PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-06-77-1567 NN 77/2004

• 6. Osporenim Pravilnikom razgraničeno je obavljanje ronjenja na organizirano i individualno ronjenje. U članku 1a. Pravilnika organizirano ronjenje je definirano kao ronjenje koje se obavlja pod stalnim nadzorom ovlaštene stručne osobe (voditelja ronjenja) ronilačkog centra ili ronilačke udruge (organizator ronjenja) i koje je upisano u Dnevnik ronjenja. Individualnim ronjenjem određeno je svako ronjenje koje nije organizirano.


Stranica NN 77/2004

• Iz odredaba Pravilnika proizlazi da individualno ronjenje može obavljati svaki pojedinac, pod uvjetima određenim Pravilnikom. Dakle, prvenstveno da posjeduje iskaznicu Hrvatskoga ronilačkog saveza i da ishodi odobrenje za individualno ronjenje.


Stranica NN 77/2004

• U članku 5. stavku 4. Pravilnika o obavljanju podvodnih aktivnosti propisano je da se ronilačka iskaznica izdaje samo osobi koja posjeduje odgovarajuću ronilačku kvalifikaciju, koja je priznata od strane Ministarstva prosvjete i športa.


Stranica NN 77/2004

• 7. Slijedom iznijetog Ustavni sud je utvrdio da je osporeni Pravilnik donijet na temelju i u skladu s mjerodavnim zakonima od strane zakonom ovlaštenog tijela.


Internet NN 77/2004
• Neosnovani su navodi predlagatelja da su Pravilnikom ograničena prava i slobode građana na način da je pojedincima onemogućeno bavljenje ronjenjem u cilju razonode i sporta. Pravilnik propisuje uvjete po kojima je svakom, pod jednakim uvjetima, dostupno bavljenje navedenom djelatnošću.

Internet stranice NN 77/2004
• Pravilnik se odnosi samo na ronjenje s ronilačkom opremom sa sredstvom za disanje pod površinom, a ne odnosi se na ronjenje na dah, koje se i dalje može obavljati bez naknade i bez ikakvih uvjeta.

Internet stranice NN 77/2004 • Aktivnost koja je određena Pravilnikom ne može se uspoređivati sa sportovima koje predlagatelji navode u prijedlogu, jer se ronjenje s opremom može obavljati samo nakon stjecanja odgovarajuće kvalifikacije priznate od strane nadležnih upravnih tijela, koja se stječe nakon odgovarajuće obuke. Dakle, ne usporediv je rizik za zdravlje osobe koja se bavi ovom aktivnošću u odnosu na druge sportove.
Internet stranice NN 77/2004 • Pravilnikom se povećava sigurnost i organiziranog ronjenja i individualnog ronjenja, jer se iskaznica Hrvatskoga ronilačkog saveza može steći samo uz odgovarajuću ronilačku kvalifikaciju sukladno pravilima struke Hrvatskoga ronilačkog saveza, koja su usklađena s pravilima međunarodnih ronilačkih organizacija.
Internet stranice NN 77/2004 • Ograničenja koja su propisana osporenim aktom (npr. obveza davanja podataka o obavljenom zdravstvenom pregledu voditelja ronjenja, obveze vođenja dnevnika ronjenja, itd.) su legitimna, usmjerena na zaštitu zdravlja ljudi te nisu u suprotnosti s odredbom članka 16. Ustava, kojim je, stavkom 1., određeno da se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje. Stavkom 2. je određeno da svako ograničenje slobode ili prava mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju. Navedena ograničenja usmjerena su i na očuvanje prirodnih bogatstava Republike Hrvatske te je Ustavni sud utvrdio da su, u konkretnom slučaju, navedena ograničenja razmjerna naravi potrebe njihova propisivanja.
Internet stranice NN 77/2004 • Osnovni prigovor predlagatelja, a to je propisivanje visine naknade za bavljenje ronjenjem, nije razlog za ukidanje Pravilnika. Naknada se plaća lučkoj kapetaniji, što znači na račun državnog proračuna. Dobivena sredstva se, prema navodima nadležnog ministra, namjenski koriste, između ostalog, za održavanje specijaliziranih »baro-komora« za spašavanje ronilaca u slučaju nastanka specifičnih bolesti povezanih s bavljenjem podvodnim aktivnostima te za unaprjeđenje spasilačke službe na obali.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 77/2004 • U prijedlozima nisu navedeni razlozi koji bi ukazivali na povredu odredbi članka 14., niti članka 32. Ustava.
Informacije NN 77/2004 • 8. Sukladno navedenom, Ustavni sud je utvrdio da nema osnove za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti osporene Odluke te je, na temelju odredbi članka 43. Ustavnog zakona, riješeno kao u izreci.
Poslovne stranice NN 77/2004 • 9. Odluka o objavi ovog rješenja temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.
Pregledi NN 77/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću za rješavanje postupovnih pretpostavki za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Milan Vuković, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija i Nevenka Šernhorst, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom D. R. iz P. J., na sjednici održanoj dana 14. svibnja 2004. godine, jednoglasno je donio
Besplatno NN 77/2004 • 1. Podnesak nazvan »ustavnom tužbom« podnesen je protiv Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju (»Narodne novine«, broj 73/95. od 27. rujna 1995.) i Zakona o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju (»Narodne novine«, broj 101/98. od 28. srpnja 1998.), pozivom na odredbe članka 62. stavka 1. i članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon).
Glasnik NN 77/2004 • U podnesku je istaknuto da su se tek »donošenjem Postupka za individualni povratak osoba koje su napustile Republiku Hrvatsku, kojeg je donijela Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 27. travnja 1998. godine, stekle pretpostavke za povratak«, pa stoga podnositeljica »ne svojom voljom i krivnjom nije mogla da ispoštuje uvjete koje je postavio Zakon o davanju u najam stanova na oslobođenoj teritoriji«, uslijed čega je njoj po sili zakona prestalo stanarsko pravo na stanu koji je prethodno napustila. Smatra da je »uskraćena u pravnom osnovu za vođenje sudskog ili nekog drugog postupka za zaštitu ovog svog stečenog i imovinskog prava. Podnositeljica ustavne tužbe ne da nema efikasni pravni lijek, već nema uopće mogućnost za vođenje postupka za zaštitu ovog svog povrijeđenog prava«. Na kraju napominje da donošenjem Zakona o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju »nisu ukinute pravne posljedice koje je on proizveo« tako da je stan »trajno oduzet«.
Propis NN 77/2004 • Povredu prava na pristup sudu podnositeljica obrazlaže stajalištem Europskog suda za ljudska prava u Strasbourgu koji je u presudi Kutić protiv Hrvatske od 1. ožujka 2002. godine, donesenoj po zahtjevu broj 48778/99, utvrdio da postupovna jamstva predviđena člankom 6. Europske konvencije svakome daju pravo da sudu ili sudištu podnese bilo kakvu tužbu vezanu uz njegova građanska prava i obveze, da također valja utvrditi je li stupanj pristupa predviđen odredbama domaćih zakona dovoljan da bi se osiguralo pojedinčevo »pravo na sud« s obzirom na načelo vladavine prava u demokratskom društvu, te da pravo pristupa sudu ne obuhvaća samo pravo pokretanja postupka, već i pravo na »rješavanje« spora od strane suda.
Propis NN 77/2004 • Sukladno navedenom, podnositeljica smatra da je osporenim Zakonom o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju i Zakonom o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju povrijeđeno ustavno jamstvo jednakosti državljana Republike Hrvatske i stranaca pred sudovima, zajamčeno člankom 26. Ustava, te ustavno pravo na pravično suđenje, a osobito pravo na pristup sudu, zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 77/2004 • Osim navedenih ustavnih prava, podnositeljica smatra povrijeđenima i konvencijska prava na pravično suđenje i na djelotvorno domaće sredstvo pravne zaštite, zajamčena člancima 6. i 13. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst i 8/99. – ispravak; u daljnjem tekstu: Europska konvencija). Podredno smatra povrijeđenima i konvencijska prava propisana člancima 8. i 14. Europske konvencije, te člankom 1. Prvog protokola uz Europsku konvenciju. U tom smislu posebno ističe da je člankom 5. stavkom 2. Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 3/94., 100/96., 131/97., 129/00., 101/03. i 17/04.) propisano da sudovi sude i na osnovi međunarodnih ugovora koji su dio pravnog poretka Republike Hrvatske u smislu članka 140. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 77/2004 • 2. U istom podnesku podnositeljica je Ustavnom sudu podnijela i prijedlog (pogrešno naslovljen kao »zahtjev«) za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju i Zakona o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju, odnosno njihovih dijelova, u kojem od Ustavnog suda traži njihovo proglašenje protuustavnim, odnosno ukidanje pravnih posljedica koje su oni proizveli.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 5/09, Broj 88/09, Broj 60/08, Broj 107/95, Broj 151/04, Broj 66/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled