PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-05-50-1125 NN 50/2000

• 18. Ustavni sud je ocijenio da nisu osnovani navodi iz prijedloga o nesuglasnosti osporenih zakonskih odredbi s odredbom stavka 3. članka 38. Ustava (prva rečenica), kojom je zabranjena cenzura, a u smislu da osporene odredbe proizvode određene autocenzorske (zamrzavajuće) učinke na Ustavom zajamčenu slobodu izražavanja.


Propis NN 50/2000

• Iako je postojanje cenzure u opreci s karakteristikama i vrijednostima demokratskih društava, zbog čega je cenzura u većini zemalja izrijekom zabranjena, opće je shvaćanje da cenzura i dalje postoji te se o cenzuri najčešće govori kao o pojavnosti vezanoj za djelatnosti javnog priopćavanja ili tiskanja, premda u raznim prikrivenim oblicima.


Propis NN 50/2000

• 19. Stajalište o neosnovanosti navoda o autocenzorskom učinku osporenih odredbi Ustavni sud temelji na ocjeni da zbog subjektivne prirode pojma autocenzure, shvaćene kao kontroliranje izražavanja misli i emocija, koje se ostvaruje na način i u mjeri kako to svojevoljno odredi njihov autor, nije moguće na pravnovaljan i objektivan način utvrditi da li i u kojoj mjeri neka konkretna zakonska odredba dovodi do autocenzure, odnosno zamrzavajućeg učinka glede slobode izražavanja. Pretpostavke o tome nisu s ustavnopravnog motrišta dostatan temelj za njihovo ukidanje.


Propis NN 50/2000

• 20. Sloboda mišljenja i izražavanja jamči se i u Europskoj konvenciji za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (u nastavku: Konvencija). Tako prema članku 9.1. te Konvencije, svatko ima pravo na slobodu mišljenja, dok prema članku 10.1. svatko ima pravo na slobodu izražavanja.


Propis NN 50/2000
• Kako ostvarivanje tih sloboda obuhvaća dužnosti i odgovornosti, ono može biti podvrgnuto formalnostima, uvjetima, ograničenjima ili kaznama propisanim zakonom, koji su u demokratskom društvu nužni radi interesa državne sigurnosti, teritorijalne cjelovit

Propis NN 50/2000
• Iz članka 9.2. Konvencije također je razvidno da je ograničenje navedenih sloboda moguće samo ako su ona propisana zakonom te koja su u demokratkom društvu nužna radi zaštite viših interesa i ciljeva, kao što su javni red i mir, zdravlje, moral ili zaštita prava i sloboda drugih.

Propis NN 50/2000 • 21. Europski sud za ljudska prava, kada rješava o zahtjevima za zaštitu ljudskih prava i sloboda, mora voditi računa o mogućim ograničenjima zajamčenih sloboda i prava koja su propisana domicilnim pravom. U ispitivanju pretpostavki za tu zaštitu, utvrđuje se prije svega jesu li ograničenja propisana zakonom i jesu li nužna u demokratkom društvu, jer, prema stajalištu toga Suda, dopuštena su i nužna samo ona zakonska ograničenja slobode izražavanja za kojima postoji neodgodiva društvena potreba, i koja su razmjerna i dostatna za zaštitu nekog legitimnog cilja kao što je, primjerice, ugled i čast drugih.
Propis NN 50/2000 • 22. Sukladno navedenom, Ustavni sud je na temelju odredbe članka 53. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske odlučio kao u izreci.
Propis NN 50/2000 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu, dr. sc. Smiljko Sokol, predsjednik Suda te suci dr. sc. Velimir Belajec, Marijan Hranjski, dr. sc. Petar Klarić, Jurica Malčić, mr. sc. Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, dr. sc. Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, povodom zahtjeva Pučkog pravobranitelja i prijedloga Građanskog odbora za ljudska prava iz Zagreba, radi ocjene suglasnosti Zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 3. svibnja 2000. godine, donio je
Propis NN 50/2000 • Utvrđuju se neustavnim odredbe članka 14. stavaka 2. i 7. Zakona o statusu prognanika i izbjeglica (»Narodne novine«, broj 96/93 i 39/95), koje su ukinute odredbom članka 5. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o statusu prognanika i izbjeglica (»Narodne novine«, broj 128/99).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 50/2000 • Zakon o statusu prognanika i izbjeglica objavljen je u »Narodnim novinama«, broj 96/93 od 24. listopada 1993. godine te stupio na snagu 2. studenoga 1993. godine (nastavno: Zakon). Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o statusu prognanika i izbjeglica objavljen je u »Narodnim novinama«, broj 39/95 od 9. lipnja 1995. godine, a stupio je na snagu danom objave (nastavno: Zakon o izmjenama i dopunama).
Propis NN 50/2000 • Prema odredbi članka 1. Zakona, Republika Hrvatska, ovisno o materijalnim mogućnostima, osigurava, u toj odredbi Zakona naznačenu, skrb i brigu prema prognanicima i izbjeglicama koji su uslijed agresije na Republiku Hrvatsku morali napustiti svoje domove, te su bez svoje krivnje snosili veliki teret ratnih zbivanja.
Propis NN 50/2000 • Zakonom o izmjenama i dopunama izmijenjena je i dopunjena odredba članka 14. stavak 2. Zakona te je propisano da se stupanjem na snagu tog Zakona prekidaju svi postupci prisilnog iseljenja prognanika do stvaranja uvjeta za njihov povratak ili dok im se, uz njihovu suglasnost, ne osigura drugi odgovarajući smještaj u mjestu njihova zbrinjavanja ili nekom drugom mjestu.
Propis NN 50/2000 • Odredbom stavka 7. istoga članka utvrđeno je da se odredbe Zakona o prekidu postupka odnose samo na prognanike smještene do 1. ožujka 1995. godine.
Propis NN 50/2000 • Suglasnost ovih odredbi s Ustavom osporio je Pučki pravobranitelj zahtjevom koji je ovom Sudu predan 7. srpnja 1997. godine, pa je temeljem odredbe članka 13. alineje 6. tada važećeg Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91), pokrenut je postupak ocjene suglasnosti s Ustavom u izreci navedenih odredbi Zakona.
Propis NN 50/2000 • Građanski odbor za ljudska prava svojim prijedlogom za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti Zakona s Ustavom osporio je suglasnost istih odredbi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o statusu prognanika i izbjeglica s Ustavom. Kako je, primjenom članka 17. tada važećeg Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, postupak ocjene suglasnosti odredbi članka 14. stavak 2. i 7. Zakona o statusu prognanika i izbjeglica pokrenut danom primitka zahtjeva Pučkog pravobranitelja, Sud nije odlučivao o pokretanju postupka povodom prijedloga Građanskog odbora za ljudska prava, već je proveden jedinstveni postupak povodom zahtjeva i prijedloga.
Propis NN 50/2000 • Zahtjevom i prijedlogom ukazuje se na nesuglasje osporenih odredbi Zakona o statusu prognanika i izbjeglica s odredbama Ustava kojima se jamči pravo vlasništva (članak 48. i 50.), ali i s odredbama članaka 3. i 5. Ustava, prema kojima je vladavina prava jedna od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, koja se ostvaruje i primjenom načela ustavnosti i zakonitosti odnosno obvezom svakoga na poštivanje pravnog poretka. Također, prema zahtjevu i prijedlogu, osporene odredbe Zakona u nesuglasju su i s odredbama članka 14. Ustava, kojima se jamči jednakost svih pred zakonom, te s odredbama članka 16. Ustava, jer se prava ograničavaju, ali ne, kako je to tom odredbom Ustava određeno, da bi se štitio pravni poredak ili prava drugih. Prema zahtjevu i prijedlogu osporene odredbe su u nesuglasju i s odredbama članka 34. Ustava, koje jamče nepovredivost doma, dok podnositelj prijedloga navodi da su u nesuglasju i s odredbama članka 35. Ustava, kojima se jamči štovanje i pravna zaštita osobnog i obiteljskog života te dostojanstva, ugleda i časti.
Propis NN 50/2000 • U provedenom postupku zatraženi su odgovor Hrvatskog državnog sabora, mišljenje Vlade Republike Hrvatske te ministarstava i drugih tijela koja su sudjelovala u pripremi osporenog propisa. Odgovor je primljen samo od Ministarstva razvitka i obnove putem kojega ministarstva je odgovor uputio Ured za prognanike i izbjeglice. Prema odgovoru osporene odredbe Zakona o statusu prognanika i izbjeglica nisu suglasne Ustavu.
Propis NN 50/2000 • Sukladno zaključku s radnog sastanka Suda, održanog 21. travnja 1998. godine, prema kojem će se u rad na predmetima, temeljem Odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske o sudjelovanju međunarodnih stručnjaka u postupku zaštite manjinskih prava pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske, od 22. listopada 1996. godine i 7. travnja 1997. godine, uključiti stručnjaci Venecijanske komisije Vijeća Europe, održan je preliminarni sastanak na kojem su od strane Venecijanske komisije bili nazočni gospodin Armando Marques Guedes i Giorgio Malinvernija. Nakon što je gospodi Guedesu i Malinverniju, dostavljena dokumentacija, te su pribavljena njihova preliminarna mišljenja, održana je u njihovoj nazočnosti i savjetodavna rasprava.
Propis NN 50/2000 • U međuvremenu su, stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o statusu prognanika i izbjeglica (»Narodne novine«, broj 128/99), (stupio na snagu 8. prosinca 1999. godine), brisane iz Zakona osporene odredbe stavaka 2. i 7. članka 14.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 112/04, Broj 72/05, Broj 54/99, Broj 112/06, Broj 104/08, Broj 136/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled