PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-02-20-283 NN 20/2000

• 1. S obzirom na sadržaj, prijedlozi se mogu svrstati u tri grupe:


Propis NN 20/2000

• Podnositelji prijedloga predlažu da se Zakon o udrugama ukine u cijelosti, odnosno da se ukinu navedene odredbe tog Zakona.


Propis NN 20/2000

• Podnositelji smatraju da je Zakon suviše restriktivan i da se njime (pretjerano) ograničava ustavno pravo građana na slobodu udruživanja (stavak 1. članka 43. Ustava Republike Hrvatske; stavak 1. članka 11. Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda - »Narodne novine - Međunarodni ugovori«, br. 18/97).


Propis NN 20/2000

• Navode da se temeljne ustavne slobode i prava čovjeka i građanina mogu zakonom ograničavati (članak 16. i stavak 2. članka 43. Ustava; stavak 2. članka 11. Europske konvencije), ali ta ograničenja moraju odgovarati načelu razmjernosti (proporcionalnosti). To znači da ograničavajuća pravna pravila moraju biti prikladna za ostvarenje postavljenog legitimnog cilja i srazmjerna svrsi koja se želi postići.


Propis NN 20/2000
• Smatraju da je ustavna sloboda udruživanja ograničena time što Zakon o udrugama predviđa samo udruge koje imaju svojstvo pravne osobe (stavak 2. članka 2.), a propušteno je urediti pretpostavke i oblike udruživanja bez pravne osobnosti, te što se i drug

Propis NN 20/2000
• 1.2. Hrvatski lovački savez iz Zagreba, Demetrova 22 (u predmetu U-I-453/1998) osporava ustavnost odredbe točke 3. stavka 1. članka 28. i stavka 3. članka 37. Zakona o udrugama, te predlaže njihovo ukidanje.

Propis NN 20/2000 • Osporene odredbe odnose se na ovlaštenje tijela državne uprave nadležnog za registraciju udruge da odluči o prestanku udruge, ako utvrdi da njen statut nije u skladu sa Zakonom o udrugama (točka 3. stavka 1. članka 28.), odnosno ako u zakonskom roku ne uskladi statut s odredbama Zakona (stavak 3. u svezi sa stavkom 1. članka 37.).
Propis NN 20/2000 • Predlagatelj smatra da se povjeravanjem takvih ovlaštenja tijelima uprave, i to iz razloga koji nisu navedeni u Ustavu, bitno ograničavaju ustavne slobode i prava iz članka 43. Ustava.
Propis NN 20/2000 • Predlagatelj je istaknuo i prijedlog za privremenu obustavu rješenja ranijeg Ministarstva uprave, klasa: UP/I-230-02/98-01/1111, urbroj: 515-02-02/7-98-1 od 20. ožujka 1998.
Propis NN 20/2000 • Taj je prijedlog rješenjem Ustavnog suda odbačen na sjednici održanoj 31. ožujka 1998. (u predmetu U-VIII-290/1998).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 20/2000 • 1.3. Prijedloge kojima se osporava ustavnost samo pojedinih stavaka članka 38. Zakona o udrugama (koji se tiče imovine društvenih organizacija) i predlaže njihovo ukidanje, podnijeli su:
Propis NN 20/2000 • - Sindikat graditeljstva Hrvatske, Zagreb, Trg kralja Petra Krešimira IV. br. 2, glede stavaka 5., 6., 9. i 10. (u predmetu U-I-884/1997);
Propis NN 20/2000 • - Dinko Šimatović, odvjetnik iz Zagreba, Kneza Mislava 18, glede stavka 1. (u predmetu U-I-920/1997). Podnositelj prijedloga istaknuo je i prijedlog za izdavanje privremene mjere za odgodu primjene te zakonske odredbe.
Propis NN 20/2000 • - Hrvatska udruga sindikata, Zagreb, Ilica 1/XIII, glede stavaka 2. - 8. te 10. i 11. (u predmetu U-I-929/1997);
Propis NN 20/2000 • - Savez samostalnih sindikata Hrvatske, Zagreb, Trg kralja Petra Krešimira IV. br. 2, glede stavaka 4. - 6., 8. i 9. (u predmetu U-I-956/1997).
Propis NN 20/2000 • Sindikat graditeljstva Hrvatske i Savez samostalnih sindikata Hrvatske osporavaju ustavnost stavka 5. u svezi sa stavkom 4. članka 38. Zakona o udrugama, kojom se sindikatima ograničava raspolaganje nekretninama na kojima je njihov prednik imao pravo raspolaganja i korištenja, a u zaključenim ugovorima o zakupu na mjesto zakupodavca stupa Republika Hrvatska; stavka 6. istog članka kojim se sindikati ovlašćuju da sporazumno, u zakonskom roku, podijele nekretnine i steknu vlasništvo na njima, ali s time da, ako u roku od šest mjeseci ne postignu dogovor, nekretnine postaju vlasništvo države koja će ih prenijeti u vlasništvo sindikata prema mjerilima koje utvrdi Hrvatski državni sabor; i stavaka 9. i 10. po kojima su sindikati dužni Vladi Republike Hrvatske dostaviti popis svih nekretnina na kojima su imali pravo raspolaganja ili korištenja, a ako to u zakonskom roku ne učine, gube pravo stjecanja vlasništva po stavku 6. članka 38. Zakona.
Propis NN 20/2000 • Podnositelji prijedloga pozivaju se na stavke 1. i 2. članka 62. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine«, br. 91/99) po kojima je, pretvorbom nositelja ranijeg prava upravljanja, odnosno korištenja i raspolaganja, to pravo postalo pravo vlasništva pravnog sljednika; te na stavak 1. članka 62. tog Zakona po kojem se predmnijeva da je osoba, koja je u zemljišnim knjigama upisana kao nositelj prava upravljanja, odnosno korištenja i raspolaganja, vlasnik odgovarajućih nekretnina, a tko tvrdi suprotno, treba to dokazati.
Propis NN 20/2000 • Tvrde da se članak 390. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (po kojem se citirane odredbe Zakona ne odnose na društvene i društveno-političke organizacije) ne bi smio primijeniti na sindikate, jer oni u suštini nisu društvene organizacije, a imovinu su stjecali od članarine njihovih članova. Smatraju da nema ustavnog temelja da nekretnine postanu državno vlasništvo samo zato što se sindikati nisu uspjeli dogovoriti o njihovoj podjeli; da se ne mogu oduzimati nekretnine i prenositi u vlasništvo države (pa niti privremeno), s time da će ih država raspodijeliti po kriterijima koji nisu određeni; i da se ne može sindikatu oduzeti nekretnina koju je stekao iz vlastitih sredstava i prisiliti ga da je dijeli s drugim sindikatima.
Propis NN 20/2000 • Smatraju da su citirane odredbe članka 38. Zakona o udrugama protivne članku 43. Ustava, članku 176. Zakona o radu (o podjeli imovine sindikata) te konvencijama Međunarodne organizacija rada, i to Konvenciji br. 87 (o slobodi udruživanja i zaštiti prava na organiziranje) i Konvenciji br. 98 (o primjeni načela o pravu na organiziranje i kolektivno pregovaranje).
Propis NN 20/2000 • Hrvatska udruga sindikata osporava ustavnost (osim već citiranih stavaka 4., 6. i 10. članka 38. Zakona o udrugama) još i stavka 2. kojim se određene nekretnine ostavljaju u vlasništvo dobrovoljnim vatrogasnim društvima; stavka 3. kojim se načelno uređuje da država može nekretnine društvenih organizacija na kojima je stekla vlasništvo prenijeti na pravne sljednike tih organizacija, u skladu s mjerilima koje će odrediti Hrvatski državni sabor; stavka 7. u kojem se statuiraju neke iznimke od pravila da nekretnine društvenih organizacija načelno stječe država; stavka 8. koji govori o nekretninama Matice hrvatske i stavka 11. po kojem pokretnine bivših društvenih organizacija stječu udruge koje su pravni sljednici tih organizacija.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 12/93, Broj 135/02, Broj 188/03, Broj 156/08, Broj 90/96, Broj 96/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled