PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-hakom-je-25-svibnja-hvyx NN 80/2009

• Nadalje, HAKOM je 28. svibnja 2009. godine zaprimio Amisov prijedlog ugovora za spornu dionicu, dakle, prijedlog ugovora izrađen prema zaključku, tj. Ugovor o pristupu i zajedničkom korištenju elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme po tehničkom rješenju TR IOD R 1-212/08 (dalje u tekstu: prijedlog ugovora za spornu trasu), zajedno s dokumentacijom: »Kontakt podaci« (prilog 1.), »Obrazac za prijavu problema« (prilog 2.), »Zajednički protokol broj: R 1-NW-003/2009« (2 str.)


Stranica 2009-07-80-1944 NN 80/2009

• U daljnjem tijeku postupka HAKOM je pristupio detaljnoj analizi i obradi predmeta.


Internet NN 80/2009

• U skladu s člankom 30. stavkom 1. ZEK-a, HAKOM u ostvarivanju regulatornih načela i ciljeva iz članka 5. ZEK-a potiče zajedničko korištenje elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme te prema članku 30. stavku 14. ZEK-a, rješava sporove između infrastrukturnog operatora i operatora korisnika u svezi sa sklopljenim ugovorom o pristupu i zajedničkom korištenju elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme ili plaćanjem naknade za takav pristup i zajedničko korištenje, uz primjenu odredaba članka 20. ZEK-a, vodeći pritom računa o odgovarajućim uvjetima pristupa i zajedničkog korištenja iz stavka 2. članka 30. ZEK-a. Naime, člankom 30. stavkom 2. ZEK-a propisana je obveza infrastrukturnog operatora omogućiti operatoru korisniku, uz naknadu i na temelju sklopljenog ugovora, pristup i zajedničko korištenje svoje elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme ako su ispunjeni odgovarajući uvjeti pristupa i zajedničkog korištenja, utvrđeni pravilnikom iz stavka 12. Dakle, postupajući u skladu s navedenim zakonskim odredbama, HAKOM je obvezan pri rješavanju spora vodi računa o odgovarajućim uvjetima pristupa i zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme koji su podrobnije uređeni Pravilnikom o načinu i uvjetima pristupa i zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme (»Narodne novine« 154/08, dalje u tekstu: Pravilnik).


Internet stranice NN 80/2009

• Nadalje, u skladu s člankom 30. stavkom 10. ZEK-a, ako infrastrukturni operator odbije sklopiti ugovor iz stavka 2. ovoga članka, ili ne omogući operatoru korisniku pristup i zajedničko korištenje svoje elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme uz uvjete iz stavka 2. ovoga članka, Agencija će, na zahtjev operatora korisnika, u roku od 30 dana od dana podnošenja tog zahtjeva utvrditi postoje li odgovarajući uvjeti iz stavka 2. ovoga članka, i u slučaju postojanja tih uvjeta donijeti odluku koja u cijelosti zamjenjuje taj ugovor.


Internet stranice NN 80/2009 • Dakle, predmet ovog upravnog postupka je uređivanje uvjeta pristupa i zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme na spornoj trasi u dijelu koji se odnosi na plaćanje naknade za takav pristup i zajedničko korištenje. Naime, Amis je temeljem postojećeg Ugovora o najmu i uporabi slobodnog prostora u cijevima kabelske kanalizacije HT-a, broj DTK-02-06 od 16. 9. 2006. godine, zatražio od HT-a pristup i zajedničko korištenje elektroničke komunikacijske infrastrukture na spornoj trasi – Trg A. Nasera 7–Trnsko 2 u Zagrebu. Na temelju takvog zahtjeva, HT je izradio tehničko rješenje broj TR IOD R 1-212/08, te je troškove polaganja kombinacije cijevi u sklopu realizacije tehničkog rješenja platio Amis. Dakle, nesporno je da su stranke tehničkim rješenjem dogovorile način zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture na spornoj trasi. Međutim, sporan je međusobni obračun troškova realizacije tehničkog rješenja i cijene zajedničkog korištenja koje je potrebno urediti ugovorom između infrastrukturnog operatora (HT-a) i operatora korisnika (Amisa), sukladno članku 4. st. 17. Pravilnika, kao i sukladno ranije važećim Uvjetima zajedničke uporabe izgrađene telekomunikacijske kanalizacije (čl. V. t. 8.). Međutim, stranke nisu sklopile ugovor, jer se nisu uspjele dogovoriti oko načina i roka međusobnog obračuna tih troškova.
Internet stranice NN 80/2009 • HT tvrdi kako je tehničko rješenje TR IOD R 1-212/08 za spornu trasu izrađeno uz poštivanje Uvjeta kao i ZEK-a. Sve troškove realizacije tehničkog rješenja snosi operator korisnik, dakle Amis, kao što je to određeno u Uvjetima, a prema prijedlogu HT-a, svaki sljedeći operator koji podnese zahtjev za najam prostora u spornoj dionici sudjelovat će u snošenju troškova i to proporcionalno korištenju broja cijevi na spornoj trasi. Nadalje, HT tvrdi da je u konkretnom slučaju neosnovana primjena Pravilnika budući da su u vrijeme pokretanja postupka na snazi bili Uvjeti, dok je Pravilnik stupio na snagu 6. siječnja 2009. g.
Internet stranice NN 80/2009 • U svezi s navedenim, HAKOM je detaljno analizirao odredbe Uvjeta koji su bili na snazi u vrijeme izrade tehničkog rješenja, kao i u vrijeme podnošenja zahtjeva za pokretanje upravnog postupka. Uvjeti u poglavlju V. »Slobodni prostor i njegovo korištenje«, u točki 8. određuju, cit: »U slobodni prostor koji je obuhvaćen tehničkim rješenjem potrebno je sve predviđene kombinacije cijevi uvlačiti istovremeno. Sve uvučene cijevi postaju vlasništvo vlasnika telekomunikacijske kanalizacije u koju se te cijevi uvlače. Operator za kojeg je izrađeno tehničko rješenje je u obvezi snositi troškove realizacije tehničkog rješenja, a međusobni obračun tih troškova i cijene najma će se definirati ugovorom.« Nadalje, u poglavlju VIII. »Ugovaranje zajedničkog korištenja izrađene TK (DTK)«, u točki 4. određeno je, cit: »Tehničko rješenje mora biti izrađeno sukladno poglavlju V. točki 8. ovih Uvjeta, odnosno, mora predvidjeti optimalno zauzeće slobodnog prostora i u pravilu sadrži: …, … Posebno iskazane troškove u slučajevima kao što je navedeno u poglavlju V. točka 8., potrebe izvlačenja nekorištenog kabela, popravka ili proširenja TK ili DTK i slično. Ove troškove snosi operator, a međusobni obračun navedenih troškova i najma će se definirati ugovorom.». Slijedom navedenog, nesporno je da su stranke u svezi s realizacijom tehničkog rješenja, a u skladu s Uvjetima, trebale ugovorom definirati međusobni obračun troškova i cijene najma. Međutim, isto nisu učinile.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 80/2009
• Stupanjem na snagu Pravilnika (u siječnju 2009. godine), u članku 15. »Završne odredbe« određeno je da Uvjeti zajedničke uporabe izgrađene telekomunikacijske kanalizacije od 15. veljače 2008. g. (dalje u tekstu: Uvjeti) prestaju važiti. Međutim, navedena činjenica prestanka važenja Uvjeta ne rezultira nepostojanjem pravne osnove kojom je potrebno regulirati zajedničko korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture između stranaka, jer su odredbe Uvjeta, a to je Vijeće HAKOM-a već naglasilo u obrazloženju zaključka, ugrađene u odredbe Pravilnika. ZEK, u svom članku 30. stavku 2. izričito određuje obvezu infrastrukturnog operatora da omogući operatoru korisniku, uz naknadu i na temelju sklopljenog ugovora, pristup i zajedničko korištenje elektroničke komunikacijske infrastrukture ako su ispunjeni odgovarajući uvjeti pristupa i zajedničkog korištenja, utvrđeni pravilnikom iz stavka 12. Dakle, ovime ZEK daje izričito pravo donositelju pravilnika (HAKOM-u) da sve uvjete pristupa i zajedničkog korištenja infrastrukture propiše pravilnikom. Budući da novi Pravilnik prihvaća Uvjete u potpunosti te ih dodatno razrađuje na način da detaljnije određuje uvjete reguliranja obračuna troškova i cijene najma, ne stoji prigovor HT-a kako obveze iz Uvjeta niti u kojem slučaju ne mogu prelaziti propisane zakonske okvire.

Poslovne stranice NN 80/2009
• Nadalje, u članku 9. stavku 5. Pravilnika, infrastrukturnom je operatoru (HT-u) nametnuta obveza da u ugovor o pristupu i zajedničkom korištenju elektroničke komunikacijske infrastrukture točno odredi način i rok međusobnog obračuna troškova (refundiranje), kao i da rok za refundiranje treba biti što kraći, a refundiranje je moguće i na primjer i na način najma po drugim ugovorima, na drugim dionicama.

Servis NN 80/2009 • Slijedom navedenog, predloženi članak 5.7. Ugovora o pristupu i zajedničkom korištenju elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme HT-a, HAKOM je ocijenio kao odbijanje sklapanja ugovora o zajedničkom korištenju elektroničke komunikacijske infrastrukture na spornoj trasi u pogledu načina i roka međusobnog obračuna troškova kako je propisano kako člankom V. t. 8. Uvjeta tako i kasnije člankom 9. st. 5. Pravilnika, odnosno, ovim je prijedlogom HT odbio navesti način i rok međusobnog obračuna (refundiranja), budući da je refundiranje učinio zavisnim o uvjetu i roku koje nije moguće sa sigurnošću odrediti. Ovakav način refundiranja troškova nije u skladu niti s ciljevima koje HAKOM provodi na ovom dijelu tržišta, a niti s odredbama Uvjeta i kasnije Pravilnika.
Glasnik NN 80/2009 • HT se u podnesku od 4. veljače 2009. godine upušta u ocjenu »neustavnosti« Uvjeta i Pravilnika, te ističe kako »infrastrukturni operator može ali i ne mora koristiti svoje zakonsko pravo na gradnju, održavanje, razvoj i korištenje elektroničke komunikacijske mreže i elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme.« Navedena stajališta HT-a su neosnovana jer se u ovom postupku ne osporavaju zakonska prava infrastrukturnog operatora, a neka od njih su, kako je to HT naveo, definirana u članku 27. stavku 1. ZEK-a, već se odlučuje o uređivanju uvjeta i načina zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture, i to uz primjenu načela iz članka 5. ZEK-a, a kako je propisano člankom 30. stavcima 1.2. 10. i 14. ZEK-a i detaljnije uređeno ponajprije člankom V. t. 8. Uvjeta, a onda člankom 9. stavcima 3. i 5. te čl. 4. st. 17. Pravilnika.
Novo NN 80/2009 • Dakle, neovisno o odredbama Pravilnika, Amisu bi pripadalo pravo na povrat uloženih sredstava na način kako je riješeno u ovom postupku i po odredbama ranije važećih Uvjeta, koji su danom stupanja na snagu Pravilnika prestali važiti.
Poslovi NN 80/2009 • Pri tome je u ovom predmetu HAKOM vodio računa da se primijeni način refundiranja troškova koji infrastrukturnog operatora najmanje opterećuje, dakle da mu se iznos uloženih sredstava odbije od budućeg najma kojeg je ovlašten naplatiti, pri čemu se doduše HT-u smanjuju budući prihodi, ali navedene prihode HT ne bi niti imao da nisu primijenjena tehnološka rješenja koje je HAKOM odredio jer u većini slučajeva ne bi niti postojala tehnička mogućnost za uvlačenje kabela operatora korisnika. Stoga prigovor HT-a kako mu HAKOM nameće dodatna ulaganja, odnosno obvezu gradnje elektroničke komunikacijske infrastrukture za drugog, nisu prihvaćena.
Poticaji NN 80/2009 • S obzirom da HT i Amis imaju sklopljen okvirni Ugovor o najmu i uporabi slobodnog prostora u cijevima kabelske kanalizacije HT-a, broj DTK-02-06 od 16. 9. 2006. godine, čije su odredbe primjenjive i na spornu trasu, nije bilo potrebno ovim rješenjem regulirati i ostale dijelove koji su regulirani navedenim Ugovorom.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 32/00, Broj 22/92, Broj 101/95, Broj 75/96, Broj 11/03, Broj 119/07


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled