PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-okvir-zajednice-za-drzavnu-cemv NN 39/2008

• 1. Iz sudske prakse Suda Europskih zajednica 8 je očigledno da naknada za javne usluge ne predstavlja državnu potporu u smislu članka 87. stavka 1. Ugovora o osnivanju Europske zajednice (dalje kao: Ugovor o EZ-u) ukoliko ispunjava određene uvjete. No, ukoliko naknada za javne usluge ne ispunjava te uvjete i ukoliko su ispunjeni opći kriteriji za primjenjivost članka 87. stavka 1., takva naknada predstavlja državnu potporu.


Stranica 2008-04-39-1332 NN 39/2008

• 3. Ovaj se okvir primjenjuje na naknade za javne usluge koje se dodjeljuju poduzetnicima u svezi s djelatnostima za koja važe pravila Ugovora o EZ-u, osim sektora prometa i sektora usluga javne radiotelevizije obuhvaćenih Priopćenjem Zajednice o primjeni pravila glede državnih potpora na djelatnosti javnog emitiranja 10.


Internet NN 39/2008

• 4. Odredbe ovog okvira primjenjuju se ne dovodeći u pitanje strože određene odredbe koje se odnose na obveze pružanja javnih usluga iz sektorskog zakonodavstva i mjera Zajednice.


Internet stranice NN 39/2008

• 5. Ovaj se okvir primjenjuje ne dovodeći u pitanje odredbe Zajednice koje su važeće u području javne nabave i tržišnog natjecanja (posebice članci 81. i 82. Ugovora o EZ-u).


Internet stranice NN 39/2008 • 6. U svojoj presudi u slučaju Altmark Sud je utvrdio uvjete prema kojima naknada za javne usluge ne predstavlja državnu potporu kako slijedi:
Internet stranice NN 39/2008 • […] Četvrto, ukoliko u konkretnom slučaju poduzetnik koji bi trebao izvršavati obveze javnih usluga nije odabran u skladu s postupkom javne nabave koji bi omogućio odabir ponuditelja koji bi takve usluge mogao pružiti po najpovoljnijim uvjetima za zajednicu, visina potrebne naknade mora se odrediti na temelju analize troškova koji bi pri izvršavanju tih obveza nastali u tipičnom poduzetniku, kojim se dobro upravlja i koji je primjereno opskrbljen prijevoznim sredstvima, uzimajući u obzir relevantne prihode i razumnu dobit od izvršavanja tih obveza.«
Internet stranice NN 39/2008 • 7. Ukoliko su ispunjena navedena četiri kriterija, naknada za javne usluge ne predstavlja državnu potporu te se ne primjenjuju članci 87. i 88. Ugovora o EZ-u. Ukoliko države članice ne poštuju te kriterije te ukoliko su ispunjeni opći kriteriji za primjenu članka 87. stavka 1. Ugovora o EZ-u, naknada za javne usluge predstavlja državnu potporu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 39/2008
• 2.2. Stvarna usluga od općeg gospodarskog interesa u smislu članka 86. Ugovora o EZ-u

Poslovne stranice NN 39/2008
• 9. Iz sudske prakse Suda Europskih zajednica proizlazi da, uz iznimku onih sektora u kojima je područje uređeno pravilima Zajednice, države članice imaju visok stupanj slobode pri definiranju koje će usluge svrstati među usluge od općeg gospodarskog interesa. Stoga uz iznimku sektora u kojima ta područja uređuje zakonodavstvo Zajednice, zadatak je Zajednice pobrinuti se da ne nastanu očite pogreške pri definiranju usluga od općeg gospodarskog interesa.

Servis NN 39/2008 • 10. Iz članka 86. stavka 2. proizlazi da su poduzetnici 11 kojima je povjereno obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa, poduzetnici kojima je povjeren »određen zadatak«. Potiče se države članice da se prilikom definiranja javnih usluga te ocjenjivanja ispunjenja navedenih obveza od strane tih poduzetnika, u što većoj mjeri konzultiraju, uzimajući osobito u obzir korisnike tih usluga.
Glasnik NN 39/2008 • 11. Pojam usluge od općeg gospodarskog interesa u smislu članka 86. Ugovora o EZ-u znači da je država određenim poduzetnicima povjerila poseban zadatak12. Javne vlasti ostaju odgovorne – uz izuzetak sektora u kojima su ta područja uređena pravilima Zajednice – za uspostavljanje okvira kriterija i uvjeta za pružanje usluga, bez obzira na pravni oblik pružatelja usluga i obavlja li se usluga na temelju slobodnog tržišnog natjecanja. Stoga je dodjela pružanja javnih usluga potrebna kako bi se utvrdile obveze tih poduzetnika i države. Izraz »država« odnosi se na središnje, regionalne i lokalne vlasti.
Novo NN 39/2008 • 12. Odgovornost za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa povjerava se određenim poduzetnicima temeljem jednog ili više službenih akata, čiji oblik može utvrditi svaka država članica. U aktu ili aktima posebno se moraju navesti:
Poslovi NN 39/2008 • (c) narav bilo kakvog isključivog ili posebnog prava dodijeljenog poduzetniku;
Poticaji NN 39/2008 • (e) dogovori u svezi s izbjegavanjem ili povratom prekomjerne naknade.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 66/99, Broj 117/09, Broj 85/98, Broj 91/94, Broj 38/96, Broj 57/96


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled