PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-07-68-1508 NN 68/2000

• 10. Sukladno navedenom, Ustavni sud ocjenjuje da odredbe članka 11. osporenog Zakona nisu u nesuglasju s Ustavom. Naime, razlozi osporavanja koji se zasnivaju na stajalištu da su porezna oslobođenja nepravedna, odnosno suprotna Ustavu, stoga što obuhvaćaju samo neke, a ne sve poduzetnike – porezne obveznike, u smislu osporenog Zakona, nisu temelj za osnovanu sumnju u njihovu ustavnost.


Propis NN 68/2000

• 11. Određivanje predmeta oporezivanja, utvrđivanje pretpostavki i načina obračunavanja i plaćanja, odnosno neplaćanja poreza, dio je porezne politike i ustroja poreznog sustava, uređenog zakonom i propisima utemeljenima na zakonu, koji moraju biti u suglasnosti s Ustavom, odnosno zakonom, a svatko je dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske (članak 5. Ustava).


Propis NN 68/2000

• 12. Iz zakonskih odredbi kojima su utvrđena porezna oslobođenja proizlazi da su PDV-a oslobođene usluge socijalnog značenja, kao što su najam stanova, isporuke i usluge obrazovnih, zdravstvenih, vjerskih, socijalnih i kulturnih ustanova, kao i usluge koje ne predstavljaju krajnju potrošnju, kao što su bankarske i osiguravateljske usluge.


Propis NN 68/2000

• 13. Stoga, Ustavni sud nije prihvatio prijedloge glede ocjene ustavnosti navedenih zakonskih odredbi.


Propis NN 68/2000
• 1. Ustavnost odredbe članka 33. stavka 2. Zakona osporena je stoga što predlagatelj smatra da ista nije suglasna s člankom 31. stavkom 1. Ustava, kojim je prihvaćeno općepriznato načelo kaznenog zakonodavstva »nullum crimen sine lege« te predviđena obve

Propis NN 68/2000
• 2. Vlada i Ministarstvo financija u svom su odgovoru naveli da je funkcioniranje i tehnika provođenja oporezivanja PDV-om različita od sustava oporezivanja porezom na promet proizvoda i usluga, te da u sustavu PDV-a prekršaji koje čini porezni obveznik imaju drugo značenje i drugu težinu nego u sustavu poreza na promet proizvoda i usluga.

Propis NN 68/2000 • 3. Do početka primjene osporenog Zakona na snazi je bio već navedeni Zakon o porezu na promet proizvoda i usluga, koji je sukladno članku 34. osporenog Zakona prestao važiti danom početka primjene osporenog Zakona, tj. 1. siječnja 1998. godine.
Propis NN 68/2000 • 4. Odredba članka 31. stavka 1. Ustava nije mjerodavna za ocjenu suglasnosti odredbi o prekršajima s tom ustavnom odredbom budući da se ona, po stajalištu Ustavnog suda, ne odnosi na prekršaje, već na kaznena djela i kazne koje su utvrđene Kaznenim zakonom (»Narodne novine«, br. 110/97 i 27/98), a izriču se u postupku propisanom Zakonom o kaznenom postupku (»Narodne novine«, br. 110/97, 27/98, 58/99 i 112/99).
Propis NN 68/2000 • 5. Isto tako, stajalište je da prekršaji nisu kaznena djela u smislu Kaznenog zakona zbog čega se osim zakonom prekršaji mogu na temelju zakonske ovlasti propisivati i drugim propisima, za razliku od kaznenih djela (i kaznenopravnih sankcija), koje se prema odredbi članka 2. stavka 1. Kaznenog zakona, mogu propisivati samo zakonom.
Propis NN 68/2000 • 6. Navodi predlagatelja glede primjene blažeg zakona za porezne prekršaje također nisu osnovani budući da se ustavna odredba iz druge rečenice stavka 1. članka 31. Ustava ne odnosi na kazne koje se izriču u prekršajnom postupku, već samo na one u kaznenom postupku za kaznena djela.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 68/2000 • Naime, obvezna primjena blažeg zakona jedno je od temeljnih kaznenopravnih načela, koje je u Kaznenom zakonu izraženo u članku 3. koji glasi: »(1) Prema počinitelju se primjenjuje zakon koji je bio na snazi u vrijeme kad je kazneno djelo počinjeno. (2) Ako se nakon počinjenja kaznenog djela zakon jedanput ili više puta izmijeni, obvezno će se primijeniti zakon koji je blaži za počinitelja.«
Propis NN 68/2000 • 7. U ocjeni ustavnosti ove zakonske odredbe Ustavni sud je sukladno navedenom imao u vidu odredbe Zakona o prekršajima (»Narodne novine«, br. 2/73, 5/73, 21/74, 9/80, 25/84, 52/87, 27/88, 43/89, 8/90, 41/90, 59/90, 91/92 i 33/95), kao općeg propisa glede materijalnopravnog i postupovnog uređivanja prekršaja, koji se tim Zakonom definiraju kao povrede javnog poretka utvrđene zakonom i drugim propisima za koje se predviđaju prekršajne kazne i zaštitne mjere (članak 1.).
Propis NN 68/2000 • Načelo zakonitosti, odnosno načelo obvezatne primjene blažeg propisa u prekršajnom postupku, obvezatni je dio općih odredaba tog Zakona. Tako je u članku 2. stavku 1. propisano da se za prekršaj može kazniti samo ako je, prije nego što je učinjen, bio zakonom ili drugim propisom predviđen i za njega bila propisana kazna, dok članak 2. stavak 2. određuje ako je poslije učinjenog prekršaja izmijenjen propis o prekršaju, primijenit će se propis blaži za počinitelja.
Propis NN 68/2000 • 1. Prema članku 43. važećeg Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, Ustavni sud može do donošenja konačne odluke, privremeno obustaviti izvršenje pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi zakona ili drugog propisa čija se suglasnost s Ustavom, odnosno zakonom ocjenjuje, ako bi njihovim izvršenjem mogle nastupiti teške i nepopravljive posljedice. Istovjetnu odredbu sadržavao je i članak 18. ranijeg Ustavnog zakona o Ustavnom sudu.
Propis NN 68/2000 • 2. S obzirom da je prijedlozima za ocjenu ustavnosti osporenog Zakona riješeno kao u izreci, nema pretpostavki za postupanje u smislu odredbe članka 43. navedenog Ustavnog zakona o Ustavnom sudu.
Propis NN 68/2000 • Osim toga, neosnovan je prijedlog glede obustave svih akata i radnji u postupku primjene osporenog Zakona na odvjetnike budući da takav zahtjev zapravo znači obustavu primjene Zakona uopće. To iz razloga što smisao odredbi Ustavnog zakona o Ustavnom sudu glede određivanja privremene mjere jest obustava konkretnog, pojedinačno označenog akta ili radnje, a ne svih mogućih radnji zasnovanih na osporenom Zakonu.
Propis NN 68/2000 • 1. Sukladno navedenom, Ustavni sud je utvrdio da su osporeni Zakon, kao i pojedinačno osporene odredbe tog Zakona u suglasju s Ustavom.
Propis NN 68/2000 • 2. Rješenje kao u izreci doneseno je temeljem članka 125. Ustava te članka 41. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 68/2000 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda te suci Velimir Belajec, Marijan Hranjski, Petar Klarić, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, u povodu prijedloga za ocjenu ustavnosti zakona, na sjednici održanoj dana 5. srpnja 2000. godine, donio je sljedeće
Propis NN 68/2000 • Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredaba iz članaka 11. stavak 1. (posljednja rečenica), 34. stavak 1. (druga rečenica), 65. stavak 1. i 73. stavak 6. Zakona o porezu na dohodak (»Narodne novine«, broj 25/95 – pročišćeni tekst, 52/95, 106/96, 164/98 i 33/00).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 59/96, Broj 69/98, Broj 103/06, Broj 135/06, Broj 90/08, Broj 43/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled