PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-01-3-34 NN 3/1999

• 1. Ako poslodavac obračunava i plaća poreze na plaće ili doprinose zaposlenih fondovima osiguranja u državnom vlasništvu, oni se procjenjuju godišnje, s time da se poslodavčev odnosni rashod priznaje u razdobljima u toku godine koristeći procijenjeni prosječni godišnji učinak stope poreza ili doprinosa, premda se veći iznos može platiti početkom godine. Česti je primjer da poslodavac obračunava i plaća poreze ili doprinose osiguranja na određeni maksimalni iznos zarada po zaposlenome. Kod zaposlenih s višim dohotkom njegova se najviša vrijednost postiže prije kraja financijske godine, a poslodavac dalje ne isplaćuje do kraja godine.


Propis NN 3/1999

• 2. Trošak planiranog glavnog popravka, generalnog remonta ili drugi sezonski izdatak koji se očekuje da će nastati krajem godine ne anticipira se za svrhe izvješćivanja u razdoblju u toku godine, osim ako je neki događaj uzrokovao poduzeću da ima zakonsku ili izvedenu obvezu. Sama namjera ili nužnost nastanka izdatka koji se odnosi na budući događaj nije dovoljan da nastane obveza.


Propis NN 3/1999

• 3. Rezerviranje se priznaje ako poduzeće nema realnu alternativu nego prenosi ekonomske koristi kao rezultat poslovnog događaja koji je uvjetovao zakonsku ili izvedenu obvezu. Iznos obveze se usklađuje na više ili na niže s upoređujućim gubitkom ili dobitkom koji je priznat u računu dobiti i gubitka, ako se promijeni iznos najbolje procijenjene obveze.


Propis NN 3/1999

• 4. Ovaj Standard zahtijeva da poduzeće primjenjuje isti kriterij za priznavanje i mjerenje rezervi na datum razdoblja u toku godine kao i na kraju financijske godine. Postojanje ili nepostojanje obveze da se prenesu koristi nije funkcija dužine izvještajnog razdoblja, već sama činjenica postojanja obveze.


Propis NN 3/1999
• 5. Postoje vrlo raznolike i raširene godišnje nagrade. Neke se jednostavno dobivaju nastavkom zaposlenja tijekom razdoblja. Neke se nagrade dobivaju mjesečno, tromjesečno ili godišnje u ovisnosti od rezultata poslovanja. Nagrade mogu biti diskrecione, u

Propis NN 3/1999
• 6. Nagrade se anticipiraju za svrhe izvješćivanja u razdoblju u toku godine samo ako a) nagrada je zakonska obveza ili dosadašnja praksa o nagradama mogla bi dovesti do izvedene obveze za koju poduzeće nema realnu alternativu, već obavlja isplatu i b) može se utvrditi pouzdana procjena obveze. MRS 19, Nagrade zaposlenima sadrži upute o prethodno navedenome.

Propis NN 3/1999 • 7. Isplata nepredviđenog najma može biti primjer pravne ili konstruktivne obligacije koja se priznaje kao obveza. Ako se najam daje na temelju nepredviđene isplate kod najmoprimca tako da se ostvari određena razina godišnjih prihoda od prodaje, obveza u razdoblju u toku godine može nastati prije nego je postignuta zahtijevana razina prihoda ako se ta zahtijevana razina prihoda očekuje ostvariti te stoga nema realne alternative već se isplaćuje budući najam.
Propis NN 3/1999 • 8. Poduzeće primjenjuje definiciju i kriterij priznavanja nematerijalnog sredstva na isti način u razdoblju u toku godine kao i u godišnjem razdoblju. Kriterij priznavanja nematerijalnog sredstva se ispunjava da se troškovi nastali prije priznaju kao rashodi. Kriterij priznavanja nematerijalnog sredstva se ispunjava da se troškovi nastali poslije određene točke priznaju kao dio troška nabave nematerijalnog sredstva. "Odgađanje" troškova nabave kao imovine u bilanci razdoblja u toku godine u želji da će se kriterij priznavanja ispuniti kasnije u financijskog godini nije dopušteno.
Propis NN 3/1999 • 9. Troškovi mirovina razdoblja u toku godine izračunavaju se primjenom metode broja godina do određenog datuma koristeći akutuarijsko određivanje stope troška mirovina na kraju prethodne financijske godine, usklađene za značajne, tržišne promjene od toga vremena i za značajna skraćenja, podmirenja ili druge značajne promjene.
Propis NN 3/1999 • Godišnji odmori, praznici i druga kratkotrajna odsustva uz naknadu
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 3/1999 • 10. Kumulativna odsustva uz naknadu jesu ona koja se prenose i koja se mogu koristiti u narednim razdobljima ako mogućnosti tekućeg razdoblja nisu iskorišteni u cijelosti. MRS 19, Nagrade zaposlenih, zahtijeva da utvrđuje očekivani trošak i obvezu akumulirajućeg odsustva uz naknadu u visini u kojoj poduzeće očekuje to isplatiti kao rezultat neiskorištenih prava koja su akumulirana na datum bilance. Navedeno se načelo također primjenjuje na datumima financijskog izvješćivanja razdoblja u toku godine. Suprotno navedenome, poduzeće ne priznaje nikakav rashod ili obvezu za neakumulirano odsustvo koje se naknađuje na datum izvješćivanja razdoblja u toku godine, upravo kao što se ne priznaje ništa na datum godišnjeg izvješćivanja.
Propis NN 3/1999 • 11. U financijskom planu poduzeća mogu se nalaziti određeni troškovi koji se očekuju da će nastati nepravilno tijekom financijske godine, kao što su karitativni doprinosi i troškovi uvježbavanja zaposlenih. Navedeni su troškovi uglavnom diskrecioni, čak iako su planirani i premda se ponavljaju iz godine u godinu. Priznavanje obveze na datum financijskog izvješćivanja razdoblja u toku godine za takve troškove, koji još nisu nastali, uglavnom nije u skladu s definicijom obveze.
Propis NN 3/1999 • 12. Rashod za porez na dobit u razdoblju u toku godine obračunava se primjenom porezne stope koja bi bila primjenjiva na očekivane ukupne godišnje zarade, tj. procijenjeni prosječni godišnji učinak porezne stope primjenjuje se na dobit prije poreza u razdoblju u toku godine.
Propis NN 3/1999 • 13. Navedeno je u skladu s osnovnim konceptom iz točke 28. odnosno da se ista računovodstvena načela priznavanja i mjerenja trebaju primijeniti u financijskom izvješću razdoblja u toku godine kao što se primjenjuju u godišnjim financijskim izvještajima. Porez na dobit se razrezuje godišnje. Rashod poreza na dobit razdoblja u toku godine izračunava se primjenom porezne stope dobiti prije poreza u razdoblju u toku godine koja bi mogla biti primjenjiva na očekivane ukupne zarade, odnosno procijenjenim prosječnim učinkom stope poreza na dobit. Procijenjena prosječna godišnja stopa mogla bi odražavati mješovitu progresivnu strukturu porezne stope koja se očekuje primijeniti na ukupne godišnje zarade, uključujući ozakonjene ili djelomično ozakonjene promjene stope poreza na dobit planirane da će imati učinak krajem financijske godine. MRS 12, Porez na dobit, sadrži upute o glavnim ozakonjenim promjenama stopa poreza. Procijenjena prosječna godišnja stopa poreza na dobit mogla bi se ponovo procijeniti za razdoblje od godine dana koje završava u razdoblju u toku godine, u skladu s točkom 28.
Propis NN 3/1999 • ovoga Standarda. Točka 16. d) zahtijeva da se objave značajne promjene procjena.
Propis NN 3/1999 • 14. U mjeri u kojoj je to praktično izvedivo, zasebni procijenjeni godišnji učinak stope poreza na dobit određuje se za svako porezno zakonodavstvo i primjenjuje individualno na dobit prije poreza u razdoblju u toku godine svakog zakonodavstva. Slično tome, ako se primjenjuju različite stope poreza na dobit na različite kategorije dobiti (kao što su kapitalni dobici ili dobit zarađena u pojedinim granama, djelatnostima), u mjeri u kojoj je to praktično izvedivo zasebna se stopa primjenjuje na svaku pojedinu kategoriju dobiti prije poreza u razdoblju u toku godine. Premda je poželjna preciznost, ona se možda neće postići u svim slučajevima, a ponderirane prosječne stope u svim područjima porezne nadležnosti ili prema kategorijama dobiti koriste se ako postoji razumna aproksimacija učinka više pojedinačnih stopa.
Propis NN 3/1999 • 15. Da se prikaže primjena prethodno navedenog načela, poduzeće koje izvješćuje tromjesečno očekuje zaraditi 10.000 prije dobiti u svakom tromjesečju, a posluje u zakonodavstvima s poreznom stopom od 20% kod prvih 20.000 godišnjih zarada i 30% kod daljnjih zarada. Stvarne se zarade usklađuju s očekivanim zaradama. U donjoj je tablici prikazan rashod poreza na dobit koji se izvješćuje u svakom tromjesečju.
Propis NN 3/1999 • Očekuje se da će kod godišnjeg iznosa dobiti 40.000 prije poreza, porezna obveza iznositi 10.000.
Propis NN 3/1999 • 16. U drugom primjeru, poduzeće izvješćuje tromjesečno i zarađuje 15.000 dobiti prije poreza u prvom tromjesečju, međutim očekuje da će nastati gubici od 5.000 u svakom preostalom tromjesečju (stoga će godišnja dobit biti - nula), a posluje u zakonodavstvima u kojima se procjenjuje da će prosječna godišnja stopa poreza na dobit biti 20%. U donjoj je tablici prikazan rashod poreza na dobit koji se izvješćuje u svakom tromjesečju.
Propis NN 3/1999 • Razlike u odnosu na godišnje financijsko izvješćivanje i godišnje porezno razdoblje
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 30/96, Broj 80/08, Broj 77/99, Broj 60/94, Broj 25/09, Broj 33/92


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled