PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-07-120-1699 NN 120/2003

• 4. U Zakonom propisanom roku, što znači do 28. srpnja 2000. godine, nadležni ministar nije donio propis koji je bio dužan donijeti prema odredbama Zakona o telekomunikacijama iz 1999. godine. U tom roku nije prestala ni primjena osporene odredbe članka 50. stavka 1. Pravilnika, jer do isteka tog roka (28. srpnja 2000. godine) nije utvrđeno da je Pravilnik u suprotnosti s odredbama Zakona o telekomunikacijama iz 1999. godine.


Stranica NN 120/2003

• 5. Budući da je u članku 100. stavku 1. Zakona o telekomunikacijama iz 1999. godine izrijekom propisano da se podzakonski propisi donijeti na temelju Zakona iz 1994. godine mogu primjenjivati najduže godinu dana nakon stupanja na snagu tog Zakona, Pravilnik je u formalnopravnom smislu prestao važiti istekom zakonskog roka od godine dana, dakle po sili zakona, 28. srpnja 2000. godine.


Stranica NN 120/2003

• 6. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom odredbe članka 50. stavka 1. Pravilnika, Društvo za zaštitu potrošača Hrvatske »Potrošač« podnijelo je 31. listopada 2001. godine.


Stranica NN 120/2003

• »Ustavni sud Republike Hrvatske (...) može ocjenjivati ustavnost zakona te ustavnost i zakonitost drugih propisa koji su prestali važiti ako od tog prestanka do podnošenja zahtjeva ili prijedloga za pokretanje postupka nije prošlo više od godine dana.«


Internet NN 120/2003
• »(1) Ustavni sud može ocjenjivati ustavnost zakona te ustavnost i zakonitost drugog propisa, odnosno pojedinih njihovih odredaba, iako su oni prestali važiti, ako od tog prestanka do podnošenja zahtjeva ili prijedloga za pokretanje postupka nije proteklo više od godinu dana.«

Internet stranice NN 120/2003
• Činjenica da se odredba članka 50. stavka 1. Pravilnika primjenjuje iako je prestala važiti, ne daje tom Pravilniku karakteristike drugog propisa u smislu članka 128. podstavak 3. Ustava i dosadašnjih stajališta Ustavnog suda o tome što se smatra drugim propisom. To što se taj Pravilnik primjenjuje ima karakteristike općeg akta (opći uvjeti poslovanja pravne osobe), o čijoj suglasnosti s Ustavom i zakonom Ustavni sud nije nadležan odlučivati.

Internet stranice NN 120/2003 • Za osporenu odredbu članka 50. stavka 1. Pravilnika nitko nije podnio prijedlog za ocjenu suglasnosti s Ustavom i Zakonom o telekomunikacijama iz 1994. godine u vrijeme dok je Pravilnik bio na snazi, odnosno do 28. srpnja 2000. godine. Stoga treba voditi računa o ustavnopravnoj presumpciji prema kojoj se smatra da je podzakonski propis sukladan Ustavu i mjerodavnom zakonu za vrijeme svoga važenja, ako za vrijeme važenja propisa, odnosno najduže godinu dana nakon prestanka važenja propisa, nitko ne ospori ustavnost ili zakonitost tog propisa. Ta ustavna presumpcija sadržana je i u članku 128. podstavak 3. Ustava.
Internet stranice NN 120/2003 • Osporena odredba članka 50. stavka 1. Pravilnika nije bila na snazi na dan podnošenja prijedloga za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom, pa za donošenje Odluke nisu postojale pretpostavke propisane Ustavom i Ustavnim zakonom za odlučivanje o biti stvari.
Internet stranice NN 120/2003 • Polazeći od prethodno izloženog pravnog stajališta povodom prijedloga za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 50. stavka 1. Pravilnika, Ustavni sud bio je nadležan odbaciti prijedlog kao nepravodoban.
Internet stranice NN 120/2003 • 7. Ustavni sud nadležan je obavljati nadzor nad donošenjem propisa za izvršenje Ustava, zakona i drugih propisa, propisano je odredbom članka 105. stavka 1. Ustavnog zakona koji propisuje:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 120/2003 • »(1) Kad Ustavni sud utvrdi da nadležno tijelo nije donijelo propis za izvršenje odredaba Ustava, zakona i drugih propisa, a bilo je dužno takav propis donijeti, o tome će obavijestiti Vladu Republike Hrvatske. (...)«
Informacije NN 120/2003 • Ustav i zakon ne predviđa niti može predvidjeti sva pravna i činjenična stanja koja mogu nastati ili nastaju u nekom pravnom području, kao što je to primjerice slučaj osporenog Pravilnika koji se primjenjuje i nakon što je prestao važiti. Odredba članka 105. Ustavnog zakona dopušta Ustavnom sudu pored obavijesti i odgovarajuća utvrđenja utemeljena na pravilima ustavne interpretacije.
Poslovne stranice NN 120/2003 • Stoga je temeljem ovlasti propisane člankom 105. Ustavnog zakona, a u granicama nadležnosti propisane člankom 128. Ustava, Ustavni sud trebao obavijestiti Vladu Republike Hrvatske s odgovarajućim utvrđenjima, koja bi nema sumnje bila obvezujuća snagom a
Pregledi NN 120/2003 • »7. Ustavni sud je ocijenio da je osporena odredba članka 50. stavka 1. Pravilnika nesuglasna odredbama članka 14., članka 15. i članka 28. Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine«, broj 76/99, 128/99, 68/01, 109/01).
Besplatno NN 120/2003 • Navedene odredbe Zakona o telekomunikacijama iz 1999. godine glase:
Glasnik NN 120/2003 • (1) Davatelj javnih govornih usluga mora usluge obavljati na način, u rokovima i po postupku određenim ovim Zakonom, Pravilnikom o općim uvjetima za obavljanje javnih govornih usluga (u daljnjem tekstu: Pravilnik o govornim uslugama), te u skladu sa zakonima i drugim propisima.
Propis NN 120/2003 • (2) Pravilnikom o govornim uslugama utvrđuju se uvjeti, rokovi, način i postupak obavljanja usluga.
Propis NN 120/2003 • (1) Načela cjenovnog sustava za određivanje cijena javnih govornih usluga u unutarnjem i međunarodnom prometu u vrijeme slabog i jakog prometa, kao i u dane vikenda i blagdana propisuje ministar.
Propis NN 120/2003 • (2) Svaki davatelj javnih govornih usluga sa znatnijom tržišnom snagom prema članku 32. ovog Zakona donosi i na prikladan način objavljuje jedinstveni cjenik javnih govornih usluga za cijelo područje na kojem pruža te usluge uz suglasnost Zavoda.
Propis NN 120/2003 • (3) Radi ostvarenja gospodarskih ili promidžbenih ciljeva davatelji javnih govornih usluga iz stavka 2. ovog članka mogu pojedine usluge pružati i po nižim cijenama od cijena utvrđenih cjenikom iz stavka 2. ovog članka, što se mora na prikladan način obznaniti korisnicima usluga.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 85/06, Broj 77/05, Broj 193/03, Broj 97/03, Broj 75/08, Broj 87/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled