PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-20-predsjednici-sudova-ndpo NN 67/2001

• Predsjednika suda imenuje ministar nadležan za poslove pravosuđa između kandidata koje predloži sudačko vijeće.«


Stranica 2001-07-67-1112 NN 67/2001

• – prvo, predstavlja li u ustavnopravnom poretku Republike Hrvatske imenovanje predsjednika sudova od strane ministra pravosuđa (izvršne vlasti) povredu načela diobe vlasti i načela neovisnosti i samostalnosti sudstva, i


Internet NN 67/2001

• U razmatranju postavljenih pitanja, Ustavni sud je pošao od utvrđenja da načini imenovanja i razrješenja predsjednika sudova (osim predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske) nisu uređeni Ustavom. Stoga nije u pravu predlagateljica kada odredbu članka 73.a stavka 3. ZidZS-a osporava zbog toga što »nema ustavnog uporišta u članku 112. Ustava za ovlast egzekutive da imenuje i razrješava dužnosnike sudbene vlasti«. Predsjednici sudova (osim predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske) nisu ustavnopravna institucija. Sukladno tome, zakonodavac je imao ustavno ovlaštenje u članku 2. stavku 4. alineji 1. Ustava na samostalno donošenje odluke o uređenju pravnog položaja, odnosno o načinu i o nadležnosti za imenovanje i razrješenje predsjednika sudova.


Internet stranice NN 67/2001

• Ovlast izvršne vlasti (ministra pravosuđa) da imenuje i razrješuje predsjednike sudova proizlazi, dakle, iz zakona, a ne iz Ustava. Suglasnost takvog zakonskog rješenja s Ustavom potvrđena je i odlukom Ustavnog suda od 15. ožujka 2000. godine, u kojoj je izrijekom utvrđeno sljedeće:


Internet stranice NN 67/2001
• Nacionalni je zakonodavac, prema tome, samostalno utvrdio da je primjereno temeljnim značajkama političkog i pravnog sustava rješenje prema kojem predsjednike sudova – uz zakonom propisana ograničenja – imenuje ministar pravosuđa. Ovlasti ministra pravosuđa u postupku imenovanja predsjednika sudova strogo su ograničene zakonskom obvezom ministra da predsjednika suda imenuje samo između kandidata koje predloži sudačko vijeće, čime se imenovanje predsjednika sudova u osnovi podređuje volji sudske samouprave i o njoj ovisi.

Internet stranice NN 67/2001
• Zaključno, Ustavni sud utvrđuje da se odgovor na postavljena pitanja mora sagledavati u okviru sadržaja sljedećih ustavnih i zakonskih rješenja:

Internet stranice NN 67/2001 • a) suce u Republici Hrvatskoj ne imenuje niti razrješava ni izvršna ni zakonodavna vlast, već posebno neovisno tijelo ustavnopravnog značaja (DSV),
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 67/2001 • c) predsjednici sudova imenuju se iz redova sudaca, što znači da za predsjednike sudova mogu biti imenovane samo osobe koje je DSV već prethodno imenovalo na sudačku dužnost (članak 73.a stavak 1. ZidZS-a, te odluke Ustavnog suda od 15. ožujka 2000. i 11. srpnja 2001. godine).
Poslovne stranice NN 67/2001 • Ustavni sud stoga utvrđuje da navedena zakonska rješenja u cijelosti osiguravaju provedbu i ostvarenje načela neovisnosti i samostalnosti sudbene vlasti u Republici Hrvatskoj, uvažavajući zahtjeve koje pred nacionalnog zakonodavca postavlja i načelo diobe vlasti.
Pregledi NN 67/2001 • 21. Predlagateljica osporava članak 36. ZidZS-a u dijelu koji se odnosi na novi članak 73.c stavke 4. i 5. i novi članak 73.d stavak 1., koji glase:
Glasnik NN 67/2001 • Predsjednik sudačkog vijeća može o kandidatu zatražiti i mišljenje drugoga sudačkog vijeća«.
Novo NN 67/2001 • »Na temelju podataka i mišljenja iz članka 73.c ovoga Zakona sudačko vijeće utvrđuje kandidate koji ispunjavaju uvjete za predsjednika suda i predlaže ministru nadležnom za poslove pravosuđa da jednog od njih imenuje za predsjednika suda«.
Poslovi NN 67/2001 • Ustavni sud utvrđuje da su ukidanjem dijela odredbe stavka 2. članka 73.c ZidZS-a stvorene pretpostavke za utvrđenje da zakonodavac nije bio dužan propisati posebne i dopunske zakonske uvjete koje treba ispunjavati kandidat za predsjednika suda.
Poticaji NN 67/2001 • Postojeći uvjeti prema kojima kandidat za predsjednika suda mora biti sudac, koji ispunjava uvjete za suca suda u kojem se kandidira za predsjednika, omogućavaju sudačkim vijećima da – temeljem ocjene obnašanja sudačke dužnosti i drugih podataka o kandidatu pohranjenih u evidenciji sudaca – utvrde stručnu sposobnost kandidata za obavljanje dužnosti predsjednika suda, odnosno za obavljanje poslova sudske uprave.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 26/98, Broj 138/04, Broj 141/04, Broj 68/07, Broj 51/01, Broj 54/07


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled