PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-03-21-508 NN 21/2002

• »Danom stupanja na snagu ovoga Zakona Vlada i sindikati javnih službi započet će pregovore o usklađivanju granskih kolektivnih ugovora s odredbama ovoga Zakona.«


Stranica NN 21/2002

• Predlagatelj ističe da pravovaljano zaključene kolektivne ugovore nije pravno dopušteno derogirati odredbama zakona. Stručni uvjeti koje trebaju zadovoljavati zaposlenici na određenom radnom mjestu, kao i visina primanja, do sklapanja novih kolektivnih ugovora moraju se zadržati na istoj razini i nakon stupanja na snagu spornog Zakona. Smatra neustavnim mogućnost da se neki zaposlenici koji ne zadovoljavaju osporenim Zakonom utvrđenu stručnu spremu, kao uvjet za rad na određenom radnom mjestu, mogu naknadno staviti u bitno nepovoljniji radnopravni položaj. Ujedno smatra kako osporeni Zakon ima povratno djelovanje, a što je prema mišljenju podnositelja, u nesuglasju s Ustavom. Predlagatelj navodi i da je osporeni Zakon u nesuglasju i s odredbama Zakona o radu.


Stranica NN 21/2002

• Predlagatelj smatra da su osporene odredbe u nesuglasju s odredbama članka 14., članka 54. stavka 1., članka 55. stavka 1., članka 56. stavka 1., te članka 89. stavka 4. Ustava.


Stranica NN 21/2002

• »Svaki zaposlenik ima pravo na zaradu kojom može osigurati sebi i obitelji slobodan i dostojan život.«


Internet NN 21/2002
• »Zakoni i drugi propisi državnih tijela i tijela koja imaju javne ovlasti ne mogu imati povratno djelovanje.«

Propis NN 21/2002
• Predlagatelj upućuje i na nesuglasje navedenih odredaba s odredbama članka 4. Konvencije broj 87 o sindikalnim slobodama i zaštiti sindikalnih prava, odnosno na nesuglasje osporenih odredaba s Konvencijom broj 98 o primjeni principa prava organiziranja i kolektivnog pregovaranja (»Narodne novine« – Međunarodni ugovori, broj 2/94), ne navodeći posebno s kojom od njezinih 16 odredaba bi osporene odredbe bile u nesuglasju.

Propis NN 21/2002 • »Radničke i poslodavačke organizacije ne mogu biti raspuštene ili njihove djelatnosti obustavljene administrativnim putem.«
Propis NN 21/2002 • 7. Zaključno, predlagatelji predlažu Sudu pokrenuti postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenog Zakona, te taj Zakon u cijelosti ili njegove posebno osporene odredbe ukinuti, odnosno poništiti.
Propis NN 21/2002 • 8. Ujedno, Samostalni sindikat radnika u djelatnostima zdravstva, mirovinsko-invalidskog osiguranja i socijalne zaštite Hrvatske predložio je i donošenje privremene mjere, pozivom na odredbe članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 – u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), a prema kojima Sud može do donošenja konačne odluke, privremeno obustaviti izvršenje pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi zakona ili drugog propisa, čija se suglasnost s Ustavom, odnosno zakonom ocjenjuje, ako bi njihovim izvršenjem mogle nastupiti teške i nepopravljive posljedice.
Propis NN 21/2002 • 9. Prema članku 128. stavku 1. alineje 1. Ustava, Ustavni sud Republike Hrvatske odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom. Iz navedene ustavne odredbe proizlazi da Ustavni sud Republike Hrvatske ne ocjenjuje međusobnu usklađenost zakona, odnosno propisa iste pravne snage. S obzirom na navedeno, prigovori predlagatelja, kojima se tvrdi da je osporeni Zakon u nesuglasju s nekim drugim zakonima koji čine pravni poredak Republike Hrvatske, ne mogu biti predmetom ovog ustavnosudskog postupka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 21/2002 • 10. Ustavna osnova donošenja Zakona o plaćama u javnim službama je odredba članka 2. stavka 4. alineje 1., u vezi s odredbom članka 80. Ustava. Odredbom članka 2. stavka 4. alineje 1. Ustava određeno je da Hrvatski sabor i narod neposredno, samostalno, u skladu s Ustavom i zakonom odlučuju o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 21/2002 • Prema odredbi članka 89. stavka 3. Ustava Zakona stupa na snagu najranije osmi dan od njegove objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga zakonom drukčije određeno. Prema stavku 4. navedenog članka, zakoni ne mogu imati povratno djelovanje.
Propis NN 21/2002 • Osporeni Zakon donio je Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na temelju ovlaštenja iz članka 80. stavka 1. alineje 2. Ustava (»Narodne novine«, broj 124/2000 – pročišćeni tekst). Iz odredbe članka 17. osporenog Zakona razvidno je da je on stupio na snagu danom objave u »Narodnim novinama«, 30. ožujka 2001. godine.
Propis NN 21/2002 • S obzirom na navedeno, tijekom ustavnosudskog postupka je utvrđeno da je osporeni Zakon s formalne strane donijet, objavljen, te da je stupio na snagu, sukladno odredbama Ustava. Slijedom navedenoga utvrđeno je kako ne postoji sumnja da bi osporeni Zakon, a s obzirom na način njegovog donošenja, bio u nesuglasju s odredbama članka 5. stavka 1. i članka 89. Ustava.
Propis NN 21/2002 • 11. Razlozi predlagatelja prema kojima je osporeni Zakon u cijelosti suprotan s odredbama Ustava, s materijalne strane, svode se na tvrdnju da se, uslijed utvrđivanja općih kriterija potrebne stručne spreme i određivanja raspona koeficijenta složenosti određenih poslova u javnim službama, može očekivati smanjivanje materijalnih primanja zaposlenika u javnim službama. Ujedno se tvrdi kako se utvrđivanjem navedenih kriterija pojedine skupine zaposlenika stavljaju u nejednak položaj.
Propis NN 21/2002 • Iz odredaba članka 1. osporenog Zakona razvidno je da se njime određuju načela za određivanje plaća službenika i namještenika u javnim službama. Odredbom članka 2. određeno je da se javnim službama, u smislu tog zakona, smatraju javne ustanove i druge pravne osobe kojima se sredstva za plaće osiguravaju u državnom proračunu te Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za zapošljavanje, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i javne ustanove kojima se sredstva za plaće osiguravaju iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Propis NN 21/2002 • Nadalje, prema članku 3. osporenog Zakona na pitanje plaća i drugih naknada na osnovi rada službenika i namještenika u javnim službama koja nisu uređena tim Zakonom, primjenjuju se opći propisi o radu, odnosno u skladu s njima sklopljeni kolektivni ugovori.
Propis NN 21/2002 • Osporenim Zakonom se utvrđuju opća načela određivanja plaća i ona vrijede za sve adresate Zakona jednako. Stavljanje u međusobni odnos složenosti određenih radnih mjesta i utvrđivanje vrijednosti rada, može dovesti do razlike u plaći zaposlenika. Međutim, ta razlika u plaći nije ustavnopravno pitanje dok se njome ne zadire u ljudska prava i temeljne slobode zajamčene Ustavom, a što odredbama sadržanim u osporenom Zakonu nije učinjeno.
Propis NN 21/2002 • Iz navedenoga je utvrđeno kako osporeni Zakon nije u nesuglasju s odredbama članka 14. Ustava, niti su tim Zakonom povrijeđene najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske utvrđene u članku 3. Ustava.
Propis NN 21/2002 • Prema članku 54. stavku 1. Ustava svatko ima pravo na rad i slobodu rada. Sadržajno, ovo pravo u uvjetima poduzetničke i tržišne slobode, a što je člankom 49. stavkom 1. Ustava utvrđeno kao temelj gospodarskog ustrojstva Republike Hrvatske, jamči pravo pojedincima poduzimati gospodarske djelatnosti u punoj slobodi i pod jednakim uvjetima sa svim ostalim građanima. S obzirom na sadržaj navedenog ustavnog prava, tijekom ustavnosudskog postupka je utvrđeno da osporeni Zakon, kojim se utvrđuju načela za određivanje plaća u javnim službama, nije od utjecaja na ostvarivanje tog ustavnog prava, niti su odredbe tog Zakona u nesuglasju s odredbama članka 54. stavka 1. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 138/08, Broj 67/01, Broj 19/90, Broj 129/99, Broj 143/08, Broj 102/95


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled