupka nije dostavljeno svim tužiteljima, Općinski sud u Splitu je rješenjem od 29. travnja 2005. godine odredio da se rješenje o prekidu postupka dostavi određenim tužiteljima putem oglasne ploče suda, a da se za određene tužitelje ponovi dostava.
Propis NN 138/2005 • Mjerodavno pravo sadržano je u odredbi članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske i odredbama članka 63. Ustavnog zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 117/01, Broj 7/02, Broj 80/99, Broj 133/07, Broj 107/93, Broj 179/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled