PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2008 • Zakonom o otpadu propisna je obveza izvješćivanja i čuvanja podataka o otpadu. Vlada Republike Hrvatske osnovala je Agenciju za zaštitu okoliša u lipnju 2002. godine, Uredbom o osnivanju agencije za zaštitu okoliša (»Narodne novine«, br. 75/02.), Zakonom o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, br. 110/07.) uređena je djelatnost Agencije kao centralne ustanove za prikupljanje i objedinjavanje podataka o okolišu na razini države, obrađivanje podataka, vođenje baza podataka o okolišu, praćenje stanja okoliša i izvješćivanje o okolišu, te razmjenu informacija s zemljama članicama EU. Planirane aktivnosti na tom području su daljnje jačanje kapaciteta Agencije za uspostavu što učinkovitijeg sustava prikupljanja podataka o postupanju s opasnim otpadom.
NN 143/2008 • Sustav gospodarenja opasnim otpadom u Republici Hrvatskoj financira se po načelu »onečišćivač plaća« i prema Zakonu o otpadu, proizvođači su dužni snositi troškove zbrinjavanja svojih proizvoda stavljenih na tržište kad oni postanu otpad.
NN 143/2008 • Otpadna ulja, otpadna vozila, otpadne baterije i akumulatori kao posebne kategorije opasnog otpada financiraju se sistemom propisanih naknada, koje proizvođači uplaćuju u Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, koji financira sustav gospodarenja tim vrstama otpada putem ovlaštenih koncesionara za gospodarenje otpadom. Gospodarenje otpadnom ambalažom od opasnih tvari također će biti uređeno po principu onečišćivač plaća putem ovlaštenih koncesionara za gospodarenje otpadom.
NN 143/2008 • Zakon o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, br. 110/07.) utvrđuje nadležnost i zadatke Agencije za zaštitu okoliša (AZO), kao središnjeg informacijskog tijela Države za koordinaciju izvješćivanja i izvješćivanje Europske komisije o provedbi pojedinih propisa zaštite okoliša, te za koordinaciju izvješćivanja. Podaci potrebni za izvješća o pojedinim područjima prema zahtjevima direktiva prikupljat će se i obrađivati u okviru institucija nadležnih za praćenje odgovarajućeg područja, odnosno nadležnih za provedbu direktive na koju se izvješćivanje odnosi. Prijenos Direktive 91/692/EEZ u nacionalno zakonodavstvo ostvaren je dijelom donošenjem Zakona o zaštiti okoliša, a u potpunosti će se ostvariti donošenjem provedbenih propisa prema tom Zakonu tijekom 2008. godine.
NN 143/2008 • Pojedinim dijelovima nacionalne legislative (npr. za područje zraka, voda) jasno su definirane obveze praćenja stanja u tim područjima, kao i obveza izvješćivanja o stanju, dok su za neka područja, npr. tla i kopnenog okoliša, propisi kojima će se osigurati potrebno praćenja stanja tek u izradi.
NN 143/2008 • Na primjer praćenje kakvoće zraka osigurano je Zakonom o zaštiti zraka (»Narodne novine«, br. 178/04.), Pravilnikom o praćenju kakvoće zraka (»Narodne novine«, br. 155/05.), Pravilnikom o praćenju emisija onečišćujućih tvari u zrak iz stacionarnih izvora (»Narodne novine«, br. 01/06.), odgovarajućim uredbama koje određuju količine onečišćujućih tvari, Pravilnikom o registru onečišćavanja okoliša (»Narodne novine«, br. 35/08.), Uredbom o kakvoći tekućih naftnih goriva (»Narodne novine«, br. 53/06/EZ) itd.
NN 143/2008 • Praćenje stanja voda se temelji na Zakonu o vodama (»Narodne novine«, br. 107/95., 150/05.) i njegovim podzakonskim aktima, te naprijed spomenutom Pravilniku o Katastru emisija u okoliš.
NN 143/2008 • Prikupljanje podataka o otpadu uređeno je Zakonom o otpadu i podzakonskim propisom toga Zakona (Pravilnik o vrstama otpada, »Narodne novine«, br. 50/05.) te Pravilnikom o katastru emisija u okoliš dok je monitoring na odlagalištima propisan Pravilnikom o uvjetima za postupanje s otpadom (»Narodne novine«, br. 123/97., 112/01.).
NN 143/2008 • Kakvoća priobalnog mora prati se na plažama prema Uredbi o standardima kakvoće mora na morskim plažama (»Narodne novine«, br. 33/96.). Zaštita morske obale i mora od onečišćenja s plovnih objekata, plutajućih i od obalnih objekata provodi se u skladu s Zakonom o pomorskom dobru i morskim lukama (»Narodne novine«, br. 158/03.). Praćenje kakvoće voda na jadranskom slivnom području se obavlja u skladu s Konvencijom o zaštiti Sredozemnog mora od onečišćenja, odnosno Protokolom o zaštiti Sredozemnog mora od onečišćenja s kopna te MED POL monitoring aktivnostima.
NN 143/2008 • Republika Hrvatska surađuje s EEA od 2003./2004. godine kroz CARDS projekte te je uključena u sve radne grupe EEA za pojedina područja okoliša. RH od 2004. godine dostavlja podatke u okviru EIONET mreže. RH planira zatražiti redovito članstvo u EEA u 2009. godini.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 143/2008 • Uredbom o informacijskom sustavu zaštite okoliša (»Narodne novine« broj 68/08) definirana su tijela nadležna za praćenje i prikupljanje podatka o pojedinom segmentu okoliša. Tom Uredbom definirana je potreba uspostave jedinstvenog Informacijskog sustava zaštite okoliša (ISZO) na razini RH na kojem će se objedinjavati podaci o svim segmentima okoliša, uključujući i podatke praćenja stanja okoliša. Informacijski sustav definiran je kao kooperativni informacijski sustav, sastavljen od većega broja dislociranih, neovisno izrađenih, usklađenih i međusobno povezanih sustava tematskih područja i/ili potpodručja.
NN 143/2008 • Uredbom o osnivanju Agencije za zaštitu okoliša (»Narodne novine« broj 75/02) definirana je obveza Agencije na uspostavi, koordinaciji i razvitku jedinstvenog ISZO RH. Agencija u okviru svojih ovlasti radi na identificiranju, povezivanju i usuglašavanju postojećih baza podataka o okolišu, te na uspostavi i razradi novih – npr.vezano uz tlo.
NN 143/2008 • Nadležna tijela i obveze praćenja i dostave podataka po pojedinom području, vezano uz zahtjeve direktiva propisne su novim Zakonom o zaštiti okoliša i bit će pobliže propisane podzakonskim propisima toga Zakona.
NN 143/2008 • Zakon o zaštiti okoliša uređuje pravni temelj za praćenje stanja okoliša. Posebnim propisima za pojedino područje osigurano je praćenje stanja okoliša u tom području, kao i izvješćivanje u određenim vremenskim razdobljima. Za određena područja (voda, zrak, voda za kupanje) praćenje stanja u Republici Hrvatskoj vrši se već godinama, dok su sustavi praćenja i prikupljanja podataka za neka područja, npr. tlo tek u razvoju. Posljedično su postojeće baze podataka o stanju raznih područja okoliša na različitoj razini razvitka. Većina postojećih podataka u okviru postojećih baza pohranjena je elektronski, ali povijesni podaci znaju biti u obliku papirnatih zapisa.
NN 143/2008 • U različitim resorima i institucijama postoje različiti informacijski sustavi od važnosti za uspostavu budućeg informacijskog sustava kemijske sigurnosti, no do sada nije uspostavljena odgovarajuća suradnja među tim sustavima i institucijama. Uspostavom Agencije za zaštitu okoliša (AZO), kao krovne institucije za razvitak Informacijskog sustava zaštite okoliša (ISZO), stvoreni su i preduvjeti za sustavni razvitak informacijskog sustava kemijske sigurnosti vezano uz postojeće zakonske okvire i nadležnosti.
NN 143/2008 • Krovna institucija za razvitak informacijskog sustava u zdravstvu je Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ), a funkcije i nadležnosti su utvrđene Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i Zakonom o službenoj statistici.. Zaštita od štetnih učinaka kemikalija na okoliš i zdravlje je osnovni sadržaj u oba spomenuta sustava, no zdravstvena ekologija kao prirodna poveznica između ta dva sustava nije odgovarajuće riješena u postojećim propisima. Hrvatski zavod za toksikologiju, kao i neke druge institucije u resoru zdravstva, kao na pr. Centar za trovanja, također razvija u sklopu svojih nadležnosti informacijski sustav od važnosti za kemijsku sigurnost.
NN 143/2008 • Jednako tako i u drugim područjima zakonima i podzakonskim aktima se određuje obveza prikupljanja podataka i praćenja. Međutim, kako te obveze nisu uređene upravnim postupkom, a za takvu aktivnost ne postoje ni ljudski ni materijalni preduvjeti, sustav sistematskog prikupljanja i obrade podataka, posebice u području kemijske sigurnosti još nije uspostavljen u Hrvatskoj.
NN 143/2008 • Registar institucija koje su nadležne za praćenje pojedinog segmenta okoliša definiran je u okviru Uredbe o informacijskom sustavu zaštite okoliša. Agencija za zaštitu okoliša u okviru razvijanja ISZO-a preuzima podatke ili se povezuje na informacijske sustave institucija/organizacija koje sudjeluju u provedbi praćenja stanja okoliša.
NN 143/2008 • Za provođenje istoga bitno je imati ažurne podatke o nadležnosti suradničkih institucija, s popisom podataka koji se prate, i metodologija kojima se praćenje provodi. Potrebno je izgraditi u Hrvatskoj informacijski sustav i kontrolu kvalitete, što je preduvjet za sigurno upravljanje kemikalijama.
NN 143/2008 • Prema odredbama Zakona o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, br. 110/07.), pri uspostavi i vođenju ISZO-a moraju se slijediti sljedeći principi:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 111/07, Broj 39/09,
Broj 79/07, Broj 45/01,
Broj 96/03, Broj 91/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE