PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-02-20-283 NN 20/2000

• Predlagač smatra da sva imovina bivših društvenih organizacija treba postati i ostati vlasništvo države i protivi se da državno vlasništvo bude samo kratkotrajni međustadij prije podjele te imovine sindikatima i drugim udrugama.


Propis NN 20/2000

• Na prijedloge navedenih sindikata za ocjenu ustavnosti članka 38. Zakona o udrugama svoj je odgovor 28. siječnja 1998. dalo ranije Ministarstvo uprave Republike Hrvatske.


Propis NN 20/2000

• U odgovoru su naveli kako je donošenje Zakona o udrugama bilo nužno kako bi se pravni odnosi u oblasti slobode udruživanja uredili na način koji je sukladan Ustavu Republike Hrvatske, te da bi se, u uvjetima osnivanja nekoliko velikih sindikalnih centrala te niza manjih sindikalnih udruga, od kojih niti jedna nema nedvojben pravni osnov za stjecanje imovine bivšeg Saveza sindikata Hrvatske, zaštitila ta imovina od neutemeljenog prisvajanja.


Propis NN 20/2000

• Prijedlog Dinka Šimatovića odnosi se na zgradu »Novinarski dom« u Zagrebu, koju je 1928. izgradilo Hrvatsko novinarsko društvo. Zgrada je bila nacionalizirana, ali je posebnim zakonom od 30. prosinca 1976. vraćena Društvu na korištenje i raspolaganje.


Propis NN 20/2000
• Smatra da je protivno Ustavu da zgrada, bez naknade, prijeđe u vlasništvo države, pa zbog toga osporava ustavnost načelne odredbe iz stavka 1. članka 38., po kojoj nekretnine na kojima su društvene organizacije imale pravo korištenja i raspolaganja, pre

Propis NN 20/2000
• 2.1. Sloboda udruživanja uređena je stavkom 1. članka 43. Ustava Republike Hrvatske: »Građanima se jamči pravo na slobodno udruživanje radi zaštite njihovih probitaka ili zauzimanja za socijalna, gospodarska, politička, nacionalna, kulturna ili druga uvjerenja i ciljeve. Radi toga građani mogu slobodno osnivati političke stranke, sindikate i druge udruge, uključivati se u njih ili iz njih istupati«.

Propis NN 20/2000 • Sukladnu odredbu sadrži i Europska konvencija o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda u stavku 1. članka 11.: »Svatko ima pravo na slobodu mirnog okupljanja i slobodu udruživanja s drugima, uključujući i pravo osnivati sindikate ili im pristupati radi zaštite svojih interesa«.
Propis NN 20/2000 • Republika Hrvatska prihvatila je Europsku konvenciju (zajedno s protokolima broj 1., 4., 6., 7. i 11.), ona je potvrđena (ratificirana) u skladu s Ustavom i objavljena u »Narodnim novinama«, pa je stoga u smislu članka 134. Ustava dio unutarnjeg pravnog poretka, a po pravnoj je snazi iznad zakona.
Propis NN 20/2000 • 2.2. Temeljne slobode i prava čovjeka i građanina mogu se ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje (članak 16. Ustava).
Propis NN 20/2000 • Pravo slobodnog udruživanja ograničeno je zabranom nasilnog ugrožavanja demokratskoga ustavnog poretka, te neovisnosti, jedinstvenosti i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske (stavak 2. članka 43. Ustava).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 20/2000 • Ne mogu se postavljati nikakva ograničenja ostvarivanju prava na slobodno udruživanje, osim onih koja su propisana zakonom i koja su u demokratskom društvu nužna radi interesa državne sigurnosti ili javnog reda i mira, radi sprečavanja nereda ili zločina, radi zaštite zdravlja ili morala ili radi zaštite prava i sloboda drugih (stavak 2. članka 11. Europske konvencije).
Propis NN 20/2000 • 2.3. Temeljne ustavne slobode i prava čovjeka i građanina načelno su neograničena: puni opseg njihovog ostvarivanja je pravilo, a ograničenje koje je određeno zakonom može biti samo iznimka koja se temelji na izričitom ustavnom ovlaštenju i na legitimnom cilju ograničavanja koji je određen Ustavom.
Propis NN 20/2000 • Iz toga slijedi da ograničenja - osim što se moraju zasnivati na ustavnom ovlaštenju i slijediti ustavom određene ciljeve - treba da su srazmjerna potrebama za ostvarenje tih ciljeva (načelo razmjernosti). To znači da ograničavajuća pravna pravila moraju biti prikladna za ostvarenje postavljenog legitimnog cilja, da ona ne smiju biti oštrija (stroža) nego što je neophodno i da moraju biti uravnotežena u odnosu između Ustavom zajamčenog subjektivnog prava pojedinca i interesa društvene zajednice (pravnog poretka) ili drugih ljudi.
Propis NN 20/2000 • Načelno stajalište o važenju načela razmjernosti, iako nije izričito uređeno odredbama Ustava, Ustavni sud je zauzeo u odluci broj: U-I-1156/1999 od 11. siječnja 2000.
Propis NN 20/2000 • 2.4. Temeljna svrha odredaba Zakona o udrugama nije ograničavanje ustavne slobode udruživanja, već, naprotiv, pravno uređenje udruga građana radi njihovog nesmetanog djelovanja. Ipak, neke od tih odredaba predstavljaju ograničavajući čimbenik jer propisuju određene stege udruživanju, posebno glede osnivanja, djelovanja i prestanka udruga.
Propis NN 20/2000 • Cilj zakonskih ograničenja je ostvarenje načela pravne sigurnosti, tj. zaštite samih udruga u pravnom prometu, kao i zaštita drugih u odnosu prema udrugama (odatle i pravila o pravnoj osobnosti udruga, o njihovom registriranju i sl.). Istom cilju, ali i ostvarenju ustavnog načela zakonitosti, usmjerene su i odredbe Zakona o kontroli rada udruga.
Propis NN 20/2000 • Ovome spadaju i pravila koja uređuju pravnu zaštitu člana udruge od presizanja upravnih tijela, ali i zaštitu u odnosu na samu udrugu i druge njene članove. No, upravo u tome je Zakon o udrugama vrlo manjkav.
Propis NN 20/2000 • Drugo je pitanje da li sva ograničenja odgovaraju načelu razmjernosti, tj. nije li u nekim slučajevima tezulja na vagi suviše otklonjena od ustavne slobode udruživanja i pretjerano priklonjena zakonskim stegama.
Propis NN 20/2000 • 3.1. Predlagači CERANEO i HPC su u pravu kad tvrde da Zakon o udrugama uređuje pravni status i djelovanje samo udruga koje imaju svojstvo pravne osobe; štoviše, samo one nose zakonski naziv »udruge«, a druge se i ne spominju niti su pravno uređene zakonom.
Propis NN 20/2000 • Stavak 2. članka 2. Zakona glasi: »Udruga je pravna osoba. Svojstvo pravne osobe udruga stječe upisom u registar«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 57/01, Broj 117/07, Broj 125/09, Broj 158/02, Broj 64/09, Broj 21/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled